Малките превозвачи ще се съобразяват с БДЖ и големите фирми

Малките превозвачи ще се съобразяват с БДЖ и големите фирми

© Красимир Юскеселиев



Дребните превозвачи, които се движат между малките населени места, ще съобразят маршрутите и разписанията си, първо, с Българските държавни железници (БДЖ) и второ, с големите фирми, които ще изпълняват курсове между населени места с над 30 хил. жители. Това стана ясно след представянето на новия закон за автомобилните превози от транспортния министър Александър Цветков. По думите му до началото на 2012 г. трябва да влезе в сила новата републиканска транспортна схема на страната, която ще дава предимство на БДЖ.



Транспортното министерство ще предложи да бъдат въведени максимални цени на таксиметровите услуги във всяка община. Местната власт ще има свободата сама да избере тарифи, но ще трябва да го направи на базата на одобрена от министерството методология. По думите на Александър Цветков такава вече е изготвена и само чака да бъде приет законът. На въпрос какво ще прави, ако таксиметровите шофьори се вдигнат на протест заради промените в закона, министърът отговори, че "предпочита 1000 недоволни таксиметрови шофьори, отколкото недоволни граждани". "Всички, които протестират, досега са возили на завишени тарифи", допълни Цветков.

"Както не може да има автобус между столичния квартал "Младост 4" и Варна, така не би трябвало да се движат и автобуси между малки населени места, които да возят пътници до големи градове като междинни спирки", обясни Миролюб Столарски - председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт. Според него въвеждането на ограничение за превозване на пътници няма да оскъпи билетите, а напротив - ще намали цената им, защото линиите ще станат по-ефективни. "Всеки ще може да вози дотам, докъдето е заявил, като сезонните превози не трябва да дублират целогодишните", допълни Столарски.




"Не само че не е ефективно по една линия да се движат десет автобуса с по десет пътника, но е и опасно", допълни Цветков. Дребните превозвачи се обявиха против промените в закона за автобусните превози, като заплашиха с протести. Според промените в новия закон, пътниците ще могат да пътуват директно между градове с жители над 30 хил. души, но при по-малките населени места ще се налага да комбинират превози. "Не е възможно да има линия от село край Перник до село край София и автобусът да спира в двата града", обясниха превозвачи. Така проектозаконът предвижда малките превозвачи да минават по малките населени места и да стоварват пътниците в големите градове, от където те да хванат рейс до друг голям град или малко населено място. В случая ако живеете в село край Плевен и искате да стигнете в Пловдивско село ще се наложи да вземете рейс до най-близкия голям град оттам до Пловдив и оттам отново рейс до вашата последна спирка.


"Навсякъде в Европа се дава предимство на железниците, защото те са транспортът с възможно най-малко замърсяване", каза Камен Кичев - зам.-министър на транспорта. Министерството планира да въведе забрана в часовете, в които тръгват влакове, да потеглят автобуси. "Това за нас не е изгодно, но ще се примирим щом такива са изискванията на Европейския съюз", обясни Столарски.


Чрез разработката на специален софтуер ще бъдат зададени часови пояси, в които може да се движат автобусите. Така, ако влакът тръгва в 10 часа за Варна, в същия час няма да може да потеглят и автобуси. По същия начин превозните средства от малките населени места ще се съобразяват с пристигането на влаковете, така че пътниците да не изпускат рейсовете до селата. На въпроси на журналисти какво ще се случи, ако влакът закъснее, каквато е обичайната практика, зам.-министърът Камен Кичев отговори, че всичко може да се случи и че автобусите също закъсняват.


"През първите шест месеца на годината успяхме да подобрим финансовите резултати на БДЖ с 10 млн. лв, продължаваме с реформите, като преговаряме и със Световната банка за заем", допълни Александър Цветков.



Транспортното министерство ще предложи да бъдат въведени максимални цени на таксиметровите услуги във всяка община. Местната власт ще има свободата сама да избере тарифи, но ще трябва да го направи на базата на одобрена от министерството методология. По думите на Александър Цветков такава вече е изготвена и само чака да бъде приет законът. На въпрос какво ще прави, ако таксиметровите шофьори се вдигнат на протест заради промените в закона, министърът отговори, че "предпочита 1000 недоволни таксиметрови шофьори, отколкото недоволни граждани". "Всички, които протестират, досега са возили на завишени тарифи", допълни Цветков.

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Момчил
    Момчил
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Само остава да отменят конституцията.

    http://www.momchil.eu
  2. 2 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    Тоя идиот транспортния министър първо прееба сума ти пари за жп линиите, а сега се загрижил за тях. Ега ти лицемера. Поредния изцяло лобистки закон. Що не вземе да свърши малко работа? Всъщност най-добре да изчезва.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  3. 3 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1541 Гневно

    Това е ПРО МОНОПОЛНО законодателство!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  4. 4 Профил на Кирил Кирилов
    Кирил Кирилов
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    За потребителя е най-важно да има конкуренция, за да има възможност да избира. Те точно конкуренцията искат да премахнат, това неминуемо ще доведе до монополи.

    Кирил Кирилов
  5. 5 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Ей сега е моментът да проверим дали в дейността на КЗК има и нещо законно.

    I don't want to believe. I want to know.
  6. 6 Профил на Dub
    Dub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#3] от "Музар":
    Искат национализация

  7. 7 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 684 Гневно

    Болни социалистически мозъци. Това е държавнорегулирата икономика. От тези чиновници чеп за зеле нестава. Не прочетох нито един смислен аргумент. Така ще се появи по-голям сив сектор. После още чиновници и умници ще го борят и него. Аз пътувам на 18 септември от София за Варна. Тръгвам едновременно с влака. Мога да кача 3 пътника. Ще си разделим горивото. На метан съм. Ако някой се интересува, да пише на vloti69@abv.bg За готини руси мацки-намаление. ДА ЖИВЕЕ СИВИЯТ СЕКТОР!!!

  8. 8 Профил на Payakoff
    Payakoff
    Рейтинг: 557 Разстроено

    Железниците у нас ще могат да конкурират автобусния транспорт едва след около 10 - 20 години. След като един влак сега изминава примерно 300 км за 7 часа, как може да се сравнява с автобус, който изминава същото разстояние за по-малко от 4 часа? И как уважаемият министър ще ме накара да пътувам с влак? Като спре автобусите? Вместо да прави това, да помисли как по-бързо да се модернизира ж. п. транспорта!

    Post tenebras spero lucem
  9. 9 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    Пореден лобистки закон, както звучат аргументите на г-н Столарски. Идеята е едни фирми да поемат големите градове, а по-малките - от по-малки фирми. И всичко това да се стикова с БДЖ. А удобствата за бързина и достъпност (като цена) за пътника някъде се губят в небитието. По този начин ще се увеличи трафика на малки бусчета от и до по-малките градчета, с което никак няма да се облекчи пътното движение, нито ще стане въздуха в страната по-чист. А националната железница, когато се преоборудва с модерни вагони и бързи връзки, както повечето автобусни фирми, тогава да претендира за конкуренция.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  10. 10 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Дали няма и от Брюксел да ни дърпат ушите.

  11. 11 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1472 Гневно

    Това малоумие обаче упорито са го захапали и не пускат. Всичко друго е наред, само автобусите не са подредени.

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    След първите 5-6 лобистки закона на тея съвсем им падна пердето. Където видиш по заведенията маса с добре облечени хора, скоро ще чуеш да си говорят "Бате, познаваш ли некой нагоре? Да му фкараме некфи пари да разчисти конкуренцията, че онея от село напрау разбиха пазара с цените, да им е..ш мамето грозно, гърчаво и пъпчиво! И тоя народ – 8 милиона изрода-цървула, все на ефтинкото налита да им е… майката! Да имам един калащник, че ги изтрепем всичките! Вече така се праи, строители и аптекари направИха показно, шапка им свалям да е*а! Камара, членски внос и никфи нови играчи! Кво требе че кихаме за целта. Ние да се урЕдиме, клиенто да го духа ” и т.н."

  13. 13 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#8] от "Паяков":
    Истината е, че основните приходи на БДЖ не са от пътнически превози - както ясно личи от отчетите публикувани във все още безплатния ТР. Превозите на товари са по-големия приход на железниците; нищо не пречи някой да точи лиги за промяна в тази структура.

    Има две причини някой да предпочете мизерното БДЖ пред автобуса с климатик и телевизор: да му става лошо в кола или да пътува нощем по дългите дестинации и да вземе спално отделение.

    I don't want to believe. I want to know.
  14. 14 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1434 Любопитно

    Цветков, разследват ли те от ДАНС, както писа пробойковския Стандарт?

  15. 15 Профил на maramot
    maramot
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Напомнете ми като емигрирам да не е с влак.

  16. 16 Профил на bozata
    bozata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тачър то е решила просто - дерегулиране. Стига с тези национални планове. Егати държавата - живеем като в ancienne regime - всичко се монополизира, професии се дават на гилдии по средновековен образец... сигурно в Китай е по-лесно да си автобусен превозвач, отколкото в България.

  17. 17 Профил на Ивайло Йосифов
    Ивайло Йосифов
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Предполагам, че няма да е трудно да се осъди БГ в Страсбург или Брюксел относно по-горната глупост. Явно на Юнио н Ивкони не им вървят превозите.

    http://5starhospitality.weebly.com/
  18. 18 Профил на Боби
    Боби
    Рейтинг: 498 Неутрално

    ... то по тази логика трябва да се спрат и самолетите между София и Варна!

  19. 19 Профил на Snowpeak
    Snowpeak
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Министъра е прав, че железниците са по "чисти"(българските не са). Пътя за реформата не е национализация а покачване на качеството. Ако влака до морето като най-точен измерител отнема 5 часа, аз и най-вероятно болшинството ще използваме влак.
    Да ограничат и маршрутките, за да се даде шанс на градския транспорт в София?

    rideo dicere verum
  20. 20 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Големи, малки.... Мирише на КЗК, но това в БГ е само понятие без стойност... Иначе БДЖ 20 год. я натискаха в л...а, а сега - "тя е най-чистата"....

  21. 21 Профил на Bobby
    Bobby
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Вие въобще разбирате ли против какво плюете? В цяла Европа е така, а не селския автобус да тръгва 10 мин преди влака, за да вземе колкото може от неговите пътници. Затова БДЖ е на това дередже. Разбира се подпомогната от многото кражби, но то и това е вид кражба, само че "фина". Като скъсите маршрута на селския автобус до 10-50 км той ще може да прави по 4-5 рейса на ден (стига да е нужно) а не като сега по 1. А и какво пречи отделните фирми за превози да си направят общ билет? и така да запазят цената... всичко е лобизъм

    Bobby
  22. 22 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 254 Гневно

    "Както не може да има автобус между столичния квартал "Младост 4" и Варна, така не би трябвало да се движат и автобуси между малки населени места, които да возят пътници до големи градове като междинни спирки", обясни Миролюб Столарски - председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт."

    Ама защо да не може, г-н експерт?!?! Ако сметката му излиза на превозвача, може да пътува откъдето и закъдето си иска.
    То бива лобизъм, ама това е невероятна наглост!!!
    И с какво спокойствие само обясняват - ми трябва да се помага на БДЖ !!!!!? Спрете източването, модернизирайте влаковете и тогава хората може и сами да предпочетат влаковете....
    Ама верно, да забранят полетите София - Варна, защото замърсяват много повече въздуха от автобусите, а за прекрасните влакове на БДЖ да не говорим...

  23. 23 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    ... с голяма КАША детио се е захванал Камен ... не съм сигурен, че ще се оправи ...
    Много СОЦ.-МЯРКА, ама и хаоса е пълен ..... Да вземе Бат'Бойко да направи магистралите .... че ще се изтепаме ..... в тоя лунапарк ....
    ....а БДЖ може само с евро-пари да се съживи ... както направиха испанците - не случайно атентатите бяха в тяхно БДЖ !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    Боби, защо жалиш БДЖ? Самите автобусни фирми са толкова хилави, че БДЖ малко да си беше на място, щеше да ги разнищи. Последния път като ползвах рейс, се качих от Стара Загора за Нова Загора. Оказа се обаче, че това е линията София-Бургас, която прави почивка на едно ханче точно между двата града. Така пътят ми излезна час и нещо, при нормално 20 минути. Шофьорите винаги се почесват умишлено при такива почивки, защото печелят като комисионна % от оборота. Тръгнеш от София за Ямбол, но рейсът обира и пътниците от Пловдив, влиза в града, виси по задръствания, после проверяват багажите, после има и още една проверка от фирмата - дали шофьорът не вози срещу пари наръка. Чакане, чакане, чакане! Да си беше БДЖ на мястото, повече няма да стъпя в автобус.Но не е!

  25. 25 Профил на joneff
    joneff
    Рейтинг: Неутрално

    Единствено Боби ли е здравомислещ от коментиращите?

    Естествено е (според мен) да се вземат такива мерки. БДЖ е на това дередже, отчасти, точно защото превозвачите лобираха за такова разписание.

    Също, когато за последно някой се е качвал на влак, че ги наричате мизерни? Да, някои влакове в действителност са такива, но се работи по частта с обновяването. Примерно, болшинството пътнически влакове са обновени и с тях да се пътува е наистина удобно.

    Допълнително не съм съгласен, че автобусите са винаги по-бързи от влаковете. Варна-Пловдив е идеален пример за това. С автобус е най-малко 6ч19м, а с влак най-малко 5ч53м. Най-дългото време става 6ч58м (а) срещу 6ч15м (в).

    София - Бургас -- с влак е по-бързо;
    София - Варна -- половин час в полза на автобуса;
    Пловдив - Бургас -- един час в ползва на автобуса;

    Предвид разликата в налятите пари за инфраструктура между северна и южна българия, както и разликата в броя на спирките между влаковете и автобусите, смятам че влаковете са напълно достойни съперници на автобусите.

  26. 26 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 343 Неутрално

    "Това за нас не е изгодно, но ще се примирим щом такива са изискванията на Европейския съюз" - не знам защо, но имам усещането, че такива "изисквания" няма и няма и да има. То това наистина стана като мантра някакво - изисквания на ЕС.

  27. 27
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:30 на 13/09/2010 от неговия автор.

  28. 28 Профил на msp
    msp
    Рейтинг: 491 Гневно

    Взимаш картата напосоки и виждаш следното: Троян-София, трябва през Ловеч, увеличаване на разстоянието с 35-40 км. Тетевен - София - трябва да се върнеш със 100 км. до Ловеч и вместо200, минаваш още двеста в двете посоки. Същото важи и за други общински центрове в Ловешки окръг. За Габровски окръг важи същото - от Севлиево ще отидеш в Габрово, а после ще минеш през същия град. Важи за Дряново и Трявна. За Търновски окръг: тази идея важи за няколкщо общински центъра: Павликени, Сухиндол, Свищов, Елена, Златарица. Е това е за трите най-близки до столицата окръга от центъра на страната. Така е и за Враца, Монтана и Видин. За всеки окръг може да Ви намеря подобни идиотизми. Тези хора не са ли били в час по география? На това му се казва идиотизъм.

  29. 29 Профил на julietaborin
    julietaborin
    Рейтинг: Неутрално

    "Ъ" Ако някои четяха в Европа, пък и по Света, български език, щяха да получат умствено объркване. С какви изроди ги е събрал Господ да живеят на една Земя. По кои стопански закони можеш да забраниш, с някакъв измислен друг закон, каквато и да е свободна човешка дейност, ако тя не застрашава човек и сигурността на живота на Планетата. Само СоциализЪМА-КомуниЗЪМА можеше да измисля подобни глупости "...за благото на човека". Сега да спретнем едно дело в Европейския съд и същия този СЪД да наложи управляващата малоумна болница-законодатели да плати обезщетение на хората, желаещи да возят пътниците си от село Х до Слънчев бряг, Виена и ..., та може и двама да са пътниците и в което време от денонощието да е. БДЖ-то със свинските си вагони и 60 км. на ВЛАК-ЕКСПРЕС да правят каквото си искат. Братя ЕВРОПЕЙЦИ, в голяма беда живее малко останалия български народ. Сега пък властта я взеха махаленски интелегенти и услужливи келнерки и всеки чака сгромолясването. Лошото и безнадежно даже е, че нито Бог идва, нито се знае има ли го.

  30. 30 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 621 Весело

    Не разбирам защо си играят такива сложни закони да правят. По-добре директно да си кажат - задължаваме гражданите да използват БДЖ поне веднъж седмично и така ще оправят приходите на железниците.

  31. 31 Профил на Bate B
    Bate B
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Прав е Боби! Случи ми се скоро да се кача в автобус (точно от въпросните) е това нещо не знам как вървеше по пътя. Климатик забравете! Вътре пътниците се варяха в собствен сос. Тези автобуси НЕ ТРЯБВА да се пускат на дълъг път! Още повече по магистралата. За дългите маршрути трябва да има специални изисквания и най-вече КЛИМАТИЦИ (които да се използват разбира се .. не шофьора да пести горивото). А малките фирми, които защитявате не държат по-ниски цени от големите, но за сметка на това печелят повече, заради много по-ниските разходи (в някои случаи и от укрити приходи).
    Транспортната мрежа на страната е една и в нея трябва да се въведе някакъв ред .. сега е пълен хаос и борба на интереси! От което печелят определени хора, но като цяло ефективността страда.. а това в дългосрочен план води до загуби или по-ниски печалби .. тогава същите тези пак ще ревнат .. или ще подкарат още по-стари каруци

    Бате Б
  32. 32 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Борисов явно иска да обяви монопол за своите хора в бранша.
    "Големите фирми" май ги е страх от малките.
    Всички усилия и на тази власт като на предните е да запазят властта, парите и целия бизнес в страната за себе си и своите си деца.

    investments.dir.bg
  33. 33 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 368 Неутрално

    "Това за нас не е изгодно, но ще се примирим щом такива са изискванията на Европейския съюз"

    ТАКИВА ИЗИСКВАНИЯ НЯМА - Те пак лъжат

    investments.dir.bg
  34. 34 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Проблемът изхожда от това , че БДЖ бяха съсипани и то умишлено от нашите политици и лобисти в полза на автопревозвачите. Най-големите губещи от това са разбира се българските граждани. Силно развитата инфраструктура е предпоставка за инвестиции и развитие на икономиката на дадена страна. Сега и да искаме да произвеждаме нещо от тежката индустрия в градовете Бургас и Варна, то ние няма как да го транспортираме до София или било друг голям град или държава.
    Влаковете си на такова техническо ниво, че се самозапалват, при това в движение.
    Да говорим какво можеше да се направи няма смисъл, защото вече е късно. Държавата отдавна трябваше да преосмисли приоритетните си задачи в транспорта.
    Обаче ако искаме някой ден да имаме сравнително силна икономика няма как да минем с БДЖ в сегашното му състояние, просто там трябва да се вкарат милиарди евро и с помоща на институциите (със или без монопол) да се вдигне до средноевропейското ниво.
    Ако обаче ще произвеждаме краставици и лютеница, то тогава можем да минем и без железници, и каруците ще ни свършат работа.

    Fortuna favet fortibus.
  35. 35 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#34] от "Ламбо":

    Само не ми обяснявай, че е от грижа за БДЖ това което се прави

    investments.dir.bg
  36. 36 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Продължаваме с ограмотяването на тия, които пишат глупости.

    В Германия от 1931 г. до сега ИМА ЗАКОН: НЯМА АВТОБУС ТАМ, КЪДЕТО ИМА ВЛАК!

    И затова в Германия има железници.

    ДОБРИЯТ транспорт - екологичен, комфортен, бърз!

    ИМА ЖЕЛЕЗНИЦИ В ГЕРМАНИЯ И ЩЕ ИМА!

    АМА ТЕ ИНАЧЕ ГЕРМАНЦИТЕ СА МНОГО ГЛУПАВИ, НЪЛ ТЪЙ!

  37. 37 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 945 Неутрално

    А я да видим тук в кочината какво става?
    Бричките на Гошо и Пешо - лансирани от парламентарната шайка 20 години, тръгват, когато тръгва влакът. Вдигат 130-140 км/ч при разрешени 90, замърсяват околната среда, разбиват шосетата, създават условия за катастрофи. Ама те Гошо и Пешо вечи били имали хубави автобуси. Имат. Защото са покровителствана от шайките в парламента. Вече 20 години. И вместо хубава железница в кочината има хубави автобуси. САМО!

    ХА, МИСЛЕТЕ, ОГРАМОТЯВАЙТЕ СЕ, И ТОГАВА ПИШЕТЕ!

  38. 38 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1541 Весело

    До коментар [#37] от "Красимир Кабакчиев":

    Да не си на щат към БДЖ???

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  39. 39 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Какви автобуси?
    Пътувам всеки ден до София и обратно, общо 115км. Билетът за автобус е 2х6лв = 12лв, гориво за колата (газ) =10лв. Познайте с какво пътувам

  40. 40 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#38] от "Музар":

    Не е важно кой на какъв щат е!
    Важна е истината.

  41. 41 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1541 Весело

    До коментар [#40] от "Красимир Кабакчиев":

    Когато си зависим, дали твоята истина е истинска?

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  42. 42 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Разбира се, че е истинска.
    Фактите са такива.
    Достатъчно е да се направи сравнението с Германия и закона от 1931 г.
    Какво повече?

  43. 43 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 945 Неутрално

    И още нещо - налице е некоректност от страна на Музар. Какво значи някой да е "зависим"? Аз лично не съм "зависим". Аз съм свободен гражданин, с мнение на свободен гражданин. Ще дам и пример с БАН. Работих в БАН 17 години и никога не спрях да критикувам БАН. Доказателства (статии в печата срещу БАН, докато работех в БАН):
    http://kkabakciev.blog.bg/technology/2009/10/22/rechnicite-kaprizi-ili-ideologicheski-potrebnosti.420427
    http://kkabakciev.blog.bg/technology/2009/10/22/po-povod-na-edna-drebna-sluchka-za-dvata-nai-edri-problema-n.420424
    http://kkabakciev.blog.bg/technology/2009/10/20/ban-si-ostava-bastion-na-nomenklaturata.419077
    http://kkabakciev.blog.bg/technology/2009/10/20/takova-beshe-i-e-vremeto.419066
    Защото БАН е свърталище на некадърници, комунисти и лентяи и трябва да се реформира! Но няма кой да го направи!

  44. 44 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Законите в Германия са едно, действителността в България е друга. Между другото: не всичко, дошло от Германия, е добро - примери много.
    Вярно е, че у нас съсипаха БДЖ умишлено и изкуствено. Сега искат да го възкресят, пак умишлено и изкуствено. Само че това е химера и поради последното си мисля, че готвения закон е лобистки. БДЖ не може да бъде конкуренция на автопревозвачите, ако няма сериозни приходи от товарните превози. Преди тованите превози на железницата дотираха пътническите, а сега първите са в пъти по-малко като обем.
    Освен това последните 20 г. жп мрежата не е нарастнала нито с 1 км, само се "ремонтира".
    Промените биха довели до скъсяване на прехода София-Бургас (беше дадено като пример), защото ще се избягва влизането в Ст. Загора и Сливен, но ще натовари изключително много пътищата, защото броя на превозните средства, обслужващи директните линии многократно ще надвиши пътуващите в момента. Накратко: в момента автобусите правят "групаж", а според закона броя на превозните средства, обслужващи недиректните линии ще се увеличат най-малко 2-3 пъти.
    И понеже споменахме Германия: там най-скъпия транспорт е жп транспорта (говоря за междуградския).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK