Корпоративен сезон: "Неохим" отново е на печалба, 40% ръст в продажбите на "Феърплей пропъртис"

Отчетите на износителите продължават да се подобряват


70 млн. лв. достигат приходите на "Неохим"

Още две български компании прекъснаха негативната тенденция във финансовите  резултати и след ужасната за бизнеса им 2009 г. успяха да се отлепят от дъното.


Производителят на изкуствени торове "Неохим" и един от водещите фондове за имоти на борсата в София - "Феърплей пропъртис", отчетоха годишни ръстове на продажбите си за първото тримесечие, което за сетен път потвърди очакванията на анализаторите за добро представяне на износителите.




Макар да е в сектора на имотите, продажбите на специализираното във ваканционни имоти "Феърплей пропъртис" се движат от покупките най-вече на руснаци, което прави дружеството до голяма степен експортно ориентирано.


Компанията увеличава с 40% на годишна база продажбите си за първото тримесечие до 5.6 млн. лв. Това обаче е постигнато с цената на по-ниски с 11% спрямо година по-рано продажни цени на апартаментите в ключовия проект в Созопол - "Санта Марина".


Това е и причината то да реализира пет пъти по-ниска печалба. "Неохим" пък е направил двоен ръст на продажбите и излиза на печалба за първото тримесечие на годината.


Подобряването на резултатите на двете дружества съвпадат с публикуваните до момента отчети на други износители, което затвърждава очертаната тенденция към възстановяване на експорта на страната.


Само преди ден сериозни ръстове на годишна база регистрираха още "Монбат", "София БТ" и "Юрий Гагарин БТ". "В излезлите до момента отчети няма нищо изненадващо и те са според очакванията.


Предвижданията на анализаторите бяха износителите да се представят добре през първото тримесечие и това се оправдава", коментира пред "Дневник" Владислав Панев, председател на съвета на директорите на "Статус капитал".


Според него компаниите, които изнасят, ще продължат да увеличават продажбите си, докато тези, които разчитат на вътрешния пазар - точно обратното, ще продължат да са в стагнация.


Факторите, които движат финансовите резултати на експортния бизнес, са ниската база отпреди година, когато рецесията вече беше "захапала" дейността им сериозно, а възникналата през този период газова криза ги беше ударила допълнително.


Александър Маджиров от "ОББ асет мениджмънт" изтъква като причина и изчерпването на запасите от продукция на корпорациите в световен мащаб, което винаги е предпоставка за активизиране на покупките. "Никой не произвеждаше в края на миналата година и запасите се изчерпаха. Това предизвика ръст в производството", коментира Маджиров.


Според двамата инвестиционни консултанти растежът на износа ще продължи, но това няма да е достатъчно да раздвижи икономиката, ако не се стимулира вътрешното потребление.


Продажбите на "Неохим" скачат до близо 70 млн. лв., а при 2.6 млн. лв. загуба за първото тримесечие на 2009 г. сега предприятието постига почти толкова печалба според данните. От "Неохим" вече обявиха прогнози за около 60% ръст на продажбите на амониев нитрат през 2010 г. до 130-140 млн. лв. - продукт, който осигурява около 90% от оборота на дружеството.


Приносът на експорта в общия оборот се очаква да се увеличи до 40-45%, след като през кошмарната за цялата българска икономика 2009 г. падна на критично ниските 10 на сто.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK