КРС: Жалбите срещу преносимостта растат в аритметична прогресия

Регулаторът пак заплаши телекомите с глоби


150 жалби срещу процедурата "на едно гише" са подадени от началото на месеца


Според "Мобилтел" е невъзможно преносимостта да тръгне гладко за 3 месеца

Жалбите срещу мобилните оператори заради преносимостта на номерата се увеличават рязко, вместо да намаляват. Това заявиха от Комисията за регулиране на съобщенията и отново заплашиха телекомите с глоби, ако продължат нарушенията при прехвърлянето на номерата.


"Само за първите седмици на октомври до КРС са подадени 150 жалби, свързани с преносимостта на номерата", обобщи председателят на КРС Веселин Божков по време на кръгла маса "Конкуренцията на пазара на телекомуникационните услуги и бъдещето на широколентовия интернет".




Цифрата е по-голяма от броя на жалбите за целия септември - общо 137, и два пъти по-голяма от жалбите за август (общо 70 на брой). "Комисията ще санкционира поведението на операторите, тъй като оплакванията би трябвало да намаляват", заяви Божков. Това е второто предупреждение за санкции заради преносимостта в рамките на месец.


Божков посочи, че е нормално в първите месеци да има повече оплаквания срещу улеснената процедура по преносимостта, защото е необходимо време за обучение на персонала и сработване на отделните системи. "След това обаче броят на жалбите трябва да намалява. А при нас расте почти като аритметична прогресия", каза още председателят на КРС.


За последно КРС заплаши мобилните оператори с глоби в края на септември. Тогава на неформална среща с регулатора телекомите обещаха да изгладят проблемите с преносимостта до началото на октомври.


"Преносимостта на номерата във всяка европейска държава става възможна в период между 3 и 5 години. За 3 месеца не можем да съгласуваме системите си", заяви в четвъртък представителят на "Мобилтел" Николай Кичев.


Той допълни, че за неговата компания допълнителен проблем за въвеждането на улеснената процедура по преносимостта е била смяната на системата за обслужване на клиентите. Новата билинг система на "Мобилтел" предизвика проблеми със сметките на абонатите, а от дружеството посочиха, че очакват до две седмици тези проблеми да отшумят.


"От началото на процеса не сме имали технически проблеми", коментира казуса с преносимостта Ясен Гуев, директор "Корпоративна политика" в "Глобул". От "Виваком" обясниха, че по отношение на преносимостта срещат проблем с един от другите оператори, без да уточняват за коя компания става дума.


От началото на август влезе в сила улеснената процедура по преносимост на номерата "на едно гише", която спестява на потребителите ходене до офиса на телекома, от който искат да се прехвърлят. Дотогава преносимостта ставаше "на две гишета" и даваше възможност на операторите да отлагат прехвърлянето на абоната към друг телеком. Но дори и новата процедура не успя да реши този проблем, а операторите започнаха да се обвиняват в некоректност.


Преди по-малко от две седмици "Глобул" обяви, че е подал жалба срещу конкурента си "Мобилтел" за некоректни практики при преносимостта на номерата. От "Глобул" твърдят, че "Мобилтел" умишлено спъва процедурата по преносимостта на близо 200 телефонни номера на дистрибутора на "Пепси" в България "Куадрант бевъриджис".


Така телекомът отговори на атаката, която "Мобилтел" отправи в средата на септември. Тогава "Мобилтел" обвини "Глобул" в прилагането на двойни стандарти при преносимостта на номерата.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK