Търговците в САЩ очакват ръст на коледните продажби

Американците се впуснаха в среднощно пазаруване заради промоциите

Търговците в САЩ очакват ръст на коледните продажби

© Reuters




447 млрд. долара се очаква да са приходите от празничните продажби


690 долара средно ще похарчат американците

Ако си мислите, че дългите опашки и разправиите заради стоки на промоция са характерни само за България, грешите. Всяка година към края на ноември в САЩ потребителите окупират хипермаркетите и дори спят пред тях, за да са първите, които ще се възползват от коледните промоции.


Причината - един ден след Деня на благодарността американските търговци откриват коледния сезон. В САЩ този ден е известен като "черния петък". Обикновено още в четвъртък вечерта пред вратите на магазините започват да се вият опашки от хора, които искат да се възползват от ограничените стоки на промоция.




"Черният петък" е важен ден за търговците - направените от потребителите разходи се считат за барометър на склонността им да харчат за коледните празници. Резултатите от анкета на BIGresearch сред американците показва, че 60 млн. от тях със сигурност ще посетят търговските центрове в петък или през някои от двата почивни дни.


Други 78 млн. души ще изчакат да видят дали има оферти, които ги интересуват. Общата цифра на потенциалните купувачи е 138 млн. души, като спрямо миналата година броят им се е увеличил с 4 млн. души, посочват от Националната федерация на търговците (NRF), която поръчва проучването всяка година.


Предварителните данни на NRF показват, че мнозинството потребители (41%) ще започне да пазарува за Коледа още в края на ноември. За сравнение - само 4% от потребителите ще оставят коледното пазаруване за последните 2 седмици на декември.


И тази година големите търговски вериги предлагат доста апетитни оферти. Веригата за потребителска техника Best Buy например предлага смартфони на HTC и LG за 1 долар с двегодишен договор към мобилен оператор. В конкурентната верига Target можеше да се намери 32-инчов LCD телевизор на Samsung с интернет свързаност за 300 долара.


Подобни намаления има и в цените на дрехите, хранителните стоки и играчките. "Това е битка между търговците. Тази година потребителите имат малко повече пари в джоба и търговците са по-агресивни в борбата за последния долар", коментира пред АП Крис Донъли, анализатор към консултантската агенция Accenture.


Президентът на браншовата организация Матю Шей посочва, че стратегията на търговските вериги за привличане на клиенти с коледни промоции се е променила. "Правилата на "черния петък" се промениха значително. Много търговски вериги не чакат до Деня на благодарността, а много по-рано подгряват потребителите с информация за промоциите, които ще предлагат.


Обикновено го правят чрез социалните медии или сайтовете си", коментира Шей. "Уолстрийт джърнъл" отбелязва, че търговските вериги залагат и на друга тактика - отварят врати още в четвъртък вечерта, вместо да изчакат до петък сутринта. Среднощното пазаруване им гарантира предимство пред конкурентите им в привличането на клиенти.


Очакванията на търговските вериги за новия коледен сезон са доста по-оптимистични спрямо миналата година. NRF прогнозира, че тази година приходите на търговците от коледните продажби ще се увеличат с 2.3% до 447 млрд. долара.


Миналата година те се повишиха само с 0.4% (шест пъти по-малък ръст от очаквания за тази година), а през 2008 г. избухването на икономическата криза срина коледните продажби с кошмарните 3.9 на сто. Очаква се средните разходи на човек покрай коледните празници да стигнат 690 долара. Над половината от тези пари ще отидат за подаръци, а останалото е основно за храна, напитки, поздравителни картички и коледна украса.



447 млрд. долара се очаква да са приходите от празничните продажби


690 долара средно ще похарчат американците

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK