Големите металургични заводи отчитат до 40% ръст на продажбите

Цените на газа и еленергията остават рисков фактор за отрасъла


"Западна и Централна Европа са основните пазари на българските металургични предприятия, а там вече не говорят за криза."
Антон Петров, председател на УС на асоциацията на металургичната индустрия

Големите металургични предприятия отчитат до 40% ръст на продажбите през третото тримесечие на годишна база, показват данни на Българската асоциация на металургичната индустрия (БАМИ) в Деня на металурга, който браншът празнува.


"Западна и Централна Европа са основните пазари на българските металургични предприятия, а там вече не говорят за криза", коментира пред "Дневник" председателят на управителния съвет на БАМИ Антон Петров.




По думите му все още рискови за отрасъла остават цените на основните енергоизточници - природен газ и електрическа енергия, както и финансовите проблеми на Балканите.


Година по-рано от металургичната индустрия отчитаха спад от 30-40 на сто. В момента предприятия като "Алкомет", "Аурубис", "София мед" и Оловно-цинковия комплекс реализират ръст на производството и продажбите, обясни Петров. Причина за по-добрите резултати е стабилизирането на западните пазари.


"Повечето от големите предприятия са базирани на експорта, което е и причината за тяхното стабилизиране сега. Разбира се, не може да се говори за постигнатите през 2008 г. резултати, но положителната тенденция я има", обясниха от БАМИ. Поскъпването на металите на международните пазари също е допринесло за стабилизирането на сектора.


За 9-те месеца средно продажбите на черни метали нарастват с 6% на годишна база до 256.5 хил. тона и със 7 на сто на месечна, показват данни на бранша. От август до октомври са добити 163.4 хил. тона течна стомана при 207.3 хил. тона през миналата година.


За сравнение, през второто тримесечие на годината бяха произведени 206.9 хил. тона. По-малко е и произведената електродъгова и отлята по непрекъснат способ стомана. За поредна година след спирането на "Кремиковци" в страната не се произвежда чугун.


От бранша очакват по-слабо последно тримесечие на годината заради спада в строителството, но при всички случаи по-добро от миналогодишното. Основните пазари за българските предприятия остава Централа и Западна Европа - около 70 на сто от произведената продукция, а 20-30 на сто са предназначени за балканските страни.



"Западна и Централна Европа са основните пазари на българските металургични предприятия, а там вече не говорят за криза."
Антон Петров, председател на УС на асоциацията на металургичната индустрия

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на michael22
    michael22
    Рейтинг: 8 Неутрално

    монополисти - педерасти

  2. 2 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Корекция - в страната СЕ произвежда чугун, но леярите не са членове на БАМИ.

    I don't want to believe. I want to know.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK