"Данон" преговаря да продаде водите Evian на японци

"Данон" преговаря да продаде водите Evian на японци

© Associated Press



Компанията "Данон" е започнала предварителни разговори за евентуална продажба на бизнеса си за бутилиране на вода, сред които и световноизвестният бранд Evian (както и Aqua и Volvic), съобщи в. "Уолстрийт джърнъл".


Това обаче може да се окаже по-сложно от обикновено, защото ще предизвика политическа буря сред французите, чувствителни към продажба на чужденци на емблематичен техен бизнес. Историята на Evian например се проследява назад във времето до 1789 г. и носи името на град във Френските Алпи с прочутата си кристално чиста вода.


Като се позовава на източници, запознати с хода на събитията, изданието посочва, че се преговаря с японски компании за безалкохолни напитки.




Бутилираните води са заинтересували още производителя на алкохол "Сантори холдингс" и пивоварните "Асахи брюърис".


Французите и японците не коментират новината.


Не е ясно дали се обмисля продажба на част или на целия сегмент от портфейла на "Данон", който е оценяван общо на 5-7 млрд. долара.


Възможно е също изобщо да не се стигне до сделка, ако френският гигант с пазарна оценка от 40 млрд. долара не получи изгодна оферта.


Японските компании имат ограничени възможности за растеж на местния пазар и докато лихвите в страната са почти нулеви усилено търсят шанса си зад граница.


В същото време бизнесът с бутилирана вода рязко намаля, след като в кризисните времена много потребители прецениха, че да я купуват вече е по-скоро лукс, коментира "Уолстрийт джърнъл". Допълнителен негативен ефект оказаха проблемите с чистотата, произтичащи от пластмасовите опаковки и енергията, консумирана при бутилирането.


Бизнесът на "Данон" с вода за пиене е най-големият по обем в света с пазарен дял от почти 12 процента през 2009 г., сочат данните на "Евромонитор". Продажбите на френския гигант са били за 2.58 млрд. евро или 17% от всички печалби на групата.


В същото време "водният" бизнес на "Данон" расте най-бавно – едва с 1% през миналата година при общ темп на корпорацията от 3.2%. Сред най-обещаващите се очертава сегментът на бебешките храни – ръст на печалбите от почти 8% за 2009 г.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK