Търси се изключение от европравилата за "Южен поток"

Търси се изключение от европравилата за "Южен поток"

© Reuters



Акционерите в газопровода "Южен поток" ще се обърнат към Европейската комисия (ЕК) за разрешение част от капацитета на тръбата да бъде резервиран само за тях. Това заяви министърът на икономиката и енергетика Трайчо Трайков, който участва в срещата "Бизнесът среща правителството", организирана от КРИБ и в. "Капитал".


Трайков добави, че ще се иска от Брюксел "да позволи 50-60-70% от обема на тръбата да се ползва само от собствениците й". А до останалата част да има свободен достъп за доставчици от трети страни.


Ако това стане, ще е изключение от европейските правила, които целят пълна либерализация на пазара. Трайков обаче уточни, че подобно изключение вече е направено за другия европейски енергиен проект "Набуко".




Причина за искането е, че в държавното споразумение между България и Русия от 2008 г. е записано, че целият капацитет на газопровода може да се ползва само от акционерите, обясни министърът. Това споразумение не е променено при визитата на руския премиер Владимир Путин, който беше в София на 13 ноември. Това обаче не пречи на проекта, смята министърът.


"Опасното е, че ако се стигне до конфликти, едната страна може да се позове на него, въпреки че компаниите казват, че априори няма да го използват", обясни Трайков. Той все пак добави, че за да не се стигне до спорни ситуации, ще се преговаря споразумението да бъде променено и в него да бъде записано, че при неразбирателства между акционерите, ще се дава сила на европейското право.


Министърът обяви, че вече е избран консултантът за проекта АЕЦ "Белене". Това е английската банка HSBC. Трайков отказа да даде подробности за цената на договора с нея. Това щяло да бъде направено от Българския енергиен холдинг, който провежда процедурата по избор. До момента от БЕХ липсва официална информация за резултатите от конкурса, който се провежда почти година.

Коментари (126)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ++
    ++
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само дано не търсят прекалено усърдно, че ЕС да не вземе да даде едно 'изключение' на всички нас.

  2. 2 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    //Той все пак добави, че за да не се стигне до спорни ситуации, ще се преговаря споразумението да бъде променено и в него да бъде записано, че при неразбирателства между акционерите, ще се дава сила на европейското право.//

    Дръжте се за европата , щото ако ни отсвирят, пак ни чака руско робство .....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  3. 3 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Весело

    Кога ли българските министри ще се научат да четат и да си свършат домашното преди да подписват договори ...

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  4. 4
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:00 на 14/01/2011 от неговия автор.

  5. 5 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Вижда се нещо положително - и по двата проекта се напредва.

  6. 6 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Типично по български - търси се изключение от европравилата ...

  7. 7 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Постигането на договорка за 30% от капацитета на ЮП да е свободен за трети страни ще е голям успех. На този етап руснаците са готови да отстъпят, защото си дават сметка, че ако днес се запънат по въпроса, ЮП ще се забави допълнително. Според мен нищо по ЮП не е решено още. Все още е възможно да се стигне до промяна на трасето или до промяна в съотношението в собственоста. Остава отворена и възможноста в бъдеще БЕХ да намали участието си в патока за сметка на европейска компания, например.

  8. 8 Профил на nikolaydkolev
    nikolaydkolev
    Рейтинг: 497 Весело

    Чакай да видя правилно ли съм разбрал.
    Сега трябва да идем и да кажем на ЕК,
    че по тръбата, която е отчасти наша,
    искаме да тече само руски газ;
    та, дали може да кривнем от правилата.

    Ей, ние вярно сме за утрепване

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    nikolaydkolev
    Големите майтапи ще са догодина. Вече чувам как Боко ще се възмущава: "Как да либерализираме пазара на газ, като лошите от Овергаз ще превземат всичко. ЕК, моля ви да поотложим малко либерализацията на пазара на газ, докато изградим връзки със съседите"

  11. 11 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1944 Любопитно

    София /КРОСС/

    Европейската комисия още през 2008 г. е казала какво трябва да направим, за да бъде „Южен поток” европейски проект, но предишното правителство тихомълком не го е направило. Това заяви премиерът Бойко Борисов на Годишната среща на бизнеса с правителството, по повод споразумението за газопровода "Южен поток", което Брюксел поиска да бъде променено.
    „Още тогава те са казали какво трябва да направим, за да бъде „Южен поток” европейски проект. Тихомълком, той не е направен. И сега отново пак идва при нас ние пак да вземаме решение, пак да го вкарваме в парламента и пак да водим тези преговори”, посочи Борисов.
    Той се обърна към присъстващите с въпроса: „Вие чули ли сте за това – аз чух за първи път сега”.

    Премиерът каза, че предложената от руския премиер Владимир Путин цена за АЕЦ "Белене" е 6,3 млрд. евро. Борисов упрекна предишните правителства като заяви, че до днес се водят преговори за централата, а до момента са правени три първи копки без да има точна цена.

  12. 12 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    Надявам се ЕС да им набие ЯКО каските и им покаже че с "далаверки по балкански/славянски" няма да стане!

    И току виж Патока се окаже мъртвороден... в една среда на либерализиран пазар?!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  13. 13 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До #11:
    Ето Ви малко по различен прочит и тълкуване на нещата:
    "Европейската комисия иска България и Русия да променят сключеното през 2008 година междуправителствено споразумение за газопровода "Южен поток", за да се гарантира, че до тръбата ще имат равен достъп и други доставчици освен акционерите.
    След подписването на документа комисията е поискала с писмо да го види, но българските власти не са й отговорили, каза Марлене Холцнер, говорителка на комисаря по енергетиката Гюнтер Йотингер.
    По-късно се изяснило, че достъпът до тръбата ще се регламентира в споразумението на фирмено ниво, което сключиха в събота "Газпром" и Българският енергиен холдинг (БЕХ).
    Европейското законодателство отделя производството и доставката на енергия от инфраструктурата и изисква всички доставчици да имат равен достъп до нея.
    Полша е консултирала с Брюксел наскоро сключеното споразумения за доставка на руски газ по вече съществуващ газопровод. Такива консултации са практика в ЕС, за да са сигурни страните-членки, че двустранните договори отговарят на европейското право, обясни Холцнер.
    Така е постъпило и сегашното българско правителство преди БЕХ и "Газпром" да подпишат.
    "Бяхме помолени да предоставим помощ на България при договарянето на това споразумение", каза Холцнер. "То беше променено, включвайки важни промени".
    Главната сред тях е, че ако акционерите желаят да запазят част от капацитета на тръбата само за себе си, трябва да помолят за одобрението на националния регулатор и Европейската комисия. Такова изключение се прави само за новите газопроводи като стимул за инвеститорите. Запазени капацитети в съществуващата мрежа обаче не са позволени.
    "Има обаче междуправителствено споразумение, датиращо от 2008 година и то трябва да се измени, за да съответства на европейското законодателство", каза Холцнер. Българските власти уверили комисията, че промените ще бъдат направени, добави тя.
    Говорителката припомни, че проектът "Набуко" за газопровод от Каспийския басейн за Централна Европа продължава да е приоритетният за ЕС проект на Балканите.
    "Южен поток" е много важен проект, но в сравнение са "Набуко" не предлага да диверсифицира газовите ресурси, а е ново транзитно трасе", каза тя."- цитат
    А кое е истината?

  14. 14 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Една новина, която няма да намерите в Дневник: НЦИОМ Одобрение за дейността на правителството през ноември изразяват 42% от изследването - с 4.5% повече отколкото през септември.

    http://dnes.dir.bg/news/pravitelstvo-gerb-predsrochni-izbori-7449080

    Проучването на НЦИОМ показва подобни, но малко по-различни данни. Според него през ноември най-одобряваните членове на кабинета са Цветан Цветанов (с 54% одобрение), Мирослав Найденов ( 53%) и Росен Плевнелиев ( 52%). За разлика от Найденов и Плевнелиев, които през последните месеци неизменно се оказват в центъра на положителни събития, от началото на атаките срещу него, вицепремиерът...

    Прочитане на целия коментар губи 8% одобрение.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  15. 15 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 870 Разстроено



    Питали Радио Ереван:
    - Какво е "невъзможно" в действията на ГЕЕРБ?
    Отговорът:
    - Да спазват европейските правила и да не си трайкат трайчовски пред Русия!

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  16. 16 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#7] от "Емо Ангелов":

    Тук си в грешка. Франция и ЕНИ спорят за дялове на територията на Италия, там където са реалните потребители, като французите искат от Газпром да намали участието си в италианската част за сметка на Газ дьо Франс. Трасето през България е транзитно и затова към тази част няма инвеститорски интерес.

  17. 17 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Една новина, която няма да намерите в Дневник: НЦИОМ Одобрение за дейността на правителството през ноември изразяват 42% от изследването - с 4.5% повече отколкото през септември.

    http://dnes.dir.bg/news/pravitelstvo-gerb-predsrochni-izbori-7449080

    Проучването на НЦИОМ показва подобни, но малко по-различни данни. Според него през ноември най-одобряваните членове на кабинета са Цветан Цветанов (с 54% одобрение), Мирослав Найденов ( 53%) и Росен Плевнелиев ( 52%). За разлика от Найденов и Плевнелиев, които през последните месеци неизменно се оказват в центъра на положителни събития, от началото на атаките срещу него, вицепремиерът губи 8% одобрение.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  18. 18 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    Роси Кирилова
    Ако ЕНИ иска да усвои достра средства от изграждането на морския участък на ЮП, може да бъде "стимулирана" да участва и наземния участък в България. Въпрос на преговори между Боко и Берлускони

  19. 19 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Навсякъде из Европа Бай Ганьо разнася образа на България и активно заявява различията между българите и европейците, нещо повече героят се опитва да пробие европейското чрез българското.Посещението при Иречек например е мотивирано тъкмо от възможността да се съгради общо пространство, обозначено с името България.Ако домогването до трапезата на Иречек изисква упоритост и хитрост, то самото ядене се нуждае от вдъхновение.Седнал на трапезата Бай Ганьо плюска, сърба, поти се, "трие люти чушки в чорбата, потънал в наслада".Мястото на трапезата се оказва амбивалентна зона на насладата и различията между българина и европееца.
    Басейнът е друго такова поле, където върху наслаждението отново се поставят граници. За немците басейнът е социално регламентирана зона, а за Бай Ганьо то е едновременно вода, поле на първичните наслаждения и place d'arm където става себедоказването. Поведението на Бай Ганьо е до голяма степен резултат от разминаването между ориенталската и европейската култури.
    Незнанията на Бай Ганьо се проявяват тъкмо в зоната на контакта.Всеки опит да излезе от собствената черупка води до объркване на комуникативните кодове, до недоразумения. Почуда, присмех и негодувания са единственото отношение на европейците към героя, затова из чуждия свят Бай Ганьо постоянно търси уюта и защитата на българското, единственото, което знае и познава.Той не е просто пътник, а пътуващ българин, не само търговец, а български търговец. Действията му постоянно произвеждат българско, а сред най-важните функции на българското е да очертава полето на чуждостта."Булгар" е възглас и на гордост, но и на границата, той е вик на прокудата, затова на пътя си из Европа героят не просто среща, той буквално търси и намира само българското.Бай Ганьо прави опит да етнологизира Европа, да я превърне в българска и от там идва невъзможността му да вникне в европейската култура и да диалогизира успешно с нея.За повествователят пък Европа е пример за следване и еталон за развитие, разказвачите са културни преводачи, които превеждат на Бай Ганьо културния език на Европа, но отказват да преведат на Европа културния език на Бай Ганьо, защото се срамуват от него.Постоянно излагащият се Бай Ганьо подсилва стремежа у повествователя към съхраняване престижа на нацията.Героят е плод на една доскорошна робска съдба, която го обрича на културна изостаналост.Затова и в първа част имаме известно оневиняване на Бай Ганьо, разказвачите постоянно се стремят да го избутат от очите на смаяните европейци, но напразно, воден от митологичното си съзнание Бай Ганьо винаги е център на ситуациите. Обиколил Европа героят не я опознава, не успява да възприеме част от нейната култура, да я откъсне и да я донесе в България.Напротив той се връща още по вулгарен и деградирал. Преди всичко той е със самочувствие на човек, който е “изръшкал цяла Европа”.

  20. 20 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Ле-еко не по темата, една руска медия казва някои неща по темата:
    "К "Южному потоку" присобачили Болгарию"
    source: http://kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1539414&ref=nf

    "Владимир Путин взял овчарку на руки. Болгарский премьер наконец повернулся к нему лицом. И только тут я обратил внимание, как они похожи.

    Щенок болгарской овчарки и болгарский премьер, я имею в виду. "

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  21. 21 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Цялата истерия около ЮП всъщност се свежда до простия въпрос: Ако похарчим около 800 млн. лв. за 3 г. изграждане на тръбата, ще получим ли 150-200 млн. лв. годишно от транзитни такси в периода 2015 - 2020 г.? Тези цифри изглеждат логично, но има риск и той не идва само от Русия. Европейските потребители по тръбата може да не искат (да нямат нужда) от толкова газ, колкото ни е необходим на нас за да ни излязат сметките. А към това се добавя и риск Русия да не транзитира необходимото количество газ, заради изобилието от патоци и възможност за политически маневри (добра Украйна, лоша Украйна)

  22. 22 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#18] от "Емо Ангелов":

    ЮП има два морски участъка. За кой от двата говориш. Ако имаш предвид някакъв по-голям стимул за участие, освен този за парите на потребителите кажи.

  23. 23
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:45 на 16/11/2010 от неговия автор.

  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#12] от "B52":

    Патриот!!! Ако има някой дето непрекъснато да ни бие по главите, някои хора непрекъснато ще бъдат в ерекция!

    На ви тъпан на, на, на!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    А пък идеята за свободен капацитет на ЮП за трети страни кореспондира с възможността в района на Варна да се изгради терминал за компресиран газ идващ от каспийския регион през Грузия. Румънците също копаят е тази посока. Е тук не знам как ще се разберем с Газпром, след като за тях основната стратегическа цел е югоизточна Европа да си стои откъсната от каспийския газ.

  26. 26 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    "Трайков обаче уточни, че подобно изключение вече е направено за другия европейски енергиен проект "Набуко"."

    И аз съм сигурен, че нито в Турция нито в Азърбейжан се е намерил един Б52, който да почне да се моли някой да накаже държавата му, да не говорим пък, че не са се намерили ...., които да приветстват тази по-детски чиста, исконна мечта!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  27. 27 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1482 Весело

    До коментар [#24] от "tribiri":

    Интересно къде се намеси "патриотизма" в играта...
    Става дума за правила и спазването им.
    Което ако се случва6е в БГ повечко тя не би приличала на разграден двор (кочинка).
    Което си е една патриотичка кауза, по своему...

    А дали има връзка между (проблемите с) ерекцията и повечко бири - това не знам

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  28. 28 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    Роси Кирилова
    Не знам ЮП да има два морски участъка. Знам само за черноморски такъв. Може да бъркам, признавам.
    Просто правя аналогия с изграждането на Син поток, когато точно ЕНИ получи голямото парче от тортата като изгради подводното трасе.
    Това очевидно са пари на инвеститорите, които после ще трябва да се вземат от потребителите (или вече са взети авансово

  29. 29 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#27] от "B52":

    А как, ще коментираш това, че при Набуко вече има прецедент и точно същите клаузи са заложени там!
    Друг е въпросът, че Набуко просто няма да тръгне, защото Азеърбейжан и Турция няма как да се разберат, а на Европа, май този проект вече не и е нужен, защото след предприемането на мерките за съкращаване на потреблението на газ, Русия ще стане по зависима от потребителите в икономически план, отколкото те от доставчика си.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  30. 30 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ха-ха-ха Булгаристан. Докато премиера обяснява, че за кокошкарниците в Несебър трябва стрикто да се приложи закона и да не се заобикалят правилата, за Ю.П. се търси заобикаляне на правилата.

    После се мрънка, че сме нямали доверие на институциите

    Alea iacta est!
  31. 31 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    До коментар [#26] от "tribiri":
    За Турция и Азърбейжан не знам, но аз приветствам че ЕС разкара Румиту Желева и от поста на (кандидат)еврокомисар и вън6ен министър на Република България.

    Ако се бе оставило на "суверенните български власти" (които я изкараха по-чиста от сълза и безкрайно компетентна) то това недоразумение 6те6е да е лицето на страната ни.
    Някой да си спомня за този позор, или разчитаме на....

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  32. 32 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Емо, много добре ти е известно че договора за ЮП ще трябва да бъде ратифициран в парламента.
    Ако ГЕРБ го внесе ще имаме предсрочни избори, нов парламент и нов и нов, и накрая ще зацикли проекта, защото България не иска да си продава земята на Газпром, не иска да плаща договори които не са и разяснени, не иска да плаща на същия доставчик, а тогава ГЕРБ ще трябва да обясни защо иска да наруши ЕС еконормите за същия доставчик, при условие че има работещ и напредващ проект за алтеранативни доставки по НАБУКО.
    В ГЕРБ не са малоумни и това им е пределно ясно!
    Ясно им е и как ще отговори ЕК - духайте супата, същото което ще предадат и на Путлер. С поздрави от София.
    Това е фабулата.
    А отделно че ЮП е техинчески невъзможен проект е отделно.
    Сега конкуренцията е кой ще излъже повече. Путин неговите си избиратели или Боко Путин.

    The biggest risk in life is not taking one.
  33. 33 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    tribiri
    Според мен Набуко зацикли напоследък и заради относително новите идеи за терминални връзки между България/Румъния и Грузия. Връзки със доста по-малък капацитет, но напълно достатъчки да диверсифицират доставките за България, Румъния, Сърбия, Македония и Унгария.
    Терминалните връзки заедно с обслужващите съдове, май излизат по-евтино и са политически по-надеждни

  34. 34 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    До коментар [#29] от "tribiri":

    Това което искам да се коментира от патриотична гледна точка е кое е по-добре за БГ

    # да продължава да зависи 100 (сто)% от 1 (един) доставчик на енергоносители или да има алтернативи
    # Българиа като ДОБРОВОЛЕН член на ЕС зад кой проект следва да застане - Набуко или Патока?

    Вярно на русопати е трудно да се обясно да не изпадат в теле6ки възторг когато Россия покаже намеренията си да (пре)продава газ. За тях не е важно че хората стояха на тъмно при положение че ние си го "отнесохме" когато Россия и Украйна се дракаха. Повредата е в чипа...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  35. 35 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 551 Весело

    "Ако това стане, ще е изключение от европейските правила, които целят пълна либерализация на пазара. Трайков обаче уточни, че подобно изключение вече е направено за другия европейски енергиен проект "Набуко"."

    Е, какви са тия "европейски правила", които никога не са прилагани !?!? Ако по единствения аналогичен на "Южен поток" европейски проект е направено изключение, можем да смятаме, че това е прецедент, определящ европейските правила при такива проекти.

  36. 36 Профил на Роко 7
    Роко 7
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#17] от "Български патриот":

    Досаден комуняга, още ли не си изкарал гюнделика. Гътни си пърцуцата и заюсвай.

  37. 37 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#33] от "Емо Ангелов":Терминалните връзки заедно с обслужващите съдове, май излизат по-евтино и са политически по-надеждни

    И са директни. В смисъл, че заобикалят Турция, която става все по-несигурна. Шансовете на Набуко и според мен намаляха през последната година. Сигурно не знаем и всичко, което накара Трайков и Борисов да сменят на 180 градуса българската политика за газопроводите.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  38. 38 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#13] от "ПРОРОК ИЛИЯ":
    "Има обаче междуправителствено споразумение, датиращо от 2008 година и то трябва да се измени, за да съответства на европейското законодателство", каза Холцнер.
    Това е факт и споразумението се нарича "СПОРАЗУМЕНИЕ между правителството на Република България и правителството на Руската федерация за сътрудничество при създаването на газопровод за транзит на природен газ през територията на Република България обн., ДВ, бр. 99 от 18.11.2008 г., в сила от 12.08.2008 г. " Текстовете на чл.1, чл.3 т.1 и ч.19 от него действително са в противоречие със вторичното право на ЕС- директиви и регламенти ,които са в сила към момента на подписване на споразумението. Към този момент Република България е държава- член на ЕС и е длъжна да се съобразява със директивите и регламентите на ЕС по отношение на обща енергийна политика на Съюза.
    В чл.18 и чл.20 т.3 във връзка с чл.1 от Споразумението от 2008г. ясно е указан начина за изменение на споразумението. Но чл.20 т.4 казва"4. Прекратяване действието на споразумението няма да засегне изпълнението на задълженията, предвидени в договорите, сключени в рамките на това споразумение през периода на действието му."Ето защо не е налице правен интерес от прекратяване на Споразумението, а само от неговото изменение.
    ""Бяхме помолени да предоставим помощ на България при договарянето на това споразумение", каза Холцнер. "То беше променено, включвайки важни промени".
    Главната сред тях е, че ако акционерите желаят да запазят част от капацитета на тръбата само за себе си, трябва да помолят за одобрението на националния регулатор и Европейската комисия. "
    Помощ на България и консултация с ЕК е предоставена- остава да се формулира/ по мое предположение/ текста на изменението на споразумението "с писмено съгласие на страните. ВСЯКАКВИ изменения на това споразумение влизат в сила в съответствие с точка 1 на този член. "- чл.20 т.3 от споразумението. Т.е. да е налице текст за изменение на Споразумението, който да бъде подписан и от руска, и от българска страна.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  39. 39 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    dqdomart
    Здраво работиш поздрави!

  40. 40 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Шансовете на Набуко и според мен намаляха през последната година.
    --------------------------------
    Тикво гербаджийска,
    Шансовете на Набуко станаха нулеви в момента в който русия обяви, че няма да разреши преминаването на тръби през Каспийско море, което по международно право и е бащиния.

    До останалата сволач.
    Подобни каузи са мъртви, защото ЮП минава през Русия и морето и ако някой се включва може да го направи само тук и то чрез специални съоръжения, свързването на които зависи от акционерите. Известно е, че България не ще да си прадава газа въпреки колосалните му количества, а другите доставчици с тръби до България са пак Газпром. Отделно транзитните такси ще са такива, че на някой ще му е по-изгодно да си го пренася в стари москвичи в газови бутилки, нежели да плаща на акционерното дружество.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  41. 41 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#30] от "gelethian":

    Dobre казано ...)))))

    BIG AL
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  44. 44 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#38] от "dqdomart":
    Много си скаран с правото на Европейския съюз.

  45. 45 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    др. Иванов
    Не се пъни толкова. Хайде да си представим, че към 2016 г (примерно) България има терминал за компресиран газ край Варна и има и ЮП. Да си представим, че в момента Х ЮП е натоварен на 50% (примерно поради технически проблеми), а Сърбия изпитва остър недостуг на газ. Е какво? ЮП няма да пропусне чужд газ до Сърбия?
    Ами ако Сърбия и кажете това днес, тя може да прецени да, че ЮП не я интересува.
    Просто не мога да разбера как днес - 2010 г. си представяте един Газпром (Русия) която тропа като един Хрущов по масата и всички я слушат?!

  46. 46 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Здравейте, охлократи в коментара...охлократите са тук. Браво - бдите, а? Минусите си ги слагайте, мислейки, че тук се оценява вашия личен живот с минус.Чували ли сте за кучетата на Павлов? На кратко било е серия от експерименти. Куче, лампа, храна.

  47. 47 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Весело

    КАК да обясниш на българите , на едно червено или гербаджийско правителство, че ТЕ самите имат , много по- голям ИНТЕРЕС от Набуко , отколкото други страни в ЕС, които си имат диверсификация на доставките..КАК да им обясниш,че саботирайки Набуко, бързайки с руския Южен .., те самите НЕ желаят да защитават СОБСТВЕНИЯ си интерес - на алтернативност , на пазар с възможност за избор-на цени..))
    НЕВЪЗМОЖНО е , това да обясниш на гербаджийте и червените ..:))

    BIG AL
  48. 48 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Няма нужда да се търси нещо, което си го има.
    Директивите на ЕС дават възможност при реализацията на големи инфраструктурни проекти в енергетиката да се прилага изключване от правилата за регулирания достъп на трети лица. Това се прави абсолютно всички проекти и е съвсем регулярна процедура. Не разбирам, защо отново се вдига шум за нещо, което е напълно нормално и се търси под вола теле.
    С оглед практиката на ЕК (общодостъпна е на страницата на ЕС) е напълно реалистично около 70% от капацитета да бъде резервиран за собственика на тръбата. Освен това тази процедура ще се проведе за всички участъци, които преминават през ЕС държави, не само за България.

  49. 49 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    И в какво ще е по-голяма ползата от Набуко, една фикция, която никога няма да видим, в сравнение с ЮП.

    Няма да има терминал за снижен газ във Варна, а ако на Сърбия и трябва газ ние/с Газпром/ ще й доставим.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  50. 50 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#47] от "big_al":

    А как си обясняваш факта:
    - че Германия и Франция нямат проблем да правят Северен поток с Газпром. И то чрез дружество, в което Газпром е мажоритарен собственик;
    - че Северен поток е обявен за проект от общо европейско значение и като такъв е включен в обхвата на .нар. Тrans-European energy networks съгласно Decision No 1364/2006/EC?

  51. 51 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#50] от "zenola":

    Ами толкова е просто да го обясниш..)

    ОГРОМНИ икономики, с алтернативност-НЕ само ГАЗПРОМ - доставки..
    А и живели БЕЗ комунизЪма на ГАЗ-КГБ-ПРОМ след войната /поне 2/3 от Германия /..и всичко , следващо от ТОВА..))
    Хайде ,ч е си имам и работа..)))

    BIG AL
  52. 52 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#39] от "Емо Ангелов":

    Може ли едно разяснение. Какво точно е изработил?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  53. 53 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    др. Иванов
    Да бе да... да напомня кризата от 2009 г. Вие с Газпром оставихте България 15 дни без газ (и Сърбия и Словакия и Унгария и Австрия) Само че на Австрия и Унгария не им дремеше особено

  54. 54 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Десен
    полезни линкове с текстове за европейските регламенти в областа на газа, текста на споразумението с Русия за 2008 г. съобщението до медиите от ЕК тия дни.
    За мен това е ценно, защото мразя да гугалирам. консерватизма на възрастта

  55. 55 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#54] от "Емо Ангелов":
    С едно уточнение - текстове за европейските регламенти в областа на газа, текста на споразумението с Русия за 2008 г. са пейстнати от правно-информационна система Апис, а не от Гугъл

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  56. 56 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    zenola
    В случая със Северен поток липсва транзитираща страна. Имаме практически пряка връзка производител - голям потребител на газ. Северен поток избягва транзитирането през Беларус и Украйна. Затова договорките там бяха лесни, а Газпром изобщо не му е хрумвало да налага нещо неизгодно на най-големите си потребители.
    Смисълът на ЮП донякъде е същият, да се избегна транзита през Украйна, но се попада на тразита през България и Румъния.
    Руснаците са в правото си да се борят срещу един монопол - монополното положение на Украйна като транзитираща страна. Ние обаче, сме в правото си да се борим с нашия си монопол - единствен доставчик на газ. А дали и колко ще транзитираме е друг въпрос, въпрос който е добре да обсъдим освен с Русия и с големите ни братя потребители на запад.

  57. 57 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#54] от "Емо Ангелов":

    Едно уточнение (много съществено) - има разлика мегду директиви и регламенти. Вторите се прилагат директо за страните членки, а първите следва да бъдат траспонирани. Въпросът с изключенията от регламентирания достъп на трети лица е уреден в директива 2003/55/ (все още действаща, новата, която е част от третия енергиен пакет урежда въпроса по същия начин). Инретесното е, че чл. 22 от директива 2003/55/ не е транспониран в българското законодателство. Та, много е интересно, как ще се процедира. Разбира се, подхода, който беше избран при Набуко е абсурден - ДКЕВР взе решение въз основа текста на директивата.

  58. 58 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#47] от "big_al":

    Как да обясниш на Алчо,че изпълнението на Набуко зависи много малко от нас?Саботирал го някой!Изобщо само си писателствате тук,нищо друго

  59. 59 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#56] от "Емо Ангелов":

    Всичко това е факт.
    Сравненито с СП го направих в светлината на това, че очевдно европейците нямат нищо против да правят бизнес с Русия.
    Не виждам причини и ние да не правим същото.

  60. 60 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    zenola
    Ясно, това МИ стана ясно тия дни, признавам
    Предстои ратифициране. Предстоят преговори (пазарлъци) с ЕК. Предполагам, че от ЕК ще се съгласят на компромиса 20-30% от ЮП да са свободни за трети лица.
    Даже компромис от вида: "когато капацитета на тръбате не е запълнен на хх%... пак върши работа.
    Просто не е интерес на България нито е допустимо в ЕС крайното положение - пълен отказ от допускане на трети лица.
    Просто си представете граничния случай (от 2009 г.) когато тръбата в течение на 15 дни е празна! Та въпросът не е само в този регламент, а в наличието на въпросното трето лице със собствен неруски газ. Ето тук от ЕК няма да ни простят, ако не диверсифицираме източниците си на газ. Това е вече ДИРЕКТИВА. И по нея предстоят САНКЦИИ. Понеже е задължително от ЕК отпуснаха и средства за диверсификация. По-честно от това няма накъде.

  61. 61 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#57] от "zenola":
    Хмммм...Ето - хармонизираме си правото с правото на ЕС, но реалния процес по транспониране на директивите от вторичното право на ЕС е крайно ограничено...А за директно позоваване на регламентите на ЕС- да не говорим- липсва тотално като явление във България

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  62. 62 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    zenola
    ама и аз лично нямам нищо против да правим бизнес с Русия, КАКТО ГО ПРАВЯТ ЕВРОПЕЙЦИТЕ, само че ние не го правим по европейски.

  63. 63 Профил на Величка Маринова
    Величка Маринова
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Още по темата за достъпа на трети страни до преносната мрежа- http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:293:0067:0071:BG:PDF
    В Официален вестник на ЕС от 11.11.2010 г. е публикувано РЕШЕНИЕ НА КОМИСИЯТА
    от 10 ноември 2010 година
    за изменение на глава 3 от приложение I към Регламент (ЕО) № 715/2009 на Европейския парламент и на Съвета относно условията за достъп до преносни мрежи за природен газ.
    Дава се определение на техническата информация, необходима за получаване от страна на потребителите на газопреносни мрежи (network users) на реален достъп до системата, определение на всички важни точки във връзка с изискванията за прозрачност, както и на информацията, която трябва да се оповестява за всички важни точки, и на графика, съгласно който да се публикува тази информация

    VelMar
  64. 64 Профил на Величка Маринова
    Величка Маринова
    Рейтинг: 605 Неутрално

    А ето и изявлението на комисар Йотингер по газовия договор на Полша
    Изявление на комисаря по енергетика, направено на 4-ти ноември 2010 г. по повод газовия договор между Полша и Русия.
    Комисарят по енергетика Йотингер прави изявление по повод проведена среща между негови служители и зам.министър Budzanowski. Комисарят приветства разясненията, които е дала полската страна по сключеното споразумение между операторите "EuRoPol-Gaz" собственик на газопровода „Yamal” и бъдещия оператор на газопровода „Gaz-System ". И двете страни са подчертали ключовата роля на следващите мерки, които следва да се предприемат от полския енергиен регулатор и изключителната важност на разработването на Мрежовите кодекси от страна на „Gaz-System”. Полските власти следва да потвърдят в писмен вид поетия ангажимент за осигуряване на съответствие между полското право и правото на ЕС и то чрез конкретни решения за правоприлагане на правилата.
    Комисар Йотингер изразява задоволство от резултата от срещата, и от доброто сътрудничество с полските и руските власти за предоговаряне на междуправителственото споразумение за "Yamal”, подписано миналата седмица. Междуправителственото споразумение предвижда рамка за сътрудничество на държавно ниво, докато Споразумението между операторите предвижда допълнителни подробности по търговско споразумение между двете дружества.
    Комисар Йотингер изразява задоволство от постигнатия успех, който гарантира, че Междуправителственото споразумение между Русия и Полша е приведено в съответствие с правото на ЕС.
    По специално това означава, че операторът на газопровода " Gaz-System” ще отговаря за сключването на договори за пренос на недискриминационна основа и, че Полша може да ре-експортира руски газ, доставен в Полша. Полша не може повече да използва Междуправителственото споразумение, като инструмент, който да й позволява да не спазва изцяло разпоредбите на Втори и Трети пакет за вътрешния енергиен пазар.
    В изявлението още веднъж се отбелязва, че на проведената среща полската страна е предоставила информация за разпоредбите на споразумението с оператора, които са от значение за оценката на ЕК, доколко те са съобразени с правото на ЕС в областта на енергетиката. Полските власти и представителите на ЕК са се съгласили, че споразумението на оператора следва да бъде допълнено от по нататъшни мерки, свързани с изпълнението, като например създаване на мрежов кодекс, който следва да дава условията и реда за:
    1.изчисляване на наличния капацитет, базирано на принципа „ползвай го или го загуби” (use-it-or-loose-it principle);
    2.разпределението на наличния капацитет от оператора по прозрачен и недискриминационен начин;
    3.предлагане на услуги за реверсивност на потоците;
    4.прилагане на недискриминационни тарифи , определени на база на разходите;
    5.бъдещото развитие и разрастване на "Yamal";
    Освен това, след въвеждане в полското законодателство на разпоредбите на Третия пакет за вътрешния енергиен пазар(срокът за всички държави членки е месец март 2011 г.) , ще са необходими допълнителни мерки, например мерки, които да гарантират спазването на разпоредбите за отделяне (unbundling provisions). Това включва също полският енергиен регулатор да сертифицира оператора на преносната система, след получено одобрение от Комисията.


    VelMar
  65. 65 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#60] от "Емо Ангелов":
    Поздрави Май, че е по- добре да се облегнем и на регламентите на ЕС- имат нормативен характер, задължителни са в целостта си и са директно приложими във всички държави- членки на ЕС

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  66. 66 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#63] от "Величка Маринова":
    Отново Ви благодаря!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  67. 67 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#61] от "dqdomart":

    Всъщност в областта на енергетиката транспонирането е почти 100%.

  68. 68 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    А къде е дремал представителят на ЕК и не е казал, че трябва промяна преди да се подпише споразумението?
    Нали затова беше в България за подписването?

  69. 69 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#67] от "zenola":
    Чудесно, въпросът е това да се случи и със други сектори, освен енергетика, но това не е по темата.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  70. 70 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Айде почна се руския Путинов рекет над Европа! А Трайчо Трайков дори не се усеща, че са го направили на Троянчо Русков! Добре, че в ЕС не са шарани на кука! Той обяви, че е ще се иска от Брюксел "да позволи 50-60-70% от обема на тръбата да се ползва само от собствениците й". А до останалата част да има свободен достъп за доставчици от трети страни. С други думи 70% за Руски газ на Газпром! Той обаче уточни, че подобно изключение вече е направено за другия европейски енергиен проект "Набуко". Да ама за печалбите в пари, а не за запазване на капацитета за руски газ! Изобщо България вече е предупредена от ЕС за санкции (доста жестоки в случая, включват и изключване от ЕС) за провеждане на политика на сепаратизъм и бойкотиране на Европейската политика за енергийна независимост! Така, че най-вероятно цялата дунанма ше се сведе до подаряването на едно куче на Путин!

  71. 71 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    dqdomart
    Уф, в пост 60 очевидно обърках понятията
    Исках да кажа, че за разлика от проблема за допускане на трето лице до тръбата, диверсификацията на доставките ни е задължителна в термините на ЕК.

  72. 72 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#71] от "Емо Ангелов":
    Регламентите и директивите, които трябва да се изследват в хронологичен ред са достопочтено количество нормативни текстове, така, че тази работа би следвало да бъде извършена от няколко юриста. Нищо необратимо не е станало- просто винаги съм предпочитала регламентите именно поради правната им природа

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  73. 73 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Хайде да си представим, че проектут Набуко е изпълнен. Въпрос: Може ли по Набуко да се транзитира и руски газ, според европейките правила?

  74. 74 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#72] от "dqdomart":
    Ето - сега аз направих пропуск- регламенти, директиви и решения

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  75. 75 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#70] от "gibi":

    Много интересно по Южен поток през територията на България кой друг може да пренася газ.

    Може би са открили огромни залежи в Румъния?

  76. 76 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    kaka_ginka
    въпросът първо е принципен, а практически виж ми пост 33.
    Цялата драма се върти около каспийския газ

  77. 77 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 551 Неутрално

    А как ли е за Северен поток? Германия май не е България?!

  78. 78 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#21] от "Емо Ангелов":

    Е, ... ще направим две-три първи копки и там, ще изхарчим 400-500 милиона за софри и "проучване на трасето", пък може и по-добре да стане. Малко оптимистично скочихме на дебелата тръба ама след време... не се знае,.... ако тая тръба става само да си я врем отзад, нека намалим диаметъра де.

  79. 79 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    kirkor
    Добър въпрос! Много даже. Можем само да гадаем Може ли Германия, т.е. германска енергийна компания да "транзитира" или ТЪРГУВА руски газ например за Белгия, Люксембург... Според мен руснаците изобщо не се интересуват какво става с газа им, след като са го продали в Западна Европа. Ама тук на Балканите се интересуват и командват

  80. 80 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#75] от "kaka_ginka":

    Каква Румъния, хората ти казаха, че сондите са в центъра на Люксембург и всеки момент ще почне добива. После оттам насам със самолети, от летище бургас в туби и на магарета и включване около Плевен та право във Европа. Чети програмата на СДС, там всичко е описано.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  81. 81 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    mdaa
    Ами какво да ти кажа... прав си, и аз имам същите страхове, но дано да грешим и двамата... все пак не сме в 1997-ма, нито 2007 ма...

  82. 82 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#28] от "Емо Ангелов":

    Вторият участък е Игуменица-Бари, също много тежко трасе. Не знам защо неща които са очевидни не им се обръща внимание, или бързо се забравят.

  83. 83 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    др. Иванов
    можеш да иронизираш колкото си искаш, но изобилието от втечнен газ за западна Европа е вече факт в т.ч. и за въпросния Люксембург. А ако не ние, то румънците като нищо ще спретнат един терминал за втечнен газ от Грузия. Хич не ви бива в прогнозите напоследък...

  84. 84 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    Роси Кирилова
    иииии да! Мерси! Права си! Непрекъснато се чудя за какво спорят Путин и Берлускони. Очевидно не се разбират за нещо, защото ако се разбираха ЮП да е тръгнал вече, още при тройната...

  85. 85 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Извинявай, пропуснах, че след центъра на Люксембург най-големият производител на газ по земните кълбета е Грузия. То от Грузия какво друго ако не газ да искаш, кеф ти втечнен, кеф си компресиран, кеф ти газ между ушите.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  86. 86 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    "Той все пак добави, че за да не се стигне до спорни ситуации, ще се преговаря споразумението да бъде променено и в него да бъде записано, че при неразбирателства между акционерите, ще се дава сила на европейското право."
    Това на практика значи, че акционерите трябва да се съгласят да променят съдържанието на чл. 19 от споразумението,като в него се съдържа съвсем нов текст, в който изрично да се указва, че при наличие на спор примат има правото на ЕС.
    Ако Русия се съгласи- О.К.,но въпроса е какво се прави, ако Русия категорично откаже да се съгласи, като се позове на неизяснения въпрос за собствеността на акционерите.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  87. 87 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    др. Иванов
    Грузия си има тръба за азерски газ. Въпрос на инвестиции е, да се поразшири Сори.

  88. 88 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#83] от "Емо Ангелов":

    Няма какво да спретват, те си имат терминал за втечнен газ в Мидия(12 мили северно от Констанца).
    И точно там съм карал втечнен газ от Батуми. Имат и един друг терминал близо до Галац, но там се товари само на вагони и камиони.

  89. 89 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    И как виждаш азерите да решат да се бъзикат с Русия, след като си добиват газа върху подарени от нея, но не признати с международен договор води? Достатъчно е едно изявление на Русия и да си върне шелфа, кой ще поеме този риск?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  90. 90 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    mdaa
    сериозно!? Не знаех! Знам само, че има проект, очевидно нов проект за терминал на втечнен газ. Може би става дума за по-голям капацитет... за 4 млрд. куб.м. годишно.

  91. 91 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    др. Иванов
    кой? Бритиш Перолиум? Тексако? Кои са още там? Какво, ще ги бомбандирате ли? Е защо още не сте започнали?

  92. 92 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    др. Иванов
    освен това азерите вече се бъзикат с Русия, като продават газ на Турция, че и на Гърция. А и проклетите туркменци и те .... къде са тръгнали, не знам хахах

  93. 93 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    mdaa
    да не бъркаш нещо? Да не би да става дума за терминали за пропан-бутан?

  94. 94 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#83] от "Емо Ангелов":

    Основният проблем на Иванов е, че не може да си извади от гъза съветската ушанка, и понеже не може да седне като човек пред компютъра (като изгони внучето) много се изнервя и започва да си ги пише едно към гьотере. Петолъчките които горят в очичките му пречат да осъзнае, че не много бавно, но особено методично ЕС налага правилата си на "Гъзпром" и рашките нямат мърдане. Остава им тая награда, да подкупят някое хюмне като Трайчо да подпише такъв договор, че после да ни искат неустойки (щото ще кажат, че не е техен проблем европейското законодателство) - това естествено само в БГ, защото в друга държава такива предатели не могат да се намерят. А защо ЕС мачка "Газпром" ще оставя на фантазията на червените кхмери. Има общо с общата тенденция за потребление на руски газ, цените на спот-пазарите, новите технологии и други такива буржоазни отживелици, които "големите руски бизнесмени" Милер, Путя и Ко. пропуснаха покрай очите си, за да се събудят в един нов и враждебен свят, в който не можеш да подкупваш отделни държави с евтина газчица, просто щото не можеш да им я предложиш. И като искаш тръби и договори ти се налага да се съобразяваш.

  95. 95 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Същите тези ги изгониха със шутове от други находища без да им мигне окото и въпреки мрънкането от САЩ и ЕС. Русия е в правото си да си върне отстъпените през 90-те години крайбрежни зони на бившите републики, защото има право на това, а освен това Иран въобще не призна тези отстъпки и не разрешава в неговата част на морето да навлизат плавателни съдове с нац. флаг различен от руския. Русия не смята да си връща отстъпеното, защото всички са лоялни към нея, но именно защото са лоялни, а не защото някой ще я стресне или ще й противоречи.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  96. 96 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#92] от "Емо Ангелов":

    Това е друга болна фантазия на шизоидното му съзнание. По принцип той е твърдо убеден, че целият свят е бащиния на Московията и тя може във всеки един момент, без повод и предупреждение да си поиска и вземе каквото си пожелае от който си пожелае. Как в теорията му се вписва факта, че върнаха разни гранични острови на Китай, остава неясно за медицината на този етап.

  97. 97 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1094 Весело

    До коментар [#95] от "др. Иванов":

    Иванов, пий ги тия хапчета, че пак си получил халюцинации. Да не би пък да си се подкарал от рано с пърцуцата бе? Я кажи сега как Путя Первий Могучий ще изгони "Ексън" от Мексиканския залив само като подпръцне по "Первий" на Останкино.

  98. 98 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Alien
    естествено си прав, обаче имам лекото подезрение, че не сме само ние ... подозирам руски хюмнета и в Гърция...
    Май проблемите ни за връзката между българската и гръцката мрежи с свързани с "дългата ръка на Газпром". Трайков лъже, ама там някой маже.
    Е... всичко това са последни напъни.
    А що се отнася до др. Иванов оставям до в сигурни ръце и отивам да спортувам.
    Лека на всички

  99. 99 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1094 Весело

    До коментар [#97] от "Alien":

    Не - всъщност по-добре да чуем легендата как др. Иванов е построил две Българии и двете са му длъжни (да му слушат глупостите)!

  100. 100 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#90] от "Емо Ангелов":

    Абсолютно сериозно не се шегувам, бил съм там преди три години и нищо чудно вече да са го разширили. Но и тогава си беше напълно уреден терминал с инсталации за втечняване , азотиране, цистерни за съхранение и връзки към газопреносната им система. Става дума за пристанище с размерите на Варна-Запад.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK