Приходите на "Холсим" растат, печалбата намалява

Вносът на турски цимент намалява продажбите в България


Липсата на ново строителство свива резултатите на компанията в Източна Европа

Швейцарската циментова компания "Холсим" отчита над 13% ръст в продажбите си за полугодието. Въпреки това чистият финансов резултат се стопява заради разходи около преструктурирането на бизнеса й в Северна Америка и анемично търсене на някои европейски пазари. Значителен ефект оказва и поскъпването на швейцарския франк спрямо еврото.


За първото полугодие приходите на "Холсим" се увеличават с 13.4% на годишна база до 7.6 млрд. евро. Компанията отчита над 17% ръст в продажбите на добавъчни материали (чакъл, пясък и др.) и по над 13% ръст в приходите от минерали и готов бетон. Другите основни продукти, които групата произвежда - цимент и асфалт - също увеличават продажбите.




"Перспективите за икономиката на Европа и Северна Америка остава неясна въпреки някои положителни сигнали от пазара. "Холсим" очаква търсенето на пазарите в Латинска Америка да остане стабилно.


Търсенето в Близкия изток и особено Азия ще продължи да расте", прогнозира швейцарската група, която има бизнес и в България. Данните на Евостат показват, че през второто тримесечие новото строителство в ЕС се е свило с 0.1% на годишна база. Това е най-малкият спад на показателя, откакто Европа влезе в рецесия.


От "Холсим" посочват, че  в Югоизточна Европа продажбите на строителни материали са паднали заради липсата на частни и държавни инвестиции. "Холсим България" отчете значителен спад в продажбите заради липсата на строителна активност и големия внос на цимент от Турция.


Поделенията на компанията в Румъния, Хърватия и Сърбия също са продали по-малко цимент, посочват от швейцарския концерн.


Чистата печалба на "Холсим" за полугодието намалява с над 34% на годишна база до 231 млн. евро. Като основен фактор за намалението от компанията отчитат еднократен разход, свързан с преструктурирането на бизнеса на групата в Северна Америка. Той е направен през първото тримесечие и е в размер на 125 млн. евро.


Спадът на печалбата е дори по-голям, ако се преизчисли в швейцарски франкове. Това е така, защото в периода между април и юни еврото поевтиня значително спрямо франка. Това означава, че приходите на "Холсим" от европейските пазари намаляват, когато се преизчислят във франкове - а това свива и общата печалба.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK