Китайски портал: Автомобилният завод в Ловеч ще заработи през февруари

По неофициална информация Coolbear ще един от 4-те модела на китайската компания, които ще се сглобяват в България

© Great Wall Motors

По неофициална информация Coolbear ще един от 4-те модела на китайската компания, които ще се сглобяват в България



Автомобилният завод край Ловеч, който се строи съвместно от "Литекс мотърс" и китайската Great Wall, ще заработи през февруари следващата година. Това твърди китайският бизнес портал China Knowledge, цитирайки анонимен източник.


Китайският автомобилен концерн планира да произвежда 4 модела от автомобилите си в България: Florid, Coolbear, Hover 5 и Wingle, съобщават от China Knowledge. Очаква се първоначално заводът да има годишен производствен капацитет от едва 1000 автомобила, като постепенно бройката ще се вдигне до 50 хил. автомобила.


Според източниците китайската компания планира да инвестира общо 420 млн. долара в българския си проект. Първоначалната инвестиция за построяването на съоръжението се оценява на 120 млн. долара (80 млн. евро).


За средностатистическия потребител в Европа Great Wall все още е малко позната компания. Въпреки това корпорацията не крие амбицията си да стане един от 10-те най-големи производители на автомобили на планетата. Първоначално плановете на китайците бяха да вкарат в експлоатация завода в Ловеч преди края на тази година.

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Колко работни места ще осигури тоя завод и дали ще си внасят работници от Китай?

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    Малко са се изхвърлили с цифрите. Не може едно хале да е равностойно на 120 милиона $ инвестиция

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  3. 3 Профил на Bizareste
    Bizareste
    Рейтинг: 914 Весело

    До коментар [#1] от "doncorleone":

    и ориз ше си гледат около завода да си ги хранят...

    http://bizarotrips.com - Live Creative
  4. 4 Профил на rori8
    rori8
    Рейтинг: Любопитно

    за откриването разбрахме, а кога ще го местят в Румъния

  5. 5 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1120 Весело

    Ех, не е някой световен концерн, ама "като няма риба, и ракът е риба".........

    Знанието е сила, информацията - власт
  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Сериозна придобивка-провокация за страна членуваща в ЕС.Поредният успех на китайската експанзия.

  7. 7 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 968 Весело

    правилно е дасе каже... като нема рак и рибата е рак... щото ракът е деликатес и е по-скъп...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  8. 8 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Идиот! Дърводелското цехче не е просто едно хале, ценното са машините и хората. Представи си колко части има един автомобил и колко една маса.

    preklara rara
  9. 9 Профил на Bizareste
    Bizareste
    Рейтинг: 914 Весело

    До коментар [#2] от "cinik":

    ами ако ще ги сглобяват с голи ръце представи си к'ви ще са им заплатите...

    само халето не върши работа. щеше да е просто гараж.

    http://bizarotrips.com - Live Creative
  10. 10 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik": На първия етап се изгражда инфраструктурата, а тя, въпреки че е невидима, струва скъпо!

  11. 11 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    И какво и под такава положителна статия (остава и да е истина разбира се) ли се намериха мрънльовци?

    Ей това мрънкане за щяло и за нещяло, за добро и за лошо, ще ни затрие като нация...

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  12. 12 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1219 Любопитно

    До коментар [#11] от "NPaine":

    Прав си! Нека само мрънкачите да проверят тази компания и да видят колко и е оборота за миналата година и също така с кого си партнират в Китай!

    Всяка подобна новина е добре дошла!

    иначе FLORID:

    of ruddy complexion: having an unhealthily glowing pink or red complexion

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#8] от "edin slep":

    Ти да не мислиш, че всичките части на автомобила се правят в един и същи завод?

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  14. 14 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Автомобилната индустрия е много благодатна за развитието на регион, в който се намира завода за съответните автомобили. Както cinik правилно отбелязва, много чарколяци се поръчват на други подизпълнители. Това би могло да е шанс за множество фирми в България, макар и да става въпрос за малко автомобили като бройка.
    За съжаление предполагам, че китайците всичко ще си докарват или ще вземат от други места, но не и от България.

  15. 15 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Te са силно недоволни, че Бойко ще открива завода. Това им е проблемът на мунчовците.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  16. 16 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Свикнал съм капачката ми за бензина да е от дясната ми страна!

  17. 17 Профил на nuts
    nuts
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Какво доживяхме, да чакаме на китайците да инвестират у нас...еми като няма други...

  18. 18 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До "15":Ако ще и такъв авторитет като Цветанов да реже лентата,няма никакво значение.

  19. 19 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Лошо няма....само всичко да е в законовите рамки и нормативи.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  20. 20 Профил на phh
    phh
    Рейтинг: 8 Любопитно

    ДО: citoyen #6
    След като прочетеш за китайкия инвеститор ще разбереш, че Гриша Ганчев пак си е направил сметката:

    "Great Wall Motors has been recognised for over a decade in China as the market leader in dual cab utes and continues to build a reputation for producing tough and reliable vehicles.
    Employing over 22,000 people, exporting to more than 120 countries, investing heavily in state-of-the-art technology, a strong research and development program, it’s not surprising that Great Wall Motors is producing highly specified, well built utes that represent uncompromising value."
    А автомобилите ще с произвеждат в България от български работници, сиреч ще са с Европейски произход.

    не бързай да се радваш на новата реформа
  21. 21 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Евала на Гриша Ганчев, дано да намерят пазари за автомобилите и да създадат условия за проспериране на региона. Макар и с нечисто минало обществото е склонно да прости на Ганчев само заради усилията, които полага да извади града от тази клоака, в която се намира. Явно той е единственият олигарх, който има сантимент към България - другите опоскаха всичко що дето можаха.

  22. 22 Профил на nemeca
    nemeca
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Не е едно хале.. Халетата са четири на брой...

  23. 23 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Интересно как ще приеме тези автомобили Европа, след като всичките са почти 1:1 модели на Тойота на външен вид. Това горе е Сайън, сиреч, пак е Тойота.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  24. 24 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Какво по- хубаво от това да се строи и в тези сгради да се произвежда. Не мога да разбера тези, които са в състояние да оплюят всичко, само за да демонстрират мисъл.

  25. 25 Профил на badboy
    badboy
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За ориз не знам, ама край нас откриха китайски ресторант и изчезнаха кварталните кучета
    До коментар [#3] от "Bizareste":

  26. 26 Профил на robespierre
    robespierre
    Рейтинг: Неутрално

    Добре е да има чужди инвестиции, но защо няма наши инвестиции? Защо новоизлюпените през "прехода" "капиталисти" не инвестират в БГ икономиката? Защо Божков инвестира само в хазарт и други подобни, а не направи производство? Ами защото са некадърни, алчни, безотговорни парвенюта и мафиоти. Дадоха им "куфарчетата" с парите, а те нищо не можаха да направят. В БГ няма националноотговорен "капитал" а само далавераджии, мошеници и мафиоти.

  27. 27 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#25] от "badboy":

    Приятелството си е приятелство, но кучето струва пари ))
    По темата - естествено, че сглобяването на Грейт Уол е стъпка напред в правилната посока. Е, по-добре щеше да е да сглобяваме последния модел на Мерцедес, но и това като начало е добре.

  28. 28 Профил на badboy
    badboy
    Рейтинг: 434 Неутрално

    На Илиенци вече строят шоурума.

  29. 29 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#12] от "Пешката":

    "Нека само мрънкачите да проверят тази компания и да видят колко и е оборота за миналата година"

    Ти провери ли???? Да ни кажеш и на нас.

  30. 30 Профил на НАУМОВ
    НАУМОВ
    Рейтинг: 8 Весело

    Вероятно по-младите форумци не са били родени, когато в Ловеч се произвеждаха леки автомобили от световно известната марка МОСКВИЧ. Автомобилите бяха добри, а модел 412 - истинска фурия на пътя. И освен всичко друго, "пич" се римуваше със
    "москвич" .

  31. 31 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#15] от "Български патриот":

    "Te са силно недоволни, че Бойко ще открива завода. Това им е проблемът на мунчовците. "


    Като го открие пиши ми пак тука.

  32. 32 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#30] от "Табачков":

    "Вероятно по-младите форумци не са били родени, когато в Ловеч се произвеждаха "

    Не се прзвеждаха , а се монтираха !!!

    Ако знае6 разликата де .

  33. 33 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#30] от "Табачков":

    "от световно известната марка МОСКВИЧ."

    Ако за тебе България и СССР са целия свят може-даже чехите и източногерманците не ги купуваха,за унгарците не помня.

  34. 34 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#33] от "tur4in":

    Абе теб май те дразни всяка добра новина от България.

  35. 35 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#32] от "tur4in":Турчин! Първо сам си изясни разликата между "монтиране" и сглобяване Анадънму?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  36. 36 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално


    До коментар [#34] от "g_t":


    "Абе теб май те дразни всяка добра новина от България."

    Къде е новината ??? !!! Ако има6е новина нямаше да ме дразни вобще. Измислиаца ,на която се нахвърляте като удавници за сламка.Покажи ми новината с източника и-аз не можах да я намеря.

  37. 37 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#35] от "ъ":

    "Първо сам си изясни разликата между "монтиране" и сглобяване"

    Май ти не знаеш ,че е все дно и също - и сигурно се имаш и за българин,че турчин ще те учи на родния ти език.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  39. 39 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#37] от "tur4in":

    Монтиране и сглобяване е едно и също.

    Новината е, че в ловеч ще се сглобяват коли. Производството им започва през февруари. Нещо друго неясно или просто ще си се заяждаме?

  40. 40 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#39] от "g_t":
    Къде е новината освен във вестник Дневник?

  41. 41 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Не се заяждам,мъ4а се да кажа,4е е поредната партенка.

  42. 42 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Great Wall Motor Co.
    Financial Highlights
    Fiscal Year End: December
    Revenue (2009): 1813.60 M
    Revenue Growth (1 yr): 51.40%
    Employees (2009): 25,434
    Employee Growth (1 yr): 28.60%

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  43. 43 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1219 Неутрално
  44. 44 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "
    It is reported in Bulgarian media that a joint venture between Great Wall Motor Co. of China and Litex Motors of Bulgaria shall start production in 2011 in the northern Bulgarian city of Lovech. "

    Ако някой от вас разбира английски може да разбере 4е е сащата партенка както за формула 1 с арабите. И те пи6ат 4е саго 4ели в Бг медиите

  45. 45 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Китаъците пи6ат,4е бг медиите пи6ат,4е китайците 6те монтират коли в БГ.

  46. 46 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "chinatrucks.com, Nov. 30, 2009)Chinese Great Wall Motor will start production of off-road vehicles in the northern Bulgarian town of Lovech by the end of 2010.

    Great Wall Motor signed an agreement with Litex Motors worth 80 million euro on November 15 2009, under which the Chinese car maker will pay $4 million for its stake in the joint venture that will make sport utility vehicles that would be sold at a price of less than $15 000.

    As China's first private automobile enterprise listed on the Hong Kong Stock Exchange, the company has more than 30 subsidiaries and more than 22 000 people on its payroll. Great Wall Motor now manufactures sedans and sports utility vehicles and pickups, with an annual capacity of 400 000 complete vehicles.

    The company has anticipated on exporting production in Eastern Europe since 2006, and the Litex Motors deal signed in November 2009 can be seen a cornerstone in future expansion in southern Europe. The total output of its Bulgarian joint venture remains as yet undisclosed.

    Previously British car manufacturer Rover was contemplating on shifting production of their Maestro and Montego ranges to Varna, an investment which at the time was estimated at $20 million, with an annual output of 10 000 vehicles. Subsequently, Rover Group which owned 51 per cent of the shares and the Bulgarian Daru Group with 49 per cent commenced operation in 1995.

    The vehicles manufactured in Bulgaria, however, were perceived to be poorly marketed and overpriced, and the Rover Maestro scheme in Bulgaria eventually collapsed on April 4 1996 with only 2200 vehicles produced.
    "
    Копирам го от васхите линкове за да видите как се лъже в Бг медиите.
    Къде има 120 милиона долара?

  47. 47 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#41] от "tur4in":И аз не искам да се заяждам, но при монтиране на отделни части, се получава сглобка Абе , не "врат ами шия", ама в месарницата не казваш - дай две кила телешка шия )) Ама нали си "турчин" - простено ти е

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  48. 48 Профил на tur4in
    tur4in
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#47] от "ъ":
    "бе , не "врат ами шия", ама в месарницата не казваш - дай две кила телешка шия"

    то за българина жси4ко се свежда до месарница,акар 4е и магазина май не с еказва така,българино.

  49. 49 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#48] от "tur4in":Наистина си турчин )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Браво и ние ще си имаме китайски град и той ще се казва Ловеч.Очакваите нашествие на около 10 000-20 000 китаици.
    В Европа е така правят фабрики но работниците са си китайци.Да не би да чакате тепърва да обучават работници и да губят време при положение че китаеца работи по 12 часа и получава минималната заплата за страната и то чак след 5 години защото през другото време се откупва от мафията.Живечт по 15 човека в двустаен апартамент и всичко е общо.Това не е инвестиция а опит на Китай да стъпи на европеиския пазар а България е в Европа.Става въпрос че Китай няма да плаща мито и по този колите ще са много поевтини от произведените в Европа.

  52. 52 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#51] от "ahorra":

    Успокойте се , друзя! Ще работят българи, но от форума няма да вземат нито един!

    Имам познат колега машинен инженер, вече е имал интервю в този завод. Стискам му палци да го вземат. Проектира с 3Д-програма на компютър!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  53. 53 Профил на robespierre
    robespierre
    Рейтинг: Неутрално

    "Британският премиер Дейвид Камерън призова в понеделник британските компании да реинвестират по-голяма част от печалбите си "
    Защо и Б.Б. не призове нашите пишман "капиталисти" да реинвестират печалбите си в производство, вместо да ги превръщат в луксозни стоки? Тогава няма да имаме нужда от китайските инвестиции. Но те мразят производството, искат само да купуват препродават и да богатеят без да са вложили никакъв интелект. Бърза възвращаемост, максимална печалба и никаква заинтересуваност за съдбата на икономиката.

  54. 54
    ****

    Този коментар беше изтрит в 06:16 на 26/10/2010 от неговия автор.

  55. 55 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Ами и при нас ще тръгнат нещата. Много са смешни тези дето умаловажават инвестицията. Просто България е страна без традиции в автомобилостроенето и е смешно да се иска на някои да дойдат изведнъж от Даимлер да произвеждат в Бг най-новите Мерцедеси. Особено след като Жан Виденов буквално изпъди навремето Роувър с безумната си политика.
    Нещата стават стъпка по стъпка. Първо се заселиха тук производители на части за коли (Монтюпе, Иксетик, Язаки и др.). Сега се създава завод за зглобяване на автомобили, макар и китайски, който е планирано да се разшири към цялостно производство. В тази връзка има шанс да се създадът и залелят още много по-малки обслужващи фирми наоколо. И ако нещата се развият добре може и сигурно ще дойдат още и дори по-престижни инвестиции в България. Просто трябва време и стабилност.
    Имаше една статия в Ханделсблат по този въпрос:

    http://www.handelsblatt.com/unternehmen/aussenwirtschaft/expansion-automobilindustrie-wandert-nach-bulgarien;2551189

  56. 57 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Мен по ме притеснява факта, че тия кокошкарници ще се движат по българските улици

  57. 58 Профил на ebter
    ebter
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Аз лично ходих преди двадесетина дни в с. Баховица и ...видях всичко с очите си!!! Не вярвам до ...февруари да почнат производството на автомобили!!! Сега през октомври-нач. на ноември ще ходят наши специалисти знаещи англииски в Китай за ...обучение!!!???Докато ги обучат и докато се построят халетата...ще мине доста време!!!??? Поне през юни-юли да започнат...пак добре!!!???Но не ми се вярва!!!???Догодина по същото време...може да е по-реално първото сглобяване на автомобилите!!!/Защото преди всичко ...ще се сглобяват, а основните части ще бъдат от Китай/

  58. 59 Профил на ebter
    ebter
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Като отивате с колата си към стопанският двор/бившето ТКЗС-АПК/, завивате наляво и през стопанството стигате до ...постройките! Имам и снимки, но още не съм ги качил на компа!!! Някой път може и да ги ..покажа!!!???

  59. 60 Профил на slayerized
    slayerized
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Истината е , както винаги, малко по-друга.
    При този завод засега става дума за първоначална инвестиция от 80 млн. евро. Няма да има роботизирани системи, основно ще са ръчните операции. След 4-5 години, кот потръгнат нещата, идва вторият етап от инвестицията. Разбира се, ако всичко върви по план, в т.ч и продажбите. Водеща е китайската страна при реализацията на проекта, тъй като те са и нвиститорите.

  60. 61 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#52] от "КУРДО КОЛЕНКО":

    ++++++++++++

  61. 62 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#11] от "NPaine":
    Вярно.Би трябвало да се радваме ,ама нали пусто обичаме да си мърморим .

  62. 63 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Ако се направят халетата до края на годината, 3 месеца по-късно е нормално да започне производството.
    Всичко е въпрос на организация и най-вече контрол.
    Трябва трудова дисциплина
    И още нещо, не е проблем да дойдат 200-300 китаеца и да поработят в БГ

    Машини прости, народ неук.
  63. 64 Профил на JediMonster
    JediMonster
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Представям си новата играчка на мутрите http://www.gwm.com.cn/en/hovern.asp само и трябва Б7 бронировка Иначе по темата ако тази инвестиция се случи 100% ще окаже полужителен ефект на Ловеч и региона още повече ако се развие и да речем 35% от детайлите за автомобилите се копуват от България . Все пак да не забравяме във института по металознание кам БАН са дали доста интересни технологии на света!

    Силата ще ти даде свобода!
  64. 65 Профил на mariza
    mariza
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да,някой там бесе се сетил,есстествено,4е са си направили сметката китайците,6те продаваат колите си на по-ниска цена от еввропейската.Така 6те пробият в Европа.А кои 6те ги купува?Е,тези,на които по им изнася цената.не се притесняваите,за всеки влак си има пътници.А за кого 6те работим - все едно,важно е 4овек да има работа в БГ.

    "Problemat na sveta e,4e glupavite sa samouvereni,a umnite vinagi se kolebaqt".Bartrand Rasel




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK