Още 2 млн. лв. за реклама на българския туризъм пред българите

ТВ клиповете, вариация на "Магията живее тук", започват да се въртят през декември

Още 2 млн. лв. за реклама на българския туризъм пред българите

© Дневник



За втори път за последните 2 години започва мащабна реклама на българския туризъм пред българските туристи. През декември по телевизии, радиа, вестници и интернет сайтове тръгват клипове и реклами за малко над 2.1 млн. лв. Сумата включва и поставяне на билбордове в централните части на големите градове и по ключови пътища.


Договорите са част от проект за насърчаване на вътрешния туризъм с прогнозен бюджет от повече от 5 млн. лв. по програма "Регионално развитие". С оставащите близо 3 млн. лв. ще се направи нова кампания, най-вероятно догодина, обясни вчера зам.-министърът на икономиката и туризма Иво Маринов.


Първата кампания в стил "да върнем българите по българските курорти" се проведе през пролетта на 2009 г., малко преди парламентарните избори. За нея тогавашната Агенция по туризъм плати 6 млн. лв. Официално резултати не бяха отчетени, но шефката на агенцията Анелия Крушкова призна, че няма особен ефект.




Обществената поръчка за новата рекламна кампания е спечелена от консорциума "Проивент бизнес груп партнерс 3". В него влизат четири компании. Това са "ОМ София", част от групата "Огилви", на които е поверено медия планирането, компанията на продуцента Нико Тупарев - "24/7 къмпани", която ще отговаря за организацията на събитията, и "Метрополис груп", която ще отговаря за външната реклама.


Художествената концепция ще се изготви от "Реформа адвъртайзинг", съобщи управляващият мениджър на дружеството Десислава Тодорова-Олованова. Според плана през декември ще започне излъчването на клипове по телевизиите БНТ, bTV, както и каналите на групата MTG - "Нова телевизия", "Диема", "Диема 2" и "Диема фемили".


Рекламата ще върви и по БНР и "Дарик радио". По телевизиите ще се въртят представените в края на лятото 4 рекламни клипа за България, които обаче ще се преработват, за да съответстват на цялостната концепция на кампанията.


Предвидени са и 70 рекламни карета и 40 туристически публикации в печатни медии, изборът им предстои. Ще се поставят 80 билборда в централните части на петте най-големи града на страната, по магистралите "Тракия" и "Хемус" и други ключови пътища.


В интернет ще бъде създаден събитиен календар, в който граждани ще могат да попълват информация за слабо популярни туристически събития в страната, да изпращат свои снимки и др. Той ще бъде рекламиран в 11 новинарски и специализирани сайта.


Според проекта рекламата трябва да стигне до 2 млн. телевизионни зрители, 2 млн. радиослушатели, 200 хил. читатели на пресата, както и 2 млн. потребители на интернет.



Бюджети


- ТВ реклама 718 хил. лв
- Радиореклама 158 хил. лв
- Печатна реклама 210 хил. лв
- Интернет реклама 30 хил. лв
- Външна реклама 313 хил.лв

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Дайте ги за инфраструктура по-добре!

  2. 2 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Може да ги рекламират колкото си искат - докато не съборят половината от гетото наречено Слънчев бряг там не отивам.

  3. 3 Профил на BlaGo
    BlaGo
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lost":

    "договорите са част от проект за насърчаване на вътрешния туризъм с прогнозен бюджет от повече от 5 млн. лв. по програма "Регионално развитие".
    ------------------------------
    С други думи това са пари с целево предназначение ... Получени за това . Ако не се изразходват по предназначение ЕС си ги прибира ...
    На мен лично ми се иска на билбордите да пише "Посети магията" пред "турция е готова" ...
    Колкото до Сл. бряг ... защото изчерпвате цялото черноморие със Сл. бряг ...? Има далеч по приятни курорти ... Така , че който не иска Сл . бряг да не ходи там ...

    Всичко е добро, което е добро за България
  4. 4 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1179 Любопитно

    "В интернет ще бъде създаден събитиен календар, в който гражданите ще могат да попълват информация за слабо популярни туристически събития в страната, да изпращат свои снимки и др.
    Той ще бъде рекламиран в 11 новинарски и специализирани сайта."

    Чудесна новина, чудесна мярка. Нямам търпение да науча адреса му. Дано този проект бъде успешен!

    Според мен, парите за ТВ реклама трябва да се разделят на 3 части и 2/3 да се дадат за подобряване на съществуващата инфраструктура, за създаване на канализация там, където такава няма и за подобряване на съществуващата ел. мрежа, а 1/3 да си остане за ТВ рекламата.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK