Маркетингова стратегия трябва да помага за привличането на чужди инвестиции в България

Маркетингова стратегия трябва да помага за привличането на чужди инвестиции в България

© Надежда Чипева



Българската агенция за инвестиции прави втори опит да избере фирма, която да направи маркетингово проучване и да изработи стратегия за реклама на страната като подходящо място за чужди инвестиции. Ведомството вече веднъж обяви обществена поръчка със същия предмет, но тя беше прекратена заради неточности в документацията. Изработването на маркетинговата стратегия е част от европроект на агенцията за реклама на икономиката на стойност 21 млн. лв.


Документите за новата процедура се подават до 25 ноември, а прогнозната стойност на договора е 475 хил. лв. Победителят ще трябва първо да направи изследване за това колко позната е България и какви са нагласите за инвестиции в страната. Проучването ще е за 10-15 целеви държави и 5-15 индустрии, които тепърва ще бъдат посочени. Те ще бъдат избрани на базата на анализ на международната консултантска компания "А.Т. Киърни" (А.Т. Kearney) за това къде трябва да се рекламира България и кои сфери на икономиката са с най-голям потенциал за привличането на чужди инвеститори.


След проучването в посочените държави те трябва да се категоризират по степен на познатост и нагласи към инвестициите в България. По същи начин трябва да бъдат подредени и индустриите. На основата на тази информация трябва да се направи тригодишна маркетингова стратегия, която ще се актуализира годишно, а след това документът да се редактира така, че да се използва до 2020 г. Той ще се използва за определянето на медиите, в които да се рекламират инвестициите в България, както и за организирането на срещи и семинари с потенциални инвеститори. За това ще бъдат изхарчени около 19 млн. лв.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 768 Неутрално

    и отново има неточности в документацията

    generator
  2. 2 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Пропиляното време и отлаганията до безкрайност на реформите са все

    грехове на слугите. С тези бездействия те отпратиха милионите на инвеститорите

    в Румъния. Сякаш следват стратегия на отблъскване на инвестиции, а не на привличане.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  3. 3 Профил на magarenko
    magarenko
    Рейтинг: 8 Весело

    Имаш едни 10 млн за инвестиране да кажем и изведнъж ... а брошурка в пощата?! На България! Гледай ти, как не съм се сетил - веднага отивам и инвестирам там ХА-ХА-ХАА.

    Или пък някой до вчера не знаел къде е БГ, научава и хоп, отива да инвестира. Сууупер. Точно тия инвестиции вече си заминаха и никога няма да се завърнат - не си ли научихме урока?

    Пари на вятъра, това са глупости.

  4. 4 Профил на ivobog
    ivobog
    Рейтинг: 225 Любопитно

    а как се прави конкретна оферта за 10-15 страни и 5-15 индустрии, а след това предварително подписваш договор без упомената цена. И това ако не е малоумие и поредния предрешен конкурс - корумпиран.

  5. 5 Профил на mrivanoff
    mrivanoff
    Рейтинг: 442 Весело

    Рекламата е най-бързият начин да съсипеш един скапан продукт. Дайте първо да оправим продукта, че като дойдат чужденците да инвестират, да не побегнат панически. За целта:
    1) Да намалим бюрокрацията.
    2) Да намалим корупцията
    3) Да създадем работеща съдебна система, която да защитава правата и интересите на хората и фирмите бързо и ефективно, а не елементарни дела да се влачат с години.
    4) Да подобрим образованието и то с приоритет висшето.
    5) Чак тогава да рекламираме.

  6. 6 Профил на bstefanov
    bstefanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз съм директор на агенцията за инвестиции. За съжаление наистина трябваше да спрем поръчката, защото имаше разминаване в документацията. Разпределението на парите в единия документ беше грешно (беше записано три години по 33%, а всъщност първата година по бюджет са около 80% и следващите две години - по 10%). Заради тази "огромна" грешка или трябваше да спрем поръчката, или да ни глобят 50 хиляди лева.

    В поръчката не са записани определени страни и индустрии, защото те се определят в момента от консултантите на АТ Kearney. Ако трябва да изчакаме дефинирането им, ще забавим проекта с още няколко месеца. А как се прави конкретна оферта - това е работа на фирмата, която кандидатства. Ако една фирма отсега не може да опише методологията, която ще използва, то най-вероятно не е правила досега маркетингови проучвания и стратегии. Имаме обявен бюджет за тази поръчка, той е около 480 хил лева без ДДС. Би трябвало фирмите, които кандидатстват, да могат да направят разчет как да направят необходимите иследвания с тези пари, без да има значение кои точно ще са държавите - мисля че едно интервю или фокус група с 5 участника с еднакъв background ще струва еднакво, без значение дали е в Швеция или в Швейцария.

  7. 7 Профил на bstefanov
    bstefanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "mrivanoff":

    Много съм съгласен с вас. Въпреки това, ако чакаме да свършим петте стъпки по-горе ще се сменят още десетина правителства, преди да сме започнали с рекламата.

    Знам че форума на "Дневник" е място, където ако не пишеш колко е зле в България и колко е добре навсякъде другаде получаваш стотина минуса, но аз лично не мисля че при нас бюрокрацията, съдебната система и прочие са много по-различни от държавите около нас.

    Целта на рекламата е да увеличи познанието за България. В момента в големи потенциални инвеститори като Китай или САЩ просто никой не знае за България. Естествено че няма някой да дойде да построи завод тук, защото е видял реклама в The Economist, но е твърде вероятно ако не я види, даже и да не си помисли за правене на бизнес в България.

  8. 8 Профил на bstefanov
    bstefanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Един последен коментар, понеже сега вероятно ще започнат дежурните постинги как нищо не разбирам, как агенцията и въобще администрацията на правят нищо и прочие - моля, ако някои има препоръки как да направим маркетинговата стратегия и въобще кампанията през следващите няколко години по-добре, моля да заповяда при нас (Аксаков 31) или да ми пише на b.stefanov@investbg.government.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK