Консорциумът на "Трейс груп" и "СК 13 холдинг" с най-ниска цена за строежа на "Тракия"

Техническата и финансовата част на офертите бяха отворени на 12 януари в Министерството на регионалното развитие. Процедурата продължи 5 часа, след което документите бяха закарани с брониран автомобил във военното ведомство.<br />

© Надежда Чипева

Техническата и финансовата част на офертите бяха отворени на 12 януари в Министерството на регионалното развитие. Процедурата продължи 5 часа, след което документите бяха закарани с брониран автомобил във военното ведомство.



Обединение "Магистрали Трейс" е с най-ниска ценова оферта за строителството на участъка от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Обединението, в което влизат фирмите "Трейс груп" и "СК 13 Холдинг", предлага цена от 137 868 000 лв.


Веднага след новината акциите на пътностроителната компания "Трейс груп холд" скочиха с 5%.


От осемте кандидати да строят "Тракия" бяха отворени офертите на четирима. Освен на "Трейс" другите оферти са на гръцката "Терна" - с цена 247 608 078 лв., гръцката "Актор" - 292 177 350 лв., и обединение между "Холдинг Пътища" и австрийската "Алпине"- 373 641 762 лв.




Не бяха отворени ценовите оферти на турската компания "Доуш", австрийската "Щрабаг", консорциума "Български автомагистрали", в който влизат "Автомагистрали Черно море Шумен", "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и "Иса 2000", както и на обединението между хърватската "Конструктор инженеринг" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи".


Комисията не оповести мотивите поради, които е декласирала четиримата участника. Те ще станат ясни, с обявяването на решението за комисията за избор на победител, каза Димитър Маргаритов, председател на тръжната комисия.  


Понеже цената на обединение "Магистрали Трейс" е по-ниска с повече от 30% от средната цена на останалите трима кандидати от компанията ще бъдат поискана допълнителна обосновка, посочи Маргаритов. Според тръжните документи "Трейс" трябва да докажат, че ще могат да построят магистралата за 2.2 млн. евро на километър. За сравнение преди пет години строзагорската компания на Николай Михайлов построи отсечката от Оризово до Стара Загора на цена от 2.6 млн. евро, като договорът с който беше спечелен търга беше анексиран няколко пъти.


Бюджетът за строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора е 3 млн. евро за км. За сравнение на "Люлин" 1 км излиза 7.5 млн. евро, гръцката "Виа Игнатия" е струвала 6.5 млн. евро за километър, прехвалените хърватски магистрали са излизали между 6 - 8 млн. евро, а баварските  - над 8 млн. евро за километър, каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.


В момента цената на "Трейс" е близо три пъти по-ниска от най-високата предложена - на "Алпине" и "Холдинг Пътища" и с над 45% по-ниска от средната на останалите три оферти.


Едва след като тръжната комисия се запознае с мотивите на "Трейс" за ниската цена ще вземе решение дали компанията печели търга. Според тръжните условия водещия критерий е цената.


"Изненадващи са разликите в цените на кандидатите", каза министър Плевнелиев. По думите му това показва, че всяка строителна компания различно е оценила риска. Плевнелиев припомни, че това е първият търг в България, при който в договора са заложени много сериозни неустойки за неизпълние в срок и спазване на бюджета, с който е спечелен търга. "Случаят с магистрала "Люлин" няма как да се повтори тук", каза Плевнелиев. Той похвали работата на тръжната комисия, която "се движи с един месец пред графика".


Отпадналите от надпреварата кандидати се въздържаха от коментар след отварянето на офертите. Единствено един, без да се представи, се престраши да пита как ще бъде оценена като реална цената, след като няма критерии за цена на строителство на линеен километър.


Ако никой от отпадналите кандидати не обжалва процедурата в края на април ще има избран изпълнител и в началото на май ще започне строителството, прогнозира министър Плевнелиев. Той псочи, че апликационната форма на "Тракия" в Европейската комисия ще бъде изпратена до края на март. Финансирането на магистралата е със средства от кохезионния фонд на ЕС по оперативна програма "Транспорт". За осигуряване на българското съфинансиране  ще се тегли кредит от Европейска инвестиционна банка, посочи министър Плевнелиев.


В края на следващата седмица ще бъде пуснат търга за отсечката от Нова Загора до Ямбол от магистрала "Тракия", съобщи председателят на управителния съвет на пътната агенция Божидар Йотов. Участъкът е дълъг 35.6 км, а планираният бюджет е 108 млн. евро.

Ключови думи към статията:

Коментари (199)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 853 Любопитно

    Дано качеството да не е като цената защото съмнително доста по-ниска цена са дали от въпросната фирма. Разбирам че може да има разлики ама чак такива..

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  2. 2 Профил на Jab4o
    *****
    Неутрално

    Тази работа смърди!!!
    Тия предлагат със 100млн лева по-ниска цена от втория...

  3. 3 Профил на ki
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Jab4o":

    много смърди, да... на нискокачествено строителство

  4. 4 Профил на mofo
    mofo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    офертата на Трейс трябва да е някаква шега,

  5. 5 Профил на ARI
    *****
    Неутрално

    За тази цена ще направят каруцарски път.Има нещо гнило.

  6. 6 Профил на badboy
    badboy
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Нема страшно.После ще има анекси към договора и най ниската цена ще стане най висока.

  7. 7 Профил на Примус
    *****
    Неутрално

    Ако имаше договаряне на цените офертите щяха да са с доближаваща цена. Трябва да отчетем че в чужбина един инжинер взима по 4 хил евро на месец, и надценките и са огромни. Според мен е справедливо и честно!
    Да и е честито на победителите!

  8. 8 Профил на Станишко
    *****
    Неутрално

    На запад, както ме осведоми колега, се махат от търга най-ниската и най-високата цена и тогава се гледат останалите...

  9. 9 Профил на AS
    *****
    Неутрално

    Къде е уловката? Моля публикувайте договора!

  10. 10 Профил на N
    *****
    Неутрално

    Активирана ли е клаузата за дъмпингова цена?
    Какво са оферирали останалите и защо са декласирани?

  11. 11 Профил на marteniza_de
    marteniza_de
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Трейс са пуснали плика с ЕВРОтата, разлики от -25% от средните (4ужди фирми) оферти са нереални!

  12. 12 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Трейс груп е и компанията, която по думите на Богдан Николов се е ангажирала да постори великата, невероятна и жадувана писта за Формула 1 и МотоГП само за някакви си 30 милиона евро...

  13. 13 Профил на не толкова дрът адвокат
    *****
    Неутрално

    Казах ви. Бомбите почват оттук още. Сега Трейс задължително ще правят обосновка, т.к цената им е с 30% по ниска от средната на другите. След това може и да бъдат отстранени. Лесно може да НЕ се приема обосновка. Ще видим. Ако се брои близостта на Трейс с главата на правителството...едва ли.

  14. 14 Профил на glupaci
    *****
    Гневно

    двойно по-ниска цена?!?!?!?! С какво ще я строите тази магистрала? С камъни и дърве?

  15. 15 Профил на андрьо
    *****
    Неутрално

    Дневник, внимавайте кви безмислици пишете, бе. Във втория абзац "консорциум между австрийската "Щрабаг" и "Холдинг Пътища", а в последния - "Самостоятелно участват гръцките "Актор" и "Терна", австрийската "Щрабаг" и турската "Доуш иншаат". Сега какво излиза, Щрабаг играят и самостоятелно и в консорциум. Май ги сбъркахте с Алпине, а? Аре преди да пишете сензации се запознайте малко с фактологията.

  16. 16 Профил на Piranka
    *****
    Любопитно

    Ами ето защо трябва най-ниската и най-високата оферта автоматично да отпадат, за да се създадат условия, кандидатствуващите фирми да си напрягат наистина мозъците при калкулиране на проектите, а не после да се налага в хода на изпълнение да се прилагат някакви си анекси, поради не взети предварително фактори.

  17. 17 Профил на павето
    *****
    Любопитно

    И колко треа да струва 30 км път на равно място, ваеба у разбирачите?

  18. 18 Профил на Ха, ха
    *****
    Неутрално

    От сега си купувайте джипове, работата е ясна.

  19. 19 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 527 Весело

    Ако договорът е железен със съответните гаранции за качество и гладкост би трябвало да се радваме.

    Имайте предвид, че по трасето има проблеми от различен характер. В комбинация с яките неустоки най-вероятно са довели до неколкократно презастраховане от страна на изпълнителите.

    На мен цената ми се струва реална.
    Нищо чудно в китай да струва 40 милиона.

    Не на последно място за мен е важно парите да не излизат от България.

  20. 20 Профил на Голямата далавера.
    *****
    Неутрално

    Браво!!!
    Най после да се разсее мъглата и да разберем кой какво прави!

    -"Трейс груп" и "СК 13 Холдинг", с цена от 137 868 000 лв. или ....100 %;
    - гръцката "Терна" - с цена 247 608 078 лв., или ....180 %;
    - гръцката "Актор" - 292 177 350 лв., или.................212 %;
    - консорциума между австрийската "Щрабаг" и "Холдинг Пътища" - 373 641 762 лв. или ..................................270 %.

    Вече е ясно кой кой е и какви ги къдри!
    Следва един хубав договор с твърди клаузи и готово.


  21. 21 Профил на Софиянец
    *****
    Неутрално

    Как е възможно разликата в цените между първия и втория да бъде 110 000 000 лева...Колко хиляди анекси и оскъпяване да очакваме сега....Доколкото си спомням в ЗОП имаше член според който не може победителят да е с определени проценти по-ниска цена от втория..В случая той е с повече от 50% по-ниска цена от втория..Това е невъзможно и малоумно!

  22. 22 Профил на ь
    *****
    Неутрално

    При такива случаи трябва да има правила, които дисквалифицират също и съмнително ниски предложения. Ако от 8 предложения 7 са на 300 млн., а само едно за 150 млн. има нещо съмнително. Освен това правителството трябва да е направило и собствена оценка, за да има представа колко е реалната цена на такива проекти.

  23. 23 Профил на От НАП
    *****
    Неутрално

    Сигурно в цената не е включено ДДС. А самата оферта е търговска тайна.

  24. 24 Профил на не толкова дрът адвокат
    *****
    Неутрално

    Моля авторката да си поправи грешката и да поднесе по-вярна иформация. Щрабаг не са в консорциум с Холдинг Пътища. И на кой всъщност е високота цена от 373 млн. Кои са отстранени и защо?

  25. 25 Профил на marteniza_de
    marteniza_de
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#8] от "Станишко":

    не е до изток, запад, а според условията на процедурата!

  26. 26 Профил на магистралист
    *****
    Весело

    До коментар [#6] от "badboy":

    Имаме участник познал точния отговор хахахах поздравления
    схемата е елементарна и е прилагана поне 50 пъти у нас. Даваш най-ниската цена - печелиш. Почваш работиш известно време и свършват парите!!!! Следват: проверки от държавата, които се мотаят поне една година, срещи, пазарлъци, искане на още пари, защото видите ли материалите поскъпнали за тази една - една и половина години....и т.н. и т.н. И накрая държавата понеже юристите и са гола-вода преценява, че е по - добре да даде още пари отколкото да сменя изпълнителя.....и те така ТАзи схема си чист рекет! И в тази схема има много корупция и пари под масата (на при спечелването на обекта, а впоследствие). Добро утро България.........

  27. 27 Профил на tuk
    tuk
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#1] от "dragozow" и останалите:

    Практиката е показала, че известни чуждестранни фирми просто наемат Български подизпълнител и прибират голяма част от сумата без да си мръднат и малкия пръст.
    Бил съм свидетел на предложение за извършване на проекти за 1/5 от цялата сума.
    Така че предложената сума най - вероятно е достатъчна за този проект.
    Много важно е и какъв договор ще се сключи.

    I'm not crazy. My reality is just different than yours.
  28. 28 Профил на ki
    *****
    Неутрално

    До коментар [#22] от "ь":

    тепърва Трейс ще трябва да обяснява защо е такава цената - това е правилото. При разлика от над 30% трябва да се обосноват

  29. 29 Профил на Ластикът
    *****
    Неутрално

    А сега де!
    Ганю ще се скъса да умува и да дава компетентно мнение, май?
    Въпросът е:
    Дали ниската цена е прекалено ниска или цената на една известна фирма е много надута?
    Шах и мат!
    Само кажете колко км. е отсечката, та да разберем колко излиза един км. от аутобана.

  30. 30 Профил на blake
    *****
    Неутрално

    Двете големи български фирми си подляха вода, типично по нашенски - за справка скорошния случай с Желева и Първанова. Сега с тази най-ниска цена на Трейс и с най-висока на Бошков влиза в сила антидъмпинговата клауза и договорът трябва да се даде на Терна.

  31. 31 Профил на ---
    *****
    Неутрално

    По 4.6 млн на километър (ако приемем, че отсечката е 30 км) малко множко ми се вижда...

  32. 32 Профил на балиен
    *****
    Неутрално

    Чисто математичеки средната цена на другите 3-ма е 304,475,730.00 лв
    Цената на Трейс е около 45.2% от тази средна цена ...
    Тази цена ще трябва обезателно да се защити.

  33. 33 Профил на ебу
    *****
    Неутрално

    Все пак Трейс е Старозагорска фирма - имат асфалтови бази там, имат нужното ноу-хау, все пак последната отсечка по Тракия те е построиха. Нормално е да дадат най-ниската оферта, логичен победител. Според мен ще се справятв срок.

    Успех!

  34. 34 Профил на Лисабон
    *****
    Неутрално

    4 600 000 лв/км аутобана е бая дебела цена!
    Да не говорим за най високата, която излиза 12 400 000 лв/км.

    Преди 5 години цената беше около 2-2,5 млн.
    Помните ли на Симо Мадридския крадец далаверите?

  35. 35 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Все пак има проект, има количествени сметки. Явно е че разликата е голяма и победителя се е знаел предварително и затова 'конкурентите' умишлено дават висока цена за да прецакат Главболгарстрой с 30% и да бавят търга.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  36. 36 Профил на не толкова дрът адвокат
    *****
    Неутрално

    До коментар [#33] от "ебу": При последната отсечка започнаха с договор от 48 млн. евр. Накрая свършиха при 84 мл. За качеството - друг път ще си говорим.

  37. 37 Профил на cos
    *****
    Неутрално

    Не ме притеснява ниската цена на "Трейс", може би са най-почтенни в офертите и правят честен и открит бизнес. Възмущава ме Божков , гръцките марлязи и останалите мошеници с откритата си наглост и цинизъм.
    Надявам се да не се докопат до поръчки, въпреки ае сега ще задействат машината за подкуои и %.

  38. 38 Профил на hagan
    *****
    Любопитно

    ако участакът е дълъг 30 километра то цената на линеен метър от магистралата е 4567лв
    ако приемем четова са 20 квадрата линейния метър то квадрата струва 229 лева това сие златна работа хора половината да идат за труд 120лв за квадрат каквото ида вкараш инайскъпите материали пак си на кяр
    аиначе защо предлагат другите повече незнам

  39. 39 Профил на ТОЙ
    *****
    Неутрално

    До коментар [#20] от "Голямата далавера.":
    По отношение на твърдия договор и клаузите ето ти еди цитат от друг бг форум - "Ако не се лъжа по ЗОП ако договора е с времетраене над година цената може да се актуализира"

  40. 40 Профил на yourgardener_bg
    yourgardener_bg
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Строителната компания "Трейс София" ще строи детски градини в столицата, съобщиха от дружеството. Общата им стойност е над 5 млн. лв., като вчера е започнало изграждането на първата градина в кв. "Стрелбище". Първата копка е била направена от кмета Бойко Борисов. Детското заведение ще е разположено на терен от 5 дка и в него ще могат да се обучават 100 деца. Проектът предвижда басейн, физкултурен салон, топла и студена млечна кухня.

    Според договора градината трябва да бъде завършена за 11 месеца, като изграждането й ще струва 3.57 млн. лв., осигурени от инвестиционната програма на Столичната община. "Трейс София" е подписала и договор за строеж на двуетажна постройка и физкултурен салон към съществуващата едноетажна сграда на детска градина №51 в район "Сердика". Поръчката е на стойност 1.6 млн. лв., срокът й за изпълнение е също 11 месеца.

    Това не е първата общинска поръчка, спечелена от "Трейс София". Дъщерната компания на инфраструктурния холдинг "Трейс груп Холд", който е един от кандидатите за доизграждането на магистрала "Тракия", участва в обединенията "Метро Младост" и "Метро Трейс" в строежа на столичното метро. Компанията участва в изграждането на част от градската железница в центъра и в "Младост", като двата обекта са стойност близо 400 млн. лв.

  41. 41 Профил на Станимир Станчев
    Станимир Станчев
    Рейтинг: 796 Гневно

    Отново разни разбирачи започнаха да разсъждават. Според ЗОП, щом някой изпълнител е предложил цена по ниска с повече от 30% от следващата по големина цена, той е длъжен да направи обосновка. Възложителя не е длъжен да приеме най - ниската цена, ако не приеме обосновката.

  42. 42 Профил на не толкова дрът адвокат
    *****
    Неутрално

    До коментар [#35] от "инж. Филип": Има един проект, но по него не можеш да си извадиш количествата. НЯМА КОЛИЧЕСТВЕНИ СМЕТКИ. Ти си ги правиш. Нищо не доказваш. Нито количества, нито единични цени. Играеш само с крайна цена или на етапи. Някой просто е объркал системата. Ще се размирише накрая.

  43. 43 Профил на THT
    *****
    Неутрално

    А помните ли как падна цената на спортната зала с 30 млн след като ББ извади от нея "комисионните"? Я сега да видим кой колко е предвидил за "комисионни"?

  44. 44 Профил на Arbeiter
    *****
    Неутрално

    Люлин се строи от ТУРЦИ, Тракия ще се строи от ГЪРЦИ, поради това, че цената на Трейс-СК13 е по-ниска с 30% от средната, което автоматично я изхвърля по договора. Така, че гръцката Терна, която строи Карфур на Цариградско щосе ще строи Лот2 на Тракия. Браво Плевнелиев - на българите кое им остава да строят - пътищата в Африка.

  45. 45 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    "Строителството на 32-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора трябва да започне на 3 май по думите на министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев. За изграждането й са предвидени 96 млн. евро."

  46. 46 Профил на gundi
    *****
    Неутрално

    какво ви е 4удно боклукьт от софия-силистра /навло за транспорт за около 450 км // е 2000 лв. а реалната цена на която се вози и се наемат тирове е под 700 лв. ---- за сравнение тировете возят , и ги наемат за под 2000лв. бьлгария-германия-------ку4е вла4е диря няма

  47. 47 Профил на Hi3
    *****
    Неутрално

    Тези хора парите за нищо ги нямат.Разлика от 3 пъти в цената за едно и също нещо.Даже и за момент да допуснем, че Трейс са оферирали на загуба, каква ще е тази загуба сравнена с цената на Божков.

  48. 48 Профил на льольо
    *****
    Неутрално

    ще има анекси , такива разлики са съмнителни

  49. 49 Профил на Попов
    *****
    Неутрално

    Да, а после по изпитаната схема започва подписването на "анекси" с които всъщност офертата става доста по-дебела от първоначалното !!!

  50. 50 Профил на Запознат
    *****
    Неутрално

    Цената на Трейс си е реална за такъв участък. Проблема на договора за тракия този път е, че държавата прехвърля на строителя невроятно много рискове (проекта не е готов, отчуждаване, археология и т.н.). Ако някой е наистина наясно с трасето и е готов да поеме риска, цената си е напълно реална. Имайте предвит, че в този договор няма възможност за анекси и ако някой си е направил криво сметката направо си фалира. Дано се приеме тази оферта и нещата най-после се направят като хората

  51. 51 Профил на Жоро Павето
    *****
    Неутрално

    До коментар [#44] от "Arbeiter":
    Пишеш глупости!
    Това са български фирми, с опит и с цена достаъчно висока, сравнена с цените на обекти от преди години!
    Всичко над 2-3 млн.лв/км е висока цена за бъгарските условия-материали и труд.

  52. 52 Профил на Musashi
    *****
    Неутрално


    Това е нормална практика на групировката "Трейс" и нейния шеф, Николай Михайлов, да "печелят" такива търгове! Винаги предлагат най-ниска оферта, спрямо другите участници! След започване на изпълнението, с анекси във времето и по "обективни причини" надхвърлят и най-високата оферта!
    Не трябва да ви заблуждава и това, че "Холдинг пътища" на Божков е с по-голяма оферта!
    Всичко е здраво преплетено!

    "Трейс"
    Съвет на директорите:

    http://www.tracebg.com/?p=holding-suvet-na-direktorite-64&lang=BG

    Дружества:

    http://www.tracebg.com/?p=structura%20holing-13&amp;lang=BG

  53. 53 Профил на ...
    *****
    Неутрално

    Тя и цената на "Магистрали Трейс" не кой знае колко ниска за 32 км, другите според вас със златни павета ли ще я правят, та искат толкова много пари?

  54. 54 Профил на -
    *****
    Неутрално

    До коментар [#42] от "не толкова дрът адвокат":

    Чел си, но не достатъчно. Количествена сметка има, но е дадена "само за информация". От друга страна изискванията към оформяне на етапите са такива, че е неизбежно да се доказват количества.

    Ще се размирише още сега - 137 млн. е себестойността на обекта, но без печалба, без резерви, без нищо. Вярно, че Трейс са в благоприятна позиция и са си на обекта, но това е прекалено...

    Може ли реално да се изпълни строителството за тези пари? Абсолютно сигурно не.

  55. 55 Профил на :(
    *****
    Любопитно

    треис са аут,
    иначе нов търг.

    Условията на търга са ясни.

  56. 56 Профил на Петров
    *****
    Неутрално

    За пореден път има далавера. Не е нормално да има толкова ниска цена. Ако гърците са дали близки една до друга стойности, то какво се случва с Божков и старозагорците? Анекси за увеличаване на цената при вторите и много "отчисления" при първите. Интересно ми е декласираните участници какви ценови оферти са отправили? За 30км това са си нереални суми.

  57. 57 Профил на тРЕЙС ГРУП
    *****
    Неутрално

    от това прекарване по голямо едва ли ще се случи.
    За следващите отсечки - цената на километър ще е 8 000 000 лева, трябва да избиваме разликата, пак ние ще спечелим.
    Гаранция за всички ще има от сърце

  58. 58 Профил на Оня с коня
    *****
    Неутрално

    Имайте предвид, господа разбирачи, че ТРЕЙС са от Стара Загора. Това означава, че имат работници, циментови бази и оперативно ръководство локализирано точно до обекта. Това значи, че спесятват ОРГОМНИ РАЗХОДИ от материали и работна ръка - справка -Заплатите на турските инжинери при строежа на магистрала Люлин

  59. 59 Профил на Nora
    *****
    Весело

    То мнотогото пари у нас изобщо не са функция на качеството, така че какво има толкова да се умува

  60. 60 Профил на мери
    *****
    Неутрално

    Извинете, аз дали бъркам - тази фирма Трейс не беше ли на Батко и Братко? Ако е така, защо въобще са им приели документите? Те не са ли следствени?

  61. 61 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Терена си е направо равнинен! Ще има един пътен възел и най- много един паркинг. Цената , имайки в предвид, че е най- ниска е добра. Ако искат турците да я строят, да се цанят подизпълнители Трейс потдържа чрез подизпълнители пътищата в Бургас и за мен са гола вода! Дано не ползват такива "кадри" и при строежа на магистралата.

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  62. 62 Профил на лаик
    *****
    Неутрално

    Кой стои зад тоя холдинг.

  63. 63 Профил на ...
    *****
    Весело

    Каквото се построи у нас в последните 20 години все нестава за нищо, независимо от цената. Пак няма да става за нищо, но поне ще е за по-малко пари (дано де)!

  64. 64 Профил на febra
    febra
    Рейтинг: 627 Неутрално

    забравете за анекси - нямат право по договор дори при форсмажор!
    По опасно е друго- Трейс не аргументира цената си, печели Терна, възлага на Трейс за 192 млн с ДДС, за тях остават 55млн и за Трейс същото но за 55 млн повече....
    Какво ще кажете за една такава схема - предполагам ДАНС вече е включила телефона на Михайлов и шефа на Терна на магнетофонна лента

    "Attitude is a little thing that makes a big difference" W. Churchill
  65. 65 Профил на Аз
    *****
    Неутрално

    Много писъци, много жал, че държавата ще спести бая пари.
    Ако има чсни стандарти и изисквания, стриктен контрол и железен договор, защо не изберат най- ниската цена?
    В тази криза не е ясно кое е нормална цена, занижена или завишена.

  66. 66 Профил на Запознат
    *****
    Весело

    До коментар [#60] от "мери":

    Бъркаш мери, извинена си!

  67. 67 Профил на dimi_z
    dimi_z
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Без да мога да направя точна оценка, от опит за 30 километра магистрала бих счел 200 милиона лева за реална цена - т.е. 3 милиона Евро на километър. За България това е реалистично /за сравнение в Германия километър аутобан струва между 6-12 милиона Евро/.
    В тази цена от 200 милиона лева е включена поне 30% печалба, което при такива проекти е реалистично. Т.е. без печалбата цената би била около 140 милиона, което се доближава до предложената.
    Трейс сигурно пести пари от географската си близост и опита от отсечката Оризово-Ст. Загора. Но не чак толкова.
    Лично мнение е, че се отказват от печалба за да имат оборот и приходи по време на криза.

  68. 68 Профил на Асфалтажия
    *****
    Неутрално

    Още от тука мога да ви кажа, че реалната стойност е към то 280 млн лева. Само незнам дали виражите ще ги правят със задължителен правилен наклон като функция от радиуса на завоя и дали мостовете ще се правят с по няколко шайби - според изискванията за безопастност при каране н 120 км.час +20 процента и дали са вклщчени стандарти за неравни отклонения по пътя. както е във всички европейски страни и не само там - и в доста африкански и азиатски.

  69. 69 Профил на Boncho Bonev
    Boncho Bonev
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#58] от "Оня с коня":

    Какви са тези циментови бази? Не мога да разбера защо се впускате в материя която нито Ви е ясня, нито Ви интересува!

    bboneff
  70. 70 Профил на Musashi
    *****
    Неутрално

    Само за информация, компаниите, подали документи сега, се припокриват с тези участвали и в търга, проведен през 2008 г.

    По онова време Европейската комисия спря процедурата заради условия, които отхвърляха офертите на чуждите компании, например кандидатите да притежават собствена или наета асфалтова база, разположена на не повече от 80 км от най-отдалечената точка на обекта. Такива условия сега няма. Критериите са направени така, че да се даде "равен шанс" и на българските компании, като изискването за опит в изграждането на първокласни пътища е формулирано така, че голяма част от тях да успеят да го покрият. Ако не могат сами, то в консорциуми.
    За разлика от 2008 г. участниците, освен че са същите, само обединени по различен начин, са и с един по-малко. Сега я няма турската "Онур Тааххют Ташъмаджълък".
    За увеличение на крайната стойност в процеса на "строителство" са заложени и "обективните причини"!

    Не са отчуждени терените, върху които трябва да се изместят електропроводите, които са върху самото "трасе", има "възможни" неточности в геоложките проучвания, неразкрита археология и непълноти в инвестиционния проект.


    Участвали сега:

    Доуш иншаат" - турската компания построи участъка от Карнобат до Бургас на магистрала "Тракия", а в момента изграждат участъка на метрото от жк "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий".

    "Щрабаг" - австрийската компания има реализирани няколко проекта у нас, като премиерата й в България беше ремонтът на софийското летище и беше съпроводена серия от скандали. В момента компанията изгражда един от най-големите офисни центрове в София-"Мега парк", на друга австрийската компания- "Соравия".

    "Български магистрали" – консорциумът включва само български фирми. Това са "Автомагистрали Черно море ", "Главболгарстрой" , "Пътстрой 92" и "Иса 2000".

    "Терна" - гръцката компания е сред водещите строителни фирми в южната ни съседка. В момента тя строи жп линията Крумово – Първомай и изгражда мола на "Карфур" на бул. "Цариградско шосе" в София. Чрез дружество от групата инвестира в офис сграда с хотел срещу Министерството на земеделието и е главен изпълнител на проекта.

    "Алпине - Холдинг Пътища" - контролираното от Васил Божков дружество е най-голямата пътна компания в България, а австрийската "Алпине" изгражда хидровъзела "Цанков камък" и каскадата "Горна Арда".

    "Магистрала Трейс" – основните компании в консорциумът са "Трейс груп" и "СК13 холдинг", като първата построи отсечката от Оризово до Стара Загора на магистрала "Тракия". В момента изгражда участъка на софийското метро от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Черни връх".

    "Актор" – е в топ три на гръцките строителни компании по приходи. Участвала е в търговете за магистрала "Люлин" и софийското метро, в момента нейна дъщерна компания е сред кандидатите за завода за боклука на София заедно с германската "Хохтийф".

    "Конструктор - Тракия" – обединението е между хърватската "Конструктор" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи" - Пловдив. Хърватите досега са участвали в няколко търга в България, но не са печелили, за сметка на това в страната си са един от водещите играчи.

    През 2008 г.

    Лот 2
    (Стара Загора - Нова Загора)
    - "Алпине Бау", Австрия
    - "Актор", Гърция
    - "Онур Тааххют Ташъмаджълък", Турция
    - "Конструктор инженеринг" ДД, Хърватия
    - Консорциум "Щрабаг - ИСА" ("Щрабаг" АГ, Австрия, "ИСА 2000", България)
    - Сдружение "Загора трейс" ("Трейс груп холд", "СК-13 холдинг", "Пътно строителство" - Добрич, "Пътища и мостове" - Варна)
    - Сдружение "Пътища Тракия" ("Холдинг Пътища", "Гранит 97" АД - Кюстендил, "Пътни строежи" - Велико Търново, "Хидрострой" - Варна, "Пътно строителство" - Разград, "Пътинженерингстрой - Т" - Търговище, АБ - Хасково)
    - Консорциум "Загора" ("АМ Черно море" - Шумен, "ГБС Инфраструктурно строителство", ГБС - София, "Пътстрой 92".

    Лот 3
    (Нова Загора - Ямбол)

    - "Алпине БАУ", Австрия
    - "Актор", Гърция
    - "Доуш иншаат ве тиджарет" , Турция
    - "Онур Тааххют Ташъмаджълък", Турция
    - Консорциум "Щрабаг - ИСА" ("Щрабаг АГ", Австрия и "Иса 2000", България)
    - Сдружение "Трейс Тракия" ("Трейс груп холд", "СК 13 холд - инг", "Пътища и мостове" - Варна, и "Пътно строителство" - Добрич)
    - Сдружение "Тракия" ("Холдинг Пътища", "Пътни строежи Велико Търново", "АБ-AД - Хасково", "Пътно строителство" - Разград, "Гранит 97" - Кюстендил, "Пътинжинеринг - Т" - Търговище, "Мостстрой", "Хидрострой" - Варна)
    - Консорциум "Кабиле" ("АМ Черно море", "ГБС Инфраструктурно строителство", ГБС - София, "Пътстрой 92" АД)

  71. 71 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#68] от "Асфалтажия":

    Ти луд ли си бе? Малко калъч, асфалтУ от едрия отгоре и тва е, след 3мес. да почват ремонтите.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  72. 72 Профил на Формула 10
    *****
    Неутрално

    Ако качеството е като на отсечката Чирпан - Стара загора - мерси, не щем. Във вътрешното платно и от двете страни само за 1 година се образуваха коловози в асвалта от гумите на Тировете и тежките камиони и всички леки коли предпочитат да карат във външното платно, а това не е безопасно, освен че е смешно. Как така само за 1 година вече се налага основен ремонт.Това не е дори републикански път, а ми прилича на разпльокан асфалт насам натам с лопатата от бригдирите в ТКЗС-то

  73. 73 Профил на Gedko
    *****
    Неутрално

    Браво на Трейс ! Не се чудете, защо печелят. Ясно е за тези, които знаят техните принципи на работа. А те са прости - компетентност и рационалност /умение за снижаване на производствените разходи/, трудолюбие, опит, добра екипировка. Така се дава отпор на алчните бързащи да забогатеят на наш гръб.
    Нека Трейс да спечелят, защото така и ние ще спечелим. Не им пречете, а им пожелайте на ДОБЪР ПЪТ!

  74. 74 Профил на Емил А. Георгиев
    Емил А. Георгиев
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Колегата под #41 си го е казал - още никой не е обявен за победител, просто са отворени офертите и тази на Трейс се оказва най-ниска. Те заради това и Трейс ще трябва да обоснове офертата си.

    Во кратце: още нищо не е решено.

    http://delibertate.info
  75. 75 Профил на 35
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "Ластикът": Около 35

  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Ех, Гедко, за реклама е редно и да се плаща. Или безплатното навиране на псевдореклама във форумите също е от оптимизираните разходи?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на покер
    *****
    Неутрално

    Най-ниска, най-висока и една отпаднала оферта: Черепа се е хеджирал отвсякъде

  78. 78 Профил на Gedko
    *****
    Неутрално

    Не е необходимо да плащат за реклами. Свършеното от тях е тяхната реклама.

  79. 79 Профил на Анджи
    *****
    Неутрално

    До коментар [#26] от "магистралист":А защо мислите,че ако офертата е голяма ,няма да има анекси? Летището в София дето го правиха австрийците да не би да нямаше анекси.Ако договора е като за Южната дъга каквато и цена да кажат,след това пак ще я уввеличат.Всичко зависи от договора.Ако договора за стотици милиони е от 15-20 страници ,ще има анекси.Затова всичко зависи от държавата.Ако си е на мястото,какъв е проблемът ,че е ниска офертата?Срокове и контрол .По Дискавъри даваха разширението на една щатска магистрала.Какви конструкции за страхотен трафик и накрая като казаха колко струва се хванах за главата.Беше 3-4 пъти под цената на оная част от Южната дъга.

  80. 80 Профил на ???
    *****
    Неутрално

    До коментар [#39] от "ТОЙ": И какво ако се актуализира с инфлацията? При 140 млн и инфлация 10% ще е 154 млн.При 300 млн.?Ако спечели австрийската фирма кой ще й е подизпълнител? Сигурно Трейс,щото са наясно с това сза колко го правят и какво правят.

  81. 81 Профил на avtor
    *****
    Неутрално

    само дето баварските магистрали имат в едното си платно повече ленти от цялата българска, за качество няма смисъл да говорим

  82. 82 Профил на -
    *****
    Неутрално

    До коментар [#78] от "Gedko":

    Нали! Много хубави коловози направиха на лот 1...

  83. 83 Профил на ROUTE 66
    ROUTE 66
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#78] от "Gedko":

    За съжаление не си прав, справка участъка Казанлък - Стара Загора, точно една година е гаранцията на пътя построен от Трейс, след това следват кърпежите, ако се сетят, разбира се да минат и да си видят работата!

  84. 84 Профил на зебрю
    *****
    Любопитно

    Просто всички бойкотираха този търг - държавата може да даде не повече от 3 мил. евро на км - думи на Плевнелиев от днес. А сега сметнете 32 км. по 3мил. колко прави. Ако всички бяха над 180 милки - търг нямаше да има, поради липса на ресурс. Що не се попотите върху това каква е била цената на ГБС, на Щтрабаг, зада видите ,че Трейс са с конкурентна цена. Преди всичко са българи. Гърчолята могатда мечтаят само - особено след тези блокади

  85. 85 Профил на Икономист
    *****
    Неутрално

    Едно от перата на някои от загубилите: високи разходи за заплащане на чуждите мениджъри.

  86. 86 Профил на еехх, робски душици
    *****
    Гневно

    Робски душици,
    кво ревете и недоволствате сега - че българска фирма се конкурира успешно с византийци и резняци.
    доволни сте, че турци ни строят метрото.


  87. 87 Профил на modern
    *****
    Неутрално


    До коментар [#64] от "febra":
    ти си прав

  88. 88 Профил на arkan
    *****
    Неутрално

    Господа от ДНЕВНИК, почти съм сигурен, че има да си трошите главите с нашите съдилища и държавни институции.
    Защо вместо това не си купите 5 акции на MSFT и след това се обадете на Investor relations и си изискайте договора. За разлика от нашата "държава" в САЩ законите за публичността на информацията са желязни:

    E-mail:
    msft@microsoft.com
    Fax425) 706-8000
    Phone425) 706-4400 (International)
    Address:
    Investor Relations Department
    Microsoft Corporation
    One Microsoft Way
    Redmond, Washington 98052-6399

    От там нямат право да ви отказват информация след като сте акционер. Ако решат да ви откажат, им обяснете, че ще се обадите на U.S. Securities and Exchange Commission

  89. 89 Профил на Ламби
    *****
    Неутрално

    Я стига. Точно така се прави в условия на криза. Показателно е. Ще дойде комшията да ми прави туршията. Друг е въпроса с качеството. контрола му зависи много повече отвсякога от Министъра. Може и да има договорка. Е и." Не замезвайте с вола". Да дадем парите на гръците или турците ли, или на австрийците с турски капитал. Това ли ви е на сърцето. Нека да е българин ама да му държим изкъсо дисгините.

  90. 90 Профил на СС
    *****
    Неутрално

    До коментар [#8] от "Станишко":
    "На запад, както ме осведоми колега, се махат от търга най-ниската и най-високата цена и тогава се гледат останалите... "

    Това е много мъдро решение. Като знаят,че ще махне най ниската цена ще си помислят дали да слагат не естествено ниски цени....освен ако не сложат фирма фантом,която да предложи тази цена и да предпази другите от отпадане.

  91. 91 Профил на Обективен
    *****
    Неутрално

    Магистралите на Бавария са с по 4 ДОСТА ШИРОКИ платна във всяка посока (включвам лентата за аварийно спиране) и имат множество ОГРОМНИ детелини, особено около големите градове, защото има много магистрали.

    Магистрала Тракия не пресича никоя друга магистрала и няма сложни детелини, прилича по ширина на магистралите в Швейцария и е точно с 2.5 немски платна в едната посока - т.е. е почти 2 пъти по-тясна, нищо чудно да е 2-3 пъти по-евтина.

  92. 92 Профил на martinak
    martinak
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Отговорът е ясен и схемата е отработена - вижте в статията по-горе: "За сравнение преди пет години строзагорската компания на Николай Михайлов построи отсечката от Оризово до Стара Загора на цена от 2.6 млн. евро, като договорът с който беше спечелен търга беше анексиран няколко пъти." и сега ще е така

  93. 93 Профил на schutzengel
    *****
    Неутрално

    Предварително се извинявам, ако греша името на старозагорската фирма, но ако е тази , която ремонтира отсечката от Ловеч до Абланица (пътя София - Варна) казвайте овреме за да си купя БТР ако тръгна за Бургас. Толкова некачествен ремонт може да се види изпълнен само от фирми , които са близки до властта. Минете по "реновирания" път до Ловеч за да разберет какво говоря. Радостно е ,че е спечелила българска фирма, само да не изпълнява проекта "по български"

    И що за безумие е определящ критерии да е цената ? Щрабаг ремонтира Е - 79 през Димово и не знам с каква цена си е спечелила поръчката, но си е заслужавала. Както е казал мъдреца: "Икономията е майка на мизерията". Като почнат ремонтите след 6 месеца ще стане ясно , че е бил прав.

  94. 94 Профил на Holly short
    *****
    Неутрално

    За непросветените гръцката магистала Виа Игнатия представлява трасе, в което се редуват тунели и мостове: нещо от рода на Хемус през Витиня, но по-дълга. Съвсем нормално е трасето през Тракийската равнина да е поне 3 пъти по-евтино. А и може би другите 4-ма участници, които са дисквалифицирани са дали реални цени, които биха направили офертата на Трейс също реална.

  95. 95 Профил на ludiliste
    *****
    Неутрално

    сравнението с маг. Люлин е пределно тьпо там са само тунели и планини, а тук става вьпрос за равен терен!

  96. 96 Профил на Седесар
    *****
    Неутрално

    Доколкото съм запознат тези "Алпине" са страшно сериозна фирма,построили магистралите в Австрия,Словения,Швейцария.Един голям тунел под алпите и т.н.

    Едно нещо се иска магистралта да бъде възможно най-скоро готова и да не се дават излишни пари

  97. 97 Профил на Иво
    *****
    Неутрално

    "Веднага след новината акциите на пътностроителната компания "Трейс груп холд" скочиха с 5%."

    Ха-ха, трябваше да скочат ако бяха спечелили с двойно по-висока цена, а сега трябва да се сринат ...

  98. 98 Профил на 555
    *****
    Неутрално

    Двете гръци фирми също са със сериозен опит в строителството. Разликата в ценовите оферти вероятно е свързана и с цената на работния труд, който се оценява на база европейски заплати, за разлика от българската фирма, която заявява подобна цена за сметка на труда на работниците, които ще се включат в изграждането.

  99. 99 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    Уж нова политика, всичко ще е честно, но са декласирани 4 участника без да се посочат мотиви, ебати конкурса, Плевенлиев гръмни се нещастник...

  100. 100 Профил на моста
    *****
    Неутрално

    Трейс могат още от утре да сторят - имат всичко на терена и го познават, което означава че за тях няма геоложки риск.
    Малко я карат джаста-праста. На трасето им в Тракия около км200 имаше пропадания по половин метър и така си стояха почти година. Сетне ги оправиха, ама така и не се разбра кой плати масрафа.
    Не искам да съм на мястото на тоя дето е писал офертата. Ако беше сложил 50млн отгоре, нямаше да им никакъв проблем
    Да подписват колкото договора колкото се може по-скоро и контрола строг както е по книгите.
    Да им е честито.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK