България ще се рекламира пред чужди инвеститори с 19 млн. лв.

Консултант ще напътства какво и къде да се промотира

Борислав Стефанов

© Дневник

Борислав Стефанов




Маркетинговата кампания за икономиката ще започне от догодина

Около 19 млн. лв. ще бъдат отделени за реклама и маркетинг на България пред чуждестранни инвеститори. Средствата са по проект по програма "Конкурентоспособност" на Българската агенция за инвестиции (БАИ). Общата му стойност е 21.5 млн. лв., като част от тях са предназначени за анализ кои индустрии, на кои пазари, с какви предимства и по какви канали да се рекламират.


В следващите няколко месеца агенцията ще обяви няколко обществени поръчки по изпълнението на проекта. Най-голямата ще е тази за осъществяването на маркетинговата и рекламна стратегия.
"Проектът е тригодишен, а договорът за него беше подписан миналата година.




Стартът му обаче се отлага на няколко пъти, тъй като искахме да променим фокуса на анализите", каза шефът на агенцията Борислав Стефанов. Скоро БАИ трябва да обяви първата обществена поръчка - за консултантска фирма, която да посочи кои сектори на икономиката ще се промотират, как и в кои държави.


"Целта е да се посочат 5-10 индустрии, които имат потенциал за привличане на инвестиции, 5 индустрии, които не са развити в България, но може да се развиват, както и да се определят предимствата за всеки сектор", каза Стефанов. Той добави, че сред рекламираните сектори вероятно ще са свързаните с иновации информационни, енергоспестяващи и здравни технологии, както и аутосорсингът на бизнес процеси.


"Въпрос на стратегия е дали рекламите да са насочени към страните, които са на първите места по инвестиции в България, или към държави, в които България все още е непозната", каза Стефанов. Той добави, че сред предимствата на България са малкото разходи за труд и ниските данъци.


В същото време в стратегията на министерството на икономиката за развитие на икономиката се казва, че секторите, които разчитат на евтината работна ръка, са неконкурентоспособни и за тяхна сметка трябва да се развиват иновативни производства.


За разработването на анализа се търси голяма компания с опит в областта на консултантските услуги, която познава и международните пазари, към които ще е ориентирана рекламната кампания. Стойността на поръчката ще е около 420 хил. лв., а документът трябва да е готово за около четири месеца.


До няколко месеца агенцията ще обяви и обществена поръчка за разработване на маркетингова стратегия за промотиране на България като добро място за инвестиции, която е с индикативна стойност около 500 хил. лв. "След това ще пуснем и поръчката за реализирането на стратегията", обясни Стефанов.


Рекламната кампания реално ще започне от догодина, като страната вероятно ще се рекламира в световни бизнес издания като "Икономист" или "Файненшъл таймс", но и в специализирани за дадена индустрия медии. В рамките на кампанията ще се организират и конференции и срещи с представители на потенциални инвеститори.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на denislavgeorgiev
    denislavgeorgiev
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Всъщност инвеститори или пазари са ни по-необходими? По-логично е експертите в правителството да създадат тази стратегия, а за изпълнението й да се ангажират компании, които са специалисти в конкретната дейност. Иначе една странно как избрана компания ще напише препоръки за това, как да изхарчим много пари и в тези препоръки ясно ще е подсказано, кой точно да ги изхарчи

    www.web-design-varna.com
  2. 2 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    А , бе вие първо оправете държавата - па инвесторите сами ще си додадат.... Те ония да не пасат трева.... Има толкова държави, които се рекламират "Инвестираайте в Албания - 10% плосък данък и умни хора за без пари" , ама никои не гледа реклама , а реалността...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  3. 3 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Ето пример за закъснение, което излиза скъпо. И то в момент в който България има уникалния шанс да се възползва от ситуацията и изпъква пред съседите си в ЕС. Ако страната се рекламираше активно и това беше мисия на правителството в тази цяла една година, сега импресиите сред потенциалните инвеститори щяха да бъдат повече позитивни. И то дори в такава степен та да създават още повече потенциални инвеститори с оглед отварящия се прозорец днес. Но реалноста в момента може да се олицетвори с щанда ни в Шанхай на експото. Като машина на времето, която връща само в миналото. Защото липсата на реформи, високите лихви и липсата на златната гаранция за прозрачност и ясни правила - закона за лустрацията са все неща които са проблем тук и предимство за съседите ни в ЕС.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  4. 4 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 616 Неутрално

    "Около 19 млн. лв. ще бъдат отделени за реклама и маркетинг на България пред чуждестранни инвеститори..."

    Можехте да ги спестите тези 19 млн., а просто да приемете няколко закона и правилника, както и намаление на данъците за реални инвестиции в производство.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  5. 5 Профил на bstefanov
    bstefanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "originalwriter":

    Не сте напълно прав. Комапнията, която ще подготви маркетинговата стратегия изобщо няма за цел да каже кой "точно да изхарчи" парите. Всъщност, бюджета който имаме за тази кампания не е малък (на фона на това какви пари са се давали преди за рекламиране на България като място за инвестиции), но изобщо не е голям ако искаме да рекламираме всичко навсякъде. Именно затова е желателно някой, който има опит с организацията на подобни кампании да приготви една детайлна "пътна карта" с помощта на която да може бюджета да се използва най-пълноценно.

    А за коментар #3 на Reveal, съгласен съм че кампанията трябваше да започне по-рано. Ще се постараем да завършим анализите колкото се може по-бързо, за да започнем със самите маркетингови и медийни събития докато големите фирми вече не са си подготвили инвестиционните планове за следващите няколко години. Въпреки това, мисля че е много важно кампанията да бъде подготвена добре, защото дотук вече имаме достатъчно примери какво става когато просто се дадат някакви пари за да се върши някаква работа : )

    Борислав Стефанов

  6. 6 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Моля само тези пари да не свършат, както досега, в купуване на влияние из българските медии!

    Инфантилните народи се изтребват сами!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK