Пазарът на безалкохолни напитки продължава да се свива

Пазарът на безалкохолни напитки продължава да се свива

© Дневник




- Най-голямо е понижението при соковете

Потреблението на безалкохолни напитки в България продължава да спада през първите шест месеца на годината. Въпреки това през второто тримесечие продажбите се покачват леко в сравнение с предишния период. Това показват данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки за второто тримесечие на годината, обявени вчера.


За шестмесечието са продадени 712 млн. литра безалкохолни от всички категории, което е с 43 млн. л по-малко от 2009 г. Причините за продължаващия спад според асоциацията са свиването на семейните бюджети, безработицата и намаляването на туристическия поток.




Единствената група напитки, която бележи ръст на годишна база, е тази на студените чайове. Продадените от нея количества са с 21% повече. Студените чайове обаче представляват много малък дял от пазара, като тази година са консумирани около 13 млн. л.


Категорията с най-голям спад е тази на соковете, от които са консумирани около 39 млн. л, като е намаляла с над 20% на годишна база.


При бутилираните води, които са с най-голяма дял от пазара, продажбите са с 5% по-ниски, или с 18 млн. л под резултатите за миналата година. Спад има при всички групи бутилирани води, като най-голям е при газираните - 13%.


Българските потребители са консумирали и по-малко газирани напитки през януари - юни 2010 г. в сравнение със същия период на 2009 г. С 8% е намаляло и потреблението на енергийни и спортни напитки.


При негазираните напитки също се отбелязва спад въпреки ръста от 11% на разтворимите прахообразни напитки, които са в категорията.


От асоциацията на производителите обясняват по-добрите резултати на пазара през април - юни спрямо първите три месеца на годината с навлизането в активния летен сезон, когато традиционно се продават повече безалкохолни.


Според организацията при добър сезон може и да се достигнат нивата от миналата година. Лекото увеличение на продажбите се дължи и на добрите резултати на по-малките производители, както и на по-ниските с 2-5% цени на продуктите.


Проучване на агенцията "Евромонитор интернешънъл" от миналата седмица констатира свиване на пазара на безалкохолни в целия свят през 2009 г. По-засегнати са продажбите в развитите държави, а по-малко е намалението в Източна Европа и Азия.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK