Петилетни планове за съкращения в железниците

Служителите в двете компании трябва да намалеят със 7700 до 2014-2016 г.

Петилетни планове за съкращения в железниците

© Дневник




Свиването на персонала е условие за отпускане на кредит от Световната банка

Около 7700 от 27 700-те железничари ще бъдат съкратени като част от поредните програми за реформи в сектора.


Въпреки че реалните приходи на "Български държавни железници" и на Национална компания "Железопътна инфраструктура" вече не стигат за издръжката на персонала, свиването му ще се точи през цялата петилетната програма за реформа на БДЖ и в продължение на шестгодишния план на НКЖИ.




Компанията превозвач ще намалява служителите си основно чрез пенсиониране и закриване на щатове при напускане. Собственикът на жп инфраструктурата първо ще инвестира в автоматизирани системи за управление на движението и след като отпадне необходимостта от ръчен труд, ще съкрати станалите ненужни работници.


Анализът на отчетите на дружествата за деветмесечието показва, че реалните приходи на НКЖИ (без държавната субсидия) не стигат за заплати за персонала, а в БДЖ общите приходи са по-малко от разходите за заплати, осигуровки и външни услуги. Съкращенията в двете дружества са по искане на Световната банка, за да отпусне заем от 710 млн. лв. за компаниите.


Персоналът на НКЖИ трябва да бъде намален с 4700 души. "Не говорим за масови уволнения, а за намаляване на служителите плавно до 2016 г.", каза за "Дневник" финансовият директор Джоана Димитрова. В БДЖ, което според ръководството си е пред фалит, ще бъдат съкратени 3 хил. души до 2014 г.


"Няма да бъде освободен нито един машинист. Хората, които са заети в основната дейност, трябва да са спокойни за местата си", каза председателят на борда на дружеството Владимир Владимиров.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK