Френски град обвини нискотарифната Ryanair в изнудване

Френски град обвини нискотарифната Ryanair в изнудване

© Ройтерс, Reuters



Френският град По (Рau) обвини ирландската нискотарифна авиокомпания "Райанер" (Ryanair) в изнудване, съобщи агенция "Франс прес". Превозвачът е заплашил, че няма да ползва услугите на местното летище, ако не бъдат увеличени с четири пъти държавните субсидии за авиокомпаниите.


"Райанер" е поискала управата на По да повиши своите субсидии за авиопревози до1.4 млн. евро годишно за следващите две години. Компанията е гарантирала, че така ще запази полетите си от града до Великобритания, Белгия и френската столица Париж. В случай че По откаже да увеличи парите, нискотарифното дружество ще премести полетите си в близкото летище на град Тарб, са уверили от авиокомпанията.


От френските медии припомнят, че "Райнер" лети от малки и не много известни летища в Европа, за да плаща по-ниски такси на аерогарите. Дружеството често е поставяло условие на местните власти за предоставяне на финансова помощ, за да гарантира присъствието си на летищата им, пише "Франс прес".




Ирландската авиокомпания е най-големият нискотарифен авиопревозвач в Европа. Основана е през 1985 г. и в момента лети до 132 дестинации. През 2009 г. от услугите на дружеството са се възползвали 58.5 млн. пътници. Според френската агенция компанията е известна със своето екстравагантно поведение на пазара, част от което е идеята за въвеждане на "такса тоалетна" за пътниците, както и предлагането на места за правостоящи.


Към момента компанията не извършва полети от и за България.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1541 Любопитно

    Тоест пред тоалетната има лелка с чинийка, която събира стотинки и подава предварително нарязани за икономия на две салфетки, или как? А това с правостоящите дори няма да го коментирам.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  2. 2 Профил на Хаха
    Хаха
    Рейтинг: Неутрално

    Правостоящи в самолет?!?!?!

  3. 3 Профил на такса тоалетна
    такса тоалетна
    Рейтинг: Неутрално

    Според идеята на Райънер за тоалетната:
    Ако тоалетната е с пари, ще се използва по-рядко (пътуващите ще ходят до тоалетна на летището преди излитане), което означава, че няма да са нужни 2 от 3-те тоалетни в самолета. Когато се премахнат задните 2 тоалетни се отваря място за още 6 седалки, което щяло да намали цените на билетите с 5%. На вратата ще има механизъм, който ще работи с монети от 1 евро.

  4. 4 Профил на практики
    практики
    Рейтинг: Неутрално

    Райънер е познат за тези изнудвачески практики. Тяхно основно летище е Франкфурт/Хан. Местните власти искаха да увеличат летищните такси, при което от Райънер пощуряха и заплашиха, че ще се откажат от Хан. "Ако имаше възможност да се вземат 3 евро повече [колкото трябва да се повишат таксите], ние отдавна щяхме да се повишили цените".

  5. 5 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1541 Весело

    Да, а ако трима имат разстройство какво става? Да не говорим, че ако на летището набият по една тапа в задниците на пътниците може да се премахнат всички тоалетни, което вероятно ще намали цените с 6%. Може да се помисли и за цукала раздавани от стюардесите. Тогава пак тоалетните стават ненужни и се добавят още седалки. Да не говорим пък, че ако се махнат всички седалки и се сложат по едни дръжки като в "Икарус" самолетът ще побере двойно повече пътници (правостоящи естествено) и цените на билетите ще паднат с още 40-50%

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  6. 6 Профил на Jacques
    Jacques
    Рейтинг: Неутрално

    От години наричат ирландците "циганите на Европа". Сега и ние се включихме в състезанието за подобна титла, та ще видим.

  7. 7 Профил на Запознат
    Запознат
    Рейтинг: Неутрално

    Не съм летял с лоу-кост компания, но като искате ниски цени, трябва самолетите да са пълни. Оттам, всеки пътник е ценен.

  8. 8 Профил на Минаващ
    Минаващ
    Рейтинг: 736 Весело

    Чудя се дали Райън спестяват и от техническото обслужване на самолетите, както спестяват от всичко останало? Самолетите им са все още новозакупени, но като застареят, дали ще започнат да падат като круши? Както стана със самолетите в бивишите съветски републики.

    "На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра
  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#8] от "Минаващ":

    Отговори си сам - като застареят ги продават за да не им плащат сервиза. Всички лоу-кост са така - ползват само нови самолети от един вид и съответно всички са в гаранция на производителя. Точно като кола в гарация.

  10. 10 Профил на Хахохихи
    Хахохихи
    Рейтинг: Неутрално

    Какво ревете не мога да разбера. Който иска да сере през пет минути безплатно да се вози с ер франс или бритиш еъруейз на 3 пъти по-дебели цени. За всеки влак (самолет) си има пътници. Аз такива линии досега не съм ползвал, защото в дестинациите, които летя кацат на някакви летища на майната си, но ако ме устройват бих ги ползвал на кратки разстояния.

  11. 11 Профил на мисли
    мисли
    Рейтинг: Неутрално

    Райън пестят от керосина (около 20% по-нисък разход), защото са им нови самолетите. Отделно поръчват само при една фирма и се борят здраво за отстъпки. А и имат само един модел самолет, което силно улеснява поддръжката и поръчването на резервни части.
    Пести се и от наземните услуги. Хората предимно и основно пътуват с ръчен багаж, до 10кг, тъй като той е безплатен, куфари, които се предават на гише излизат доста скъпо, но някои хора нямат друг избор. Билетите си ги принтираш удома. Общо взето където може да се пести се пести. Тук-там има разни таксички за да си подсладят живота, като такса заплащане, но дори и с нея едночасов полет да струва под 10 евро е нещо хубаво. Специално на летището в Хан(бивше военно летище) има огромни паркинги и таксата е 2.50 евро на ден.

    Причината Луфтханза и подобни да са скъпи са разходите за персонала. Мине не мине година и пилотите на Луфтханза си поискат 15-30% увеличение на заплатата. След кратка стачка го получават (разбира се са организирани в синдикат). После стюардесите виждат, че пилотите са получили повече и затова се обявява стачка, получават 10% повече. Последни се усещат от наземния персонал и те получават добро увеличение на заплатата. В сравнение инфлацията е 1-2%. При тези повишения на заплатите как Луфтханза да намали цените? Като прави дъщерни фирми, в които не допуска синдикати и заплаща така по-малко на пилотите си.

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dehumanizer":

    Насила никой не ви кара за ползвате лоу-кост. Ползвайте си Луфтханза и БритишЕър.
    Аз летях със Визеър това лято. Заедно със всичките такси - багаж, резервация,летище + едно кафе 2евро + един сандвич 3евро ми излезе под 1/3 спрямо Луфтханза при еднакво време за резервация - 2 месеца предварително. А Раианеър е още по-евтино. Но правостощи няма още за съжаление - ако ми предложат половин цена веднага заставам прав - 1-2 часа до европа няма никакъв проблем.

  13. 13 Профил на Men
    Men
    Рейтинг: Весело

    Може да стоите преви в градския транспорт 1 час, а б семолет не можете? Билетът Лондон-Париж е на цената на автобусен билет София-Пловдив...

  14. 14 Профил на МП
    МП
    Рейтинг: Неутрално

    Който не иска не ползва. Ако се качите в автобус до Пловдив - 2 часа, да не би да Ви осигуряват тоалетна. А за два часа и малко, си до всяка точка в Европа.Кафето и сандвича в самолета са дори на по-ниска цена от тази на летището в София. За една година летях четири пъти, в различни дистинации, задръствания за тоалетни нямаше. Просто бизнес. А летищните такси са ужасни.

  15. 15 Профил на Harald Blåtand
    Harald Blåtand
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Такса тоалетна? Пък ако добавим че персонала е в намален състав, тогава сигурно стюардесите помагат в ползуването на санитарните съоръжения, за което е редно и жените които пътуват да имат стюарди, красиви стегнати момчета...

    Extensive Master in Dealing With Stupid People.
  16. 16 Профил на Ryanair
    Ryanair
    Рейтинг: Весело

    14 февруари нова оферта
    "непорочно зачатие"

    -возите се двама на седалка,
    слизате трима

  17. 17 Профил на BaБай ви Ганя
    BaБай ви Ганя
    Рейтинг: Весело

    Братя българи, добре дошли в Европата

  18. 18 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: Неутрално

    Просто нямам думи колко помия е излята по най-евтиния превозвач в Европа, предлагащ може би най-новите самолети (средно 2 год. за аероплан). Май ще се окажат прави онези които смятат, че откакто плебса взе да лети, въздухоплаването загуби 90% от обаянието си...
    #4, Франкфурт/Хан е основното летище на Ryan само в твоята плоска и леко вдлъбната кратуна- иначе за всички останали, те са базирани в Лондон, Лутън

  19. 19 Профил на практики
    практики
    Рейтинг: Неутрално

    клечо, клечо, по принцип не нападам, ама ти си го търсиш. Прочети какво съм написал, "Тяхно основно летище е Франкфурт/Хан". Да съм съм сложил пълен член - "тяхното" ? Не. Значи не съм казал, че им е основното летище. В момента там са стационирани 11 самолета, като плановете са за 18, като по този начин стане втори хъб след Лондон-Станстед.

  20. 20 Профил на IK
    IK
    Рейтинг: Неутрално

    "...Билетът Лондон-Париж е на цената на автобусен билет.."

    Няма полет на Ryanair от Париж до Лондон, виж на EasyJet има. А бе ползвате ли самолети или просто си пишете, ей така, по общи съображения.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK