А.Т. Kearney ще прави анализ кои сектори от българската икономика да се рекламират в чужбина

А.Т. Kearney ще прави анализ кои сектори от българската икономика да се рекламират в чужбина

© Надежда Чипева



Международната консултантска компания "А.Т. Киърни" (А.Т. Kearney) спечели поръчката за изработването на анализ на икономиката, част от проекта за реклама в чужбина на инвестициите в България. Процедурата беше обявена от Българската агенция за инвестиции, а целта му е да се установи кои сектори от икономиката имат потенциал за развитие и инвестиции и в кои страни е добре да се рекламират.


Освен "А.Т. Киърни" в конкурса участваха още големи компании като "Делойт" (Deloitte) и "Ърнст енд Янг" (Ernst & Young). Основният критерий за избор беше качеството на техническото предложение, което е с тежест 70%, а цената са останалите 30% от оценката.


"Договорът с победителя ще е за 350 хил. лв. без ДДС и предстои да бъде сключен съвсем скоро", каза председателят на агенцията Борислав Стефанов. Фирмата трябва да направи първоначален анализ на структурата на българската икономика, да идентифицира 5-10 индустрии със значителен потенциал за привличане на чуждестранни вложения през следващите две години, както и да посочи още толкова ключови нови индустрии с възможност за бързо развитие в страната. Документът трябва да открои основните предимства на България за привличане на средства в предпочетените сектори.




Предвижда да се направят и две годишни актуализации на документа, ако се окаже, че някои от първоначалните прогнози не се сбъднат.


На базата на този анализ ще бъде направена маркетинговата стратегия за реклама на българската икономика с цел привличане на чужди инвеститори. Общата стойност на проекта е над 21 млн. лв. Около 19 млн. лв. от тях са предвидени за рекламни кампании и събития.


Проектът се забави, тъй като се наложи да бъде пренаписан. В началото на септември беше обявена и втората поръчка по него - за маркетинговата стратегия за популяризирането на България като място за чужди инвестиции. Тя обаче беше прекратена през миналата седмица, тъй като има разминаване между схемата за плащане, записана в договора, и в документите за кандидатстване. "Първоначално беше предвидено плащането да става на равни вноски през трите години на договора. Поисках обаче през първата година да се платят 80% от средствата, тъй като тогава ще трябва да се свърши и най-много работа, а за следващите две години да се превеждат по 10% от сумата. Това беше отразено в документацията, но в договора е останала старата схема и за това се наложи да прекратим поръчката", обясни Стефанов.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    От целата работа най-ще е добре рекламния бизнес - с най-голем потенциал. С такова захранване просто нема начин.... И така - кой ще рекламира рекламния бизнес.....хихихиххи

  2. 2 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 934 Неутрално

    не може ли агенцията да прави реклама на България, а трябва да плаща за тази работа на външен изпълнител? освен това шефът на агенцията Борислав Стефанов е бивш служител на Бостън Кънсълтинг Груп (BCG) и сега явно работи ако не за бившият си работодател, за индустрията от която идва. напомня ми за юпитата на царя - бившите им работодатели (инвестиционните банки) добри пари направиха от сделката с дълга.

    Истината ни прави свободни.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK