"Практикер" свива продажбите заради Източна Европа

Продажбите на германската група "Практикер" намаляват с 5.9% до 911 млн. евро през третото тримесечие на годината сравнено със същия период на 2009 г., става ясно от отчета на компанията.


За деветмесечието продажбите са около 2.7 млрд. евро, а намалението е 5.8 на сто. В него са включени резултатите на магазините "Практикер" и Max Bahr в Германия и в Източна Европа.


Именно с влошените резултати на обектите в източноевропейските страни се обясняват и по-слабите продажби за последните три месеца. От ръководството на компанията заявяват, че бизнес развитието на групата е под очакванията.




Най-голямо негативно влияние имат магазините в Гърция и Румъния. Причините са задълбочаващата се криза в двете страни и повишаването на ДДС. Деветте магазина на веригата в България също имат по-малко продажби - за третото тримесечие с 18.7%, а за деветмесечието понижението е общо 24.4%. От септември до януари българските обекти са реализирали 42.6 млн. евро продажби.


Резултати се обясняват и с репозиционирането на "Практикер". Заради него бяха намалени промоционалните кампании и отстъпките от цените на стоките. От ръководството на компанията обясняват, че в началото това се отразява негативно на продажбите, но е помогнало за стабилизирането на маржа на печалбата, който леко се покачва.


Отчетът за тримесечието показва и продължаващо намаляване на нетната печалба с 6.2 на сто сравнено със същия период на 2009 г. За деветмесечието обаче свиването е почти 40%. От компанията прогнозират, че продажбите и приходите в края на годината ще останат по-ниски от тези в сравнение с 2009 г., но понижението няма да е голямо.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK