Строител на метрото и фирма на "Щрабаг" са фаворит за завода за боклук в София

Комисията на общината декласира 7 от 9 кандидати

Консорциумът между българската фирма "Станилов" и германската "Хайлит" ("Хут - Станилов") е най-вероятният строител на завода за преработка на отпадъците на София, след като обединението предложи най-ниска цена за изграждане и най-ниски оперативни разходи за работата на съоръженията.


От тези два компонента зависи крайното класиране на кандидатите. Ценовите предложения по най-голямата обществена поръчка на Столичната община бяха отворени вчера. До крайния етап на процедурата бяха допуснати само две от деветте дружества (виж карето), които подадоха документи.


Това бяха българо-германският консорциум и обединението между гръцката "Хелектор" и германската "Хохтийф" (информация за компаниите - в карето). "Хут - Станилов" предлагат да построят завода за 208.8 млн. лв., а гръцко-германският консорциум - за 240.6 млн. Офертите за годишните разходи за работа на завода са съответно 9.4 млн. и 9.8 млн. лв.




Резултатите от този етап на процедурата веднага предизвикаха недоволството на някои от другите участници. "Какво е важно за общината - ниската цена или качественото съоръжение? Трябва основният критерий да е качеството на технологията, а не само цената", каза след отварянето на офертите представителят на гръцката "Хелектор" Димитрис Граматас.


По думите му тяхната цена е по-висока, тъй като предлагат по-качествена техника за оборудване на завода. "Днес сме втори в класирането по финансови показатели, но предлагаме по-добро качество", каза още Граматас. "Кандидатите са се съгласили с условията на класиране, които сме определили още при обявяването на процедурата, и те не могат и няма да бъдат променени", заяви зам.-кметът по екологията Мария Бояджийска.


Тя каза, че ценовите оферти и на двата кандидата ще се проверяват за грешки. Така, ако няма проблеми при документите на "Хут - Станилов", те ще бъдат класирани на първо място. Вчера от българската фирма заявиха, че ще коментират след приключването на процедурата с краен срок 15 юни.


Подписването на договор между общината и изпълнителя обаче може да се забави, тъй като някои от дисквалифицираните участници вече обявиха, че почти сигурно ще обжалват. "Другите дружества са отстранени заради пропуски в административните документи или в техническото предложение", каза Бояджийска, но отказа подробности, докато не се обяви окончателното класиране.


Дисквалифицираните също тепърва ще се запознават с мотивите на комисията. "Вероятно ще пристъпим към обжалване, тъй като при нас сигурно става въпрос за проблеми с регистрацията на обединението. Не знам обаче точните мотиви", каза Атанас Жарев, представител на консорциума между българската "Валмекс" и италианската "Данеко".


"Нямаме друг вариант, освен да се запознаем с мотивите и след това да решим дали да обжалваме решението", заяви Красен Костурски, представител на обединението между испанската "Сиес" и разложката фирма "Балканстрой". От контролирания от Васил Божков "Холдинг Пътища" казаха пред "Дневник", че ще решат дали да обжалват след обявяването на класирането и на причините за отстраняването им.


"Не коментирам", каза главният изпълнителен директор на "Главболгарстрой" Павел Калистратов. Останалите дружества не бяха открити за коментар. Бояджийска поясни, че евентуално обжалване ще отложи началото на строителството с 2-3 месеца. Заводът за боклука вече се бави с почти година и затова Европейската комисия започна съдебна процедура срещу България.


Съоръжението трябва да бъде построено до две години след влизането в сила на договора. В най-добрия случай това означава, че ще е готово през есента на 2012 г. Заводът и депото към него  заедно с инсталацията за компостиране на зелени и хранителни отпадъци от търговските обекти са част от цялостната система за третиране на боклука на София.


Общата им индикативна стойност е около 360 млн. лв., като средствата трябва да бъдат осигурени от оперативна програма "Околна среда", държавния бюджет и заем от Европейската инвестиционна банка, с който ще се покрие общинското съфинансиране.



Отворени оферти
Обединение "Хут - Станилов" ("Хайлит" и "Станилов") - 208 808 700 лв. Консорциум "Садината - МБТ" (гръцката "Хелектор" и германската "Хохтийф") - 240 614 029 лв.


Дисквалифицирани участници Обединение "МБТ Садината" ("Главболгарстрой" и германската "Тайм везер") Консорциум между испанската "Сиес" и "Балканстрой" Българското дъщерно дружество на австрийската "Алпине бау" Консорциум между полската "Мостостал", австрийската "Келаг" и българските "Риск инженеринг" и "Енергоремонт" Консорциум между белгийската "Кордеел" и австрийската УТТ "Холдинг Пътища" Консорциум между италианската "Данеко" и българската "Валмекс"


"Станилов" - строител на метрото и на Водното огледало в Кърджали


"Хайлит" е германска строителна компания, част от групата "Щрабаг", според информацията в сайта й. Тя е правила депа и заводи за отпадъци в Германия. Собственик и управител на "Станилов" ЕООД е Георги Станилов. Компанията участва в строежа на софийското метро, както и в изграждането на Водното огледало в Кърджали. Двете дружества и преди са работили заедно, имат договори за строителството на депата за отпадъци в Силистра, Созопол, Русе и Перник. Преди две години обединението заведе дело срещу министерството на околната среда заради забавянето на строежа на сметищата в Перник и Созопол. "Хелектор" е част от гръцката група "Елактор". В нея е и компанията "Актор", която ще строи отсечката Нова Загора - Ямбол от магистрала "Тракия". "Хохтийф" е една от големите германски строителни компании, част от проектите й също са в областта на отпадъците.

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на somebody0
    somebody0
    Рейтинг: Неутрално

    Мисля, че преди да се повери строежът на Щрабаг, си заслужава да се инспектират обектите, построени от нея в България. Например Е-79 в участъка Видин - Димово. Ако зависи от мен - аз бих наложил доживотен мораториум за тази фирма в България.

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2620 Неутрално

    По-скоро трябва да се сложи цялостно видеонаблюдение на строежа още от първия ден. Няма ли ги 1 ден -светва лампичката. Няма ли ги 2 - изгонване. Защото ако си спомним летище София, там удариха първата копка за пред камерите и после 8 месеца ги нямаше никакви

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK