GAP се отказа от новото си лого заради онлайн протести

GAP се отказа от новото си лого заради онлайн протести

© Надежда Чипева



Онлайн протести и недоволство срещу новото лого на американския производител на дрехи GAP накараха ръководството му да се откаже от него. Променената емблема на компанията беше лансирана едва преди около седмица и трябваше да замести познатата синя кутия, в която е изписано името на марката. "Подобреното" лого също има синя кутия, но тя е доста по-малка, а наименованието на бранда е написано на бял фон. Феновете на GAP обаче не харесаха новото лого и направиха групи против него във "Фейсбук". Отпор имаше и в "Туитър" и в други социални мрежи.


"Откакто пуснахме новото лого на сайта си миналата седмица, получихме вълна от коментари на клиенти и на онлайн обществото в подкрепа на старата емблема със синя кутия. Опитахме се да потушим страстите, но си дадохме сметка колко много чувства предизвиква нашият бранд. Всички пътища ни водеха обратно към синята кутия и за това решихме да не използваме новото лого повече на сайта си", пише в съобщението на мениджмънта на GAP.


От GAP обясниха промяната в логото миналата седмица с това, че искат то да е по-модерно. Президентът на американското поделение на фирмата Марка Хансен заяви, че това е естествената стъпка в развитието на марката след промените в продуктите й. "Брандът и дрехите ни еволюират и редизайнът на логото е част от това да обединим двата процеса", каза Хансен. Тя се опита да влезе в онлайн диалог с недоволните клиенти на GAP, за да се стигне до компромисен вариант за новия вид на марката. Усилията обаче явно не са дали успех и днес от компанията обясняват решението си да се откажат от новата емблема и с това, че клиентите винаги са на първо място.




"Научихме много от това и си даваме сметка, че не подходихме правилно. Пропуснахме възможността да ангажираме онлайн общността. Това не беше правилният проект в правилното време. Сигурно ще дойде времето и нашето лого да еволюира, но когато това стане, ще го направим по по-различен начин", обясняват от компанията.


Въпреки това предстои логото на GAP отново да се промени временно и то съвсем скоро. За предстоящите празници синята кутия ще стане червена, но след това отново ще си върне познатия цвят.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Раковски
    Раковски
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Да се смее ли човек, да плаче ли.

    Хора толкова лишени от собствен живот, че изпадат в паника от някакъв знак на потури.

  2. 2 Профил на Язе
    Язе
    Рейтинг: 488 Весело

    Тамън щях да пиша, че повечето хора не приемат добре новостите(в началото) и видях "промененото".
    Верно е за къшмер.
    http://adweek.blogs.com/adfreak/2010/10/gaps-new-logo-a-social-media-experiment.html

  3. 3 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Браво на GAP!

    Fail with honour then succeed by fraud
  4. 4 Профил на Галчо Залъгалчо
    Галчо Залъгалчо
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Добре, че решиха да запазят старото. Новото е доста дървено.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK