КЗК глоби пак Пловдивския панаир заради цените на щандовете

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК)  глоби с 219 630 лв. "Международен панаир Пловдив" заради злоупотреба с монополно положение, съобщиха от ведомството. Дружеството е продължавало да налага по нелоялен начин цени на услугите "право на изграждане" и "наем на щанд", се казва в решението на ведомството от края на миналата седмица. "Ще си платим глобата, защото сме виновни, вече не предлагаме услуга по изграждане на щандове и следваме насоките на КЗК", коментира пред "Дневник" мажоритарният собственик на панаира Георги Гергов.


Това е втора глоба за панаира за същото нарушение. През 2007 г. дружеството беше глобено от КЗК за 300 хил. лв. Санкцията е обжалвана от панаира пред Върховния административен съд (ВАС), който е потвърждава впоследствие. Новата глоба е изчислена на базата на оборота на компанията през 2008 г., който възлиза на над 36 млн. лв. Констатираното нарушение е за периода 28 септември - 3 октомври 2009 г.


Жалбата в КЗК е била подадена от Асоциацията за панаирни и изложбени услуги - България. В сигнала си към антимонополното ведомство браншовиците са заявили, че панаирът не само продължава да поддържа еднакви цени за изграждане и наемане на щандове, но и ги е завишил. Цената на услугата "изграждане на изложбени конструкции" е била за 43 евро/кв.м при щандове от І тип, 53 евро/кв.м за ІІ тип, а изграждането на бунгало е струвало 55 евро/кв.м.




Комисията  е установила, че възползвайки се от фактически монополното си положение на пазара за достъп до панаирните палати, на който се предоставят услугите "право на изграждане" и "заверка на проект", панаирът е осигурил за себе си по-благоприятни условия при предоставяне на услугата.
Пловдивското дружество е предлагало да изгражда изложбени конструкции при нисък процент на печалба, за да привлече изложителите, тъй като среща конкуренция на пазара, пише КЗК.


В същото време обаче антимонополното ведомство е установило, че дружеството има капацитет да удовлетвори търсенето и няма интерес да привлича външни строителни предприятия, поради което определя условията за достъп – право на изграждане - при много завишена цена и по този начин залага на антиконкурентна стратегия за постигане на целите си.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamen2299
    plamen2299
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Малко Ви е старичка новината!

    Кенефа е място, дето мухите се аргасват.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK