Консорциум с "Трейс" взе "железопътната "Тракия"

Компанията - фаворит по европрограми, увеличи печалбата си през 2010 г. седем пъти

Консорциум с "Трейс" взе "железопътната "Тракия"

© Цветелина Ангелова, Капитал




380 млн. лв. е цената, с която беше спечелен търгът за жп отсечката от Пловдив до Бургас

Консорциумът между българските компании "Трейс" и "СК-13" и италианската GCF беше определен за победител в търга за модернизацията на жп отсечката от Пловдив до Бургас. Офертата на трите компании е с най-ниска цена - 380 млн. лв.


"Спестени са 110 млн. лв. за рехабилитацията на железопътната линия", каза във вторник министърът на транспорта Александър Цветков, тъй като толкова е разликата между най-ниските оферти от проведените две процедури. Първата беше прекратена по настояване на Брюксел след сигнали за нередности.




Така спечелените от "Трейс" търгове - самостоятелно или в съдружие, през тази година надхвърлиха 550 млн. лв. Компанията освен това строи и две отсечки от столичното метро за 360 млн. лв., спечелени в общинския търг през 2008 г.


Освен търговете по европрограми през тази година компанията спечели и поддръжката на една седма от пътищата в страната - близо 3000 км, както и уличните ремонти в столичните райони "Витоша", "Лозенец", "Средец" и "Триадица".


Ефектът е отразен във финансовия отчет на дружеството, според който за деветмесечието на 2010 г. "Трейс груп холд" е увеличил седем пъти печалбата си  спрямо същия период на миналата година.  Ръстът на продажбите е 65% и достига близо 186 млн. лв.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Нормално е - при управлението на ГЕРБ, гравитиращите около въпросната партия фирми да са добре, за разлика от червената "Мост Строй" която обяви фалит.

  2. 2 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#1] от "_dan_":

    Откъде знаеш дали Божков няма да е подизпълнител


  3. 3 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Затовали МостСтрой е една от фирмите които строят лот 4 на тракия

  4. 4
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:00 на 28/12/2010 от неговия автор.

  5. 5 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Някои хора просто си ги говорят ей така нещата. Колкото да си чешат клавиатурите.

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  6. 6 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А ако Трейс с толкова много спечелени проекти вземе, че фалира?Държавата трябва много хубаво да си е направила сметката!

    treasurer
  7. 7 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Трейса са касичката на Боко и ГЕРБ.Интерсно кои са истинските собственици на тази фирма.

  8. 8
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:41 на 29/12/2010 от неговия автор.

  9. 9 Профил на Галчо Залъгалчо
    Галчо Залъгалчо
    Рейтинг: 120 Любопитно

    По-интересно е след като се изпълни проектът, каква ще му е цената и дали ще има "ескалационни" такси от по 100-200 милиона

  10. 10 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Ама как не,хрътките от форума надушиха мършата за кой ли път!Как може нещо нормално да се случи в нашата мила родина?Марсианци да дойдат да направят нещо пак ще са хора на някой,а хрътки?Някои от вас май само си лаят от 21г по каквото им падне,някакъв вид лек за комплекси на некадърници!

  11. 11 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1160 Любопитно

    До #10 Кенто: Ако има мнооого голяма разлика между двете най-евтини оферти (например 380 млн лева срещу 490 млн лева!), трябва внимателно да се прегледа под лупа най-евтината цена! Защото БЕЗПЛАТНИ ОБЕДИ НЯМА!!!

  12. 12 Профил на ostar
    ostar
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Отново хора без работа се разписаха. Това ,че български компании са част от печеливш консорциум не се ли води за добра новина ! Добра е ! Ще се строи , ще се работи, ще има ангажименти за БГ инженери и работници ! Обаче истината е че тук Трейс не е важната фирма. Специализираните ж.п фирми / а това е железопътен а не пътен обект / са италианския лидер на консорциума Жи Ес Еф и СК-13 Трансстрой. Разбира се маркетинга за фондовата борса е важен- купувайте акции на Трейс за да им излезе сметката на всички обекти ! Ура за акционерите на Трейс !

    ostar
  13. 13 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 756 Неутрално

    За мен подозрителното е, че се прави търг за всичко на куп. Защо не се разби на 5-10 поръчката, така че да може 5-10 фирми да участват и паралелно да работят? - резултатът щеше да е 5 пъти по-бързо завършване, а и щеше да може да участват и по-малки фирми.

  14. 14 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#13] от "mick":

    Защото ще се оскъпи! Умник!!!

    Дай да го разбием на по 5км да има за всички, де*а тва соц мислене...

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  15. 15 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 451 Неутрално

    ЧЕСТИТА КОЛЕДА !

    Хайде най-сетне всеки да почне да пише само за това , от което
    ДЕЙСТВИТЕЛНО РАЗБИРА !

    Както казва много правилно колегата , ЧЕСАНЕТО НА КЛАВИАТУРАТА предизвиква само чувство на съжаление към авторите на написаните глупости...

  16. 16 Профил на джиджи
    джиджи
    Рейтинг: 233 Разстроено

    До коментар [#8] от "Брадвата":

    То ако от теб зависи нито една българска фирма не трябва да участва в строителството в Бълария , защото всички са с неясен собственик и малко известни на широката публика...
    Тази фирма е с публична собственост и поне от 3 години е добре позната на обществото..това че ти си див селянин е друг въпрос

    джиджи
  17. 17 Профил на Бранимир Маринов
    Бранимир Маринов
    Рейтинг: Неутрално

    Да не стане както с Дунав мост 2,най малко пари предлагаха и сега искат още 100 мил. еуро.

  18. 18 Профил на Veselin Stilyanov
    Veselin Stilyanov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Радвам се че български фирми започнаха да печелят такива големи обществени поръчки, на фона на турски, гръцки и т.н. Търговете се оповестявят в медийното пространство, и не виждам какъв е проблема най-ниската цена да вземе поръчката? Стига с това мислене, чуждото е хубаво, нашето е лошо. Разбира се не изключвам варианта някой да е взел една хубава комисионна за толкова пари но... това не се случва само у нас...

  19. 19 Профил на Abaddon
    Abaddon
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#10] от "kento":

    Защо им обръщаш внимание?

    It is the nice place.
  20. 20 Профил на balina
    balina
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А с какви пари се плаща на назначените да леят по форумите похвални слова за гигантските далавери от сутрин до вечер - ей от такива "търгове".

  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#16] от "джиджи":

    Поне от три години викаш...
    Много удобно съвпада тоя период с израстването на Герб

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Трейс е публична компания. И собственика е ясен и финансовото състояние.

  23. 23 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Не забравяйте кой строи най-евтино на Тракия, злобарчета такива - гръцката компания "Актор". А кой строи най-бързо "Тракия"? Гръцката "Актор". И тя ли е приближена до правителството и строи на загуба?

  24. 24 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#5] от "Михаил":
    До коментар [#10] от "kento":

    Смешници, търгове за далеч по-малки суми са били предизвестени, та тук където става въпрос за стотици милиони всичко е предварително уточнено. Особено в тази област случайни неща няма!
    Нормалното е парите да се дадат на ДЪРЖАВНА компания напр. Железопътна Инфраструктура, а с печалбата да се подпомогне БДЖ, вместо да се вземат заеми от МВФ на цената на хиляди съкратени работници!

  25. 25 Профил на Lubomir
    Lubomir
    Рейтинг: 515 Разстроено

    Да живее Председателя Мао и неговите идеи.Много скоро хиляди китайци -комунисти ,жълти бригадири, ша до'оодат да построят супер скоростни железници, по които със средна скорост 250 км/ч България ще се устреми към тъмното си бъдеще.

  26. 26 Профил на kakawida
    kakawida
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Аз да питам, че не ми е ясно - под "модернизация и рехабилитация" на железопътното трасе Пловдив - Бургас какво се разбира? Ще сменят релсите, ще насипят друг вид баластра и т.н., от което влаковете ще продължат да се движат както досега ИЛИ ще се полага релсов път, който ще позволи много по-бързо да се пътува? Демек, питам се влак-стрела някакъв ли ще припка между тези градове или просто ще се позамазват жп-бакиите?

    :)
  27. 27 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#24] от "_dan_":

    А защо направо да не се национализират печелившите частни фирми и с парите да се подпомогнат губешите държавни фирми?

  28. 28 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Не можах да разбера защо не разделиха на 4 ри да речем трасето от 200 км, така щеше да има работа за 4 ри фирми и щеше да има конкуренция.

  29. 29 Профил на yelpaze
    yelpaze
    Рейтинг: Неутрално

    Г-н Божков разбрахме че недостигали Представителните на Зарата в Америка,изхарчила ги, та Евробет пуска тираж минимум по 2 левчета ,от всеки българин със сърце,
    изказвам съжаление че в тая Ви кампания не мога да ви подкрепя иначе знаете,винаги съм насреща.

  30. 30 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#27] от "kaka_ginka":
    Ако има "печеливши" частни фирми в България, то е защото са вързани за "губещи" държавни, което обяснява и защо едните са печеливши , а другите не

    ZeroOne




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK