Посещаемостта на сайта на "Таймс" е паднала с 2/3 след въвеждането на платен достъп

Посещаемостта на интернет сайта на британския в. "Таймс" е намаляла с две трети след въвеждането на задължителна регистрация, а след това и на платен достъп за всеки, желаещ да достигне до съдържанието му.


Данните са на анализаторите от "Експириън хитуайз" (Experian Hitwise), публикувани късно в петък в Лондонското сити. Отделът на известната компания следи активността в глобалната мрежа, а информацията бе цитирана и от "Файненшъл таймс".


За периода от 22 май до 26 юни, когато действаше регистрацията, трафикът към сайта е намалял с 58%. За това време делът на thetimes.co.uk и thesundaytimes.co.uk сред британските новинарски медии е намалял от 4.37% на 1.83%, твърдят експертите. Спадът продължил след добавянето и на платен достъп.




Сривът обаче се оказва по-малък от прогнозите на доста анализатори, предричали равнища от порядъка на 90%.


В първата седмица след въвеждането на платения достъп на 2 юли темпът на намаляване на посещенията е станал по-умерен – до 33%. Това обаче може би се обяснява със засиления интерес към началото на световното първенство по футбол. Друго обяснение, изглежда, е изгодното предложение да четеш първите 30 дни само срещу 1 паунд.


Данните включват и посетителите, които стигат до главната страница и я напускат, без да плащат за навлизане в съдържанието.


Експериментът, който провежда в интернет 225-годишното издание, собственост на медийния магнат Рупърт Мърдок, се следи внимателно от пазари, инвеститори и анализатори.


Причината е, че "Таймс" е първото голямо британско издание с общ профил, поискало от читателите си в глобалната мрежа да му се плаща за съдържание. Засега никое друго подобно издание на Острова не е заявило подобни намерения. Опасенията на собствениците са, че срив в посещаемостта прави сайта непривлекателен за рекламодателите.


От друга страна, от "Нюз корпорейшън" твърдят, че това е единственият начин традиционните вестници да устоят на конкуренцията на интернет изданията. Според Рупърт Мърдок така се защитава и професионализмът на журналистите.


Прилаганата стратегия е основана на допускането, че смес от приходи от онлайн абонамент и високоефективни, прецизно насочени интернет реклами към платежоспособни потребители ще компенсира загубата на читателите със свободен достъп.


Цитиран от "Файненшъл таймс" рекламодател твърди, че след спускането на стената за платен достъп цените за реклама в интернет сайтовете на "Таймс" са скочили двойно.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK