"Технополис": Скъпият долар би повлиял малко на цените на техниката

Веригата отчита ръст в продажбите на плазмени телевизори

© Анелия Николова

Веригата отчита ръст в продажбите на плазмени телевизори



Вдигащият се курс на долара спрямо еврото може да доведе до поскъпване на черната техника, но то ще е минимално. Влиянието му се смекчава от факта, че много от производителите на суровини за индустрията са базирани в Европа.


Освен това всички световни компании имат застраховки от валутен риск, а и конкуренцията между производителите ограничава ефекта от валутните движения. Това заяви вчера Божидар Колев, президент на "Видеолукс холдинг", компанията, която управлява веригата "Технополис".


Ако доларът поскъпне с над 7-8 процента, това може да се отрази на цените, но само при по продължително поскъпване. Тогава биха се вдигнали цените на китайските климатици, които са от ниския ценови клас до 400 лв. Китайците държат също почти целия пазар на дребна черна техника като mp3 плейъри.




"Технополис" отчита петорен ръст в продажбите на плазмени телевизори, съобщи още Колев. Като цяло той не очаква промяна в цените на техниката, но спад в цената на черната техника може да се очаква през есента поради остаряването й.


Климатиците също се продават много добре поради две причини. Първата е, че миналата година е била тежка за клиентите и банките, които са били по-консервативни спрямо кредитиране и покупки.
Втората причина е, че това лято е по-горещо от миналото.


"Технополис" е отчел между 20 и 30 процента ръст в продажбите на климатици спрямо същия период на миналата година, като ръстът за последната седмица е двоен. Търсят се климатици от средния клас, при които съотношението между цена и качество е оптимално, каза Колев.


Цената в този сегмент е около 800 лв. Продажбите на съдомиялни машини, перални, хладилници и печки не са се променили спрямо миналата година.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на open_position
    open_position
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да се чете "Веригите за електроника очакват ръст в простотията на клиентите".
    Погледнете си рекламните брошурки. Кого се опитвате да лъжете с "проектиран за работа при зимни и летни условия"
    Защо не си слижите точка в договара гласяща "Фирмата демонтира и подменя за своя сметка всеки климатик с консумация давишаваща 1.5 записаната в брошурата оптимална при температури под -5 и над +25". Няма нигога да го направите защото знаете че продавате БОКЛУЦИ.

    > петорен ръст в продажбите на плазмени телевизори
    Т.е. терсят се още идиоти щото скъпите стари и с голям разход на енергия боклуци още не можем да ги разтикаме с достатъчно голяма печалба.

    > климатици от средния клас, при които съотношението между цена и качество е оптимално
    Вие такива не продавате. Сигурно за такива смятате кучите марки дето при +20/-5 почват да гълтат 3-5 пъти повече енергия а при +30/-15 не могат да затоплят/охладят вообще.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK