БДЖ пуска нов уикенд експрес от София до Бургас

БДЖ пуска нов уикенд експрес от София до Бургас

© Мария Съботинова



От 16 април БДЖ пуска първия по рода си уикенд експрес, който ще пътува в петък от София до Бургас и ще се връща обратно в неделя. Цената на двупосочен билет с влака е 28.20 лв., което е намаление с 30 на сто от редовната стойност на еднопосочните билети. "Това е и цената на всички бързи влакове, които се движат по отсечката София - Бургас", обясниха от БДЖ.


Експресът ще спира само на една гара преди Бургас - Пловдив. Задължително е пътниците да резервират местата си във влака поне пет дни преди датата на пътуването си. Влаковата композиция е съставена от изцяло реновирани вагони, уверяват от транспортното министерство.


Експерсът ще тръгва от Централна гара София в 15 ч., в Пловдив ще е в 16.57 ч., а в Бургас - в 20.42 часа. В обратна посока той ще потегля от Бургас в 15.20 ч. всяка неделя. Засега не се знае какъв е точният брой на местата във влака.


В първото пътуване на новия влак, който ще носи името "Бургас", ще пътува и министърът на транспорта Александър Цветков. Според информация на управляваното от него министерство той ще инспектира вагоните и ще разговаря с гражданите какво мислят за новата услуга.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на speedy
    *****
    Неутрално

    400 км за 6 часа - все пак сме 21-ви век! (може да се бъркам за Б-я)
    единственото добро нещо е цената! иначе лошо няма, с кола е в пъти по-скъпо

  2. 2 Профил на korektor
    *****
    Неутрално

    егати експреса - 5 часа и 42 мин за 380 км!!!!

  3. 3 Профил на Бис
    *****
    Неутрално

    Мдаааа 15ч. е много удобно време за всички работещи да тръгнат за морето за уикенда. Пак някой е мисли, ама не го е домислил. То и затова автобусите са пълни догора, а влаковете се лангъркат празни.

  4. 4 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Що за тъпоумно-малоумна идея ? Тоест влака НЯМА да спира в Стара Загора и Ямбол !? Явно БДЖ не се нуждае от пътници??!! .Иначе влакът е много удобен тъй като в интервала 12:30 и 17:30 в неделя няма никакви влакове от Ямбол към София и Пловдив . Изключително глупаво да не се спира поне на областните центрове !!!!!!

  5. 5 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А Стара Загора и Ямбол?

  6. 6 Профил на Запознат
    *****
    Неутрално

    Ами и с автобус е толкова - 6 часа. А във влака поне можеш да се разходиш. Макар че съм фен на автобусите - от сигурно 7-8 години вече не съм пътувал до морето с влак.
    За тези, които ще пътуват и след Бургас на юг или на север по морето, пристигане в 21ч. наистина не е удобно. Но пък не може да се угоди на всички - и тези, дето отиват на море само уикенда, и тези, които отиват за 2 седмици.

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    Мълниеносна скорост от 66 километра, при това само с едно спиране. Само не знам, дано някой японец или французин не прочете, че на това му викаме експрес. А колкото до цената - не виждам нищо изгодно в нея, при така поставеното предложение.
    Колко е скъпо с кола, ами ако са двама, а ако са четири човека? Щото човек не винаги, да не кажа рядко пътува сам.

    Извода е, че докато в нормалните страни железниците са най-атрактивния и масов транспорт, тук заради малоумието им се избиваме по пътищата с коли, автобуси и тн..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на HH
    *****
    Неутрално

    Ами хората правят каквото могат! На вас угодия няма значи... Ако влакът тръгне примерно в 18 или 18:30 тогава пък хептен не можете да се прехвърлите след Бургас за другите градове. Хората го казаха, че за да се развиват по-бързи скорости, трябва да се смени цялата жп мрежа. Ама кой да чете пак... Иначе затова, че не се спира другъде освен в Пловдив е леко странно да...

  9. 9 Профил на Файтона
    *****
    Разстроено

    400км : 5.7ч. = 70.1 км/час. Това не е скорост на експрес - по-малка е от 90км/час. Когато направите/им експесна линия за скорост номинална 220км/час /маь=250 км/час ще се стига за
    точно 2 часа със пит стопа в Пловдив. А цената: модернизиране на линията и доставка на 3 нови мотриси със по 10 вагона от Сименсс ще е около 380 млн евро. По ефтино и от една магистрала и по-бързо осъществимо. Справка Сименс построи двойна ЖП линия Москва -Петербург(разстоянието в едната посока е 1000км) и достави 6 броя с 10 вагона мотриси за 700
    млн. евро. Просто напишете в нета "Сапсан" и ще намерите инфо и цифри

  10. 10 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1083 Любопитно

    Т.к. съм фен на железниците реших да направя сметката:
    450км. от София до Бургас за 5:42 часа. Това е средна скорост от 78.94км.ч. ! При условие, че спира на само една спирка това е доста бавно. С автомобил от София до Бургас са около 380км. и при нормално каране и при наличие на 240км. магистрала едва ли е повече от 4 часа.
    Общо взето странна идея, но дано проработи. Едно време е имало влак София-Бургас през Карлово който е пътувал за 4 часа(около 100 км.ч. средна скорост). Очевидно не можем да достигнем дори това ниво!
    А кога ще има подобна алтернатива и за Варна не знам! Не че ме интересува особено! Има самолет - 25лв. за 45мин.

  11. 11 Профил на Пеню
    *****
    Неутрално

    Кога най-после ще го закрият това ЖП?Като го закрият колко българи ще го почувстват?А ежегодните половин милиардови субсидии съвсем не са от излишък.

  12. 12 Профил на eko
    *****
    Неутрално

    До коментар [#4] от "ямболия":

    То е очевадно, както 80 процента от услугите в тая държава, екстрата е създадена за кефа на софиянци, на път към морето...

    Другите градове и хора не съ$етвуват, крайно време е да се свиква с идеята!

  13. 13 Профил на krassss
    krassss
    Рейтинг: 206 Весело

    върховна глупост е да спира само в Пловдив !

    Не беше ли по-добре (дори и икономически обосновано)
    София - Пазарджик - Пловдив - Ст.Загора - Бургас

    Или причината е невъобразимата висока скорост.

    sunshine ... moonlight ... good times ... boogie
  14. 14 Профил на lusibg87s
    lusibg87s
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нямам думи просто. 403 км и три дни път с камили. И това ако е експресен влак просто нз. Кога най-накрая БДЖ ще вложат пари и ще направят един хубав транспорт, с който да се стига за 2 часа от София до морето. Срамота!

  15. 15 Профил на rail.blog.bg
    *****
    Неутрално

    Разстоянието от София до Бургас е 450 км по железен път (през Пловдив).

    Строителството на магистрална жп линия от София до Бургас за параметри от 250 км/ч би струвало поне 1-2 млрд лв. (450 млн струва Пловдив-Свиленград). Такава инвестиция нашата държава не може да направи естествено. Ако дойдат чужденци да я построят и да си пуснат влаковете - пригответе си поне 50-100 Евро за билет до Бургас - тогава мисля, че мрънкащите ще са повече от сега. Така, че се радвайте на 5ч42мин и 10 Евро билет сега. След 5-6 год, когато приключат рехабилитациите между София и Пловдив и Пловдив и Бургас (както и София-Карлово) ще се пътува за около 4 часа до морето с влак, но цените няма да са 100 Евро, а както сега (освен, ако тока или петрола не са поскъпнали значително).

    Също не забравяйте, когато давате примери със Москва и Петербург, Париж и Лондон и други МЕГАПОЛИСИ, че Бургас (или Варна, или Пловдив) имат население СТОКРАТНО по-малко от подобни градове и никоя компания не би вложила пари за строителството на високоскоростна линия до подобни малки градчета.

  16. 16 Профил на Сеирджия
    *****
    Весело

    С такъв ексрес сме за смях на гаргите.Необмислен реверанс към софиянците.По-добре да се извърши основно обновявае в ЖП-то доколкото позволяват средствата на малко място,но както трябва,а не с пародийни решения и мерки.

  17. 17 Профил на .
    *****
    Неутрално

    Урааааааааааа! Айде всички шопи на морееееее!

  18. 18 Профил на DONKIHOTO
    *****
    Неутрално

    A SLIVEN I KARNOBAT ! GOLIAMA GLUPOST AKO NE SPIRA !

  19. 19 Профил на Optimist
    *****
    Любопитно

    Лошото за мен лично е не че са бавни, а че са мръсни, гадни, гнусни и студени шибаните български влакове...Не съм пътувал от години с БДЖ и се надявам да не ми се наложи в близко или далечно бъдеще....

  20. 20 Профил на Ленче
    *****
    Неутрално

    Черен влак се композира.

  21. 21 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    За какво ревете за влак който да спира в пазарджик, стара загора и ямбол, карнобат и незнам си къде? Че то такъв нали вече си има?! Слънчев бряг ли как там се казваше? Има и чайка, незнам точно каква е разликата в маршрутите, но и двата са от софия до бургас. Единия пътува 6ч и 7 мин, другия 5 ч и 55 мин. И трзгват всеки ден, рано сутринта. Защо пътуват повече време? Ми щото спират на повече гари. И няма как новия влак да е много по-бърз, след като се движи същия локомотив, по същите релси.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 22 Профил на contacol
    contacol
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До rail.blog.bg. Защо да не може държавата да отдели тези 1-2 млрд лв? Защото в момента все още се обслужват корпоративни интереси! Защото железницата е обществена придобивка за цялата нация и инвестициите за нейното обновяване трябва да са приоритетни!Защо не се усвояват средствата от Европейския съюз за обновяване на Железопътния транспорт. Знаете ли какво си говорят хората? Че не се усвояват парите от ЕС за да не се развали рахата на Ахмед Доган и обрачът му: автобусната фирма "Юнион Ивкони" За всички е ясно, че автобусният транспорт и търговците на горива имат силен интерес да не се развива железопътният транспорт в БГ. А и този Пеню/сигурно е онзи с колелото от "Имаш поща"/ що не вземе да се откаже да пише коментари за нещо, което не разбира. Такава е съдбата ни. Малка страна сме и затова е лесно тя да се манипулира от няколко души. Ясно е, че манипулаторите не искат железницата да се развива. Абсолютно смехотворно ще е твърдението на всеки, който каже, че железницата може сама да се издържа, а да не говорим за това да прави инвестиции за обновяване.Ако има истински държавни мъже в БГ те непременно ще се заемат да модернизират ЖП транспорта! Всичко останало е лъжа и фалш!

    Не трупайте пари! Те са средство за живот. Ползувайте ги всеки ден!(Ванга)
  23. 23 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#22] от "contacol":

    защото държавата няма пари да се обръсне, ето затова.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  24. 24 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 476 Весело

    До коментар [#7] от "Тони!":

    сащ и канада не са нормални страни вече, така ли?
    иначе наистина е срамота, че железниците са в това състояние.

  25. 25 Профил на бай хуй
    *****
    Неутрално

    Юнион Ивкони тръгнаха по линията Ямбол-София през н.2008г с цена 1(един)лев,но КЗК не предприе нищо срещу откровения дъмпинг,а традиционните фирми благоразумно си замълчаха...

  26. 26 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 721 Весело

    [#4] ямболия, ми точно затова не спира на малките гари, за да не се качва всякаква селска измет с торби пълни със зарзавати и зимнинка и да не ни нарушава кефа на нас шопите и майните, докато си пием биричката на спокойствие.

    Евала на БДЖ, пожелавам успех на новия експрес.

  27. 27 Профил на браво
    *****
    Неутрално

    След като сте го кръстили "уикенд експрес" всичко ви е наред.

  28. 28 Профил на Pro-european
    Pro-european
    Рейтинг: 418 Неутрално


    Абсолютно неадекватен час на тръгване от София -
    в крайна сметка има работещи хора и публичните услуги /жп услугата се финансира с пари от данъкоплатци предимни/ трябва да е насочена към тях.

    Всеки час преди 18.15 ч. е абсурден !

  29. 29 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Не е ли по-добре редовна самолетна нискобюджетна линия?
    Товарите с влак, а хората по-бързо отколкото по въздух няма как да стигнат.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  30. 30 Профил на conservoir
    conservoir
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За недоволните:
    Хага- Амстердам (60км.) времетраене 0:55 ч. цена двупосочен билет 19.40 евро (аха!)

    Утрехт - Айндховен (80 км) жреме 50 мин ценадвупосочен 23,60 евро (двупосочните са с 10% отстъпка)

    Брюксел-Брюж (92 км) 1:14 ч двупосочен - 25.80

    излиза 14-16 цента /км

    за сравнение цената за 760 км София-Бургас-София е по-малко от 2 цента
    В Унгария возят за 7 цента на км: Будапеща - Дебрецен 15 евро, 221 км. за 3:28 часа.

    Желая ви приятно пътуване по всички от изброените дестинации и да отидете на море тази година !

  31. 31 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 721 Весело

    А ако ще правим сравнения, то във Франция например разстоянието от близо 700 км. между Париж и Марсилия с влак отнема точно 3 часа на цена (поне) 60 евро. Да не говорим, че можеш да кацнеш на Шарл де Гол, да слезеш с асансьора три етажа надолу и да си вече на перона на TGV-то... тук връзката самолет - влак отнема около час и предполага смяната на три превозни средства. В Лондон слизаш от влака и на същия перон от другата страна хващаш метрото.

    Изобщо няма какво да се сравняваме с тези страни. Истината е, че с настоящата ни инфраструктура, единственият шанс за влака да стигне бързо е действително... да не спира никъде.

  32. 32 Профил на до Десен #29
    *****
    Неутрално

    Самолетите са друг тип транспорт, но когато става дума за влакове по-важно е състоянието на трасето. Между София и Варна, Бургас или Русе трябва да има бързи влакове. След като влакът ще пътува 6 часа винаги ще е неудобен. Един съвременен влак трябва да пътува София-Бургас за 3 часа.

  33. 33 Профил на conservoir
    conservoir
    Рейтинг: 418 Неутрално

    сега виждам какво е написал 15. значи цената е около цент иполовина на км. 3 ст/км Еми за тези пари наистина няма какво да сравняваме с влаковете в европа.
    Аз 1000 пъти бих пътувал с влак - не е чак толкова бавно, а е почти безплатно. Нагелдал съм се на катастрофи и задръствания между Бургас и Ст.Загора

  34. 34 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#32] от "до Десен #29":

    Ами ти смятай - един самолет е €20 млн. а тука се говори за инвестиции от милиарди.
    Аз не виждам от какво ще се изплати?От туристи ли?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  35. 35 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 725 Неутрално

    А тия, които сме готови да платим повече от цената на БДЖ за да стигнем до София с влак, ще чакаме пътническите превози по ЖП да се либерализират и някой частник да вдига шум около лошото състояние на релсите. За всеки влак си има пътници... Просто за тия на БДЖ не са много.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  36. 36 Профил на АААААААААА
    *****
    Любопитно

    За влакове НЯМА пари а за магистрали ИМА

    Естествено за зали и лувъри!

  37. 37 Профил на георги
    *****
    Неутрално

    направо 5 седмици преди пътуването да искат от пътниците да си купят билети? скоростта не я обсъждам въобще..
    уви, няма сиво вещество в бдж.

  38. 38 Профил на SBK
    *****
    Неутрално

    Ами на тази цена и докато не е готова магистрала Тракия влака е много добра алтернатива. Освен това спира в центъра на Бургас и на 30 м от автогарата, от която може да се се направи връзка с градчетата по морето.
    Няма какво да се сравняваме с Европа: там влака е най-бързия транспорт, но е много по-скъп. Освен това скоростните линии свързват градове, много по-многолюдни от нашите.

  39. 39 Профил на колоездер
    *****
    Любопитно

    моем ли да си земем велото у тренът ...

  40. 40 Профил на Файтон
    *****
    Разстроено

    БГ има доста добре развит жп транспорт - да надебеля - откъм територия и жп трасета и линии примерно за разлика от Турция.
    Ако се вложат 1.3 млн лева за истински експес със скорост 200-250 км/час скоростен влак, няма да има значение дали живееш във София, Варна, Бургас, Видин или Благоевград. Щом от Варна и Бургас до Сф ще е 2 часа, От Видин и Благоевград до СФ не повече от 1 час за какво ми е да пътувам със автобуси и автомобили и да троша пари за бензин, нафта, квартири, строителство на апартаменти в големия град, да взимам ипотеки и заеми от банките като мога да си стоя и в градовете извън София и да работя в София и да уча там също, пък да си идвам със абонаментна карта ( студентска, работна). Задавам си въпроса кой има интерес от това и кой няма и разбирам, че в случая държавниците пак не мислят за мен - този който работи за да плаща данъци, осигуровки, гласува и също милее за държавата си.

  41. 41 Профил на Файтон
    *****
    Неутрално

    До коментар [#40] от "Файтон":
    Имам впредвид 1.3 млрд лева

  42. 42 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#30] от "conservoir":

    е не давай белгийските и холандските железници за пример - те са може би най-мизерните железници в западна европа.
    по-неприятен пример би бил с чехия и пендолинотата.

  43. 43 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#40] от "Файтон":

    имаш ли малка идея колко струва подобен транспорт? ако си мислиш, че ще ти е по-евтино всеки ден да пътуваш видин-софия със супер-бърз влак, отколкото да си наемеш жилище си в много огромна заблуда.

  44. 44 Профил на conservoir
    conservoir
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#42] от "vstoyanov":
    имах един циничен професор по философия дето казваше "цивилизационната линия в европа минава по жп релсите".

    И аз си мисля: ако предпочитат автобус пред влак "не ми ги фали"
    Това е индикатор както са маршрутките в градовете ... на Русия, България, Македония и Украйна

  45. 45 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#44] от "conservoir":

    тук съм напълно съгласен с теб. добрите железници са продукт не единствено на материално благоденствие, но и на определени обществени и цивилизационни ценности. да не говорим, че от малък съм жп фен и винаги бих предпочел влак пред автобус - дори и в България.

    схващам идеално и аналогията с маршруктите. забравил си само да споделиш, че освен в източна европа маршрутките са доста характерни и за източна африка (адис абеба, кайро и т.н.) и демонстрират изключителната неспособност на едно общество да измисли смислено, колективно решение на даден проблем, което да бъде максимално ефикасно, като вместо това някакъв частен инвеститор се намесва и печели от това невежество.

    както е впрочем и ситуацията с неадекватните БДЖ и успялите да се наместят във въпросната ниша компании, че по-едно време и нахалстваха, че били твърде евтини влаковете.

  46. 46 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Влакът, приятели, беше по соц-време, като нямаше коли и бензинът беше скъп в сравнение с намаленията по БДЖ.
    Сега кой ще тръгне на морето с влак - ами багажа, децата, ами трансфера от гарата до курорта - той ще ви излезе по-скъпо от влака май.
    Качваш се на колата и заминаваш, а на влака да се вози леля ти Пена от Каспичан - опа, ама на Каспичан новият влак нямало да спира.
    И последно, в Европа наистина се возят на влак хората, но там да тръгнеш с кола излиза по-скъпо от тук - на колата данъка, застраховката, тол-таксата, паркинга, излизат повече от влака. А тук така ли е - ха сметнете го. На голфа тройка 20 лева данък, 120 лева ГО, и 63 лева винетка, една газова уредба, и ей ти на защо средният българин не се вози на влак.

  47. 47 Профил на conservoir
    conservoir
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#46] от "Камен":
    Камене, Стоянов го е казал много добре "изключителната неспособност на едно общество да измисли смислено, колективно решение на даден проблем" . Пореден пример днес със забраната за пушене.



  48. 48 Профил на varna
    *****
    Неутрално

    А за Сф-Варна ще има ли скоро по-бърз и евтин влак. Не забравяйте, че и там има море и много население?

  49. 49 Профил на селянин
    *****
    Неутрално

    Пускат влакове,но не дават един лев за ремонт на железния път.Как да се движат по-бързо влаковете,като от 20 години не са правени ремонти по пътя,постоянно се режат разходите за материали(релси,траверси,мшини и т.н.).Тепърва ще започва да се пътува по-бавно по железния път,ако не започнат ремонти и подновяване.А може да се увеличат и по сериозните инциденти.Здрав железен път,сигурен транспорт.Дано доживеем....

  50. 50 Профил на Комитата
    *****
    Неутрално

    За шест часа може да се прекоси Франция от север на юг с влак.

  51. 51 Профил на Комитата
    *****
    Неутрално
  52. 52 Профил на bat johnny
    bat johnny
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Уикенд вклака нещо не си отговаря на името. Не е ли предназначен точно за работещите софиянци които искат през уикенда да си починат на морето? А защо в такъв случай е в толкова ранен час???

    Да не споменаваме и абсолютната тъпотия с резервациите, където трябва допълнително да си изгубиш половин ден да отидеш до гарата за предварителна резервация (защото естествено е многоооо трудно да се разработи система за онлайн резервации).

    И какво излиза - половин работен ден за резервация + половин работен ден тръгване по рано от работа за да стигнеш до 15.00 = 1 ден почивен за да ползваш невероятната промоция наречена Уикенд "експрес". Супер!!!

    Дюнери пробирам, ЕГН-та си набирам....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK