Пътната агенция потвърди, че "Магистрала Трейс" ще строи новата отсечка от "Тракия"

Пътната агенция потвърди, че "Магистрала Трейс" ще строи новата отсечка от "Тракия"

© Георги Кожухаров



Магистрала Трейс" ще строи отсечката между Нова Загора и Стара Загора на магистрала "Тракия", съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Решението за определяне на изпълнителя на участъка се очакваше да бъде официално оповестено на 26 февруари.


Днес обаче стана ясно, че председателят на Управителния съвет на АПИ Божидар Йотов е подписал решението за определяне на изпълнител за допълнително проектиране и строителство на Автомагистрала "Тракия" /А-4/ "Оризово - Бургас", участък Лот 2 "Стара Загора - Нова Загора", от км 210+100 до км 241+900.


В решението възложителят обявява класирането на участниците съгласно обявения критерий за оценка "най-ниска цена", в следния ред: Обединение "Магистрала Трейс", "ТЕРНА" А.Е., "AKTOR"("АКТОР"), Дружество по ЗЗД "Алпине - Холдинг Пътища". За изпълнител на обществената поръчка е определено Обединение "Магистрала Трейс".




Както "Дневник" вече съобщи, "Магистрали Трейс" печели търга с цена от 137.86 млн. лв. До 4000 души дневно ще се включат в строителството на участъка, а ангажираната техника ще бъде 600 машини, каза Иван Христов, директор "Административна дейност и управление на персонала" във фирмата "Трейс груп холд". 


32-километровата отсечка трябва да бъде построена до 1 юни 2012 г., обеща премиерът Бойко Борисов.

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mafiozo
    *****
    Любопитно

    мисля, без претенции за достоверност, ако аз исках да спечеля с подкуп, щяп да направя така, че офертата ми да е с 10-15% по-ниска, за да каширам макс пара, обаче трейс удрят 50% под следващия, не знам, не искам и да го защитавам нито него, нито министъра....

  2. 2 Профил на ж. ж.
    *****
    Неутрално

    Тази фирма ще фалира, ако успее да построи отсечката. Другите също са пресмятали, и разликата е много голяма.

  3. 3 Профил на dan
    *****
    Неутрално

    Ха, а Б.Б. обещаваше, че ще довърши ЦЯЛАТА магистрала.

  4. 4 Профил на bai vi Hasan
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "ж. ж.":

    ЩЕ Я СТРОЯТ И ОщЕ КАК !!!

    ТОВА СА 137 МИЛИОНА ЛЕВА ПИЧ !!!!

    ТИ ДА НЕ СИ МИЛИАРЕДЕР , МАЙ МАЛКО ТИ СЕ ВИЖДАТ !
    БРАВО НА ТЕБ , ЗНАЕш КАК СЕ ИЗКАРВАТ ПАРИ !

  5. 5 Профил на znayko
    *****
    Любопитно

    Хайде дано да имаме построена отсечка до 2012! Аз лично съм убеден, че може и да има, но не на тази цена. Сладура от Трейс скоро ще държи правителството в ръчичките си. Господинът строи метрото, магистрала Тракия и още редица обекти с национално и местно значение. Твърде скоро правителството ще трябва да му "клекне" и да му коригира ниските цени, защото иначе просто ще трябва да си ходи - няма да има ни магистрала, ни метро

  6. 6 Профил на балъйко
    *****
    Неутрално

    До коментар [#5] от "znayko":

    ни трейс ще има ако се издънят с всички тези проекти

    бастун, не се опитвай да разсъждаваш.

  7. 7 Профил на 8 000 работни места!
    *****
    Неутрално

    ИЗненадан съм от слабата ПР кампания на правителството! Само за три месеца-май юни и юли по автомагистрала тракия ще се създадат 8 000 работни места! Без да броиме косвените плюсове и работни места. И това го каза между другото Росен Плевнелиев. Вместо всеки ден да се хвалят и да тръбят те чакат...какво чакат! ББ да включи ПР машината. И завода за боклук на София ще създаде още 1000 работни места. И т..н Трябва масирана реклама.

  8. 8 Профил на Спиро
    *****
    Неутрално

    Не виждам никакъв проблем да я направят и то поне с 20% печалба. Разбира се, ако строят като испанците Дунав мост 2 и Щрабак летището (с по 3 години закъснение), тогава дупе им яко - и 500 милиона няма да им стигнат накря

  9. 9 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Дано я направят, за всички е добре. Но ако не успеят какво? Дължат неустойки, вярно, ама като фалират, нищо не дължат.

    Лошото и че другите кандидата се славят с издънки - няма един да кажеш "плащаш-получаваш".

    А Г-н Плевнелиев се постара, което си е вярно. ПР-а не е по неговата част.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  10. 10 Профил на Светослав
    Светослав
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Възможно е да я построят на тая цена. Дано да нямат сериозни проблеми. Успех!

  11. 11 Профил на Кечиста
    *****
    Неутрално

    При тая цена, дори да има някакви дефекти и да са фалирали, спестените пари до следващата оферта ще стигнат поне за 2 основни ремонта. Но важно е сега, ако има нови обжалвания държавата да заведе контрадело за пропуснати ползи от умишлено протакане

  12. 12 Профил на инж. Сандов
    *****
    Неутрално

    Ако съдим по метрото, Трейс се разгърнаха много бързо и хващат все още ниските цени на строителни материали. За сравнение, щрабаците на летището направиха първата копка и после около 1 година се пазариха за увеличение на цената. За това време желязото стана от 250 на 700 $ / тон. Хитрата сврака с двата крака. Затова българският народ се е произнесъл, залудо да работиш но залудо да не си чешеш макарите!

  13. 13 Профил на znayko
    *****
    Весело

    Имат някакъв шанс, ако кариерите по трасето са техни. Обаче слуховете говорят, че са на загуба от другите си основни обекти и в момента приличат на пирамида - този обект им трябва на всяка цена, за да се спасят от фалит. Интересното е че ББ им го набутва, въпреки това. Сметката обаче може да излезе без кръчмар, ако се окаже, че цените скочат по-бързо от очакваното или контрола върху изпълнението се окаже по-строг отколкото са очаквали. Все пак, като данъкоплатец, се надявам да построят качествен обект на тази цена. Ако ли не - пандизче ще е добра алтернатива

  14. 14 Профил на Математик
    *****
    Неутрално

    Цената излиза около 4300 лв на линеен метър метър. Звучи реалистично. Ако приемем, че магистралата е широка 60 м., се получава 700 лв на квадрат. Разбира се, магистралата не е само асфалтиране, но ми се струва, че цената е съвсем коректна.

  15. 15 Профил на doorn
    *****
    Неутрално

    За нашите цени на работна ръка и строителни материали цената е нормална-още повече че ТРЕЙС ще си строят почти у дома край Стара Загора,пожелавам им успех ,с малко печалба от един обект но с много печалба от много обекти !

  16. 16 Профил на znayko
    *****
    Любопитно

    До коментар [#14] от "Математик":

    Нещо май не ти се връзва сметката

  17. 17 Профил на Има въпроси!
    *****
    Неутрално

    1.Нищо ново! 2.Ако това е цената защо изкуствено завишаваха при досегашните поръчки? 3.Завишените по-рано цени са некоректност към държавата.Защо не им се иска обяснение и да се потърсят източените пари,може и да е интересно. 4.Не се тревожете,че се набутват - всичко са избили предварително!

  18. 18 Профил на Даниел Кирков
    Даниел Кирков
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Естествено, че е реалистична цената, но при условие, че няма усложнения, а такива със сигурност ще има и тогава какво правим?
    Останалите фирми са калкулирали голям процент на риска и донякъде с основание като знаят къде ще работят.
    Дано само не изкопаят някое Тракийско селище,че тогава край. По договор забавянето (а и всичко непредвидено) ще е за тяхна сметка.

    Always look on the bright side of life.
  19. 19 Профил на Гост
    *****
    Неутрално

    До коментар [#18] от "Dansaver":

    Всички геологически, екологически и археологически проучвания по трасето на магистралата са извършени и завършени още преди няколко години. Така че пречки от такъв тип не би трябвало да има.

  20. 20 Профил на znayko
    *****
    Любопитно

    Цялата история е много хазартна заигравка от страна на Трейс. Ако всичко е перфектно - може и да стане. Ако обаче нещо се обърка - примерно едно по-дъждовно лято тази или другата година, нещата отиват на зле.
    Обаче каквото и да си говорим след две години и малко, ако сме живи и здрави до тогава пак ще коментираме
    Моята прогноза е, че ще има корекция на цената и то не малка, ако искат да направят качествен обект по този договор.

  21. 21 Профил на Zuk Trombon
    *****
    Весело

    До коментар [#14] от "Математик":
    Ей математик къде си учил математика при леля си ли?

  22. 22 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 958 Неутрално

    нека преброяванато на анексите към този договор започне сега!

    Истината ни прави свободни.
  23. 23 Профил на Musashi
    *****
    Неутрално

    "Божидар Йотов е подписал решението за определяне на изпълнител за допълнително проектиране и строителство на Автомагистрала "Тракия" /А-4/ "Оризово - Бургас", участък Лот 2 "Стара Загора - Нова Загора", от км 210+100 до км 241+900."

    Не са завършени много части от проектирането, включително и изместването на стълбовете от далекопроводите по трасето.
    "Трейс" строиха и "Чирпан - Стара Загора", с две години закъснение и 45 млн. евро допълнително финансиране.
    "Печелят" всички "конкурси" с прекомерно ниски цени, но и "изискването" е такова "най-ниска цена", след това на ход са "анексите"!

  24. 24 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 904 Весело

    Господа - първо неустойките са големи!
    А ако фалират има гаранция, която първоначално внасят!
    Също така държавата е постоянен длъжник на въпросанта фирма!
    Въпросанта фирма също така има механизация на стойност милиони левове!
    Горе долу ако не си изпълнят условията почти половината магистрала ще излезе безплатно...

    С оглед на настъпването на известна бизнес реалност, в България вече ще е по доходно да си коректен (както е по света), а не да хитруваш да даваш подкупи и да заобикаляш закона както беше до сега!
    Именно за това отсъствието на ДПС и БСП дава известна надежда за страната ни, защото именно те са боклуците, които спираха европеизирането на страната!

  25. 25 Профил на :-)
    *****
    Неутрално

    Браво! Хайде започвайте я лека-полека...

  26. 26 Профил на Магистрална кака
    *****
    Неутрално

    Верно, че от всички кандидати те имат всичко на терен в Стара Загора и могат да почнат буквално от утре. Теренът е равнинен и не битрябвало да имат изненади.
    Би трябвало да се научили все пак как се правят преходите на мостовете през деретата за да няма пропадания по половин метър на снадките както на км200.
    Дори тяхната цена ми се срува висока за тези условия.

  27. 27 Профил на Нетърпелива
    *****
    Неутрално

    Е хайде де, започвайте я, чакаме! Така я чакаме тази магистрала, както за жилище едно време чакахме! Така, както чакахме да пуснат асансьора на входа, след като взехме жилището! Както москвича чакахме! Така я чакаме, както чакахме да върнат земите на дедите ни! Хайде дано сме живи и да я докачаме тази магистрала, че вече ни се изчака младостта. Много животи се изгубиха точно в тази отсечка, Стара Загора - Сливен. Нека разтовари движението тази магистрала най-сетне.

  28. 28 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    На тази цена може и да я направят, но едно птиченце ми подшушна, че фирма Трейс към момента дължи двайсетина милиона на подизпълнители.
    Като вземат аванса за магистралата, ще си върнат дълговете, и ще се почне пак едно набиране на подизпълнители, които да работят без пари...
    Не че е нещо нечувано и невиждано в България, но се съмнявам да спазят срока. Те една детелина до Чирпан я правиха цяла година... пък цялата отсечка - малко съмнително.
    Все пак между Стара и Нова загора няма да има никакви отклонения от магистралата, само прав път.
    Поживем, увидим!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  29. 29 Профил на -
    *****
    Неутрално

    До коментар [#7] от "8 000 работни места!":

    Само 8 000? Сигурен ли си? Останах с впечатлението, че щели да бъдат най-малко 800 000 (ако броим косвените и тези в Китай).

  30. 30 Профил на ззз
    *****
    Неутрално
  31. 31 Профил на Калкулатора
    *****
    Неутрално

    До коментар [#14] от "Математик":

    60 х 700 = 42,000, а не 4,200. Но пък и магистралата не е с габарит 60 метра, а само 20, така че цената излиза около 215лв/кв.м., което е напълно възможна цена, като се има предвид, че строят в полето.

  32. 32 Профил на сас
    *****
    Неутрално

    Трейс нямат конкуренция за този участък .Факт. Те са Старозагорска фирма, и като такава, всичко им излиза пъти по евтино. Все пак ще в радиус 30 км от Стара загора. Асфалтови бази, техника, работници....Факт е, че останалите участници трябва да наемат "Трейс" за подизпълнител, ако спечелят, така че не ме учудва, че тяхната оферта е най-евтина.

  33. 33 Профил на futy
    *****
    Любопитно

    При тази разлика в офертите, вече на всички е ясно какво ще бъде качеството на построената отсечка. Не може разликата между спечелилият търга и класираният на четвърто място участник, да бъде над 250 млн. Не коментирам 50% разлика между първия и втория участвали в търга. Излиза, че или останалите участници в тази поръчка никога не са строили пътища, или по вероятното "Трейс холд" ще си спести доста от необходимите материали.
    Във връзка с един от направените коментари,себестойността посочена от него излиза по малка от себестойността на кв. м. жилищно строителство, като между двата вида строителни дейности НЯМА абсолютно нищо общо. Освен, че изполват идентични материали, но не и тяхното количество и качество. НЕЗАВИСИМО къде се строи. Някои от даващите "компетентни" мнения първо малко да се позаинтересоват от себестойността на различните видове строителни дейности, пък после да се изказват дали цената е "нормална".

  34. 34 Профил на бакалина
    *****
    Весело

    Реалната цена, която ще получи Трейс е 114 млн. лева. Останалото е ДДС. Да посмятаме 114 млн. делено на 33 километра прави ни повече, ни по-малко от 3 460 лева на линеен метър магистрала. Следователно 3 460 го делим на ширината на магистралата от 24 метра и получаваме около 145 кинта на квадрат магистрала. Дали това е достатъчно или не е не се наемам да кажа

  35. 35 Профил на Цеко Минев
    *****
    Весело

    @futy - не си съвсем прав - видяхме много добре какво могат/правят Щрабаг. Пътя към Видин почти не може да кащеш вечер че е бил 'рехабилитиран' само преди няколко годинки.

    В крайна сметка всичко опира до БГ строители, a контрола почти никакъв го няма. Резултата е, че който и да го спечели, най отдолу пак ще е бай Гошо бригадира, дето е строил Димитровград...

  36. 36 Профил на znayko
    *****
    Неутрално

    До коментар [#35] от "Цеко Минев":

    Много, ама много си прав Бай Гошо съчетан с никакъв контрол винаги дава "перфектен" резилтат

  37. 37 Профил на Знайко Познайков
    *****
    Неутрално

    Драги Знайко,

    Налага се да проявиш малко творчество и да си смениш ника.

    Поздрави!
    Познайков

  38. 38 Профил на 15%
    *****
    Неутрално

    До коментар [#33] от "futy":

    Евала пич, тъкмо и аз това и аз си мислих...Как така строежа на магистрала ( ако се строи кото хората ) ще е по евтина от строежа на един блок....на кв/м говорим

  39. 39 Профил на Yankee
    *****
    Неутрално

    Хайде бе нещастници, за 30 километра опищяхте орталъка... Тука 30 мили за три месеца ги строят...не 30 години...

  40. 40 Профил на бати стефко
    *****
    Неутрално

    при тази ниска оферта всички заралии ще работят без пари.работих в гръцката фирма джи енд пи авакс която прави магистралата отсело арнаути до края кръговото.гърците даваха 800-1000лв заплата о допълнително по 150лв. на месец. работниците на треисито тогава вземаха по 400 лв. а и сега няма да вземат по повече.усимето търси шофьори с 700 лв брутна заплата

  41. 41 Профил на еййййй
    *****
    Неутрално

    Стига с тази ниска оферта бе пичове. Офертата е реална.
    Като се има предвид, че при всички други е калкулирано наемането на местен подизпълнител (а единствения възможен е единствено същите тези Трейс), става ясна разликата.
    Вместо да се радвате, че за първи път държавата действа далновидно и наема пряко така или иначе този който ще изпълни поръчката, спестявайки си милиони, които биха отишли при посредници, вие почвате да прорукувате фалити! Странно?
    Да не би да си мислите, че ако същите Трейс бъдат пренаети от Холдинг Пътища например, строителството ще е много различно и много по-качествено?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK