Оскъпяването на магистрала "Люлин" ще е с 35%

Оскъпяването на магистрала "Люлин" ще е с 35%

© Надежда Чипева



В споразумението с турската компания "Мапа ченгиз", която е изпълнител на магистрала "Люлин", ще бъде фиксирана цена на обекта 185 млн. евро. Това съобщи министърът на регионалното развитие и
благоустройството Росен Плевнелиев, цитиран от БТА.


Това ще бъде записано засега, освен ако не го намалим още малко, допълни министърът.


Той каза, че до утре трябва да има готово споразумение с турската фирма във връзка с допълнените й претенции по проекта, съгласувано по всички аспекти.




Параметрите, залегнали в проектоспоразумението, са изпратени за съгласуване в Европейската комисия, за да се разбере дали те могат да бъдат приети от Брюксел като обективни разходи, допълни  министърът.


В договора за строителството е записана цена от 137 млн. евро, но турската компания претендира за оскъпяване до 210 млн. евро.



Политиките и мерките, необходими за регионалното развитие и ефективното управление на стратегически инфраструктурни проекти, са темата на конференцията на "Капитал", която ще се състои на 30 и 31 март в София. Развитието на пътищата и железниците, енергийната и водната инфраструктура, публично-частните партньорства и източниците на финансиране ще бъдат във фокуса на форума.

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Има, няма 10 мил. евро / км :Р

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1146 Любопитно

    След като договора сключен от комунягите не предвижда никаква възможност за санкция на турската фирма, защо не се заложи сега в анекса клауза, че ако не построят в срок магистралата ще са длъжни да върнат надценката заедно със законова лихва която за период от 8-9 месеца би била поне 20-30% от нея! И да се заложи минимален гаранционен срок на извършената дейност от 10 години!?

  3. 3 Профил на SD
    *****
    Неутрално

    35 %!!!!
    А не може ли да ги изгоним?!

  4. 4 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Цената договорена... къде са сроковете?! Има ли неустойки при неспазването им от страна на изпълнителя?!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  5. 5 Профил на За Последно
    *****
    Весело
  6. 6 Профил на мм
    *****
    Неутрално

    Хватката е стара - пишеш ниска цена, за да спечелиш търга, а след това си взимаш твоето с анекси. А има и за консултанти.

  7. 7 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#2] от "Варненски":

    Защото ако не се построи до догодина юни месец ще загубим европейското финансиране! А понеже държавата няма никакъв механизъм за натиск върху фирмата за да янакара да строи бързо, а времето е много кратко за избор на нова, няма никакъв друг вариант освен да свалят гащите и да загърбят турците! За всичко това трябва да благодарим на изключителния екип на тройната коалиция, който непрестанно ни носи нови и нови изненади! С разкритието за учените участващи в правителството и членуващи във водородното дружество вече съм убеден в пълната компетентност на тройната коалиция! Такъв капацитет като техния не се е концентрирал досега никога в света в едно толкова малко управление!

  8. 8 Профил на brawo
    *****
    Неутрално

    на Цанков камък релефа е къде къде по сложен а и там 10млн. км и тук.

    "Авторитетното британско списание EUROMONEY определи строителството на ХВ Цанков камък за сделка на годината като най-добре структурирания проект "

  9. 9 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Митове и легенди на тройната пропаганда:

    1) Орешарски остави резерв - Орешарски остави огромна дупка в бюджета за около 2 милиарда и половина и договори без осигурено финансиране за над 2 милиарда, което ни обрече до затягане на коланите до степен на задушаване и общо над 4 милиарда задължения по измислени проекти и обществени поръчки с завишени цени, които още не е сигурно колко ще се оскъпят поради естеството на подписваните договори! Светъл пример за това може да откриете в договора за магистрала "Люлин" и турската фирма Лапа Мангиз както и новото "съкровище" "Цанков камък"!
    2) Безработица по време на тройната коалиция нямаше - да по времето на тройната коалиция нямаше безработица и в Гърция, и в Румъния и в редица други държави - явно политиката на тройната коалиция е била доста глобална и е обхващала почти цяла Европа!
    3) Икономиката и доходите растяха по времето на тройната коалиция - да и не само у нас! Навсякъде растяха доходите и икономиката, което вероятно пак е от глобалната стратегия на тройната коалиция! В съседна Румъния примерно нарастнаха неколкократно повече, но там пък автопарка им остана много по скромен! Нямат толкова лимузини и суперколи, палати като прогимназии и броя на яхтите е десетки пъти по малък, въобще назад са много! Е имат някоя и друга магистрала, но това са подробности...
    4) Всичко положително в тази страна се случва заради тройната коалиция, а всичко лошо заради Дянков!
    5) Налозите се вдигат не заради колосалния дефицит и неосигуреното финансиране по проектите с завишени цени на тройната коалиция, които са сключвали с ясното съзнание, че сме в криза, а защото Дянков съществува!
    6) Износа расте заради тройната коалиция, дефицита по текущата сметка се свива заради тройната коалиция, ако евентуално икономиката отчете растеж за тази година - това ще е заради тройната коалиция!
    7) Ако безработицата отчете спад през летните месеци, то това определено ще е заради тройната коалиция!
    8) Ако след края на туристическия сезон безработицата отчете растеж, то това е заради Дянков!
    9) Приходите в бюджета са подценени според тройната коалиция по времето когато се приема бюджета, през март са надценени пак според тройната коалиция!
    10) Бюджета бил продънен - поредната глупост, която спрягат горките червени тиквички. Развитието с дефицита от първите месеци през годината беше многократно заявено още при приемането на бюджета, което не пречи да се рисуват апокалиптични картини, които не се отчитат от световните икономисти, а само от кого - познахте от финансовите аналитици на тройната коалиция!
    11) До скоро си слагаха петолъчки от тройната коалиция, сега вече са на еврозвездички и са евросоциалисти!
    12) Няма по двулични и гьонсурати от тройната коалиция! Цял ден могат да ви вадят графики и да ви убеждават в световната конспирация! Как всичко било в името на народа и как комунистите едва ли не щедро раздавали пари от собствените сметки, а мегаломанските проекти като Белене и Цанков камък откъдето са откраднали милиони били "бъдещето на нацията"!
    13) Ако Европейската комисия отчете някакъв напредък в борбата с корупцията у нас, то това е поради основите на същата изградени още по времето на тройната коалиция!

  10. 10 Профил на Човек с опит
    *****
    Неутрално

    Моя опит относно инфраструктурни проекти финансирани от ЕС показва, че винаги проблема е в съответното министерство, община или лош проект или технически спецификации (които би следвало да са проконтролирани от горните институции).

  11. 11 Профил на The Joker
    *****
    Неутрално

    А някой знае ли накъде "отива" тази "магистрала" в посока София...Защото е запушена до Люлин...

    Между-впрочем каква беше точно целта на това 19км шосе? Какви международни трафици от върволици камиони трябваше да обслужва...?

    И защо минава толкова близко до София? Ще има ли същата "вход" към града.... Казвайте кой каквото знае, че май от много говорене пак пропуснахме да разберем за какво точно иде реч.

  12. 12 Профил на Ангелов
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Варненски":Варненски,ти пак си чел само това дето ти отърва.Виж кога започва надскачане с исккането за пари- през април ли,май ли или септември,октомври декември.Виж ескалацията на исканията и тогава,ако можеш да анализираш информацията ,пиши.Ако не можеш,язък за подбора на варненския СДС.

  13. 13 Профил на Анджи
    *****
    Неутрално

    До коментар [#9] от "nqma zna4ka koi":Значката ,да не са ти увеличили хонорара от Герб та си превъзбудил. То и парите загробени в АЕЦ Белене в септември бяха 800 млн долара,към ноември вече 1 млрд евро/по Б.Б./,а тия дни баш Гербавия Б.Б обяви че са закопани около 2 млрд евро.От есента досега значи Гербавите са закопали в АЕЦ Белене над 1,2 млрд евро.Големи копачи се извъдихте бе.

  14. 14 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 877 Разстроено

    В извод- вместо най-добрата фирма за строежа на магистралата е избрана най-лошата, защото строежът става бавно, некачествено и скъпо и освен това парите от заплатите вместо в български работници отиват в чужди.
    Браво на политиците, довели Лапа Мангиз в България. На другия търг пак ги изберете да строят!

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  15. 15 Профил на Емил
    *****
    Неутрално

    Доган не ги ли е консултирал и тия?

  16. 16 Профил на kostadin_ziev
    kostadin_ziev
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#9] от "nqma zna4ka koi":

    Е браво от одавна не се бях смял така .Току що разкри целия опозиционен план БСП . плусче от мен

  17. 17 Профил на !!!
    *****
    Неутрално

    Хайде да се публикува най-накрая този договор!
    Интересува ме ако наистина тази фирма се изгони, какви ще са неустойките.

  18. 18 Профил на DOGAN GO E NATRESAL DOGOVORAT i TYK!
    *****
    Весело

    "Аз съм милионер в зелено." Юни 1995 г. Ахмед Доган пред журналисти в Шумен. Никой не пита откъде са милионите на действащ политик. Никоя институция не се сезира за конфликт на интереси. "Всяка партия си има обръчи от фирми. Ако си мислите, че моите възможности са по-малки от на един банкер, значи нямате реална представа за възможностите на един политик." 23 юни 2005. Шоуто на Слави. Скандалът е огромен. Обществото е шокирано от провокацията на Доган. Реакция от органите, оторизирани да се борят с корупцията няма.

    "Аз съм инструментът във властта, който разпределя порциите на ФИНАНСИТЕ в държавата." 18 юни 2009. На предизборен митинг в с. Кочан Взрив в държавата. Драматично разместване на политическите пластове. ДПС изпада в изолация. Разследване за изясняване думите на Доган няма. "Това е моят живот. Аз веднъж съм се родил, искам да живея живота си, както аз го разбирам. Ако хората не ме разбират, това е техен проблем. Потресен съм от неистовата омраза към мен..." 29 октомври 2008 г. Интервю пред "Труд" след смъртта на Емин. Оттогава Доган отказва да разговаря с медии. 1,5 млн. лева комисиона е взел лидерът на ДПС Ахмед Доган като консултант на хидровъзела "Цанков камък". 21 март 2010. В. "Труд" цитира договор, по силата на който Доган в периода, когато е мандатоносител, получава милиони от частно дружество като "мениджър" на проект, който е държавна политика.

  19. 19 Профил на спиди
    *****
    Неутрално

    АЙДЕ СЕГА ПО ПОКАЗАНИЯТА НА АНОНИМЕН СВИДЕТЕЛ И НА ТЕЛЕФОНЕН РАЗГОВОР ДОГАН У КАУША,ДА ВИДИТЕ КАК БЪРЗО АМА МНОГО БЪРЗО ШЕ ПАДНАТ ЦЕНИТЕ!!!

  20. 20 Профил на kikot
    *****
    Неутрално

    За Люлин - ясно! Да кажат сега, за Тракия колко ще е?!

  21. 21 Профил на ohu bohu
    *****
    Неутрално

    А това оскъпяване,предвидено ли е в бюджета, а? Има ли осигурени за него средства, а? И в края на краищата з5% разликата между 137 и 210 млн.ли са?

  22. 22 Профил на Седесар
    *****
    Неутрално
  23. 23 Профил на якОФ
    *****
    Неутрално

    магистралата от филиповци до сирищник има ли консултант аго джингиз

  24. 24 Профил на KO3LE
    KO3LE
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Само!

    A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.
  25. 25 Профил на em
    *****
    Любопитно

    А бе къде отива тая магистрала,изобщо някой
    ще я ползва ли?

  26. 26 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 620 Неутрално

    И.......както обикновенно наказани няма да има!

  27. 27 Профил на jean
    *****
    Гневно

    Докога фирми ще печелят търгове с нереално ниска цена, ще отпадат компании с реална и обоснована с всички рискове цена, а накрая спечелилите ще построяват съоръжението на стойност много по-висока от тази, която са предложили загубилите.

  28. 28 Профил на много любопитен
    *****
    Неутрално

    До коментар [#9] от "nqma zna4ka koi":

    Кретенче, я обясни на публиката как се случи, че същата тази "Мапа ченгиз" за 2.5 г. успя да изкрънка от онези крадци едни 3 млн., за които са коментираше че са неприлично много, а с тези честните и некорумпирани за 8 месеца удари джак пота с 41 млн. евро?

  29. 29 Профил на ?
    *****
    Неутрално

    А мутрата нали се хвалеше в Германия, че бил сложил някакъв германец да гледа и всичко било наред.

  30. 30 Профил на бдс
    *****
    Неутрално

    Минус за БКП-ДпС-нДСв, че са слючили кофти договор, минус и за ГЕРБ, че не могат да защитят интересите ни. Има начин! Държавата дори може да изгони тази фирма. Ако има държава, разбира се! Явили са се на търг, дали са цена! Да си спазват думата.

  31. 31 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#30] от "бдс":

    Ако беше прочел щеше да знаеш, че НЕ МОЖЕ ДА Я ИЗГОНИ! Можело е някога!

  32. 32 Профил на hobbitbg
    *****
    Неутрално

    Понеже пишете глупост след глупост не мога да не се намеся, имам чувството че за съжаление интелектуалното ниво в тоя форум напоследък е паднало на много ниски нива. За хората които не знаят Магистрала Люлин е част от основен европейски коридор и е връзката на София с магистрала Струма,т.е. Люлин ще отпуши трафика не само в посока Перник, не само към така любимото за софиянци Банско, но и най-вече към Гърция,а мисля че с оглед на скорошната блокада е излишно да обяснявам колко камиони пътуват в двете посоки всеки ден.
    Дотук добре, няма да споря че турския изпълнител си прави каквото си иска и че само Бог може да каже кога ще я завърши и с какво качество, но не вярвам и че магистрала Тракия ще мине без анекси при положение дори само че цените на петрола пак тръгнаха нагоре. Проблема на магистрала Люлин е че в София ще изсипе целия този трафик в един от най-тесните участъци на околовръстното, а магистрала Струма в момента е с дължина 18 км, а дори и те още не са акредитирани като магистрала и максималната разрешена скорост е 90 км в час. В момента на откриването и сигурно ще се наложи да затворят пътя през Владая за основен ремонт поне за 6 месеца,тъй като и сега там се кара на слалом и за предпочитане с бронетранспортьор. Та представете си каква картинка ще е околовръстното с целия трафик от коли, тирове и автобуси и за колко време ще се стига от Манастирски ливади примерно до началото на магистралата. Та ясно е хора, че в мандата на министър Плевенлиев нищо съществено няма да се случи, още повече че както са тръгнали може и до догодина да не изкарат, но да стискаме палци все пак тая магистрала да се изгради, та поне да намалеят малко катастрофите, все пак в задръстванията и да има катастрофи ще са съвсем леки, а на магистралата поне няма да има челни удари, освен ако някой идиот не кара в грешната лента.

  33. 33 Профил на craghack
    *****
    Весело

    До коментар [#4] от "NK":

    Естествено че има. Естествено, че няма и договор, който да не може да се развали. Още по-естествено е, че Плевнелиев си е прибрал комисионната. Няма като как иначе да се е съгласил на подобна далавера на наш гръб

  34. 34 Профил на Васил Николов
    *****
    Неутрално

    Аз не съм експерт но се интересувам от магистрали. Както разбирам цялата концепция е магистрала Тракия някъде след Вакарел да тръгне на северозапад да мине от север на София и да продължи до сръбската граница. Магистрала Хемус трябва да се свърже с Тракия - Хемус сега завършва посред едно село и това е недуразомение. Връзка между Тракия и Хемус от една страна и Струма от друга е Люлин. Идеята е че магистралите трябва да са взаимно свързани и да заобикалят населените места - магистрала Люлин не свързва квартал Люлин с Бяло море а е свързващо звено на Струма, Тракия и Хемус. За Тракия се говори преди всичко в неината част от София до Бургас но тя трябва да мине покрай София и стигне до границата. Така ще може само по магистрали да се стигне до Виена - мечта на всеки турски султан и гастарбайтер.

  35. 35 Профил на нищо ново
    *****
    Весело

    всичко се повтаря - търг за 178 млн евро, избрана фирма с нереално най-ниско предложение 113 млн., покачване на цената впоследствие, а сега дори надминава първоначално обявената и се слага таван 185 млн.
    Е това си е чисто пладнешко разбойничество в комбина с ръководствата на МРРБ преди и сега, Пътно управленческите мафиотски структури - къде надутата министърка на правосъдието с нейното високомерие, ха сега да покаже колко е велика прокуратурата!
    Бойко, дай и ТИ малко рамо - докажи на народа, че наказваш крадците!

  36. 36 Профил на -
    *****
    Неутрално

    До коментар [#28] от "много любопитен":

    Ами като човек тегли чертата, нещата са точно както казваш. Новото правителство побърза да изсипе една торба пари на турците.

  37. 37 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Интересно е защо в статията не пише, че магистрала?!?! "Люлин" е невероятната дължина от 19км.
    По 10 млн. евра за км. на ТУРСКА фирма.
    А за 33 км. - 95 млн. евро по 3млн. евро за км.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  38. 38 Профил на Анти
    *****
    Неутрално

    Значи на турските фирми увеличаваме парите, а българските ги караме да намалят претенциите си с 10%!
    Наистина правителството на чалгарите от ГЕРБ, на седерунгелите и на лумпенарята от Атака е българско! Ама най-българското!

  39. 39 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Турски гербери

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  40. 40 Профил на hobbitbg
    *****
    Неутрално

    Магистрала Люлин наистина излиза много по скъпо от лот 2 на магистрала Тракия, но за това има и обективни причини, трасето преодолява доста големи разлики във височината чрез виадукти и мостове, освен това ще се строят и тунели: справка Уикипедия- три тунела с обща дължина 1260 ; 26 моста и виадукти с обща дължина 6 км, както и 3 пътни възела. Така че има защо магистралата да е скъпа, околовръстното също излезе около 10 милиона на км, друг въпрос е каква част от парите отиват директно в в джобчето на фирмата и каква в джобчето на блестящите ни управници.

  41. 41 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#40] от "hobbitbg":

    Мълчи ве къс ръкав, кого защитаваш ти? Магистрала върви през софийското поле, какви мостове кви пет лева.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  42. 42 Профил на ivanivanov
    ivanivanov
    Рейтинг: Неутрално

    41,
    Има мостове някакви. Нали показваха снимка на такъв излят на дървени основи... Доколкото знам, в Испания и Италия има магистрали на планински терен с тунели и т.н. изградени за по 6 месеца до година на цена 2.5-3 милиона евро на километър, ама това е съвсем друг въпрос. При нас трудът явно е много скъп...

  43. 43 Профил на ivanivanov
    ivanivanov
    Рейтинг: Неутрално

    Още една интересна съпоставка при определянето на цената на километър- в Германия магистрала е 3, а не 2 ленти + сервизна. От метър по-малка ширина(3те ленти да се стеснят по малко) вече са огромни икономии. Та защо ли никой не пита защо са тия цени по 10 милиона евро на километър?

  44. 44 Профил на hobbitbg
    *****
    Неутрално

    До инж. Филип №41, не защитавам никого, просто съм на мнение че двата проекта не може да се сравняват.Явно въобще нямаш понятие откъде минава магистрала Люлин след като ми говориш за софийско поле, не знам що за инженер си,но географията ти е много зле. Явно ще си останем в историята с неумението си да правим пътища, не виждам защо чак толкова акцентирате че изпълнителя е турски. Честно да ви кажа, ако обявят че магистрала Струма ще я строят само германски работници,но ще я завършат в срок (или предсрочно), на обявената предварително цена и с немско качество ще гласувам с двете ръце. Защото като нашите откраднат половината сума, ефекта от от заетите 1000 души ще е минимален, да не говорим за сумите за ремонти за некачествено изпълнение или катастрофи заради дупки и неравности. Стига с тоя криворазбран патротизъм, какво печели българския народ от това че шефовете на Трейс ще забогатеят с десетки милиони? Така че вместо да плюете турците, по-добре да се замислим защо вместо да плащат неустойки за забавянето и ниското качество им се дават още пари? Няма ли някой юрист в тоя форум да прочете прославутия договор и да каже че нищо не може да се направи? Но с цитати,моля,щото само на приказки е лесно...

  45. 45 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#44] от "hobbitbg":

    Договора е засекретен заради такива рязани депесати като теб. Нито една турска фирма не трябва да взема държавна или общинска поръчка в България по конституция. Викай ми расист ако искаш, но това е положението.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  46. 46 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#9] от "nqma zna4ka koi":

    Ти си болен мозък-nqma zna4ka otkoga

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  47. 47 Профил на hobbitbg
    *****
    Неутрално

    Филипчо,нещо съвсем си сбъркал адреса, а и си с много промит мозък,затова пиша за последно, макар че няма голям смисъл. Нито съм турчин или мюсюлманин,нито членувам в ДПС. За разлика от теб не генерализирам и уважавам хората от всички етноси и вероизповедания и не търся врагове и конспирации за собствените ми проблеми. Балканските нации се различаваме много малко по манталитет и може и да се излива етническа омраза по всички форуми, но манията по турските сериали показва колко близки сме в действителност. Бих ти препоръчал да се разходиш малко из България извън големите градове и да видиш държавата колко е изоставила хората там и защо прегръщат и радикални идеи.
    Колкото до договора за магистрала Люлин, и тук си в голяма грешка, няма такова нещо като проект, изпълняващ се със средства от европейските фондове и засекретен договор. А за конституцията да не говорим, ама е хубаво поне нея да я прочетеш, не е дълга. Особено частта, където се говори как всички имаме равни права,независимо от политически убеждения или вероизповедание.

  48. 48 Профил на craghack
    *****
    Неутрално

    А защо никой не поставя въпроса как стоят нещата в закона. Именно там още през 1950 година, когато е приет ЗЗД, законодателят е предвидил, че се плаща за извършена и приета работа:

    Чл. 266. Поръчващият трябва да заплати възнаграждението за приетата работа. Ако възнаграждението е уговорено по единични цени, размерът му се установява при приемането на работата.

    Ако през време на изпълнението на договора надлежно определената цена на материала или на работната ръка бъде изменена, възнаграждението се съответно изменя, макар и да е било уговорено изцяло.

    Т.е. Лапа Мангиз трябва тази допълнителна работа дето е изникнала да я свършат и чак след това, когато тя бъде измерена и приета да си искат стойността й. Противното намирисва на дебела далавера от страна на министър Плевнелиев, който много добре знае, че няма вариант в бяла държава, при който да получиш нещо за несвършена работа предварително.

  49. 49 Профил на :)
    *****
    Весело

    и приемаето на турция в ЕС ще е след 35 години

  50. 50 Профил на Машаалла
    *****
    Неутрално

    Справка, най-тежкия участък на последната магистрала в Финландия, с милиони евро за телематика, възели, 10% тунели в скала -около 10, единият е 2.1 км- и около 30% вкопана в скала, и тнт. 335 милиона за 60 км...Та значи при нас труда по две на скандинавците, браво!

  51. 51 Профил на MJ
    *****
    Гневно

    Думи нямам не, ами не знам... Какво е това бе?? И аз искам да видя тези документи и да видя как се доказват тези разходи. Как ще строят 19км за 400мл. лева??? Тея нормални ли са?? Как при положение, че заплатите им на онези са по 500лв средно, сега ги вдигнаха малко на по 700, материала сега е евтин, и има няма работят 1000 човека уж...Не мога да си го представя докато не видя черно на бяло отчет.... Това баси убирджийството. Сички около такива сделки се гушат с милиони, щото като става дума за такива големи суми, къде плюс няколко милиона, къде минус никой няма да разбере и лесно може да се надпише.... И как 20млн на км, а сега ще строят Тракия за 4млн????? ААААААААА, толкова съм бесен на сичко квото се случва в тази държава....

  52. 52 Профил на От плевнята
    *****
    Гневно

    Докога бе министре строител, ще печелят на една цена и след това им даваш друга? За с-ка на кой? От самото начало този министър говори за нова цена. Защо не ги изгонихте? Кой строи магистралата, асфалта от къде е? Докога бе най- честният от всички ББ ще ни правиш на маймуни! И какво живееш с 3500 лв. Да бе да. А ма за Цветалина ти верваме. Всичко е точно. И ти си точен.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54 Профил на nnnnnnnnn......
    *****
    Весело

    Някои забогатяха от тези магистрали купиха си нови БМВ'та но ги карат в дупките защото няма магистрала и те вече се счупиха и остаряха идва ред наново да моли Европа за пари за да купи пак ново БМВ

  55. 55 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    На запад е така - проекта е за 10 млн €/$ примерно.
    Който иска да участва в търга - депозира 10 млн €/$ и ако спечели конкурса, депозита му се задържа за гаранционен депозит.
    Той си намира финансиране за фактическото изпълнение на проекта. Ако последния има гаранционен срок примерно 3 години, депозита се задържа за 3 години, а ако междувременно се наложи отстраняване на дефект - той се отстранява за сметка на гаранционния депозит.
    Тук това никой не го наложи като политика, а всъщност това е в основата на западните хубави пътища - гаранциите които не са празни лакардии на клатимударници като Гагаузов и Симеон Пашов, а суха пара в банкова сметка на общината!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  56. 56 Профил на ГЕРБ - хаха....
    *****
    Неутрално

    На ви сега един бойко борисов. Не знам какво толкова го превъзнасяха докато беше кмет на София - метрото се пусна "предсрочно" с две години закъснение, с допълнително отпуснати пари (според пресата - "защото никой не очаквал, че строежа ще продължи толкова дълго"?!?!?) и протече 6-7 месеца след това.

    Цариградско шосе го асфалтираха некачествено, фирмите трябваше да отстранят проблемите за собствена сметка, да не би да стана? Как пък не...

    По негово време общината реши, че няма да чисти малките улички от снега, защото нямало пари (не че живущите на тези улички са освободени от местни данъци и такси).

    Сега не разбирам какво му се чудите - напипали са кьоравото. При Цанков камък явно комисионни няма вече за раздаване. Въпроса е кога ще ги стигне дряновата тояга....

  57. 57 Профил на !
    *****
    Гневно

    Гадните комунисти опукаха държавата, да не мога Аз да бутам на тоя, с когото сме се разбрали.

  58. 58 Профил на Ха, ха
    *****
    Неутрално

    До коментар [#56] от "ГЕРБ - хаха....": Много си прав - никой няма да плати два пъти комисиона.
    Морално е да си платиш един път и после нещата да са ти наред. Така се прави в цивилизования цвят. Затова са му криви и "Цанков камък", и "Белене". Корупция има тогава, когато парите ги взима друг. Ако ги вземеш ти, тогава е бизнес.

  59. 59 Профил на ima zna4ka koi
    *****
    Весело

    До коментар [#9] от "nqma zna4ka koi":

    ходи се гръмни някъде

  60. 60 Профил на BG
    *****
    Неутрално

    Няма ли да се промени тая система с държавните поръчки - печели най-ниската оферта дори да е нереална, а после си я надуват колкото искат без последствия. Крайния ефект - 2-3 пъти по-скъпо от планираното и некачествено колкото цената на търга. Т.е. надценките са си чистата печалба.

  61. 61 Профил на Ufo
    *****
    Неутрално

    Ако бяхте попрочели малко другите статиии, щяхте да разберете че:
    "Аутобанът, който трябваше да е готов до края на 2009 г., ще загуби еврофинансирането си, ако не бъде пуснат в движение до края на 2010 г. Безвъзмездната европомощ за магистралата в момента е 111.3 млн. евро, а от бюджета се осигуряват 37.1 млн. евро по данни на финансовото министерство."
    =========================================
    В случая не е виновен строителя а държавата! Няколко години в министерството са спали и не са си свършили работата по отчуждаване на земи и прочие. Сега освен да преглътнем още един горчив хап заради безхаберието на някои през изминалите години...друго не ни остава. Всъщност другия вариант е да изгоним строителя и да платим тези 111млн от държавния бюджет.

  62. 62 Профил на Ха!
    *****
    Гневно

    Какво е това безумие! Не разбрах защо се е оскъпил толкова този път. По цял свят километър магистрала струва един милион евро, тук струва 10 пъти повече. Това не може да мине без протести!!! Простотия тотална! И каква е причината за оскъпяването? След всички репортажи за това, как се експлоатират работниците, при положение че строят с некачествени материали и не поемат гаранция, каква е причината да се вдига цената?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK