Продажбите на автомобили в САЩ се увеличиха с 11% през декември

През 2010 г. Ford успя да измести Toyota като втори производител в САЩ. Американската компания отчете ръст от 19% при продажбите на нови автомобили, което е най-голямото увеличение на годишна база от 1984 г. насам, докато Toyota отчита лек спад.

© Reuters

През 2010 г. Ford успя да измести Toyota като втори производител в САЩ. Американската компания отчете ръст от 19% при продажбите на нови автомобили, което е най-голямото увеличение на годишна база от 1984 г. насам, докато Toyota отчита лек спад.



Продажбите на автомобили на американския пазар се увеличиха с 11% през декември на годишна база, докато при годишните резултати Ford измести Toyota като втори производител в САЩ.  


Ford отчете ръст от 19% при продажбите на нови автомобили, което е най-голямото увеличение на годишна база от 1984 г. насам, докато Toyota отчита лек спад, пише "Файненшъл таймс". Пазарният лидер General Motors (GM) напредва с 6.3%, докато другият голям американски производител Chrysler отчита ръст от 17%. През миналата година Ford дължи добрите си резултати на добре приетите от потребителите нови модели, както и на решението си да не получи държавна помощ от американското правителство по време на кризата, което също повиши доверието на клиентите, коментира "Файненшъл таймс".


Друга тенденция, която се наблюдава през последните години и започва да се затвърждава през 2010 г., е нарушаване на доминацията на трите американски производителя на пазара в САЩ. През почти целия изминал век GM, Chrysler и Ford доминираха при продажбата на автомобили на американския пазар. Сега като резултат както от дългосрочни тенденции, така и от ситуацията от последните две години Голямата тройка ще бъде заменена от седемте водещи световни компании, коментира "Уолстрийт джърнъл".




През 2010 г. Hyundai отчете ръст на пазарния си дял до почти 5%. Ако корейската компания премине тази граница, както се очаква през тази година, американският автомобилен пазар ще има седем производителя с над 5% пазарен дял – GM, Ford, Toyota, Honda, Chrysler, Nissan и Hyundai.


"Мисля, че може да кажем, че навлизаме в нова ера", заяви Джим Прес, бивш директор в Toyota и Chrysler, в момента работи като консултант. "Създава се съвсем различна ситуация, когато имаш шест или седем установени компании със значителен брой потребители. Не е като едно време, когато бяха само Голямата тройка на пазара и няколко дребни играча."


Тази тенденция беше засенчена от две събития през 2010 г. - силното възстановяване на позициите на американските компании и на проблемите на Toyota, свързани с отзоваването на милиони автомобили в САЩ и по света, което повлия негативно на техните продажби, пише "Уолстрийт джърнъл".


През 2008 г. и 2009 г. трите големи детройтски компании отчетоха стабилни загуби и намаляване на пазарния си дял, което беше последвано и от фалит. Но през 2010 г. Ford и Chrysler си възвърнаха част от позициите, а GM, макар че отчита лек спад в пазарния дял, се очаква да обяви големи печалби поради увеличение на продажбите си.


В същото време пазарният дял на Toyota спадна от 17% на 15.2%, както и компанията отчете спад на продажбите през декември с 5.5%, а за цялата година – 7.2%. В рамките на миналата година японският производител се наложи да отзове поради различни технически причини милиони автомобили, което навреди на репутацията му.


За сметка на това друга неамериканска компания отчита силен ръст на продажбите през миналия месец и през 2010 г. Hyundai обяви повишение от 33% на продадените автомобили през декември до 44 802 коли. За цялата 2010 г. за първи път корейският производител надхвърля 500 хил. продажби, като реализира 538 хил. автомобила, което е ръст от 24% спрямо предходната година.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1087 Весело

    ей лоши американци ,не сакат да се разпадат и това е ....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK