Дейвид Дрога: 95% от рекламата е замърсяване, само 5% е ефективна

Дейвид Дрога

© Надежда Чипева

Дейвид Дрога



Дейвид Дрога - човекът, създал едни от най-успешните вирусни и интегрирани кампании, основател на култовата агенция Droga 5, посрещна аудиторията на четвъртия маркетинг форум, организиран от "Капитал", с думите: "Няма значение колко пари инвестираш в реклама, няма значение какъв опит имаш, кой си подред в категорията си, ако си честен, можеш да правиш страхотни неща."


Дрога показа някои от най-добрите си кампании, обяснявайки, че те са тръгвали от мисленето какво е правилното за клиента, а не да направиш, каквото се очаква от теб. "Не се опитвайте да повтаряте нещата, които са работили за други клиенти или за някои от конкурентите им, и не започвайте работа с идеята каква реклама да създам, а какъв разговор да започна", посъветва рекламистите в залата той.


Дрога дефинира рекламата като креативно решение на съществуващ проблем и обърна внимание: "Не се страхувайте от очевидното и не бомбардирайте потребителите с реклама само защото можете да рекламирате някъде. 95% от рекламата в момента е замърсяване, а останалите 5% е ефективна и хората искат да се ангажират с нея."




Добрите реклами не се превръщат в нещо досадно, те просто стават част от разговора по думите на Дейвид Дрога. "Карайте хората да се усмихват, но в същото време казвайте смислени неща."


Най-награждаваният криейтив директор в света обясни, че това, което го вдъхновява, са емоциите на хората и в работата си той винаги се опитва да докосне емоциите на потребителите, да прави неща, с които те могат да се ангажират и да търсят сами. "Най-добрите неща се получават, ако се
придържаш към основните човешки ценности и истини", каза Дрога.


Според него рекламистите сами не се оценяват добре като индустрия и това, което той посъветва българските специалисти, е да бъдат верни на инстинктите си като хора. "Това, че нямате история в рекламата, може само да ви помогне да надскочите всички останали", завърши той.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    "ако си честен, можеш да правиш страхотни неща". !!!

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Дано да има разбиране, човекът го казва много ясно и с малко думи, остава да бъде чут. Интелигентността се унаследява.

  3. 3 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 594 Неутрално
  4. 4 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Тука сме на принципа: една тъпотия, повторена 1 млн. пъти, с 3 пъти по-силен звук, се набива безпроблемно в чутурите на зомбирания зрител.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  5. 5 Профил на Steve Biko
    Steve Biko
    Рейтинг: 861 Весело

    "Дейвид Дрога: 95% от рекламата е замърсяване, само 5% е ефективна"

    Много ясно че е така! Заради това, аз като гледам TV и пуснат реклами, сменям веднага канала, ако слушам радио сменям радиостанцията, ако чета вестник или списание - отварям на следващата страница където няма реклами!

    Свобода, справедливост, солидарност!!!
  6. 6 Профил на Power +
    Power +
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Рекламите дори и на повечето банки в Бг са уникално тъпи дано рекламистите си вземат поука и да правят смислени неща!

    "Който не работи 'той и да не яде"
  7. 7 Профил на Kobra
    Kobra
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Рекламите, Пи Ар-ите, найлоновите торбички, и съчко събиращите пръчконамирачи, трябва да се забранят със закон!

    Noone needs the truth.
  8. 8 Профил на Lost
    Lost
    Рейтинг: 221 Разстроено

    До коментар [#5] от "Steve Biko":

    Щом въобще ги ползваш тези медии вече е късно. Уви!

  9. 9 Профил на arte
    arte
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "95% от рекламата е замърсяване, само 5% е ефективна"

    Само ако можеше да каже и кои са точно тия 5%...

    Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lost":

    Всяка медиа е потенциален рекламоносител. Освен всички други места, където има обществено присъствие и срещи.

  11. 11 Профил на KVINT
    KVINT
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#10] от "Читател":

    вярно ли?

  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#11] от "KVINT":

    Почти. Преброй колко реклами виждаш/чуваш/прочиташ в рамките на един обикновен ден.

    Разбира се, има и места без реклами, но са оазиси. Ако имаш друга теза, представи я.

  13. 13 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Хе, лектора голям умник, ама и във форума само "разбирачи". Опитайте се да продадете нещо без реклама? Някой умньо ще рече, че може с приказки от уста на уста, ама и това е реклама. И това, че на кецовете ти пише името на гръцка богиня или има нарисувана скачаща котка също е реклама, при това я правиш доброволно и участваш в един вид следване на лидерство на мнение.

    Това, че има уникално глупави реклами е едно на ръка. Другото е, че рекламите се правят за различни типове хора. За мен шаренията и шума е кич, ама не съм нито чалгаджия нито каруцар. За тях рекламите са тъпи, шумни, шарени и с големи цици (примерно). За такива като мен пък се прави пълен антипод - информативна и дискретна.

    preklara rara




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK