"Щрабаг" обжалва последния търг за "Тракия"

"Щрабаг" обжалва последния търг за "Тракия"

© Георги Кожухаров



Австрийската компания "Щрабаг" е подала жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу Агенция "Пътна инфраструктура", показва справка в регистъра на антимонополното ведомство. След като беше декласиран в конкурса за избор на изпълнител, концернът иска да бъде спряно възлагането на строежа на автомагистрала "Тракия" в участъка между Нова Загора и Стара Загора.


КЗК все още не е образувала производство по жалбата, защото чака да мине задължителния по закон срок за отстраняване на нередности в документацията на жалбоподателя ако има такива.


Офертите за строежа на магистралата бяха отворени преди седмица. За победител в конкурса е сочено обединението "Магистрали Трейс", което даде най-ниска цена на търга. Водещ партньор в сдружението е българската "Трейс груп холд" на бизнесмена Николай Михайлов. В него влизат още дъщерното му дружество Пи Ес Ай, "СК 13 холдинг", "Виастрой инженеринг" и "Пътно строителство" - Добрич.




Предложената от тях цена е близо три пъти по-ниска от най-високото предложение в конкурса. "Офертата ще се разгледа под лупа дали е устойчива. Ако можем да построим участъка за толкова ниска цена, ще е чудесно", увери тогава строителния министър Росен Плевнелиев.


Не бяха отворени ценовите оферти на турската компания "Доуш", австрийската "Щрабаг", консорциума "Български автомагистрали", в който влизат "Автомагистрали Черно море Шумен", "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и "Иса 2000", както и на обединението между хърватската "Конструктор инженеринг" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи".


Комисията не оповести мотивите поради, които е декласирала четиримата участника. Те ще станат ясни, с обявяването на решението за комисията за избор на победител.


Понеже цената на обединение "Магистрали Трейс" е по-ниска с повече от 30% от средната цена на останалите три кандидата, от компанията ще бъде поискана допълнителна обосновка, каза председателят на тръжната комисия Димитър Маргаритов. Той прогнозира, че комисията ще излезе с решение до три седмици.


Цената, която предлага "Трейс", е 2.2 млн. евро на километър, докато в периода 2005 - 2007 г. построи отсечката от Оризово до Стара Загора за 2.4 млн. евро/км. Бюджетът, заложен от строителното министерство, за отсечката от Стара Загора до Нова Загора е 3 млн. евро/км.

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на смешко
    *****
    Неутрално

    Нека да строят Щрабаг! Има да падат мантинелите...

  2. 2 Профил на АЗъ
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "смешко":

    смешко, това което казваш не е никак смешно...

  3. 3 Профил на ха!
    *****
    Неутрално

    Измет.

    Един покрив не могат да направят, магистрала искат да строят.

  4. 4 Профил на abv
    *****
    Неутрално

    Е точно пък на "Щрабаг" не трябва да дават нищо. Те един път взеха да ремонтират в резултат на което той съвсем изчезна - свлече се. А сагата с летището е известна на всички.

  5. 5 Профил на Meтоди
    *****
    Неутрално

    Обжалването на тръжни резултати е бизнес в много страни по света, особено в по-банановите. Най-често отиваш при спечелилия и да му казваш "Кихай като поп 300 хиляди евро, за да си оттеглим жалбата!". А разходът ти е 3 часа работа на юристконсулта. Щрабак имат многогодишен опит в тия работи. За да не страда цялото общество, възложителят трябва веднага да завежда контраиск за щети от протакането на обекта. И ако загуби в съда, освен че не се спира търгът се дължи и солидно обезщетение. Една неработеща магистрала 60 дена трябва да е поне няколко милионна щета. Ако не го направи това държавата ви гарантирам едно нещо - че това е само началото на една дълга върволица обжалвания по всички фронтове и за всички проекти, която ще ни остави не само без магистрали, но и без полски пътища

  6. 6 Профил на Да
    *****
    Неутрално

    То мантинели ще падат ... асфалта ще се отлепя и ще хвърчи из въздуха ...

  7. 7 Профил на Важно
    *****
    Неутрално

    Важното е да спечели българска компания, за да може парите да останат в БГ.
    Защото иначе изтичат някъде другаде,
    Имам досег с турски компании, който строят в БГ големи обекти и всичко си внасят от Турция, дори и хората ако имат на обекта 500 души, то 460 са от турция....., чул съм че това е политика на самата страна, за което Браво, но на страната, а за нас пръст в "г....."!!
    Немците са подобни, като изписват само немски материали или равностойни Български, но това е по-добре.

  8. 8 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Покрив не могат да правят подизпълнителите, като спечелилата "Trace"! Съд до дупка! До пълният фалит на милиционерско-комсомоския бизнес елит!(Hint:Кой е собственик и как приватизира Trace!)

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  9. 9 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 876 Гневно

    До коментар [#7] от "Важно":

    Абсолютно съм съгласен. Помня колко се радваха в Търговище, че "Шише джам" ще прави завода там, а не в Разград.

    И к'во - внесоха си работници кюрди, които работеха за съвсем мизерни пари...

  10. 10 Профил на Инна
    *****
    Неутрално

    Министър Плевнелиев би трябвало да е "заложил" в проекта и такъв вид "забавяне". Защото ако комисията забави решението си, то всички срокове отиват в небитието. Не виждам нищо лошо да има жалба, но би трябвало тя да е с основание, а не просто за "играта" на нерви...

  11. 11 Профил на Койчо от Огоя
    *****
    Гневно

    Абе тези нахалници/да не кажа друго/ от ЩРАБАГ да не искат цялото строителство в България да вземат!?? Какво направиха с пътя Видин-София, Северната дъга на Околовръстния,летището? Никакъв допуск до магистралата!!!

  12. 12 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Всъщност, фирмата, дала най-ниска оферта, не очаква да победи в търга. Тя просто си знае,че при тази нейна цена със сигурност ще бъде подизпълнител на победителя.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  13. 13 Профил на Мариан
    *****
    Неутрално

    Моето уважение към австрийските строители, но техният опит на българска земя е повече от ужасен.
    Примерът с летището е показателен. За един ламаринен покрив се кандардисваха цяла година. Като ходя на летището да посрещам шефа, който идва на всеки 3 месеца ме пита, покрива още ли е без ламарината си.
    Срам!

    Все пак те обжалват, защото не са допуснати до конкурса и нямат отговор за това. Ако им се отговори защо, как и по какъв наччин, сигурно ще я оттеглят. Така поне си мисля.

  14. 14 Профил на 111
    *****
    Неутрално

    Ако сега почнат едни обжалвания със скоростта на нашата съдебна система май магистралата пак няма да почне да се строи. Дерзайте сега в съда.

  15. 15 Профил на Искам да се решава
    *****
    Гневно

    Защо просто не се съобщят съображенията на комисията за отстраняване на 4-те фирми. Така ще спрат спекулациите . Обжалването не спира изпълнението на процедурата , така че молим уважаемата комисия да решава по-бързо в минималния законов срок. Да гледат под лупи , с две лупи , но да избират строител !!!! Ние държава ли сме или все подсъдими - от ЕU , от фирми ,от мутри и т.н. Всеки може да обжалва и правилно , но хайде да РЕШАВАМЕ ! И да строим ! Във всеки случай по-добре за икономиката да са български фирми и работници. Наистина с гърците и турците- българин работа няма да види на тези обекти.

  16. 16 Профил на неТърговчанин
    *****
    Неутрално

    До коментар [#9] от "Weingro":

    Виж, теб какво те грее това какво мислят тези от Търговище? Шешеджам не са им длъжни с нищо. Ако искат от Индия да внасят работна ръка.
    По-добре ли щеше да е в Индия или Анадола? Тук е и тук плащат данъци. Това ни грее, мен и теб. Останалото е празни приказки.

    Айде поздрави от София

  17. 17 Профил на hah
    *****
    Весело

    щрабаг и другите са мошеници, ще вземат парите, половината чиста печалба, половината на турски подизпълнител. Турския подизпълнител пак ще наеме български фирми на половин цена. Те от своя страна ще наемат работници на половин надница и ще построят половината отсечка за възложеното им време.

  18. 18 Профил на любопитен
    *****
    Любопитно

    Интересно ми е какво се обжалва. Няма решение, нито действие, нито бездействие на възложителя. Все още комисията работи, а тя не е възложител.

  19. 19 Профил на дани
    *****
    Неутрално

    Н 16 много грешиш-историята със Шишиджам,беше много показателна-в регион Търговище,където има толкова голяма безработица,спокойно можеше да се реши този проблем,като се ползват хората от района,а не те да стоят в къщи и парите да се дават на турските безработни-теб това грее ли те?Другото по този строежа беше,че и доставките бяха директни-така сключи договора със Шишеджам държавата ни-това остави дост а български фирми също без работа,това също ли те грее?Парите за заплатите отиват в турските граждани,храната им се осигурява във завода-е за продуктите има български фирми доставчици,отчисленията от заплатите пак не са при нас и остава само един данък печалба за държавата,другото от което можеха хората в този регион да се препитават се изнесе.Какво те топли останалият корпоративен данък теб?

  20. 20 Профил на Процедурата
    *****
    Неутрално

    Повече от ясно е, че в България, търгове не могат да се провеждат. Пълна излагация. Мошеници, плюс натиск от други подобни, ако и да се правят на европейци.

  21. 21 Профил на батко
    *****
    Любопитно

    Само да не е Черепа, е тогава ще е големият резил.....

  22. 22 Профил на Справедлив
    *****
    Весело

    Ако Плевненлиев не изхвърли всички стари кранти от АПИ, включително и от неговото обкръжение, развитие в положителна посока няма да има, дори и Тракия най-после да тръгне.

  23. 23 Профил на гражданин
    *****
    Неутрално

    Важното е да спечели най-добрата компания, която ще направи магистралата най-качествено. Няма никакво значение дали е българска или чуждестранна.

  24. 24 Профил на ТИРджия
    *****
    Любопитно

    Чудна работа, към двете пристанища, през които минава най-голямата част от вноса на държавата ни, а именно Варна и Солун, не се чува да се възлагат ЛОТ-ове и обществени поръчки за строителство, а парите се наливат в Южната магистрала и то в посока Бургас, успоредно, на която се подобряват и ЖП-връзките, а не в посока границата с Турция, къдто трафика е най-натоварен...

  25. 25 Профил на Beholder
    *****
    Неутрално

    @16 - пич говориш тотални глупости по един дразнещо дебелашки начин. Ако не ти е известно, по прованса масово се работи за по 300-400 лв. ако изобщо има работа, а на такива селски хитреци като шишеджам им се свидят дори такива пари. По този начин никога няма да се повиши стандарта на живот в страната, а ако това не стане, след 20-30 години циганите ще са мнозинство понеже другите отдавна ще са си взели шапката и ще са теглили една майнина на тая грабителска държава. Ако това ти е тънкия замисъл, можеше направо да го кажеш, а не да въртиш и сучеш като правоверен комунист.

  26. 26 Профил на въпросче
    *****
    Любопитно

    Трейс холдинг е фирма на член на ВС на БСП.Пътстрой 13 е дъщерна фирма.Мислите ли,че нещо се е променило?

  27. 27 Профил на Musashi
    *****
    Неутрално

    "Водещ партньор в сдружението е българската "Трейс груп холд" на бизнесмена Николай Михайлов. В него влизат още дъщерното му дружество Пи Ес Ай, "СК 13 холдинг", "Виастрой инженеринг" и "Пътно строителство" - Добрич."

    Много бедно представено! Дружествата са това:

    http://www.tracebg.com/?p=structura%20holing-13&lang=BG

    През август 2003 г. “Пи Ес Ай” АД, “Трейс груп”, Холдингово дружество “Пътища”, “Мостстрой” и варненското дружество “Пътища и мостове” се обединяват в консорциум “Рънуей”, за да участват в търга за строителството на Лот 1 от магистрала “Тракия” от Оризово до Стара Загора. "Рънуей" печели търга срещу 17 конкуренти от 7 европейски страни и печели наддаването. Офертата на “Рънуей” е на стойност 53 млн. евро.

    Обектът е завършен на 5 октомври 2007 г., след като срокът е удължаван на няколко пъти. Оправданието е в забавяне на плащания и проточили се археологически проучвания по трасето. Забавянето влече след себе си допълнително оскъпяване. Подписват се анекси с пътната агенция и крайната цена на лота, дълъг 39 км, се оказва 182,3 млн. лв. или около 93,2 млн. евро. С цели 40 млн. евро над цената, с която е спечелен търгът.

    В последните години “Трейс Груп Холд”, както се нарича днес структурата на Николай Михайлов, работи по десетки други емблематични обекти: удължава и разширява по натовски стандарти пистата на военното летище “Граф Игнатиево”, изгражда новата писта на летище София (съпроводена с множество скандали, пропадане на пистата, искане за допълнително заплащане от "Щрабаг" в размер на 1 млн. евро, вдигане на машини и т.н. ), рехабилитира пътя Делян - Прищина в Косово, ремонтира пътищата Бургас - Слънчев бряг, Чирпан - Стара Загора - Сливен, Казанлък - Стара Загора, Лесово - границата с Турция и др.

    През есента на 2007 г. “Трейс” предизвика последната масова истерия на Българската фондова борса с емитирането на 200 000 акции от дружеството за 22,1 млн. лева, всяка с емисионна стойност по 110,50 лв. За акциите бяха направени рекордно големи поръчки на обща стойност 32 млрд. лв. (тази сума се равнява на 60% от брутния вътрешен продукт на България), което наложи емисията да бъде презаписана 1480 пъти. На този фон очакванията на “Трейс Груп Холд” бяха в края на 2007 г. компанията да реализира 125 млн. лева приходи и 8 млн. лева печалба.
    Дни след като емисията акции на “Трейс” бе пласирана, на вторичния пазар акциите вече се търгуваха за около 302 лв. за брой. Световната финансова криза обаче пресече очакванията на българските инвеститори. Индексите на родната борса стремглаво тръгнаха надолу.
    Вчера те се търгуваха на цени от 72 лв. - повишение с 2,12% спрямо предходния ден. В последния месец акциите на “Трейс” стабилно поскъпват, като отбелязват 11% ръст. Огромна заслуга за повишението имаше новината, че компанията е дала най-ниската цена за строителството на Лот 2 от магистрала “Тракия” - отсечката от Стара Загора до Нова Загора.

    Професионалната биография на Николай Михайлов започва в системата на Главно управление на пътищата. В периода 1991-1993 г. е ръководител на конструкторския отдел, а след това и главен инженер в Пътно управление - Стара Загора. В периода 1993-2002 г. е изпълнителен директор в “Пи Ес Ай” АД - Стара Загора. В същия период поема ръководството и на “Трейс” АД.
    Член е на Асоциацията на индустриалния капитал в България, на Българската търговско-промишлена палата, на ръководството на Камарата на строителите в България и на ръководството на Българската браншова камара “Пътища”.

    В момента “Трейс” участва в изграждането на столичното метро, обновява надлеза в района на Бакърена фабрика в София и др.

  28. 28 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    Това означава ли, че строежа спира или не?

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на Отговорче
    *****
    Весело

    До коментар [#26] от "въпросче":

    Айде прочети статията пак......
    'СК 13' и 'Пътстрой 92' нещо си ги пообъркал...,
    Втората е част от консорциум,чиито документи НЕ са разгледани.....
    ПиЕсАй е дъщерна на 'Трейс", а не 'Пътстрой'......
    Е,по лесно е да задаваш 'въпросчета' отколкото да прочетеш, па и да разбереш нещо......

  31. 31 Профил на ххх
    *****
    Неутрално

    До коментар [#28] от "Варненски":

    Строежа още не е започнал.
    Интересно какво обжалватщом още няма мотиви за декласиране?

  32. 32 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До ххх: ясно, че не е започнал. Въпроса ми е ще може ли да започне в този случай или ще се чака решение на съда?

  33. 33 Профил на -
    *****
    Неутрално

    До коментар [#22] от "Справедлив":

    Кои ще да са тия "стари кранти", дето още не са изхвърлени?Поименно, моля!

    То човек, който да знае какво е път, вече не остана в оная къща... На Македония 6 напоследък е станало като в милиционерско управление...

  34. 34 Профил на muncho
    *****
    Неутрално

    Всъщност австрийската "Щрабак" прави много сериозни проблеми и на сръбското правителство, тъй като постоянно го изнудва за допълнително пари и на всичко отгоре е в забава с изпълнението на проекта. Спомням си, как падна покрива на летището, което строяха. Като не могат да си строят в Австрия, а не само да точат пари от българските данъкоплатци и то за калпаво изпълнение на възложените им проекти. Да се научат да работят качествено, а не мърлявата. Ако това се случи в Австрия, ще им отрежат главите. Zurück nach Österreich und nie wieder in Bulgarien. Bleiben Sie lieber in dem beschissenen Land, wo die Kühe besser aussehen, als die Frauen.

  35. 35 Профил на -
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "Искам да се решава":

    Мой човек, не знам защо си останал с впечатлението, че нещо решаваш - решаваш дръжки. Но плащаш - сметката.

  36. 36 Профил на !
    *****
    Неутрално

    Това е схема. Сигурно искат да им се опростят някакви стари обезщетения. Черепът си оттегли жалбата срещу избора на Сибанк за разпространение на винетките и на другия ден се разбра, че го компенсират с нещо друго.

  37. 37 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 876 Гневно

    До коментар [#16] от "неТърговчанин":

    Шешеджам не са им длъжни с нищо. Ако искат от Индия да внасят работна ръка.
    По-добре ли щеше да е в Индия или Анадола? Тук е и тук плащат данъци. Това ни грее, мен и теб. Останалото е празни приказки.

    Айде поздрави от София
    Не мислех да отговарям да идиотщините, които си писал, ама айде:

    - Грее ме какво мислят в Търговище (както и в който и да е БГ град), защото са българи, както и аз. И защото в тези райони турската наглост, пробутвана най-нахално и безочливо от ДПС с активното съдействие на БСП и НДСВ (или за по-кратко - само БСП), и без това им е вповече. Защото там хората зорлем ставаха членове на ДПС, за да си запазят работата. А ДОган да се радва, че има членска маса българи.

    - Шишеджам наистина не са длъжни, защото държавата услужливо и неслучайно не ги е задължила нищичко. Нужно ли е да обяснявам както очакват жителите на всяко по-малко населено място с безработица - където и да е по света, когато в него се открива голям завод? А и когато работиш и вадиш парите си от едно общество/регион, едно от логичните неща е да върнеш част от печалбата там под формата на заплати за хората, данъци и такси, общественополезна дейност от всякакъв характер. Ако искат работна ръка от Индия - да строят в Индия.

    - Нямам нужда от поздрави, аз съм си от и във София. Но това не значи да си сложа едни кретенски столични (пффф) капаци на очите и да казвам на всичкия останал свят "Дреме ми."

  38. 38 Профил на От 16
    *****
    Неутрално

    До коментар [#19] от "дани" и До коментар [#25] от "Beholder":

    Вижте, разбирам че ви е трудно да го приемете, но не сме в позиция да поставяме условия.
    И на мен би ми харесало във фабриката да работят българи, да я построят български фирми и още повече да бъде притежавана от български капитали, но не е.
    Ако инвеститорите се надпреварваха кой първи да инвестира в Бг, можехме да поставяме условия - работници, придобивки, подизпълните и тн. Но докато не стане това, трябва да предлагаме каквото можем и да се надяваме да дойдат при нас.
    За това както казах, по-рано .... по-добре тук даже и при тези условия, от колкото някъде другаде.

  39. 39 Профил на Free Thinker
    *****
    Неутрално

    като се имат предвид годините закъснение и лощото качество на изпълнение, далече не само на покрива на терминал 2, но и по пистата няма ли най-сетгне да влязат в сила нормални клаузи по неспазване на задълженията. също както и за турската пишман строителна компания дето се пъне с магистрала Люлин

  40. 40 Профил на любопитен
    *****
    Неутрално

    До коментар [#32] от "Варненски": Жалбата не спира изпълнението, освен ако има особено искане за това и КЗК го одобри. Практиката е, че КЗК НЕ одобрява подобни искания. Но тук все още няма индивидуален административен акт или действие на възложителя, което може да се обжалва. Ако обжалва нещо, свързано с условията, вече е просрочено времето за жалба, т.к. трябваше да се атакува решението за откриване с одобряване на документацията. Затова проявих любопитстство, но едва ли някой ще ми отговори. Ще стане ясно скоро. КЗК публикува на своя сайт актовете си.
    За информация - Щрабаг спечели с ниска цена и някои от другите лотове, играни миналата година. Ако спечели и една поне част от магистралата, сигурно цяла Австрия трябва да дойде тук да строи. А откъде ще взима фракции и асфалт...? Нямат никакви бази в близост до проектните строежи.

  41. 41 Профил на Shisheto
    *****
    Неутрално

    И какво ви пука за Шишеджам? Дори и малкото работни места за българи които създава са от полза. Тези от района вместо да седят в къщи, да работят на конкурентна основа с кюрдите. Като половината свят си е изнесъл производството в Китай какво? да ревем че е при жълтите и да искаме да е при нас, да ни плащат огромни заплати а да дремем на работното си място ли? Шишеджам си имат икономически интереси. Заплатите са на последно място. Има потребление на енергия, на суровини, на инфраструктура, плащане на данъци. За държавата това е важно, а не че 300 галоша искат да работят в шишеджам, ама срещу 1000 лв на месец и като им кажат " Или 300 колкото на кюрдите или в къщи" предпочитат да си седят в къщи безработни и да се оплакват. Като си гладен не подбираш работа. АКо искаш по-добре платена работа се квалифицираш. Ама манго или амуджата от село, дето не знае да чете не прави нищо, само да реве че държавата му е длужна може.

  42. 42 Профил на fen
    *****
    Неутрално

    В интерес на истината Щрабаг строят и в Германия, и в Австрия и хайде на бас, че там няма такива изпълнения, като със софийското летище... Не е луд, който изяжда зелника, ами който му ги дава...

  43. 43 Профил на schutzengel
    *****
    Неутрално

    Въпросът,чини ми се, не е КОЙ а КАК ? Иначе, ако вземем да търсим кусури на фирмите ще си говорим за покрива на аерогарата, а защо не и за "реновирания път" от Абланица до Ловеч от старозагорците това лято.
    Та "на въпроса, както казва Мопасан" - Това кой и как ще строи, с какви материали, какви работници ще наема и къде ще остават парите го решава не друг, а ДЪРЖАВАТА чрез закони и тръжни условия. Но същата тази държава, не се сеща да постави изисквания за наемане на българи и равното им заплащане , защото гледа не хората, а цената (справка "Мапа Джингис" и магистрала "Люлин". Тази държава не реагира, когато турски концесионери отказват да приемат молби за работа на български, а само на турски. Тази държава не реагира, че вестниците са пълни с обяви на чужди езици, че пътищата са пълни с указателни табели на турски и т.н. И за това турците, и изобщо чуждите работодатели не са виновни.
    Държавите, които имат има социално, а не финансово мислене включват СОЦИАЛНИ КЛАУЗИ в договорите. И ги контролират.
    Не знам за вас, но мен лично ме притеснява сиромахомилския подход при определяне на победителя. Напълно одобрявам германската тръжна система при която отпадата "екстремните" оферти - най-ниската и най-високата и останалите се състезават. Ама като не знаем от кого да си купуваме акъл- така ще е.

  44. 44 Профил на Запознат
    *****
    Неутрално

    30% от Щрабаг са собственост на Олег Дерипаска,а Васил Божков е негов ортак.Предполагам тези имена са ви познати и ви става ясно защо Щрабаг оспорват.
    За справка "BG олигарси" на Димитър Златков стр.18.На който му се занимава ще намери и други източници.

  45. 45 Профил на Седесар
    *****
    Неутрално

    Абе Май месец да почват да строят с най-добрата оферта.Тия нека си обжалват....

  46. 46 Профил на Споко ще решат
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "Искам да се решава":
    Ти пък много си се разбързал.
    Стотици милиони се изсипват и решението хоп и готово.
    Ми то един курник да искаш да си направиш ще те разкарват с месеци дорде не почерпиш където и колкото се полага по тарифата, ти за цяла магистрала се надаш да мине по тънката линия. Не се е родил още тоз български съдия или чиновник дето да има кураж да устои на милион кеш.
    И те деца хранят, все пак...

  47. 47 Профил на до 44
    *****
    Неутрално

    Не си запознат изобщо.

  48. 48 Профил на 222
    *****
    Неутрално

    Този министър си отива,търгът ще се провали... Ако искат да дават строителството на „Трейс“, но никакви суми в повече от офертата, или поне, не повече от 3-4%, което е нормално...

  49. 49 Профил на киро
    *****
    Неутрално

    ЩРАБАГ КРАДАТ ПАРИ ОТ БЪЛГАРСКИ ОБЕКТИ КАТО НАДПИСВАТ ИЗВЪШЕНИ ДЕЙНОСТИ! НАГЛЕЦИТЕ НАДПИСВАЛИ И КИОМЕТРИ НАПРАВЕНИ ПЪТИЩА! ТОВА СА КОМЕНТАРИ НА НЕМСКИ МЕНИДЖЪРИ В КОМПАНИЯТА! НИКЪДЕ ПО СВЕТА НЕ БИЛИ ИЗКАРАЛИ ТОЛКОВА ЛЕСНИ ПАРИ ОТ БАЛЪЦИТЕ ...

  50. 50 Профил на Вели
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "Nickname":

    .... ДА ГО НАЧУКАМ НА МАЙКА ВИ В ПИЧКАТА МРЪСНА МИРИЗЛИВА

    БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО
    .......................................
    Я вземай бързо поука от лидера си и се извинявай на всички, включително и на "Ханзата"

  51. 51 Профил на след теб
    *****
    Неутрално

    До коментар [#41] от "Shisheto":

    Що не идеш ти да живееш в Търговище и се клалифицирай, бъди умен и предвидлив, пък да видим до къде ще я докараш ......

  52. 52 Профил на бърз и яростен
    *****
    Весело

    До коментар [#24] от "ТИРджия":

    Е че как ве, за ко им е магистрала за счупените тирове и бусове? Ние да си трошим баварецо (дето го нямам де ) по раздрънканата магистрала до съни бийча ли? Еее ти пък..

  53. 53 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Щрабаг трябваше да бъдат изгонени след техните строителни изпълнения. Но нали имаме постоянно алчни меки китки в държ. управление, сега ще ни се качат на главата...

  54. 54 Профил на АААААААААААА
    *****
    Весело

    До коментар [#44] от "Запознат":
    Една семейна фирма, която до 1990 не е била известна, изведнъж става основен изпълнител на всички инфраструктурни обекти в Източна Европа!?!?!?

  55. 55 Профил на craghack
    *****
    Неутрално

    До коментар [#18] от "любопитен":

    Никак не си в час с най-новата практика на КЗК. Въпросните се изхитриха и решиха, че всяко действие, в случая, се обжалва в 10 дневен срок от момента, в който дадената страна е узнала за него. Та сега Щрабаг искат или не трябва да обжалват иначе ще ги отсвирят много злобно. Обаче това е мега лош капан за правителството. Ако ги отсвирят по бързата процедура ще имат пълното право да се жалват пред европейските институции, тъй като е нарушен един от основните принципи в процеса - да знаеш в какво те обвиняват А колкото до притеснението, че го правят за пари - трудно. В момента Трейс не могат да извадят и едно евро да им дадат По - скоро е заявка да не се бъзикат повече с тях, защото са сериозна фирма. А че процедурката си е за жалене - спор няма. Нещата твърде много заприличаха на цирка с винетките

  56. 56 Профил на Георги
    *****
    Неутрално

    Смятам, че излагацията на Щрабаг на летище София не е типична за тях като строители. Защо - като пътуваш с кола през Унгария и Австрия, постоянно виждаш обекти на Щрабаг - мостове, пътища.

    Като водене на бизнеса - друг въпрос е, може и да са коварни.

  57. 57 Профил на Георги
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "Nickname":

    С човек, който псува като теб, не ми се стои в една стая, град, или страна.

  58. 58 Профил на Trakia Highway
    *****
    Неутрално

    Хайде стройте я тази АМ, че Варна е все още далече!!!

    Не знам кога ще я видя завършена тази АМ.

    Може би след 3, 4 години...

  59. 59 Профил на БГ футбол
    *****
    Неутрално

    Жалбата е недопустима преди да е излязло официално решение на възложителя за отстраняване. Няма годен предмет на обжалване. Много лесен казус. Чудя се кой им е адвокат на тези хора...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK