
© Цветелина Ангелова, Капитал
380 млн. лв. е цената, с която беше спечелен търгът за жп отсечката от Пловдив до Бургас
Консорциумът между българските компании "Трейс" и "СК-13" и италианската GCF беше определен за победител в търга за модернизацията на жп отсечката от Пловдив до Бургас. Офертата на трите компании е с най-ниска цена - 380 млн. лв.
"Спестени са 110 млн. лв. за рехабилитацията на железопътната линия", каза във вторник министърът на транспорта Александър Цветков, тъй като толкова е разликата между най-ниските оферти от проведените две процедури. Първата беше прекратена по настояване на Брюксел след сигнали за нередности.
Така спечелените от "Трейс" търгове - самостоятелно или в съдружие, през тази година надхвърлиха 550 млн. лв. Компанията освен това строи и две отсечки от столичното метро за 360 млн. лв., спечелени в общинския търг през 2008 г.
Освен търговете по европрограми през тази година компанията спечели и поддръжката на една седма от пътищата в страната - близо 3000 км, както и уличните ремонти в столичните райони "Витоша", "Лозенец", "Средец" и "Триадица".
Ефектът е отразен във финансовия отчет на дружеството, според който за деветмесечието на 2010 г. "Трейс груп холд" е увеличил седем пъти печалбата си спрямо същия период на миналата година. Ръстът на продажбите е 65% и достига близо 186 млн. лв.
_dan_
Рейтинг: 625 НеутралноНормално е - при управлението на ГЕРБ, гравитиращите около въпросната партия фирми да са добре, за разлика от червената "Мост Строй" която обяви фалит.
stenli1
Рейтинг: 1071 НеутралноДо коментар [#1] от "_dan_":
Откъде знаеш дали Божков няма да е подизпълнител
xpirate
Рейтинг: 469 НеутралноЗатовали МостСтрой е една от фирмите които строят лот 4 на тракия
****
Този коментар беше изтрит в 22:00 на 28/12/2010 от неговия автор.
Михаил
Рейтинг: 796 НеутралноНякои хора просто си ги говорят ей така нещата. Колкото да си чешат клавиатурите.
Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.Брадвата
Рейтинг: 515 НеутралноА ако Трейс с толкова много спечелени проекти вземе, че фалира?Държавата трябва много хубаво да си е направила сметката!
treasurerСамо Левски
Рейтинг: 995 НеутралноТрейса са касичката на Боко и ГЕРБ.Интерсно кои са истинските собственици на тази фирма.
****
Този коментар беше изтрит в 18:41 на 29/12/2010 от неговия автор.
Галчо Залъгалчо
Рейтинг: 120 ЛюбопитноПо-интересно е след като се изпълни проектът, каква ще му е цената и дали ще има "ескалационни" такси от по 100-200 милиона
kento
Рейтинг: 627 НеутралноАма как не,хрътките от форума надушиха мършата за кой ли път!Как може нещо нормално да се случи в нашата мила родина?Марсианци да дойдат да направят нещо пак ще са хора на някой,а хрътки?Някои от вас май само си лаят от 21г по каквото им падне,някакъв вид лек за комплекси на некадърници!
vankata1
Рейтинг: 1160 ЛюбопитноДо #10 Кенто: Ако има мнооого голяма разлика между двете най-евтини оферти (например 380 млн лева срещу 490 млн лева!), трябва внимателно да се прегледа под лупа най-евтината цена! Защото БЕЗПЛАТНИ ОБЕДИ НЯМА!!!
ostar
Рейтинг: 8 НеутралноОтново хора без работа се разписаха. Това ,че български компании са част от печеливш консорциум не се ли води за добра новина ! Добра е ! Ще се строи , ще се работи, ще има ангажименти за БГ инженери и работници ! Обаче истината е че тук Трейс не е важната фирма. Специализираните ж.п фирми / а това е железопътен а не пътен обект / са италианския лидер на консорциума Жи Ес Еф и СК-13 Трансстрой. Разбира се маркетинга за фондовата борса е важен- купувайте акции на Трейс за да им излезе сметката на всички обекти ! Ура за акционерите на Трейс !
ostarmickmick
Рейтинг: 756 НеутралноЗа мен подозрителното е, че се прави търг за всичко на куп. Защо не се разби на 5-10 поръчката, така че да може 5-10 фирми да участват и паралелно да работят? - резултатът щеше да е 5 пъти по-бързо завършване, а и щеше да може да участват и по-малки фирми.
Михаил
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#13] от "mick":
Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.Защото ще се оскъпи! Умник!!!
Дай да го разбием на по 5км да има за всички, де*а тва соц мислене...
symmpro
Рейтинг: 451 НеутралноЧЕСТИТА КОЛЕДА !
Хайде най-сетне всеки да почне да пише само за това , от което
ДЕЙСТВИТЕЛНО РАЗБИРА !
Както казва много правилно колегата , ЧЕСАНЕТО НА КЛАВИАТУРАТА предизвиква само чувство на съжаление към авторите на написаните глупости...
джиджи
Рейтинг: 233 РазстроеноДо коментар [#8] от "Брадвата":
джиджиТо ако от теб зависи нито една българска фирма не трябва да участва в строителството в Бълария , защото всички са с неясен собственик и малко известни на широката публика...
Тази фирма е с публична собственост и поне от 3 години е добре позната на обществото..това че ти си див селянин е друг въпрос
Бранимир Маринов
Рейтинг: НеутралноДа не стане както с Дунав мост 2,най малко пари предлагаха и сега искат още 100 мил. еуро.
Veselin Stilyanov
Рейтинг: 402 НеутралноРадвам се че български фирми започнаха да печелят такива големи обществени поръчки, на фона на турски, гръцки и т.н. Търговете се оповестявят в медийното пространство, и не виждам какъв е проблема най-ниската цена да вземе поръчката? Стига с това мислене, чуждото е хубаво, нашето е лошо. Разбира се не изключвам варианта някой да е взел една хубава комисионна за толкова пари но... това не се случва само у нас...
Abaddon
Рейтинг: 402 ВеселоДо коментар [#10] от "kento":
It is the nice place.Защо им обръщаш внимание?
balina
Рейтинг: 458 НеутралноА с какви пари се плаща на назначените да леят по форумите похвални слова за гигантските далавери от сутрин до вечер - ей от такива "търгове".
Darth Plagueis
Рейтинг: 2654 НеутралноДо коментар [#16] от "джиджи":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПоне от три години викаш...
Много удобно съвпада тоя период с израстването на Герб
anonimen
Рейтинг: 627 НеутралноТрейс е публична компания. И собственика е ясен и финансовото състояние.
anonimen
Рейтинг: 627 НеутралноНе забравяйте кой строи най-евтино на Тракия, злобарчета такива - гръцката компания "Актор". А кой строи най-бързо "Тракия"? Гръцката "Актор". И тя ли е приближена до правителството и строи на загуба?
_dan_
Рейтинг: 625 НеутралноДо коментар [#5] от "Михаил":
До коментар [#10] от "kento":
Смешници, търгове за далеч по-малки суми са били предизвестени, та тук където става въпрос за стотици милиони всичко е предварително уточнено. Особено в тази област случайни неща няма!
Нормалното е парите да се дадат на ДЪРЖАВНА компания напр. Железопътна Инфраструктура, а с печалбата да се подпомогне БДЖ, вместо да се вземат заеми от МВФ на цената на хиляди съкратени работници!
Lubomir
Рейтинг: 515 РазстроеноДа живее Председателя Мао и неговите идеи.Много скоро хиляди китайци -комунисти ,жълти бригадири, ша до'оодат да построят супер скоростни железници, по които със средна скорост 250 км/ч България ще се устреми към тъмното си бъдеще.
kakawida
Рейтинг: 740 НеутралноАз да питам, че не ми е ясно - под "модернизация и рехабилитация" на железопътното трасе Пловдив - Бургас какво се разбира? Ще сменят релсите, ще насипят друг вид баластра и т.н., от което влаковете ще продължат да се движат както досега ИЛИ ще се полага релсов път, който ще позволи много по-бързо да се пътува? Демек, питам се влак-стрела някакъв ли ще припка между тези градове или просто ще се позамазват жп-бакиите?
:)kaka_ginka
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#24] от "_dan_":
А защо направо да не се национализират печелившите частни фирми и с парите да се подпомогнат губешите държавни фирми?
mickmick
Рейтинг: 756 НеутралноНе можах да разбера защо не разделиха на 4 ри да речем трасето от 200 км, така щеше да има работа за 4 ри фирми и щеше да има конкуренция.
yelpaze
Рейтинг: НеутралноГ-н Божков разбрахме че недостигали Представителните на Зарата в Америка,изхарчила ги, та Евробет пуска тираж минимум по 2 левчета ,от всеки българин със сърце,
изказвам съжаление че в тая Ви кампания не мога да ви подкрепя иначе знаете,винаги съм насреща.
ZeroOne
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#27] от "kaka_ginka":
ZeroOneАко има "печеливши" частни фирми в България, то е защото са вързани за "губещи" държавни, което обяснява и защо едните са печеливши , а другите не