Виртуална модна битка


"Интернет и социалните мрежи са необходими инструменти и невероятни канали за комуникация, които перфектно прилягат на философията на "Индитекс"
Пабло Исла, генерален директор на испанската компания, собственик на марките "Зара", "Бершка" и др.

Онлайн продажбите се превръщат в новото бойно поле на големите модни марки като "Зара" (Zara), H&M или GAP, за съжаление не и на българския пазар. Конкуренцията в интернет стана особено ожесточена, след като испанският гигант "Индитекс" реши да пусне онлайн магазина на най-силната си марка - "Зара".


Той работи от септември, първоначално беше достъпен само в Испания, Португалия, Франция, Италия, Великобритания и Германия. От началото на месеца продуктите на "Зара" вече се продават онлайн и в Австрия, Ирландия, Холандия, Белгия и Люксембург. Компанията смята да пусне интернет магазина във всички страни, в които има и традиционни обекти, но още не е ясно кога ще стигне и до България. Догодина наред са големи пазари като САЩ и Япония.




Когато "Зара" тръгна онлайн, анализаторите прогнозираха, че печалбата на "Индитекс" за следващата година може да се увеличи с 10%. Засега от компанията не обявяват резултати за продажбите на интернет магазините. Въпреки това генералният директор на "Индитекс" Пабло Исла коментира, че е-обектите се възприемат много добре от потребителите и компанията е много доволна от продажбите, които реализира чрез тях.


"Интернет и социалните мрежи са необходими инструменти и невероятни канали за комуникация, които перфектно прилягат на философията на "Индитекс", каза Исла. Всъщност за евентуалния успех на онлайн магазините на "Зара" може да се съди и по милионите приятели на марката във "Фейсбук" - почти 7 млн., като от пускането на виртуалните обекти досега са се увеличили с 1.5 млн.


"Индитекс" смята да пусне в интернет и други свои марки като Massimo Dutti и Bershka. От компанията са решили да продават продуктите с етикет на "Зара" и през приложения за iPhone и iPad.


Един от основните конкуренти - американската компания GAP, която е на пазара и в България, също разширява онлайн присъствието си в Европа. От началото на ноември дрехите от марката могат да се купуват през интернет в още девет европейски държави, а в началото на следващата година те ще бъдат достъпни в още 12 страни на континента. България все още липсва в списъка.


Освен продуктите с марката GAP през е-магазина могат да се купуват и такива от бранда Banana Republic. От този месец потребителите от Белгия, Дания, Франция, Германия, Швеция, Ирландия, Испания и Холандия могат да си поръчват дрехи от двете марки от сайта, предназначен за Великобритания. Компанията постоянно отчита нарастване на е-продажбите.


Шведската H&M разшири интернет присъствието си и във Великобритания преди няколко месеца. Веригата все още няма магазини в България.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK