"Главболгарстрой" ще продължи да строи Южната дъга на София

"Главболгарстрой" ще продължи да строи Южната дъга на София

© Красимир Юскеселиев



"Главболгарстрой" ще продължи да строи Южната дъга на София. Компанията даде най-ниска цена за строителството на 2.14 км от Околовръстния път между бул. "Симеоновско шосе" и ж.к. "Младост 4". 


"Главболгарстрой" е готов да изгради участъка за 37.251 млн. лв. без ДДС, с близо 35% по-евтино от прогнозната стойност на Пътната агенция - 56 млн. лв. без ДДС.


Бяха подадени общо 11 оферти, но до отварянето на ценовите предложения комисията допусна пет участника. С изключение на австрийската "Алпине" всички други чужди участници бяха дисквалифицирани.




Втората по стойност оферта е на обединението между "Трейс",  СК 13, "Балканстрой" и "Станилов" с цена от 40.687 млн. лв.


Отсечката ще се финансира със средства по оперативна програма "Регионално развитие".

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Това е най-мизерното "участъче"...
    Дано да го свършат колкото се може по рано...

  2. 2 Профил на Стак
    Стак
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ай стига бе! За 2.14 км 37.251 млн.! Егати, от какво ще я строят? По 18 млн. на километър! А вярно, има много имоти за отчуждаване. Е, познайте какви цени ще се искат на метър (то може и на милиметър да се оценява)? Друго обяснение за астрономическата сума само за два километра не виждам.

  3. 3 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Ако свършат бързо работата направо ще се отпуши тая част на София. Ама трябва да направят и нещо за кръстовището с Цар Борис трети, че там става ад

  4. 4 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 948 Любопитно

    10М евро на км? яко... (?!?!)

  5. 5 Профил на romanpoman
    romanpoman
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В цената в включена и земите, който ще бъдат отчуждени и там се налача да се изградът 2 или 3 детелини !

  6. 6 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 623 Неутрално

    В цената НЕ Е включено отчуждаването. Това не е работа на фирмата, че да го калкулира в стойността на офертата си. Цената е съвсем нормална, защото все пак говорим за околовръстно с 3 ленти в посока + две локални платна с по 2 ленти, + естакада в района на строящата се Икеа, + мочурлив терен + 2 детелини + довършване на младоската част...

  7. 7 Профил на mashke
    mashke
    Рейтинг: 443 Весело

    Симеон Пешов ,тази стара партийна лисица, зане кога и как да подбива цените и пак да е на далавера! аферим!!)))))))))))))))))))))))

  8. 8 Профил на michael22
    michael22
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "Софиянец":

    Този път - да, добре че не годадоха на турци, пак щяха да ни закопаят с някой азиатски номер

  9. 9 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#6] от "Софиянец":

    Напълно съм съгласен...Дори цената ми се вижда ниска, лично на мен...Дано се справят за обещаните пари. А какъв е срока на изпълнение?

    АЗ
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2372 Неутрално

    "С изключение на австрийската "Алпине" всички други чужди участници бяха дисквалифицирани."

    >>> Сигурно местните тарикати пак са вкарали в тръжните условия изискване, всички акционери на участника (на Хохтиф те са 150 хиляди :- ) ) да представят свидетелство за съдимост с апостил от посолството, инженерният състав да е с диплома за Магистър (от техническите университети в Мюнхен, Делфт или Милано завалиите излизат прости "инженери", затова се дисквалифицират в полза на магистрите на ПЖИ-то и Минно-геоложкия) и пр. Поне за тея две знам със сигурност, че се събираха колективен рушвет да ги прокарат. Но едва ли са само те

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  11. 11 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ниска, висока - това е положението. След като има търг и дори чужди фирми участници, дискусията по цената е безмислена. Дано се справят бързо. Време е за търг и за отсечката от ЖК Младост до детелината на изхода за Пловдив, за да се усети ефекта от цялата работа по т.нар. Южна дъга.

  12. 12
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:12 на 18/09/2010 от неговия автор.

  13. 13 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1280 Весело

    Цената е без обезщетенията за отчуждавания.

  14. 14 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1280 Весело

    И друго - това са пари по ОП "РР", браво на Плевнелиев за пореден път. Не вярвам да се издънил, както го прави редовно един друг министър - Цветков.

  15. 15 Профил на badboy
    badboy
    Рейтинг: 450 Неутрално

    За едни оплаквачи тук цената ще е подозрително ниска,за други подозрително висока.Угодия няма,когато инфраструктурата се ползва за политика.
    В едно съм сигурен,че всички,които сега пътуват в тази посока се надяват тази част от околовръстното да се изпълни възможно най бързо и да започне следващата отсечка...

  16. 16 Профил на badboy
    badboy
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Чичкото от Долно или Горно Уйно с магарешката каручка ще се възмути."Кък тъй милиони за 2,5 км шъ даваа държавътъ .Моите дяца ляб ни мога им ги купаа. Тез милиони кат помощи а ги дадъ кък кае БСП-то"
    Ама когато големия му син доиде в Софията като "строител" и намерил квартира в Люлин, а пък обекта му е в Младост с новокупения таралясник за два часа не може да стигне до обекта,чичото пак ще плаче,че на софиенецът/синът му/ сичките пари за беньзиня отивали...

  17. 17 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1059 Любопитно

    До № 10: Има една компания, с която един премиер директно договаря намаления на цената на обектите. После се оказва, че цената си е същата, но залата, пардон, обектът е намалял.
    За тази компания се осигурява винаги работа и винаги добре платена работа.
    Та не се чудете, че тази компания строи с по петнайстина милиона лева на км, без ддс.
    Впрочем, ако тази дъга я бяха вкарали в тунел, дали нямаше да излезе по-евтино? Нали закупихме специална машиназа тунели?

    Абе то една велоалея в София- две линии блажна боя на тротоара, един кмет я построи на цената на нов път... Има опит в строежите на пътища човека . И му се услади.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  18. 18 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Не е посочен срок на изпълнение,но това е добра новина !!

  19. 19 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    ЕТО ТОВА Е ВАЖНОТО:

    За разлика от предишния път, когато строителството на околовръстното шосе беше с пари от бюджета, сега то ще се строи с европейски средства. Разиграването на търга стана възможно благодарение на спестените средства от първите 14 разиграни отсечки по оперативна програма "Регионално развитие", чието строителство вече започна.

    Когато имаш чесно състезание и напревара каквито прави Плевнелиев фирмите се състезават една с друга а не се договарят! И се получават ниските оферти.

    По ОП Транспорт Плевнелиев ако и за Марица и СТрума успее с ниските оферти ще съхрани досаттъчно финансов ресурс за нова магистрала- София-Калотина примерно. Или да стартират Хемус и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK