Абонирането невъзможно

Издатели на списния се оплакват от липсата на абонамент за списания за iPad

Абонирането невъзможно

© KIMBERLY WHITE



Потребители и издатели изпитват смесени чувства относно възможностите, които таблетът на Apple iPad предоставя за реализирането на периодичните издания в електронен формат, пише "Ню Йорк таймс".


След като през 2010 г. излезе на мобилното устройство на Стив Джобс, издателите на популярни списания инвестираха милиони долари в приложения, които да разпространяват изданията във формат, подходящ за iPad. В същия момент те се сблъскаха с проблемите, които изпита музикалната и филмова индустрия при използването на интернет магазина AppStore, както и условията, които предлага Apple.


Новите възможности, които открива таблетът за издателите, идват и с нови ограничения, които според тях пречат да капитализират напълно потенциалния пазар и новия бизнес модел и води до по-ниски резултати.




Потребителите не харесват да плащат на месец


Един от най-сериозните недостатъци е липсата на възможност за абониране. "Ако погледнете магазина на Apple, една от причините тези приложения да са с нисък рейтинг, е липсата на възможност за абониране", заяви Дейвид Кери, президент на Hearst Magazines, издателят на списание "Космополитън" и който има пет издания за iPad.


"Потребителите искат абонамент и не харесват идеята да плащат по 5 долара на месец." Това се комбинира с високите цени на копията, които се припокриват напълно или частично с печатните си варианти. Например "Нюйоркър" през AppStore се продава за 5 долара на брой, докато в разпространителската мрежа хартиеното издание е 6 долара. Списанието "Ескуаер" също струва 5 долара през iPad, толкова струва и на вестникарските павилиони в САЩ.


Освен това липсата на абонамент разглежда проблема с цените и от друг ъгъл. Докато при печатните издания при абониране има отбивка на цената за единична бройка, при таблета такова нещо няма и така хартиените варианти излизат по-евтино от електронните.


Някои издания обаче поддържат или ще поддържат опция за абонамент, като такива са "Икономист", "Уолстрийт джърнъл" и очакваният специално за iPad ежедневник "Дейли".


Това предизвиква гнева на читателите, които искат да получават редовно списанията и поради липсата на абонамент трябва да плащат повече отколкото при печатните издания.


"Това си пладнешки обир", заяви читател на "Нюйоркър". "Аз ще продължа с печатния абонамент, никога няма да платя 250 долара за приложение."


Издателите очакват таблетите и на конкурентите на Apple


Независимо от трудностите издателите още няма да отпишат iPad като платформа за разпространение. Но те с нетърпение очакват разработването на таблетите на конкурентните на Аpple компании. Това може да им даде предимство при договарянето на условията за ползване на платформата за дигитални списания.


"Мисля, че новите устройства базирани на Android платформата ще бъдат добри колкото това на Apple и дори може да го превъзхождат", заяви президентът на "Конде Наст" Боб Сауърбърг. Компанията издава списания като "Венити феър" и "Нюйоркър".


Според него iPad, освен че е добро устройство, има предимството на това, че е сред първите потребителски ориентирани таблети. Той обаче очаква да се появят и други добри джаджи.
"Смятам, че през следващите година-две на всички нови устройства с Android ще има възможност за абониране за дигитални списания", заяви Кери.


Едно издание разполага с особен статус за iPad - това е все още неизлезлият вестник, специално разработен за таблета на Apple – "Дейли". Той ще разполага с абонаментен план, като потребителите могат срещу 1 долар седмично да получават всеки ден новите броеве на изданието.


Проектът е плод на съвместното сътрудничество на "Нюс корпорейшън" и Apple. В момента единствено медийната компания на Мърдок има споразумение с компанията на Стив Джобс за издания с абонамент за iPad. Подобни договори с други издатели обаче няма, коментира "Ню Йорк таймс".


Таблетите и приложенията за тях позволяват на издателите да създават доста по-разнообразно като визия и богато съдържание спрямо интернет сайтовете. Пазарът на тези устройства все още е доминиран от iPad, като Apple Не позволява да се правят абонаменти с изключение на споразумението с "Нюз корпорейшън".


Издателите разчитат повече не на директните продажби в разпространителската мрежа, а на абонаментите, които им гарантират постоянна аудитория и приходи. Поръчването на отделен брой през AppStore за издателите е същото действие като потребител да си купи списанието от павилиона. За това те настояват за масовото въвеждане на абонамент през интернет магазина.


Бизнесът с таблети тепърва ще бележи своя бум, като се очаква мобилните устройства от този тип да достигнат 50 млн. през 2011 г. и постепенно да се намали доминацията на iPad. Това дава надежди на издателите, че след време ще се въведе абонамент за техните продукти и така ще се възползват максимално от този перспективен пазар.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Наистина ми е странно, по принцип Епъл не се държи като слон в стъкларски магазин (поне за неща, за които потребителите имат избор). Предполагам че е криворазбрана оценка на пазара.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK