Новите собственици на "24 часа" и "Труд" обявиха за приоритет интернет и рекламните продажби

Новите собственици и инвеститори в издателя на "Труд" и "24 часа" - Христо Грозев, Любомир Павлов, Даниел Руц, Карл Хабсбург и Огнян Донев (отляво надясно)

© Георги Кожухаров

Новите собственици и инвеститори в издателя на "Труд" и "24 часа" - Христо Грозев, Любомир Павлов, Даниел Руц, Карл Хабсбург и Огнян Донев (отляво надясно)



Новите собственици на вестниците "24 часа" и "Труд" обявиха вчера за приоритет развитието на изданията в интернет, увеличаването на приходите от реклама и засилване на журналистическата етика.


Двата български всекидневника, чиито тиражи са сред най-големите у нас, както и целият медиен бизнес на германската ВАЦ в България (виж графиката) премина в ръцете на австрийската компания "БГ приватинвест", притежавана от Карл Хабсбург, Даниел Руц и Христо Грозев и българските им партньори - мажоритарният собственик на фармацевтичната компания "Софарма" и професионален инвеститор Огнян Донев и медийният консултант и бивш банкер Любомир Павлов.


Собствениците




Изпълнителният директор на "Софарма" беше представен като финансов инвеститор, който предстои да придобие дялово участие. Участието на Донев, един от най-големите български предприемачи, който съвсем наскоро оглави КРИБ, предизвика и най-силен интерес.


"Включих се в сделката със свои лични средства като физическо лице", каза Донев и уточни, че "Софарма" няма да притежава собственост в медиите. От думите му стана ясно, че той гледа на участието си в придобиването на ВАЦ като на доходоносно вложение, без да има амбициите да става медиен експерт. "Сега е моментът за добри инвестиции", смята Донев.


"БГ приватинвест" ще притежава мажоритарния дял акции в холдинга, който вече ще се казва "Медийна група България". Останалата част ще остане за Любомир Павлов и Огнян Донев. Двамата са дългогодишни приятели, а чрез "Финансова консултантска компания" Павлов държи малко над 16% от акциите на "Софарма". "Известно време се колебаех за инвестицията във ВАЦ.


Говорих с моя приятел от детинство Огнян Донев, когото няколко пъти безуспешно съм се опитвал да накарам да се включи в инвестиции в медии. Този път обаче той отговори позитивно, включи се със собствени средства и реших, че и аз мога да го направя", обясни вчера Павлов.


Главният редактор на "Труд" Тошо Тошев засега остава миноритарен акционер в "Медиа холдинг" (дъщерното дружество на сегашната "ВАЦ медийна група България", което издава "Труд"). "Това е негово решение. За нас е абсолютно приемливо той да остане миноритарен акционер.


Ако има други очаквания и договорености, ние сме готови да му ги купим", обясни Христо Грозев, който заедно с Павлов е управител на българското дружество "БГ принтмедиа", създадено за сделката. Пред камерите на "Канал 3" Тошев заяви, че делът му е в размер на малко над 7%.


Редакционна политика


"Както е било и досега, няма да има вмешателство в редакционната политика на изданията. Единствено ще има още по-строги изисквания за придържане към журналистическата етика и проверка на фактите, които се отразяват", обяви Грозев. Според него изданията на ВАЦ са лидери на пазара и отговарят на изискванията за независими медии, за които има все още огромна ниша. "Имаме сили да удържим лидерските позиции на медийната група", каза още Грозев.


Сред основните приоритети ще е засилване на присъствието на "24 часа" и "Труд" в интернет - ниша, в която според тях трябва да се развиват всички печатни издания в България. Активизиране и оптимизиране на рекламния бизнес на групата ще е другият лост, на който ще се разчита за вдигане на финансовите резултати на холдинга.


През тази година има нов спад на продажбите, но холдингът ще остане на печалба. Заради кризата през 2009 г. приходите от продажби на "ВАЦ медийна група България" се свиха с 24% до 80.69 млн. лв., а печалбата - със 75% до 2.1 млн. лв. Сериозно пострадаха най-вече постъпленията от реклама, където понижението беше 30% спрямо 2008 г.


Цената на придобиването на ВАЦ така и не беше оповестена, като новите собственици оправдаха мълчанието с клауза за конфиденциалност с досегашните собственици. В публичното пространство се появиха суми от порядъка на 60 до 120 млн. лв., за което е било ползвано и банково финансиране.


Новите издатели


Христо Грозев, управляващ съдружник в "БГ приватинвест"
Не идваме с идеята да създаваме нови брандове, а по-скоро, за да се съсредоточим към миграция на съществуващите брандове в интернет.


Любомир Павлов, медиен консултант и бивш банкер
Това е най-мащабният проект, с който съм се ангажирал. Най-ценното като активи в придобитите от нас медии са главните редактори и екипите им.


Огнян Донев, професионален инвеститор и мажоритарен собственик на "Софарма"
Не съм специалист в областта на медиите, нито възнамерявам да ставам такъв. Кризата обаче е в разгара си, има първи симптоми, че излизаме от нея, и сега е моментът за добри инвестиции.


Даниел Рут, управляващ съдружник в "БГ приватинвест"
Абсолютно задължително е развитието в интернет пространството. Това е нещо, през което всички вестници трябва да преминат.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK