"По дрехите посрещат", или как UBS тества дрескод за своите служители

Изпълнителният директор на UBS Каспер Вилигер (вдясно) дава пример за изискванията на дрескода, който трябва да покрият служителите в швейцарските клонове на банката.

© Reuters

Изпълнителният директор на UBS Каспер Вилигер (вдясно) дава пример за изискванията на дрескода, който трябва да покрият служителите в швейцарските клонове на банката.



Първото впечатление, което се прави по време на среща, означава много. Това послание UBS отправи на своите служители за работа с клиенти в швейцарските си клонове посредством дрескод от 43 страници в който се описва как да се впечатлят клиентите благодарение на добрия външен вид, пише "Уолстрийт джърнъл".


Правилата са подобни на тези в бизнес училищата в Швейцария, но банката добавя някои допълнителни изисквания за това какво трябва и какво не трябва да се прави, когато става дума за външния вид на своите служители. Някои от съветите доскоро се срещаха само в модните списания, а не в официални препоръки към служителите на дадена банка.


В новите препоръки се посочва служителите вместо костюми с неутрални цветове да наблегнат на тъмносивото, черното и синьото, защото тези цветове "символизират компетентност, формалност и здравомислие".




Късите поли сред женската част на персонала са забранени, като дължината на полите трябва да достига поне до коляното. Също така са забранени бляскави аксесоари.


Новият код препоръчва също така и по-слаб грим, с дискретно червило, не се препоръчват черен маникюр или такъв с картинки.


Прическата пък засилва "индивидуалната популярност", ако бъде добре направена и поддържана. От друга страна, не се препоръчват различни видове бради, като например тип "катинарче", като цяло мъжете е хубаво да се бръснат гладко. UBS дори дава съвети какво да е бельото на своите служители, като то трябва да бъде високачествено и да се пере лесно, но и да остава незабелязано на работното място. Високите черни чорапи също са за предпочитане, защото не показват кожата на краката, като седне човек.


В дрескода банката не препоръчва на служителите, които работят с клиенти да имат, натрапчив дъх. Хубаво е се избягват храни, в които се слага чесън и лук, както и не е препоръчително служителите да пушат преди срещи.


Обеците и гривните са непрепоръчителни за мъжете, но за сметка на това се насърчава носенето на красиви часовници, които показват качества като "пунктуалност и висока точност".


Според говорителя на банката Жан-Рафаел Фонтанас препоръките изглеждат доста подробни и съвпадат с "швейцарската точност", но допълни, че дрескодът е подготвен първоначално за временните служители, които може би не са запознати с работната среда в банките.


"Целта ни е клиентите веднага да усещат, че са обслужвани от UBS, още като влязат в банката", заяви Фонтанас. "В зависимост от резултатите от теста ние може да го приемем, променим или да го отхвърлим."

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK