Битката на модните гиганти се пренася в интернет

Е-продажбите на "Зара" може да увеличат печалбата на собственика й с 10%

От тази година "Зара" има магазини и в България, а скоро ще има и три нови - в Бургас, Стара Загора и София

© Надежда Чипева, Капитал

От тази година "Зара" има магазини и в България, а скоро ще има и три нови - в Бургас, Стара Загора и София



Онлайн продажбите стават новото бойно поле на големите модни марки като "Зара" (Zara), H&M или Gap. От утре испанската "Зара" на компанията "Индитекс" започва да се продава онлайн в Испания, Португалия, Франция, Италия, Великобритания и Германия. Шведската H&M ще разшири интернет присъствието си и във Великобритания.Американска Gap вече предприе експанзия онлайн - продуктите й могат да се купят през интернет в 55 страни, а ефектът е 15% повече е-продажби.


Интернет експанзията на модните марки върви на фона на прогнозите за свиване на потреблението. Подобни опасения заявиха наскоро от британската верига Next. В същото време в свой анализ "Ройтерс" припомня, че онлайн продажбите се увеличават, тъй като все повече хора имат достъп до интернет, а нямат време да пазаруват и предпочитат да го правят от вкъщи. Според консултантската компания "Форестър" до 2014 г. онлайн продажбите в Западна Европа ще достигнат 114 млрд. евро при 68 млрд. евро за 2009 г.  


Докато H&M или Gap са онлайн от няколко години, "Индитекс" тепърва предприема тази стъпка. От компанията обясняват закъснението с това, че са искали да са сигурни, че търсенето ще е достатъчно. Според анализаторите обаче испанската фирма ще се превърне в "сила, която трябва да се има предвид".




За бъдещия успех на е-магазина подсказва броят на приятелите на марката във "Фейсбук" - те са над 4.5 млн. Е-магазинът може да увеличи печалбата на модния гигант с 10% през 2011 г., пише "Ройтерс". В същото време "Индитекс" смята да разшири онлайн присъствието си и извън Европа и да пусне в интернет и други свои марки като Massimo Dutti и Bershka.От компанията са решили да продават продуктите с етикет на "Зара" и през приложения за iPhone и iPad.


"Става въпрос за една много ефективна компания. Трябва само да погледнете колко са почитателите на "Зара" във "Фейсбук", за да си представите шума, който ще предизвика навлизането й в онлайн продажбите", каза анализаторът от "Мерил Линч" Ричард Чеймбърлейн пред "Ройтерс".


Ан Кричлов от "Сосиете женерал" смята, че положителният ефект от онлайн експанзията ще е доста сериозен, а това ще бъде забелязано и от инвеститорите. Очаква се цената на акциите на "Индитекс" да се повиши и да се увеличи стойността на марката, която е единственият испански бранд в класацията на "Интербранд".


Според изпълнителния директор на "Индитекс" Пабло Исла предлагането на "Зара" през интернет няма да се отрази негативно на резултатите на магазините, а ще е още един канал за продажба. "Ройтерс" очертава като проблем препродаването на стоките, които онлайн потребителите връщат, тъй като вече няма да са модерни.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на woman_woman
    woman_woman
    Рейтинг: Неутрално

    Зара така се пренесоха онлайн че от вчера сайта им е с временни проблеми.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK