Парите за национална туристическа реклама се увеличават

Комисия с участието на бизнеса ще обсъжда националния маркетинг


8 млн. лв. са планирани за представянето на България през 2011 г.

България ще участва с национални щандове на 5 международни туристически изложения, с информационни щандове на още 31 борси в чужбина, както и на девет в България през следващата година. Това реши на заседание вчера Националният съвет по туристическа реклама. В него участват представители на бизнеса и икономическото министерство.


За целта ще бъдат отделени 3 млн. лв. от националния бюджет, които още в началото на годината ще бъдат прехвърлени към ведомството на Трайчо Трайков, както и други 5 млн. лв., които ще стоят във финансовото министерство. През тази година от националния бюджет бяха отделени около 3.5 млн. лв. за реклама.




И през следващата година България ще се представи с национални щандове на най-големите туристически борси - WTM в Лондон, ITB в Берлин, MITT и Intourmarket в Москва, както и на UITT в Киев. Традиционно тези изложения, които са най-големите преди началото на зимния и летния туристически сезон, се посещават от минимум 20 български фирми, организации и общини.


Страната ще присъства с информационни щандове на 31 борси, предимно в Европа, като някои от тях са за специализиран вид туризъм - конгресен, СПА и др. Възможно е през следващата година България да отиде и на борсата IFTM – Destinations във Франция, където има и секция за еко- и селски туризъм. Икономическото министерство ще участва и в 9 борси и туристически мероприятия в България - в София, Велико Търново, Русе, Варна, Смолян, Бургас и др., са решили още участниците в съвета.


Вчера също така стана ясно, че ще бъде създадена комисия по маркетинг към съвета по туризъм, чиято цел е да дава консултации при вземането на решенията за реклама на България в страната и чужбина. В нея ще участват четирима души от икономическото министерство, както и четирима представители на туристическия бранш. Експертите от бизнеса ще бъдат избрани от самите сдружения до 15 януари.


През следващата година икономическото министерство ще продължи работата си по проекти за реклама на туризма, финансирани от европейската програма "Регионално развитие". За целта са отделени 26.2 млн. лв. Ще започнат рекламни кампании на ключови европейски държави, в България и т.н.


Идеята е в бъдеще работата по такива проекти да бъде обсъждана с бизнеса именно в комисията, като тя трябва да се събира на срещи през няколко месеца. В момента например много от представителите на бранша имат забележки към клиповете, които се въртят по паневропейските канали, както и планираните активности за рекламните кампании в Германия и Русия, които предстоят.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ех, колко години трябваха, за да се направи нещо, което другите правят вече от десетилетия... Но все пак хубавото е, че нещата се движат в правилната посока

  2. 2 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Абе съберете ги накуп тези пари и ги дайте на Барса да ни рекламират на фланелките си. Това ще е много по-успешен вариант.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK