"Нове" поема управлението на "Холдинг Пътища"

"Нове" поема управлението на "Холдинг Пътища"

© Асен Тонев



Нове АД холдинг", в което основен акционер е Васил Божков, поема изпълнителните функции в управлението на "Холдинг Пътища" и "Железопътна инфраструктура - холдингово дружество", съобщиха от двете компании.


Решението е взето от борда на директорите на 22 декември. Орлин Хаджиянков освобождава поста изпълнителен директор на двете дружества, но остава член на съвета на директорите. "Нове холдинг" ще се представлява от Мирослав Илиев.


Промените са с цел оптимизиране на дейността на двете компании и "постигането на още подобри бизнес резултати", е посочено в съобщенията им. Не беше открит за коментар Хаджиянков, който е и миноритарен акционер в дружествата.




Съветът на директорите на "Холдинг Пътища" е взел решение и за назначаване на Димитър Гьошев за прокурист на дружеството. Той ще получава месечно възнаграждение от 2000 лв. и е акционер с 2% от капитала в "Нове холдинг", става ясно от търговския регистър. Прокуристи на "Железопътна инфраструктура" са Красимир Сланчев и Георги Георгиев, избрани на заседание на директорския борд на 20 май.


Това е втора промяна в съвета на директорите на двете дружествата. Първата и основна беше направена през април, когато акционерите промениха системата на управление от дву- на едностепенна. Така Васил Божков излезе от надзорния им съвет, тъй като този орган беше заличен. "Нове холдинг" обаче остана в съвета на директорите с представител Мирослав Илиев.


Целта на промените тогава също беше оптимизиране на управлението и разходите на компаниите. По-късно през септември бяха освободени и прокуристите на "Холдинг пътища" Филип Стоянов и Мирослав Мазнев, а тогавашният изпълнителен директор Орлин Хаджиянков заяви пред "Дневник", че зимата очаква трета вълна на преструктуриране на компанията.


Освен в "Холдинг Пътища" и жп компанията през април промени бяха направени и в директорския борд на "Мостстрой", който през есента поиска обявяване в несъстоятелност. На 11 декември обаче Софийският градски съд отхвърли молбата за откриване на процедура по фалит, като все още не е ясно основанието за това. "Мостстрой" обжалва решението пред по-горната съдебна инстанция.


Междувременно отчетите на "Холдинг Пътища" и "Железопътна инфраструктура" за деветмесечието показват влошаване на финансовите резултати. От консолидирания отчет на пътния холдинг, който е един от строителите на магистрала "Тракия", става ясно, че той е започнал преговори с банки и лизингови компании за преструктуриране на дълговете си, които възлизат на 128 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1443 Любопитно

    Тоя надпис на снимката-Холдинг Роудс-Холдинг Пътища ли означава?

  2. 2 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Това може да се разчете по следния начин:Поради изключително слаб мениджмънт и в двете дружества Васил Божков лично поема прякото им управление!

    treasurer
  3. 3 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Ми кат им гледам надписа на билборда се сещам къв им е мениджмънта!

  4. 4 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#2] от "Брадвата":
    Това може да се разчете по следния начин: "Ипон" пое управлението на държавата, "Нове холдинг" ще управлява пътната инфраструктура.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  5. 5 Профил на mranderson
    mranderson
    Рейтинг: 435 Неутрално

    В БГ май вече няма кой една табелка на английски грамотно да напише........

  6. 6 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#4] от "charlyb"
    Не, пътната инфраструктура в България се доминира предимно от Трейс и Главболгарстрой.Напоследъ много сериозно още от времето на тройната коалиция се намесват Геотехмин, Пътстрой 92 на Цоло Вутов и СК 13.Тук въпроса беше кога Божков ще има време да се огледа и да се освободи от тези ръководни служители, които не стават за нищо.Важно за България е в тази фирма всичко да е ОК защото строи близо 50 км от магистрала Тракия!

    treasurer
  7. 7 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 889 Неутрално

    В началото на декември от "Холдинг Пътища" съобщиха, че ще поддържат близо една четвърт от пътищата в страната. "Видапътстрой" и "Пътинженеринг-М", които са част от холдинга, имат 4-годишни договори за текущ ремонт и зимна поддръжка на пътища в областите Монтана, Видин и Враца.

    АЗ СЕ ЧУДЯ, ЗАЩО пътищата в Монтана, Видин и Враца са в ужасно състояние.ВЕЧЕ МИ Е ЯСНО.

  8. 8 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Черепа трябва да е във панделата и всичките милиони да се конфискуват във полза на държавата за по големи пенсии и за здравеопазване . До 100 олигарси боклуци са , има ги по списък във Нета.

  9. 9 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 572 Неутрално

    И това при условие, че са абонирани за държавните поръчки. И че ремонтите ги правят с такова качество, че да са гарантирани всяка година. Е тия и в Сахара да ги пратиш, пясък няма да остане!
    Влачат даже и с г*за си.

  10. 10 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    И как точно "Нове холдинг" поема управлението на двете инфраструктурни дружества? Нещо не разбрах. Това, че Васил Божков е мажоритарен собственик на "Нове холдинг" с нищо не променя нещата. Тия работи не стават с решение на директорите на дружествата, а с решение на Общото събрание на акционерите. И ако Мирослав Илиев не е в Съвета на директорите, няма как да стане тази смяна. Коментирам само това, което е написано тук. Работа на журналистите е да дават пълна и достоверна информация. Ако знаят за какво става въпрос.
    А иначе казусът е ясен, след още някоя и друга врътка и Дядо Господ няма да може да каже кой, как и за какво е отговарял и как се е стигнало до дадено положение.

  11. 11 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 440 Неутрално

    дойдохме си на думата))

    4itatel
  12. 12 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 554 Неутрално

    " ... както и за концесиониране на магистрали и мостове" - ??????? - нещо се мъти тук, ама какво ще видим след време.

  13. 13 Профил на vlak
    vlak
    Рейтинг: 8 Весело

    Какъв мениджъмнт....
    Това са едни лапачници дето им се снасят милиони на готово...
    а по време на ремонти слагат надписи от сорта на
    IZLIZANE!! - не знам помните ли го!
    та защо не и ХОЛДИНГ РОУДС!

  14. 14 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    До коментар [#13] от "vlak":

    Най-убийствения надпис,който съм виждал,е:"Фрешове,айсове,джусове-само тук!"

  15. 15 Профил на perito
    perito
    Рейтинг: Неутрално

    За Коефициента Ликвидност е много по важна
    тенденцията във времето, отколкото стойността.
    Интересно е, че много компании могат да претърпят загуби без да страдат от недостиг на пари,в момента.Компании(транспортните), в които процента амортизации от общите разходи е много голям.
    Паричният поток се получава като добавим амортизациите към печалбата,а никакви разходи не са платени по това перо.

  16. 16 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Мафията строи пътища, жп инфраструктура, мостове, молове, жилища, чисти градовете,...В тези сектори се перат и много пари. Смученето на обществени пари дава сила на мафията. Ако това се прекъсне България ще започне бързо да просперира. Много трупове може да паднат, ако някой се опита да ги отстрани. Мафията не се занимава с производство защото печалбите са малки. България е рай за мафиотските пари с ниските данъци, калпавото законодателство и корумпирания съд. Мръсните пари носят престъпност. Мръсните пари разрушават държавата като тумор. Тука и дохода от хазарт не се облага с данък. Нема такава държава в ЕС !

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  17. 17 Профил на Moisey
    Moisey
    Рейтинг: 409 Разстроено

    Щом Черепа ще ни прави пътищата и ще ни оправя държавата , единствения изход е Терминал №2 на Летище София !Абе ОЛАФ няма ли бе , абе ДЕА няма ли бе , абе ФБР няма ли да ги озапти тия мафиоти бе !!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK