Чуждите вериги наложиха модела на доставка през централен склад

Компаниите за бързооборотни стоки изградиха собствени логистични бази

Базата на "Лидл" се намира в елинпелинското село Равно поле. Районът около Елин Пелин е предпочитано място от веригите за изграждане на базите им. Там направиха логистичните си центрове "Пени", "Билла" и "Технополис".

© Цветелина Ангелова, Капитал

Базата на "Лидл" се намира в елинпелинското село Равно поле. Районът около Елин Пелин е предпочитано място от веригите за изграждане на базите им. Там направиха логистичните си центрове "Пени", "Билла" и "Технополис".



През последните две години веригите за бързооборотни стоки като "Билла", "Кауфланд", "Пени" изградиха собствени логистични бази успоредно с увеличаването на търговските си обекти. Koмпанията "Лидл", която предстои да отвори първите си магазини в България преди коледните празници, вчера също откри базата си.


Тя се намира в елинпелинското село Равно поле. Площта на складовата база е 38 хил. кв.м, а товаро-разтоварителните рамки - 116, съобщи директорът на компанията Милена Драгийска.


Районът около Елин Пелин край София е предпочитано място от веригите за изграждане на базите им. Там направиха логистичните си центрове "Пени", "Билла" и "Технополис". Причината е, че земята е купена на изгодна цена, близо е до столицата и има бърза връзка с основните транспортни коридори - магистралите "Тракия" и "Хемус".




Единствените, които предпочетоха да разположат логистичния си център край Пловдив беше "Кауфланд", който я изгради в индустриалната зона на Раковски. Базата на "Кауфланд" е най-голяма в сравнение с останалите му конкуренти - 67 хил. кв.м, докато на другите вериги са между 20 000 и 42 000 кв.м (виж илюстрацията).


Чрез изграждането на базите си чуждите вериги наложиха и модела на доставка през централен склад в България. Типичен пример са "Кауфланд", "Билла", "Пени маркет". Те поемат складовата си логистика изцяло като вътрешна дейност, създавайки собствена логистична платформа и предпочитат да аутсорснат спедицията и транспорта като външна услуга.


Други вериги като "Фантастико" и "Пикадили" са избрали смесен логистичен модел. Те имат изградени или наети складове, откъдето върви част от логистиката им, но имат и определени доставки до отделни търговски обекти от логистични оператори. Това е продиктувано основно от факта, че тези вериги имат мрежа от магазини от по-малки формати, т.нар. cornershop, или convenient store.


В момента "Пикадили" също изгражда логистичната си база в индустриален парк "София-изток".
От големите чужди вериги засега единствено "Карфур" няма изградена собствена логистична платформа, като френската верига не е обявила официално планове за изграждане на собствена база. Компанията предпочете навлизането си на българския пазар да става чрез новите молове. Засега тя работи с логистични оператори и спедитори.


Някои от веригите като българската "Промаркет" и литовската "Т-маркет" също нямат изградена собствена логистична платформа и работят с логистичен оператор.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Добър ден!!!
    Така се свалят наложените цени от нашите "търговци"!
    Сега Илиенските ланци ще преминат от златни в правени от хирургическа стомана!
    Същото важи и за Пловдивските "брезовци"!
    D:

  2. 2 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално
  3. 3 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Чакайте още някои и друга година големите вериги да започнат да налагат цени на доставчиците си и онези да протестират. Или вече извиват ръце или скоро ще стане. Наблюдавал съм го в други страни в "преход".

    забавление и приключение
  4. 4 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Но никой не се замисля че тези вериги с логистика ха ха къде снасят печелбите си със сигурност не и в България-жив износ на капитал.Това е така защото освен сива икономика друго си немаме от явната не чакай вериги от магазини.Нашите олигарси обраха държавата и до там

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  5. 5 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    опитваш се да пишеш ама айде по разбрано моля ви се.Какво е това - аутсорснат.Или го напише на английски или на български - прехвърлят.cornershop, или convenient store. - толкова ли не можеш да напишеш - магазин на ъгъла.Не англичаните са измислили търговията.Китайците са били.Моля превеждайте си статиите.И пишете на български.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  6. 6 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Скъсяват веригата, с което си намаляват загубите или увеличават печалбите. Аз нещо не съм забелязал веригите да свалят цените, като резултат от тази оптимизация....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  7. 7 Профил на uxbg
    uxbg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Промаркет ме дразнят страшно много - имат магазин на малка и тясна улица в квартала, по цял ден тази улица е задръстена с камиони на всякакви доставчици, цяло чудо е ако успееш да минеш от там с кола.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK