Реклама на българския туризъм за близо 12 млн. лв тръгва в чужбина

Предвиждат се кампании в Русия и Германия и клипове по 4 паневропейски телевизии

Реклама на българския туризъм за близо 12 млн. лв тръгва в чужбина

© Дневник



Рекламни кампании на българския туризъм в чужбина за близо 12 млн. лв. предстои да стартират от есента. Средствата се осигуряват от проекти по европейската програма "Регионално развитие" и ще включват кампании в Германия и Русия, както и излъчване на клипове по четири паневропейски телевизии, съобщиха от икономическото министерство.


От есента трябва да тръгнат клипове за България по каналите Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и  Discovery Channel. Предвижда се това да стане на два етапа - между 6 септември и 26 декември, както и в периода от 31 януари до 27 март следващата година. На телевизиите ще бъдат предоставени три спота с продължителност от 30 секунди, показващи зимни и летни курорти, културно-исторически забележителности, както и възможностите за практикуване на еко- и селски туризъм.


Кампанията, която е на стойност 7.5 млн. лв., включва над 3 хил. излъчвания на рекламните клипове на пет езика - български, английски, немски, френски и руски. От икономическото министерство съобщиха, че допълнително ще бъдат заснети репортажи за предаването Sport Trips на Eurosport, в които ще се представят възможностите за практикуване на голф, ски и водни спортове в България.




Euronews ще представи два български града в рубриката Metropolitans, a eкип на National Geographic Channеl ще посети България за репортаж, показващ културни и природни забележителности. Очаква се журналистите да пристигнат в страната през октомври или ноември.


През есента ще бъде даден старт и на рекламни кампании и в Германия и Русия, които са сред ключовите пазари за българския туризъм. Те също са по проект от програма "Регионално развитие" и ще се изпълняват повече от година.


В края на септември започва кампанията в Русия, чиято стойност е 1.5 млн. лв. и ще представя възможностите за морски, ски, СПА и културно-исторически туризъм. Поръчката за кампанията беше спечелена от дружеството "Маг адвъртайзинг", собственост на бизнесмена и зам.председател на партия "Новото време" Красен Кралев.


Кампанията в Русия включва интернет, тв и радиореклама, 28 рекламни публикации в 4 специализирани издания, както и организирането на пресконференции и инфотурове за журналисти. Предвижда се да бъдат поставени и билбордове на България в метрото в Москва и Санкт Петербург.


В Германия пък ще се заложи на утвърждаването на българските продукти и популяризирането на алтернативния туризъм в България, става ясно от описанието на проекта. Обединението между германската компания "Медиа Консулта" и българската "Крес", собственост на Красимир Гергов, които спечелиха търга за над 2,9 млн. лв, ще трябва и да "промени имиджа и възприемането на туристически продукти и услуги в България" и при нужда да се занимава с кризисен PR.


Предвижда се публикуване на 60 карета и материали за България в списанията VW International, Travel One и Touristik aktuell, както и 260 излъчвания на клипове по местни телевизии. Кампанията включва още поставянето на билбордове в Берлин, Франкфурт, Мюнхен, Щутгарт, Хамбург, Кьолн и Лайпциг, както и организирането на инфотурове и пресконференции за германски журналисти.


Икономическото министерство трябваше да стартира и рекламна кампания във Великобритания, но поръчката беше прекратена, тъй като се яви само един кандидат на търга. Той предстои да се пусне наново.



Страната ще се популяризира чрез:


- Над 3 хил. клипа по каналите Eurosport, Euronews, National Geographic и  Discovery
- Онлайн, тв, радио-, печатна и външна реклама в Русия и Германия
- Посещения на поне 50 журналисти от Германия и Русия в страната

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    А кой плаща рекламата?
    Надявам се да не е бюджета.
    Може би с приходите,които констатира НАП при проверките?

  2. 2 Профил на Дим Дим
    Дим Дим
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Средствата се осигуряват от проекти по европейската програма "Регионално развитие"

    Плаща Евросъюза. То си е написано.

    ще се оправим...сами
  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Пардон,първо писах отговор на заглавието.
    Но все пак...и европейските програми ги плащаме с членският си внос.

  4. 4 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Да бяха направили по-добре пречиствателни станции за тия пари, че лайната на "туристите" текат в морето и те после се къпят в тях. А като направиш нещо добре, реклама не е нужна, то само говори за себе си.

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  5. 5 Профил на Хан Крум
    Хан Крум
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Дааа, папкат , папкат рекламни мангизи некои приятели.

    този коментар написа безплатно за вас дедо ви Хан Крум
  6. 6 Профил на SAAVEDRA
    SAAVEDRA
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дим Дим":

    Абе то и за разкопките, при които "откриха" мощите, уж финансирането беше европейско, ама се оказа, че е съфинансирано от Министерство на културата и Община Бургас, па после и от бюджета пулвин милион додадоха от раз...

    Апропо, мощите включени ли са в клипчетата?

    НЕ СИ НАРОДЕН: ВИЖДАШ НАРОДНОТО ЗЛО И НЕ ГО КАЗВАШ! - В. Левски
  7. 7 Профил на Ивайло Йосифов
    Ивайло Йосифов
    Рейтинг: 687 Неутрално

    А явно вече всичко е реализирано - и търговете са проведени и рекламите да изготвени и рекламния план е одобрен

    Кога и къде ще можем да видим по-горните - от любопитство питам

    http://5starhospitality.weebly.com/
  8. 8 Профил на zarzawat
    zarzawat
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Клиповете за България които съм виждал по CNN и Euronews изглеждат безобразно зле - непрофесионални и нискобюджетни. Нека отговорните лица да видят какво пускат Турците, Македония, Черна гора и въобще да не се занимават да ги излъчват новите клипове ако нашите не са поне толкова добри. МАГ адвертайзинг имат добри идеи понякога, дано не се изложат с това.

  9. 9 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Пари на ВЯТЪРА! То ако ставаше САМО с реклама. Ще дойдат, ще видят и ПОВЕЧЕ няма да се върнат. И тогава реклама за 120 млн. да направите - все тая.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  10. 10 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дим Дим":

    То си е написано ама требе и да се чете!

  11. 11 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#8] от "zarzawat":

    Маг адвързтайзинг единственото с което съм ги започнил е ти знаеш ли как се калява стоманата бъди хъш или какво беше там по времето на хъшове. От тогава не знам да имат запомнящо се послание припомнете ми ако греша?

  12. 12 Профил на $
    $
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Туризмът е стока която има цена! И това трябва да се разбере у нас. С други думи той се продава и е сред най-пе4елив6ите- над
    20 милиарда годи6но, като във Франция този туризъм стига до
    80 милиона 4ужденци...Направетите си сами сметката...

    Затова РЕКЛАМАТА за България е от особено зна4ение! Ти има възвръ6таемост...

  13. 13 Профил на fisting
    fisting
    Рейтинг: 225 Неутрално

    първо, с тази лоша инфрастктура, застроеност, висои цени, и арабски ритми никой няма да се впечатли
    второ, зашо само в Европа ще е рекламата
    трето, трябват поне 200 млн евро за реклама а не 6
    така никога няма да се стигант гърция и турция....

  14. 14 Профил на fisting
    fisting
    Рейтинг: 225 Неутрално

    турция
    брой туристи над 25 милиона финансов ефект $21 милиарда
    гърция
    брой туристи над 18 милиона финансов ефект $ 41 милиарда
    българия
    брой туристи над 5 милиона финансов ефект $ 3 милиарда

  15. 15 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Тъй като хотелиерите и съдържателите на заведения масово не плащат данъци, ползата от туризма в България е никаква - носи облаги само на собствениците, които пък освен да съсипват природата друго не знаят. Та не виждам и защо ще им се прави реклама за милиони при положение, че някаква полза от действията им за обществото няма.

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  16. 16 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#12] от "beti":

    ама никой не пасе трева.... хората се информират в детайл какво ги очаква... поне тези, които гледат гореизброените телевизии...

    или както се казва в реклама не БеЕмВе "... не вярвайте на рекламата.."

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  17. 17 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Ето я - не вявайте на рекламата

    http://www.youtube.com/watch?v=Up-3uwuIbi4

    Такова нещо като направят за България....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  18. 18 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Е та не можахте ли да нарисувате една роза а сте сложили това л.йно за символ? Това който го е нарисувал ако се има за художник то аз тогава съм астронавт

  19. 19 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Абе вие сте много заблудени овце бе, щом търсите някакава полза от цялата тая пушилка. Всичкото е за да могат фирмите на дрогаря червената свиня-ченге Красимир Гергов да приберат някоя суха пара в тази криза... Кой го интересуват рекламните послания, та сте тръгнали анализи да правите как е в Гърция и Турция...

    Най-малкото там ченгетата са ченгета а не "бизнесмени", "стопански субекти", "предприемчиви предприемачи", "честни частници". И не са сукали от руската пишка от младост невръстна до късна старост...

  20. 20 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Да напишат за дупките по пътя и за това че спира тока.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  21. 21 Профил на andimo
    andimo
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До Янки.Много правилно си го разбрал че това е фин. помощ за Гергов.Тази статия излезна преди 10 дена в медиапул.По този начин се отблогародяват на бтв за Бареков и Слави за преди изборите че плюеха всеки ден.Само тиквата беше в бяло.Дим.Дим. недей така бе момче да си чул да има конкурс за тези реклами.Нали шефа ти вкара 5 депутата от герб.Приеха го закона за собственик на медия и рекл.агенция

  22. 22 Профил на Таско Тасев
    Таско Тасев
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не само реклама,необходимо е журналистите да се размърдат,да пишат повече за достойни и забележителни,Български дела.

    Купува,продава,наема,недвижими имоти.
  23. 23 Профил на Denislav Georgiev
    Denislav Georgiev
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    много е важно да се рекламира голфа ни по евроспорт...идиоти

    http://denislavgeorgiev.eu
  24. 24 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 497 Неутрално

    И прави сте и не сте прави. Че имаше конкурси за агенциите, имаше, друг е въпроса как и кой спечели. Безспорно държавата трябва да рекламира туризма. Да кажем Гърция която е наложена дестинация отделя годишно около 60 млн. евра за реклама. Нашия бюджет е към 3 млн. лв и общо взето отива единствено за участията по борсите при това и участието ни е е като хората всички знаем че всяка година берем срамовете из цяла Европа. Проблема тук е съвсем друг:
    1. Сега ще има масирана кампания една година и после всичко ще спре защото няма да можем да изтеглим отново от еврофондовете. За да има сериозен ефект трябва да се прави цялостно стратегия а не така на парче пет години да няма и една година изведнъж да има реклама.
    2. Тези журналисти ги канят да снимат репортажи по никое време. Като дойдат журналисти през ноември какъв голф, водни спортове, ски и забележителностии могат да снимат? Това трябваше да стане лятото и през зимния сезон за ските
    Тези неща ги казвам само на пръв поглед. Аз работя в туризма и сега научават от статията какво ще се прави по подробно, трябваше рекламната стратегия да сме я обсъдили досега но не би...

  25. 25 Профил на athanatosify
    athanatosify
    Рейтинг: 62 Неутрално

    Обслужване по български в цяла българия: Сядаш на масата в една механа и след известно време, ако имаш късмет да те види, идва един кисел и тъжен кълнер които токущо се е прибрал от погребение и задава умни въпроси на горкия и нещастния клиент: Вода ще искате ли? Хляб ще искате ли? Колко филйи хляб ще искате? Отговора на клиента: Нищо не искам, седнах на масата да направя цикия и си тръгвам!!! След 3000 години като се промени народопсихологията на хората може да има туризъм в бг, до тогава ще има само боклуци!!!!!

  26. 26 Профил на tutuffi
    tutuffi
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ето едно авторско цлипче които не струва милиони, нито милиарди.
    http://www.youtube.com/watch?v=cV0d9usCvKU
    http://www.youtube.com/watch?v=544snLjoRSM&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=0tx59vs80aQ&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=SvPh2UnZRvE&feature=related

    Mоите клипчета са посветени на моя роден край които в действителност е много зле като инфраструктура, зле е комуникиран, а пък и малко политици и общински управници ги интересува. Но пак на мен ми харесва и ми се ще да някой ден наистина да бъди забелязан





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK