Нов формат търговски центрове излизат на пазара през 2011 г.

Смарт моловете са с по-малки размери и са насочени към хората от квартала

Първият смарт мол ще отвори врати през април в столичния квартал "Младост"

© Анелия Николова

Първият смарт мол ще отвори врати през април в столичния квартал "Младост"



Нов формат търговски центрове излизат на пазара през 2011 г., като първият от тях ще отвори врати през април в столичния квартал "Младост". Размерът е основното, което ги отличава от действащите молове. Новите формати са с доста по-малка площ и целта им е да задоволят всекидневните нужди на хората от покупки и услуги в квартала.


Минимоловете се основават на концепцията Life-style център, която ги определя като регионален тематичен търговски център, който обслужва нуждите на конкретен район, предоставяйки на жителите му всичко необходимо, на една ръка разстояние, в непосредствена близост до дома им, посочи пред "Дневник" Елица Стоименова, управител на "Арва консултинг".


Според нея плюсовете на такъв проект са, че той е по-нискорисков заради по-малката инвестиция, която е необходима за реализирането му. Съответно строи се по-бързо, а и запълването му с наематели става по-лесно.




В смарт моловете не влизат световноизвестни марки, а такива в средния и ниския ценови клас, каза Добромир Ганев, управител на GVA Sollars Solutions. Той посочи, че площите се запълват още от верига супермаркети, фитнес, фризьорски и козметичен салон, детски център и кафенета. Тези минимолове привличат търговците и с по-ниските си наеми спрямо големите търговски центрове, посочи Ганев.


Инвеститори в новите проекти са български компании основно от строителния сектор, които имат натрупани активи от добрите времена. Средно инвестицията в един такъв проект в зависимост от големината и местоположението му варира от 2 до 5 млн. евро.


Първият търговски център от новия формат ще отвори врати през април 2011 г., съобщиха от строително-инвестиционната компания "Крит". Бъдещият "Смарт сити" се намира в столичния квартал "Младост" на едно от оживените кръстовища на бул. "Ал.Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев". Мястото е избрано заради големия поток от хора. Допълнителен плюс е, че един от изходите на бъдещата метростанция 14 е точно пред минимола.


Решихме да инвестираме в този проект, защото проучването, което направихме, показа, че кв. "Младост" имат нужда точно от такъв търговски център, който да е на една ръка разстояние на живеещите в квартала, коментира Станислава Евтимова, мениджър "Развитие" в "Крит". Центърът ще е със застроена площ от 9300 кв.м, има три надземни и две подземни нива.


Ще има супермаркет и дрогерия, магазини за мода, банков салон, каси на мобилни оператори, кафенета. Предвиден е и голям парти център за децата, като това, което ще го отличава от другите детски центрове, е, че всяка маса в кафето ще има постоянен монитор с видеонаблюдение, за да са спокойни родителите, обясни Елица Стоименова от "Арва консултинг", която консултира проекта.
Повече от половината площи вече са отдадени на бъдещите наематели, като цените са по-атрактивни от тези в действащите молове, посочи Станислава Евтимова. Тя се надява при откриването си смарт молът да отвори пълен.


Другият проект, който предстои да се реализира в София, се намира в района на кв. "Изток". Инвеститор е друга българска компания. В Стара Загора също се изгражда регионален търговски център с новата концепция, посочи Добромир Ганев.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK