
© Great Wall Motors
По неофициална информация Coolbear ще един от 4-те модела на китайската компания, които ще се сглобяват в България
Автомобилният завод край Ловеч, който се строи съвместно от "Литекс мотърс" и китайската Great Wall, ще заработи през февруари следващата година. Това твърди китайският бизнес портал China Knowledge, цитирайки анонимен източник.
Китайският автомобилен концерн планира да произвежда 4 модела от автомобилите си в България: Florid, Coolbear, Hover 5 и Wingle, съобщават от China Knowledge. Очаква се първоначално заводът да има годишен производствен капацитет от едва 1000 автомобила, като постепенно бройката ще се вдигне до 50 хил. автомобила.
Според източниците китайската компания планира да инвестира общо 420 млн. долара в българския си проект. Първоначалната инвестиция за построяването на съоръжението се оценява на 120 млн. долара (80 млн. евро).
За средностатистическия потребител в Европа Great Wall все още е малко позната компания. Въпреки това корпорацията не крие амбицията си да стане един от 10-те най-големи производители на автомобили на планетата. Първоначално плановете на китайците бяха да вкарат в експлоатация завода в Ловеч преди края на тази година.
doncorleone
Рейтинг: 221 НеутралноКолко работни места ще осигури тоя завод и дали ще си внасят работници от Китай?
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноМалко са се изхвърлили с цифрите. Не може едно хале да е равностойно на 120 милиона $ инвестиция
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПBizareste
Рейтинг: 914 ВеселоДо коментар [#1] от "doncorleone":
http://bizarotrips.com - Live Creativeи ориз ше си гледат около завода да си ги хранят...
rori8
Рейтинг: Любопитноза откриването разбрахме, а кога ще го местят в Румъния
pag
Рейтинг: 1120 ВеселоЕх, не е някой световен концерн, ама "като няма риба, и ракът е риба".........
Знанието е сила, информацията - властcitoyen
Рейтинг: 819 НеутралноСериозна придобивка-провокация за страна членуваща в ЕС.Поредният успех на китайската експанзия.
tucker case
Рейтинг: 968 Веселоправилно е дасе каже... като нема рак и рибата е рак... щото ракът е деликатес и е по-скъп...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...edin slep
Рейтинг: 607 НеутралноДо коментар [#2] от "cinik":
preklara raraИдиот! Дърводелското цехче не е просто едно хале, ценното са машините и хората. Представи си колко части има един автомобил и колко една маса.
Bizareste
Рейтинг: 914 ВеселоДо коментар [#2] от "cinik":
http://bizarotrips.com - Live Creativeами ако ще ги сглобяват с голи ръце представи си к'ви ще са им заплатите...
само халето не върши работа. щеше да е просто гараж.
kirkor
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#2] от "cinik": На първия етап се изгражда инфраструктурата, а тя, въпреки че е невидима, струва скъпо!
NPaine
Рейтинг: 1341 РазстроеноИ какво и под такава положителна статия (остава и да е истина разбира се) ли се намериха мрънльовци?
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Ей това мрънкане за щяло и за нещяло, за добро и за лошо, ще ни затрие като нация...
Пешката
Рейтинг: 1219 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "NPaine":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Прав си! Нека само мрънкачите да проверят тази компания и да видят колко и е оборота за миналата година и също така с кого си партнират в Китай!
Всяка подобна новина е добре дошла!
иначе FLORID:
of ruddy complexion: having an unhealthily glowing pink or red complexion
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноДо коментар [#8] от "edin slep":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПТи да не мислиш, че всичките части на автомобила се правят в един и същи завод?
redguy
Рейтинг: 943 НеутралноАвтомобилната индустрия е много благодатна за развитието на регион, в който се намира завода за съответните автомобили. Както cinik правилно отбелязва, много чарколяци се поръчват на други подизпълнители. Това би могло да е шанс за множество фирми в България, макар и да става въпрос за малко автомобили като бройка.
За съжаление предполагам, че китайците всичко ще си докарват или ще вземат от други места, но не и от България.
Български патриот
Рейтинг: 767 НеутралноTe са силно недоволни, че Бойко ще открива завода. Това им е проблемът на мунчовците.
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стояновgibi
Рейтинг: 701 НеутралноСвикнал съм капачката ми за бензина да е от дясната ми страна!
nuts
Рейтинг: 221 НеутралноКакво доживяхме, да чакаме на китайците да инвестират у нас...еми като няма други...
Васил Дакев
Рейтинг: 648 НеутралноДо "15":Ако ще и такъв авторитет като Цветанов да реже лентата,няма никакво значение.
naturisten
Рейтинг: 594 НеутралноЛошо няма....само всичко да е в законовите рамки и нормативи.
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!phh
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДО: citoyen #6
не бързай да се радваш на новата реформаСлед като прочетеш за китайкия инвеститор ще разбереш, че Гриша Ганчев пак си е направил сметката:
"Great Wall Motors has been recognised for over a decade in China as the market leader in dual cab utes and continues to build a reputation for producing tough and reliable vehicles.
Employing over 22,000 people, exporting to more than 120 countries, investing heavily in state-of-the-art technology, a strong research and development program, it’s not surprising that Great Wall Motors is producing highly specified, well built utes that represent uncompromising value."
А автомобилите ще с произвеждат в България от български работници, сиреч ще са с Европейски произход.
bubolino
Рейтинг: 381 НеутралноЕвала на Гриша Ганчев, дано да намерят пазари за автомобилите и да създадат условия за проспериране на региона. Макар и с нечисто минало обществото е склонно да прости на Ганчев само заради усилията, които полага да извади града от тази клоака, в която се намира. Явно той е единственият олигарх, който има сантимент към България - другите опоскаха всичко що дето можаха.
nemeca
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#2] от "cinik":
Не е едно хале.. Халетата са четири на брой...
Тъпата майна
Рейтинг: 1341 НеутралноИнтересно как ще приеме тези автомобили Европа, след като всичките са почти 1:1 модели на Тойота на външен вид. Това горе е Сайън, сиреч, пак е Тойота.
Това мнение е дело на една тъпа майнаstedim
Рейтинг: 2045 НеутралноКакво по- хубаво от това да се строи и в тези сгради да се произвежда. Не мога да разбера тези, които са в състояние да оплюят всичко, само за да демонстрират мисъл.
badboy
Рейтинг: 434 НеутралноЗа ориз не знам, ама край нас откриха китайски ресторант и изчезнаха кварталните кучета
До коментар [#3] от "Bizareste":
robespierre
Рейтинг: НеутралноДобре е да има чужди инвестиции, но защо няма наши инвестиции? Защо новоизлюпените през "прехода" "капиталисти" не инвестират в БГ икономиката? Защо Божков инвестира само в хазарт и други подобни, а не направи производство? Ами защото са некадърни, алчни, безотговорни парвенюта и мафиоти. Дадоха им "куфарчетата" с парите, а те нищо не можаха да направят. В БГ няма националноотговорен "капитал" а само далавераджии, мошеници и мафиоти.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5510 НеутралноДо коментар [#25] от "badboy":
))
Приятелството си е приятелство, но кучето струва пари
По темата - естествено, че сглобяването на Грейт Уол е стъпка напред в правилната посока. Е, по-добре щеше да е да сглобяваме последния модел на Мерцедес, но и това като начало е добре.
badboy
Рейтинг: 434 НеутралноНа Илиенци вече строят шоурума.
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#12] от "Пешката":
"Нека само мрънкачите да проверят тази компания и да видят колко и е оборота за миналата година"
Ти провери ли???? Да ни кажеш и на нас.
НАУМОВ
Рейтинг: 8 ВеселоВероятно по-младите форумци не са били родени, когато в Ловеч се произвеждаха леки автомобили от световно известната марка МОСКВИЧ. Автомобилите бяха добри, а модел 412 - истинска фурия на пътя. И освен всичко друго, "пич" се римуваше със
"москвич" .
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#15] от "Български патриот":
"Te са силно недоволни, че Бойко ще открива завода. Това им е проблемът на мунчовците. "
Като го открие пиши ми пак тука.
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#30] от "Табачков":
"Вероятно по-младите форумци не са били родени, когато в Ловеч се произвеждаха "
Не се прзвеждаха , а се монтираха !!!
Ако знае6 разликата де .
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#30] от "Табачков":
"от световно известната марка МОСКВИЧ."
Ако за тебе България и СССР са целия свят може-даже чехите и източногерманците не ги купуваха,за унгарците не помня.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5510 НеутралноДо коментар [#33] от "tur4in":
Абе теб май те дразни всяка добра новина от България.
ь
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#32] от "tur4in":Турчин! Първо сам си изясни разликата между "монтиране" и сглобяване
Анадънму?
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#34] от "g_t":
"Абе теб май те дразни всяка добра новина от България."
Къде е новината ??? !!! Ако има6е новина нямаше да ме дразни вобще. Измислиаца ,на която се нахвърляте като удавници за сламка.Покажи ми новината с източника и-аз не можах да я намеря.
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#35] от "ъ":
"Първо сам си изясни разликата между "монтиране" и сглобяване"
Май ти не знаеш ,че е все дно и също - и сигурно се имаш и за българин,че турчин ще те учи на родния ти език.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5510 НеутралноДо коментар [#37] от "tur4in":
Монтиране и сглобяване е едно и също.
Новината е, че в ловеч ще се сглобяват коли. Производството им започва през февруари. Нещо друго неясно или просто ще си се заяждаме?
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#39] от "g_t":
Къде е новината освен във вестник Дневник?
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноНе се заяждам,мъ4а се да кажа,4е е поредната партенка.
Пешката
Рейтинг: 1219 НеутралноGreat Wall Motor Co.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Financial Highlights
Fiscal Year End: December
Revenue (2009): 1813.60 M
Revenue Growth (1 yr): 51.40%
Employees (2009): 25,434
Employee Growth (1 yr): 28.60%
Пешката
Рейтинг: 1219 НеутралноДо коментар [#40] от "tur4in":
1305.html uction-in-bulgaria-25525.html
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.http://www.chinatrucks.com/news/2009/1130/article_
www.sinoautoworld.com/news.asp?id=383
www.autoevolution.com/.../great-wall-to-begin-prod
tur4in
Рейтинг: 0 Неутрално"
It is reported in Bulgarian media that a joint venture between Great Wall Motor Co. of China and Litex Motors of Bulgaria shall start production in 2011 in the northern Bulgarian city of Lovech. "
Ако някой от вас разбира английски може да разбере 4е е сащата партенка както за формула 1 с арабите. И те пи6ат 4е саго 4ели в Бг медиите
tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноКитаъците пи6ат,4е бг медиите пи6ат,4е китайците 6те монтират коли в БГ.
tur4in
Рейтинг: 0 Неутрално"chinatrucks.com, Nov. 30, 2009)Chinese Great Wall Motor will start production of off-road vehicles in the northern Bulgarian town of Lovech by the end of 2010.
Great Wall Motor signed an agreement with Litex Motors worth 80 million euro on November 15 2009, under which the Chinese car maker will pay $4 million for its stake in the joint venture that will make sport utility vehicles that would be sold at a price of less than $15 000.
As China's first private automobile enterprise listed on the Hong Kong Stock Exchange, the company has more than 30 subsidiaries and more than 22 000 people on its payroll. Great Wall Motor now manufactures sedans and sports utility vehicles and pickups, with an annual capacity of 400 000 complete vehicles.
The company has anticipated on exporting production in Eastern Europe since 2006, and the Litex Motors deal signed in November 2009 can be seen a cornerstone in future expansion in southern Europe. The total output of its Bulgarian joint venture remains as yet undisclosed.
Previously British car manufacturer Rover was contemplating on shifting production of their Maestro and Montego ranges to Varna, an investment which at the time was estimated at $20 million, with an annual output of 10 000 vehicles. Subsequently, Rover Group which owned 51 per cent of the shares and the Bulgarian Daru Group with 49 per cent commenced operation in 1995.
The vehicles manufactured in Bulgaria, however, were perceived to be poorly marketed and overpriced, and the Rover Maestro scheme in Bulgaria eventually collapsed on April 4 1996 with only 2200 vehicles produced.
"
Копирам го от васхите линкове за да видите как се лъже в Бг медиите.
Къде има 120 милиона долара?
ь
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#41] от "tur4in":И аз не искам да се заяждам, но при монтиране на отделни части, се получава сглобка
Абе , не "врат ами шия", ама в месарницата не казваш - дай две кила телешка шия
)) Ама нали си "турчин" - простено ти е
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)tur4in
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#47] от "ъ":
"бе , не "врат ами шия", ама в месарницата не казваш - дай две кила телешка шия"
то за българина жси4ко се свежда до месарница,акар 4е и магазина май не с еказва така,българино.
ь
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#48] от "tur4in":Наистина си турчин
)))
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
jza49480915
Рейтинг: 434 НеутралноБраво и ние ще си имаме китайски град и той ще се казва Ловеч.Очакваите нашествие на около 10 000-20 000 китаици.
В Европа е така правят фабрики но работниците са си китайци.Да не би да чакате тепърва да обучават работници и да губят време при положение че китаеца работи по 12 часа и получава минималната заплата за страната и то чак след 5 години защото през другото време се откупва от мафията.Живечт по 15 човека в двустаен апартамент и всичко е общо.Това не е инвестиция а опит на Китай да стъпи на европеиския пазар а България е в Европа.Става въпрос че Китай няма да плаща мито и по този колите ще са много поевтини от произведените в Европа.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#51] от "ahorra":
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯУспокойте се , друзя! Ще работят българи, но от форума няма да вземат нито един!
Имам познат колега машинен инженер, вече е имал интервю в този завод. Стискам му палци да го вземат. Проектира с 3Д-програма на компютър!
robespierre
Рейтинг: Неутрално"Британският премиер Дейвид Камерън призова в понеделник британските компании да реинвестират по-голяма част от печалбите си "
Защо и Б.Б. не призове нашите пишман "капиталисти" да реинвестират печалбите си в производство, вместо да ги превръщат в луксозни стоки? Тогава няма да имаме нужда от китайските инвестиции. Но те мразят производството, искат само да купуват препродават и да богатеят без да са вложили никакъв интелект. Бърза възвращаемост, максимална печалба и никаква заинтересуваност за съдбата на икономиката.
****
Този коментар беше изтрит в 06:16 на 26/10/2010 от неговия автор.
antikommunist
Рейтинг: 648 НеутралноАми и при нас ще тръгнат нещата. Много са смешни тези дето умаловажават инвестицията. Просто България е страна без традиции в автомобилостроенето и е смешно да се иска на някои да дойдат изведнъж от Даимлер да произвеждат в Бг най-новите Мерцедеси. Особено след като Жан Виденов буквално изпъди навремето Роувър с безумната си политика.
schaft/expansion-automobilindustrie-wandert-nach-b ulgarien;2551189
Нещата стават стъпка по стъпка. Първо се заселиха тук производители на части за коли (Монтюпе, Иксетик, Язаки и др.). Сега се създава завод за зглобяване на автомобили, макар и китайски, който е планирано да се разшири към цялостно производство. В тази връзка има шанс да се създадът и залелят още много по-малки обслужващи фирми наоколо. И ако нещата се развият добре може и сигурно ще дойдат още и дори по-престижни инвестиции в България. Просто трябва време и стабилност.
Имаше една статия в Ханделсблат по този въпрос:
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/aussenwirt
antikommunist
Рейтинг: 648 Неутралноhttp://www.handelsblatt.com/unternehmen/aussenwirt schaft/expansion-automobilindustrie-wandert-nach-b ulgarien;2551189
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноМен по ме притеснява факта, че тия кокошкарници ще се движат по българските улици
ebter
Рейтинг: 1341 НеутралноАз лично ходих преди двадесетина дни в с. Баховица и ...видях всичко с очите си!!! Не вярвам до ...февруари да почнат производството на автомобили!!! Сега през октомври-нач. на ноември ще ходят наши специалисти знаещи англииски в Китай за ...обучение!!!???Докато ги обучат и докато се построят халетата...ще мине доста време!!!??? Поне през юни-юли да започнат...пак добре!!!???Но не ми се вярва!!!???Догодина по същото време...може да е по-реално първото сглобяване на автомобилите!!!/Защото преди всичко ...ще се сглобяват, а основните части ще бъдат от Китай/
ebter
Рейтинг: 1341 НеутралноКато отивате с колата си към стопанският двор/бившето ТКЗС-АПК/, завивате наляво и през стопанството стигате до ...постройките! Имам и снимки, но още не съм ги качил на компа!!! Някой път може и да ги ..покажа!!!???
slayerized
Рейтинг: 8 ЛюбопитноИстината е , както винаги, малко по-друга.
При този завод засега става дума за първоначална инвестиция от 80 млн. евро. Няма да има роботизирани системи, основно ще са ръчните операции. След 4-5 години, кот потръгнат нещата, идва вторият етап от инвестицията. Разбира се, ако всичко върви по план, в т.ч и продажбите. Водеща е китайската страна при реализацията на проекта, тъй като те са и нвиститорите.
Irina
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#52] от "КУРДО КОЛЕНКО":
++++++++++++
Irina
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#11] от "NPaine":
Вярно.Би трябвало да се радваме ,ама нали пусто обичаме да си мърморим .
Zizu
Рейтинг: 1020 НеутралноАко се направят халетата до края на годината, 3 месеца по-късно е нормално да започне производството.
Машини прости, народ неук.Всичко е въпрос на организация и най-вече контрол.
Трябва трудова дисциплина
И още нещо, не е проблем да дойдат 200-300 китаеца и да поработят в БГ
JediMonster
Рейтинг: 701 НеутралноПредставям си новата играчка на мутрите http://www.gwm.com.cn/en/hovern.asp само и трябва Б7 бронировка
Иначе по темата ако тази инвестиция се случи 100% ще окаже полужителен ефект на Ловеч и региона още повече ако се развие и да речем 35% от детайлите за автомобилите се копуват от България . Все пак да не забравяме във института по металознание кам БАН са дали доста интересни технологии на света!
Силата ще ти даде свобода!mariza
Рейтинг: 8 НеутралноДа,някой там бесе се сетил,есстествено,4е са си направили сметката китайците,6те продаваат колите си на по-ниска цена от еввропейската.Така 6те пробият в Европа.А кои 6те ги купува?Е,тези,на които по им изнася цената.не се притесняваите,за всеки влак си има пътници.А за кого 6те работим - все едно,важно е 4овек да има работа в БГ.
"Problemat na sveta e,4e glupavite sa samouvereni,a umnite vinagi se kolebaqt".Bartrand Rasel