Сблъсъкът на титаните

Защо воюват Wall Street Journal и New York Times

През изминалата седмица бизнес изданието The Wall Street Journal публикува на първа страница обширен материал за това как жените в принципно по-здравите нации предпочитат по-женствени мъжe. В колажа от мъжки лица с женски физически черти на лицето, който илюстрира историята, при по-внимателно вглеждане може да бъде разпознат издателят на The New York Times Артър Салцбъргър.


Не, образът му не е попаднал случайно там, а е част от психологическата и търговската битка на собственика на The Journal Рупърт Мърдок срещу The Times. Напрежението между двете издания нарасна, след като медийният магнат обяви, че в края на април ще пусне нюйоркско издание на влиятелния бизнес всекидневник, като по този начин ще ги изправи в остра, пряка конкуренция за читатели и рекламодатели на един и същ важен локален пазар.


По непотвърдена информация новият продукт на The Wall Street Journal ще се продава от 26 април и ще съдържа секции за държавна и местна политика и икономика, култура, спорт и информация за недвижима собственост. Освен с New York Times ще се конкурира и с притежавания също от Мърдок New York Post и с New York Daily News на друг издател милиардер - Морт Цукерман.




Според критиците на Рупърт Мърдок новата му инициатива има по-скоро спорна търговска логика и скъпата му и рискована инвестиция има за цел единствено да задоволи голямото му его. По думите на популярния медиен блогър и преподавател в Университета в Бъркли, Калифорния, Алън Мътър "като един от последните вестникарски барони Мърдок иска да е прав, дори повече, отколкото иска да е богат".


Абонаментни промоции


Според информационната агенция Reuters като част от войната си срещу New York Times The Journal е възприел нови цени за абонамент, до 80% по-ниски от настоящите. Според текста изданието е започнало имейл кампания сред абонатите на The Times, предлагайки им доставка до дома за 10 долара на месец при 40 долара месечен абонамент за The New York Times в района на Ню Йорк.


Офертата им за седмица пък е 2.29 долара без включен достъп до онлайн изданието, което също таксува читателите си за достъп до информацията си. Настоящите абонати на The Wall Street Journal плащат около 30 долара месечно и получават и достъп до онлайн изданието, твърди още Reuters.


Говорителите на The Wall Street Journal обаче са отказали да коментират новите цени за абонамент. Медийните анализатори са скептични доколко този ход ще успее да привлече нови читатели, тъй като аудиторията на The New York Times се слави като една от най-лоялните към марката и нейните послания.


The Journal трябва да предложи голяма добавена стойност на купувачите на NYT и уникално съдържание, за да вземат решение да сменят доставчика си на информация, а и е твърде вероятно тези, които проявяват интерес към съдържанието на The Wall Street Journal, вече да са негови абонати.
Алън Мътър коментира: "С почти нищожната бизнес полза, която може да бъде извлечена от тази епична битка, инициативата на Мърдок е нищо друго освен скъпо его пътешествие, което цели да срита NYT, докато той е долу на земята."


Пазарът на Ню Йорк е от изключително значение за бизнеса на The Times. Около 41% от тиража им се реализира в района, който включва и части от Кънектикът, Ню Джърси и Пенсилвания, според последния одит на Бюрото по тиражите в САЩ, който покрива периода септември 2008 - септември 2009 г.


Въпреки че липсва толкова актуален рипорт за The Journal, данните за предишната година сочат, че същата тази зона представлява около 15% от реализирания тираж на изданието на Мърдок.
В същото време в The Times твърдят, че са готови за тази битка.


"Не бягаме от това, то ни мотивира повече", коментира техният говорител Даян Макнълти, а в официалното съобщение на компанията се казва: "Нашето отразяване на всичко от правителство и политика до култура, мода и бизнес се отличава и управлява дълбоко лоялна и ангажирана аудитория както на хартия, така и онлайн, три пъти по-голяма от тази на Wall Street Journal."


На лов за рекламодатели


Не по-малко агресивна е политиката на The Journal и спрямо другия важен източник на приходи – рекламодателите, още повече че там борбата е за един все по-свиващ се пазар през последните години. Говори се, че Мърдок дори планира да наеме нови служители, специално ангажирани с продажбите на нюйоркското издание, за да успее да отнеме от рекламните бюджети на традиционните рекламодатели на New York Times.


Специализираното издание Advertising Age съобщава за две спечелени битки на това поле, след като двете големи ритейл вериги Bloomingdale's и Bergdorf Goodman са потвърдили интерес към нюйоркския Journal. По данни на Kantar Media, цитирани от Ad Age, Bloomingdale's например са вложили 17.9 млн. долара в NYT през 2009 г. срещу по-малко от милион в Journal. А Bergdorf, които нямат магазини извън Ню Йорк, са инвестирали 1.4 млн. долара в Тhe Times миналата година и нищо в Тhe Journal.


Генералният мениджър и президент на The New York Times Скот Канеди заявява по този повод в съобщение, че изданието има изключително силни позиции в района на Ню Йорк сред собствениците на малък бизнес, самоосигуряващите се и женската аудитория, а за рекламодателите това има значение и те ще продължат да рекламират на тази ангажирана публика.


Междувременно битката и в съдържанието между двете медии става все по-любопитна за наблюдение. Само преди няколко месеца The Wall Street Journal обвини The New York Times в плагиатство, което впоследствие беше доказано и репортерът на нюйоркския гигант, допуснал грешката, подаде оставка.


Малко след това пък медийният колумнист на The New York Times Дейвид Кар посвети текст на амбициите на Рупърт Мърдок да влияе в политиката на САЩ, като по този начин руши имиджа на издание с традиции като The Wall Street Journal. Той цитира напусналия вестника журналист Глен Симпсън, който казва: "Не че Мърдок разруши The Wall Street Journal, той просто го превърна в един много по-обикновен вестник."

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мисличка
    *****
    Неутрално

    Ау! Ужасно разочарование! Имитация на 3Д!!! Да не говорим колко плитък сюжет и никаква душевност!
    Всички елини във филма приличат все пак на елини, а главният герой Персей прилича на американски командос в мисия!

    Моля ви се! Командос, нистина. В древна Елада!
    И това разбива всяка илюзия, всяко внушение.
    Но на обикновения американец може би не?
    А очилата са ужасно неудобни. На Аватар бяха други.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK