Холдинг Пътища" пробва дали ще може да поскъпне строителството на най-дългия участък от магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат с предявяване на претенции, като в същото време не е внесъл никакво официално искане за това в агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Консорциумът спечели търга с цена от 174.7 млн. лв. без ДДС, като спрямо другите два строителя на отсечките цената му на километър е най-висока - 2.24 млн. евро.
В интервю за в. "Труд" в понеделник ръководителят на консорциума по изграждането на отсечката Иван Иванов заяви, че е "нужно е допълнително проектиране за решаване на проблема" с 20 км мочурища и неподходящи почви, върху които магистрала не може да се прави. На въпрос това ще оскъпи ли проекта, Иванов отговаря "да". Вчера той не беше открит за коментар.
Няма искане от обединение "Тракия ІV" с водещ партньор "Холдинг Пътища" за поскъпване на строителството на отсечката от Ямбол до Карнобат, заявиха за "Дневник" от АПИ. Не е направено официално искане и за допълнително проектиране на трасето заради мочурища. Единственото искане от строителя е да ползва лабораторията на пътната агенция за изпитване на почвите, но такива досега не са правени, обясни представител на АПИ, който не пожела да бъде цитиран.
"Трасето няма да се променя посмъртно", казаха независимо един от друг представители на "Виа план" и "Бурда", които са проектирали магистралата. Те заявиха, че "Холдинг Пътища" са имали претенции за промяна във височината на насипа, но и това им е било отказано. Единствените официални протоколи, които са представили "Холдинг Пътища" и за които имат претенция, е дебелината на хумусния слой.
Според проекта било заложено средно 40 см пласт за изгребване, но от "Холдинг Пътища" заявили, че на места той бил 50 см и 60 см и един вид работили повече. "На други места обаче хумусът сигурно е бил 20 см, но за това нищо не казват.
По тази причина в документацията е заложена средна височина", коментира проектантът. Той е категоричен, че няма никакви мочурища по трасето. Имало участък от 6.2 км, за който са дадени указания за отводняване, а на 1 км от трасето има изпускане на язовир, обясниха от "Виа план - Бурда".
Българското обединение "Тракия ІV" започна строителството на 47 км участък през септември. То се движи по план, каза при последната проверка на обекта министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
По думите на Иванов първият етап върви със 7 дни предсрочно, а вторият и третият са с 15 дни напред. В края на септември Плевнелиев заяви, че няма да има препроектиране на участъка, след като Иванов беше казал, че ще поискат промени в проекта заради почвите.