Успеваемостта на шофьорските изпити е намаляла с една четвърт

Успеваемостта на шофьорските изпити е намаляла с една четвърт

© Юлия Лазарова



Успеваемостта на шофьорските изпити е спаднала с 25% след въвеждането на камери в залите за листовки и в автомобилите за кормуване. Това съобщи транспортният министър Александър Цветков в интервю за БНР. По думите му това означава, че в досега "може би 25% от тези, които са се явявали, не са си взимали книжките по почтения начин, така както трябва да бъде, тоест те не са достатъчно подготвени". Според Цветков намалялата успеваемост на изпитите означава, че "подготовката на водачите е станала по-добра".


От началото на годината Държавната автомобилна инспекция е съставила повече от 19 хиляди акта от 220 хил. проверени камиони, автобуси и таксиметрови коли, показват данни на ресорното министерство. За периода ведомството е спряло 15 автобуса за превоз на деца заради лошото им техническо състояние.


Освен засилените проверки за безопасността на хората ще помогне и предпочитанията им към нови коли, смята транспортният министър. "Българите вече започнаха да стават и по-претенциозни купувачи и все по-малко технически неизправни и много стари автомобили се купуват в България", обясни Цветков. Той добавя, че "вече порасна търсенето и това накара множество продавачи, множество автокъщи да потърсят съдействието на Асоциацията на вносителите на автомобили, да се присъединят към нея и също да предлагат автомобили, които са гарантирани като техническо състояние, проверени и изправни, годни да се движат по пътищата на страната". По данни на транспортното министерство членовете на браншовия съюз само за месец са се увеличили с 10 на сто.




Александър Цветков коментира и спорните промени в закона за автомобилните превози, които предвиждат създаването на нови републиканска, областни и общински пътни схеми. Срещу измененията се обявиха дребните превозвачи, които обвиниха транспортното министерство в лобизъм и защита на корпоративни интереси. Това е втори опит на ведомството да прокара поправки в закона за автомобилните превози. Първият се провали в края на пролетта, когато ведомството беше принудено да изтегли първия вариант на нормативния документ заради съмнение в лобизъм.


Според транспортния министър вторият вариант е бил приет погрешно заради "неправилен прочит на промяната". Това е принудило ведомството да се откаже от първоначалната си идея да провежда всички конкурси за осъществяване на превоз от националната пътна схема. Промяната ще бъде, че общините вече ще трябва да провеждат поръчки за възлагане на превозите по едни й същи критерии, утвърдени за цялата страна. Това би означавало, че местната власт ще трябва да провежда такива конкурси на всеки четири години, какъвто е заложеният максимален срок в закона за обществените поръчки. Министерството се е отказало от възможността да провежда всички конкурси, защото няма необходимия капацитет, признава Цветков.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK