Панаир на малкия бизнес

Големите компании пропуснаха пролетното издание на Пловдивския панаир, малките разчитат на нови партньори

Панаир на малкия бизнес

© Красимир Юскеселиев




Вече има раздвижване, нашите партньори започват да изпълняват инвестиционните си програми
Красимира Щерева, управител на  "Стефан Щерев" ООД за обзавеждане на заведения


Ситуацията е много трудна
Любо Михайов, управител на сладкарска фабрика "Елена"

Пловдивският панаир съобщи, че залага на нова концепция за пролетното изложение. То ще бъде насочено към бизнеса, а не към крайните потребители. Идеята била "подсказана" от участниците, а освен това такива били и тенденциите в Европа.


Ако решите да посетите започналото вчера изложение обаче, ще видите и друга изненада - големите компании като цяло не участват на форума. Причината според управата на панаира е, че те са съкратили повече бюджетите си за реклама.




Малките бизнеси обаче виждали шанс да намерят нови партньори и да изпъкнат на фона на липсата на утвърдените, смятат от панаира. Според участниците обаче това е нож с две остриета, защото липсата на авторитетните фирми може и да не привлече достатъчно бизнес публика.


Въпреки сериозното намаление на цените за участие в изложението кризата е намалила интереса към Пловдивския панаир, съобщи главният директор на панаира Иван Соколов. По думите му през тази година участниците са с 30 на сто по-малко от миналата при намаление на цените от около 50%.


Официално в панаира участват 291 фирми. Над 80% от тях пък са български. През тази година изложителите са микро-, малки и средни фирми. "Малкият и средният бизнес са по-гъвкави в разходите и взимането на решения, отделно от това участието им сега на панаира е шанс да изпъкнат", коментира Соколов.


По думите му големите компании съкращават повече разходите си за реклама заради кризата и вероятно ще се включат в есенния панаир. Според някои от участниците обаче липсата на утвърдени имена може да намали интереса към панаира като цяло, от което ще загубят и те.


Въпреки това те са взели решение да се представят на изложението, защото виждат в това шанс за нови партньорства и по-лесно преодоляване на кризата. Отделно от това имало и първи сигнали за съживяване на икономиката.


"Вече има раздвижване, нашите партньори започват да изпълняват инвестиционните си програми", каза пред "Дневник" Красимира Щерева, която е управител на компанията "Стефан Щерев" ООД. Дружеството се занимава с производство на обзавеждане на заведения.


По думите на Щерева в момента компаниите от бранша се опитват да натоварват производствените си мощности чрез подизпълнителски поръчки, а на пазара се появява и нова група професионални клиенти - собственици на сладкарски цехове и др., които са решили да инвестират и в заведения.


От ямболската компания за производство на дървообработващи машини "Мира" пък съобщиха, че шансът в настоящата криза е усвояването на европейските фондове. "Вече имаме клиенти, които правят поръчки за проекти от програмите", съобщи управителят на дружеството Иван Николов. Компанията търси и нови пазари, като вече е реализирала износ за Гана и Того.


В намирането на нови пазари виждат спасение и от дружеството за производство на фурни за хляб, пици и други тестени изделия "АС-ТЕРМ". От компанията съобщиха, че покрай участията си на изложения в Западна Европа са успели да си осигурят поръчки за Канада, Италия, Испания и Франция.


"Около 30% е спадът на продажбите от началото на кризата", коментира съдружникът в компанията Славчо Павлов. По думите му обаче вече има сигнали за съживяване.


Все още са песимисти в хранителния бранш. "Ситуацията е много трудна", коментира управителят на пловдивската сладкарска фабрика "Елена" Любо Михайлов. По думите му все още не се вижда край на кризата

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ХХ
    *****
    Неутрално

    Много меко написано, реалността е отчайваща, включително факта, че в изложбените площи между палатите се показват надуваеми лодки Май причината не е само в кризата...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK