"Мапа - Ченгиз" иска още 70 млн. евро за магистрала "Люлин"

Турският консорциум "Мапа - Ченгиз" е поискал още 70 млн. евро за строителството на магистрала "Люлин", съобщи председателят на управителния съвет на пътната агенция Божидар Йотов в интервю за "Дневник". Това е близо 50% от цената, на която двете компании спечелиха търга (137 млн. евро), и сумарно ще надхвърли и най-високата оферта (203 млн.) за строежа на 19-километровата магистрала.


Йотов отказа да съобщи на каква отстъпка е готова държавата. Предишното ръководство на пътната агенция досега е признало претенции за 3.5 млн. евро. От "Мапа - Ченгиз" отказаха да коментират сумата с мотива, че се водят преговори.


От американско-британския консорциум "Луис Бергер - Мотт Макдоналд", инженер на обекта, определиха претенциите като неоснователни. Исканията за оскъпяването на магистралата са главно заради забавените процедури за отчуждения, което бави и усложнява преместването на техническата инфраструктура - водопроводи, газопроводи и електропроводи.


Очаквахме да подпишем споразумението до края на февруари, с всеки изминал ден рискът магистралата да не бъде завършена в срок се увеличава, заяви Рюштю Динчер, представител на "Мапа" за България. Аутобанът, който трябваше да е готов до края на 2009 г., ще загуби еврофинансирането си, ако не бъде пуснат в движение до края на 2010 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ластикът
    *****
    Неутрално

    Какво пише в договора?
    Четете!

  2. 2 Профил на евтино
    *****
    Неутрално

    Колко по-евтино ще бъде да се случи нещо на президента на тези "лапа мангиз"
    Преди години гръцкият управител на х-л Шератон Сф бе пребит/и си замина за Гърция/, защото мутрите искаха да вземат под наем паркинга пред "Шератон" за смешна сума. След като управителят избяга от Бг, мутрите си получиха своето.

  3. 3 Профил на Wizard
    *****
    Весело

    ААААААА такааааааааааааааа!
    Опалаааааааааааааааааааааа!
    А познайте кой ще плаща тези парички!
    А НАП вдига осигуровките!
    Ебаси геноцида, нема такава клоака като България. Некой май ни е проклел ли, що ли.........

  4. 4 Профил на кой?
    *****
    Неутрално

    Кой насъди тези мушеници да строят в България? Тройната коалиция. Доган и Станишев. А Ментор на тройната е Г/Гоце/ Първанов

  5. 5 Профил на WhatTheFuck
    *****
    Неутрално

    Я да ходят да ебът козите в Анадола тея рязани маймуни !!!

    70 милиона сперматозоида в белите им дробове ще излея след като ми се полигавят на хуя, лайняри.

  6. 6 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1615 Гневно

    Хайде да няма националистически залитания. НЯМА значение каква е компанията, а каква работа върши!
    Важно е да се отстои обществения интерес. Дано договорите не са пак подписвани от безотговорни чиновници така че ползите да са само за частника.
    Имало е лапкане явно, важното е кави ще са последстията!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  7. 7 Профил на hah
    *****
    Гневно

    Горна Арда - 2. Да ви е честито. Пак продължавайте да правите бизнес с аркадашите!!!

  8. 8 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    айде малко стенограмки от срещите на Сергюнчо с Папа Ченгиз...

    както и срещите на Гоцько с тройната ламя...

    РЕФОРМИ !
  9. 9 Профил на Хммм
    *****
    Неутрално

    На турска фирма не трябва да се позволява да строи в България дори и кокошарник! Всички са мошеници и изнудвачи!

  10. 10 Профил на Кашчей
    *****
    Неутрално

    ..тея трябва да ги изгонят от БГ за назидание на всички, които си правят сметка да изнудват!

  11. 11 Профил на Седесар
    *****
    Неутрално

    Неможе да са толкова нагли тези!!!!!!!Трябват драконовски мерки срещу тях!!!!!

  12. 12 Профил на dan
    *****
    Неутрално

    Много добре трябва да си направят сметката тук държавните органи, дали няма да е по-евтино магистралата да се дострои от наши фирми за 70 млн. евро. и да изгонят турците, или да им дадат парите, с риск утре да поискат още!

  13. 13 Профил на ПУЦ МУЦ
    *****
    Неутрално

    Ми то ограбването на България винаги е минавало през Анадола, ако мога да перефразирам Доги - Сокола дето ни оножда 8 години, а пък ние си се гъзихме безпрекословно.
    И пак виновни няма да има и пак нардеца ще си плаща и пак че ни онождат.
    Да ни е честито!!!

  14. 14 Профил на nikolaev1
    nikolaev1
    Рейтинг: Неутрално

    Педерастка история,насадена ни от комунистите,поне да се бяха научили от тия преди 1989 да не се гъзят толко много,ма то се знае че 150 фамилии в България се облагодетелстват,за тях България е като собствен холдинг,а за нас българите е като мащеха,на която винаги трябва да прощаваме до уж следващите избори,където всичко е предварително опечено!!!!!Нека се знае че свястна реформа се прави за около 3 до 5 години,но тези горе не искат,защото така им е по угодно,включително и за тези който са взели огромните пари под масата от турците,ма нали знаете че не е виновен тоя дето яде баницата,а този който му я дава!!!!!!!!!!!За това сме си виновни само ние защото ги търпим,а те и сега си лапкат еврофондовете,а после ние им връщаме вересиите!!!!!!!!Ха честито на печеливщите

  15. 15 Профил на self-made man
    *****
    Неутрално

    За всеки е ясно,че за да бъде предпочетена въпросната турска компания като изпълнител на обекта, същата е дала най-ниска оферта и е оферирала под масата на когото трябва колкото е необходимо / най-вероятно Ахмед Доган /. Въпросът, обаче, се състои и в това,че при обществените поръчки най-важния критерий, използван за излъчване на победителя, е цената, т.е. този, който предлага най-ниска цена печели проекта. Това е доста глупаво и примера с автомобилите се набива най-силно на очи. Ако цената бе водещ фактор, то винаги победители щяха да са китайските автомобилни производители, дето правят коли, които и с 20 км/ч да се движат пак са опасни за пътуващите в тях. Подобна покупка в последствие излиза по-скъпа. Най-добрият вариант е да се промени закона, като бъде разписано,че победител ще е не този с най-ниска цена,а компания, която е изградила няколко стотин хиляди км магистрали, с десетки хиляди служители, с инвестиции в нови технологии. От тези няколко стотин хиляди, поне 50% да са в страни от Стара Европа / Холандия, Германия, Франция /. И така нататък. Да, офертата на подобна компания няма да е 2,2 млн. евро, колкото предложи победителя за магистрала "Тракия",а ще е 7-8 млн. най вероятно, но поне ще знаем,че международна компания с капацитет и име в бранша ще е изпълнител. И няма да ни се наложи след 2г. да кърпим новопостроената магистрала. Опонентите на това чуждестранни компании да строят у нас са хора, които твърдят,че по този начин се удря българския бизнес. Да, може и така да е, но в крайна сметка най-важен е интереса на данъкоплатеца. И какъв ми е келепира на мен,че еди кой си български индустриалец ще направи магистралата, ако след две години, пътувайки по нея потроша колата си и дам няколко стотин за ремонти????

  16. 16 Профил на До Георги Аспарухов
    *****
    Неутрално

    Коментар 8: Човека който водеше "преговорите" беше министъра на транспорта - Мутафчиев. И всеки месец ходеше на "срещи" в "Мапа - Ченгиз"

  17. 17 Профил на Имотите
    *****
    Неутрално

    Имотите, за които става въпрос са една мина на Ковачки, която симулира дейност, за да получи колкото се може по-голямо обезщетение и да не влага пари за рециклиране на земите, където е изградена мината и което той е длъжен да направи след приключване на добива. Между другото той не е направил това с около 5 квадратни километра земи, които ако правителството иска да вземе пари, може да го глоби, защото не е възстановил тези терени.

  18. 18 Профил на kbderror
    kbderror
    Рейтинг: 226 Гневно

    Нема да коментирам,че ше е много брутално.

  19. 19 Профил на Търсач
    Търсач
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Има кадърни БГ фирми, които могат да изпълняват такива обекти.
    Знаем, че евтиното винаги излиза по-скъпо.

    Росене въведи малко ред, както бе в Бизнес Парка.
    Купувайте българското и подържайте БГ.

    "Freedom which does not have the background of wisdom has no meaning at all." - Shri Mataji
  20. 20 Профил на 000
    *****
    Неутрално
  21. 21 Профил на BG
    *****
    Неутрално

    Време е за работа стига с тези потписиииииии...

  22. 22 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 488 Неутрално

    на прокурора да ги дадат тези Лапаз Ченгизци...На прокурора...Къде е тука държавата? Тези пари ние от данъците ги плащаме. А и никой не ни пита дали тази магистрала ни трябва въобще.

    Да изпратят прокурори да проверят договорите.....и да спрат всякакви плащания към турците....

  23. 23 Профил на Beholder
    *****
    Любопитно

    Абе, добре се възмущаваме всички тук ама да не стане накрая като в приказката за кучето и кервана? Щото нали и руснаците трябваше да плащат неустойки заради газовия геноцид миналата зима пък после се оказа, че Р. Овч. договорил махането на клаузата за неустойките когато направиха и подписаха новия договор за руския газ. Та така и тука, нека поразкрият аджеба за какви договорни условия иде реч в този случай, да не се окаже, че Лапа Мангиз имат право не на 70, ами на 700 милиона евра и искат само 10% в знак на добра воля

  24. 24 Профил на Ламби
    *****
    Весело

    Който дава лвсно - ще даде пак

    Затова не гласуваъте за тях - пак

  25. 25 Профил на svetla
    *****
    Гневно

    за6то турците взимат пове4е париа не б1лгарите 4е работят поже4е от тях ли питам до кога 6те ни разигражат така

  26. 26 Профил на svetla
    *****
    Гневно

    за6то турците взимат пове4е париа не б1лгарите 4е работят поже4е от тях ли питам до кога 6те ни разиграват така

  27. 27 Профил на Весел
    *****
    Гневно

    Егати и нахалните амуджи.Още пари искат.А Европейски съд за неспазване на договор.А неустойка от няколко 100-тин млн.евро а.

  28. 28 Профил на Константин Дичев
    Константин Дичев
    Рейтинг: 698 Неутрално

    10 милиона евро на км........ Че това си е чист грабеж! И то за магистрала която минава през Тракийската низина, тоест наравно. Няма да се прескачат дерета и каньони, да се пробиват галерии и т.н.
    За тези пари може да се построи 100 км добра магистрала.

    Константин Дичев ГДБОПП- гражданско движение за борба с организираната политическа престъпност
  29. 29 Профил на Седесар
    *****
    Неутрално

    Съд за тези,които са подписали договора!!!!!!!!!!!

  30. 30 Профил на ссс
    *****
    Неутрално

    Не мога да разбера какво коментираме. Има търг, има и цена. Мутрата да каже, че няма да ги даде и толкова. Ама като че ли се готви да им ги дава. И още едно въпросче към компетентните. И защо не си поискаха тези 70 млн от предишните, с които, казвате, били близки? Имаха 3 години за това. Според мен не може да не са ги искали. Но тогава стигнаха до 3 млн., а при мутрата видяха шансове да направят удара.

  31. 31 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    направо върху договора да им напишат - ай сиктир бе, ченгене

    low riders team
  32. 32 Профил на balgari
    *****
    Неутрално

    немам думи какбито упрабницете такаба и даржабата.

  33. 33 Профил на balgarite
    *****
    Неутрално

    работа там и аз сам българин аз зимам мизерна заплата а гадните турци двапати поже4е





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK