Diageo и Bacardi спорят за производството на ром в САЩ

Логото на Bacardi. Според Diageo, компанията води "скрита кампания", която има за цел да осуети откриването на нови производствени мощност на Вирджинските острови и това ще "унищожи" икономиката на островите.

© Reuters

Логото на Bacardi. Според Diageo, компанията води "скрита кампания", която има за цел да осуети откриването на нови производствени мощност на Вирджинските острови и това ще "унищожи" икономиката на островите.



Bacardi води скрита кампания, която цели да изнесе производството на рома на британската Diageo - Captain Morgan, извън пределите на САЩ. Това се посочва в съобщение на Diageo, цитирано от "Ройтерс". Според компанията по този начин неговият конкурент иска да предпази своите държавни субсидии за производство, отпускани от федералното правителство.


Американското законодателство позволява специални данъчни отстъпки на ром на местните правителства, базирани на местното производство. Когато Diageo премести производството си на Вирждинските острови, Пуерто Рико и Bacardi ще изгубят значителни финансови стимули.

Според Diageo действията на Bacardi ще "унищожат" икономиката на Вирджинските острови (които са владение на САЩ), където е запланувано изграждането на произвoдствена база за Diageo. Компанията има споразумение с Вирджинските острови, което включва изграждането на нова фабрика за дестилация на ром, което ще произвежда марката Captain Morgan от 2012 г. за поне 30 години напред.


Този ход ще доведе до усвояването на 2.7 млрд. долара държавни субсидии, отпуснати от правителството на САЩ. Според конкурента на компанията и Националната коалиция на Пуерто Рико (National Puerto Rican Coalition - NPRC) субсидиите "ще бъдат почти двойно повече от разходите по производството на ром". От Diageo заявиха, че Bacardi заедно с NPRC водят кампания на "дезинформация, с която да убедят американския Конгрес да отхвърли Вирджинската инициатива".




Отделно Diageo обвиняват NPRC, че настройват испаноговорящето население в САЩ и Пуерто Рико да бойкотира продуктите на компанията.


Вицепрезидентът на компанията Гуй Смит заяви, че Bacardi получават "десетки милиони държавни субсидии на година" и че заради "вратичка във федералното законодателство те могат да предпазят своите големи държавни субсидии просто като принудят производството на марката Captain Morgan да бъде преместена навсякъде, но не и на Вирджинските острови". Той подкрепи твърдението си, като заяви, че представители на Bacardi и лобисти са провели срещи с лидерите на конгреса и с представители на Пуерто Рико, като акцентът на дискусията е бил как точно да се противопоставят на плановете на Diageo.


Bacardi произвежда едноименния ром, водката Grey Goose, уискито Dewar's, джина Bombay Sapphire. В портфолиото на Diageo влизат уиското Johnnie Walker, водката Smirnof, бирата Guinness и др.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK