"Ню Йорк таймс" и "Вашингтон пост" тестват платено съдържание за сайтовете си

Онлайн изданията на "Ню Йорк таймс", "Вашингтон пост" и "Ганет" пуснаха платена услуга Ongo, с която ще се опитат да увеличат приходите си, съобщава "Ройтерс". Трите компании са инвестирали общо 12 млн. в проекта, който ще предлага на читателите в интернет отбрани новини срещу заплащане.


Услугата ще дава възможност на потребителите сами да избират кои издания и какъв тип новини искат да четат през Ongo. Ще се публикува информация не само от изданията на трите издателства, но и други популярни медии. Абонаментните планове започват от 7 долара месечно, като читателите могат да добавят информационни източници към плана си срещу един долар допълнителна такса.


Кризата принуди американските медии да търсят нови източници на приходи извън рекламата. Някои от големите издания решиха да се върнат към платеното съдържание. Едно от тях е например "Уолстрийт джърнъл", собственост на медийния магнат Рупърт Мърдок. "Ню Йорк таймс" също започна да събира такси от читателите си за някои новини, като в момента издателството готви нов бизнес модел, при който читателите ще плащат след достигането на определен брой пpoчетени статии.




Мобилните устройства се очертават като платформа, която може да увеличи приходите на печатните медии. Мобилните телефони и таблетите осигуряват удобен достъп до информация, което задоволява капризите на платежоспособните читатели. Един от мащабните проекти е медийното приложение "Дейли", което ще се издава от "Нюз корпорейшън" и с помощта на Apple.


Приложението е предназначено специално за собствениците на таблета iPad. Новият таблетен вестник няма да има хартиена или интернет версия, това е основата на неговата иновативност и се разработва заедно със служители на Apple и ще се разпространява само на устройствата на компанията.


Поради липсата на допълнителни разходи за хартиена версия цената на седмичен абонамент за изданието ще бъде 99 цента и ще е ориентирано основно към американския пазар, където има и най-много потребители на iPad. Изданието трябваше да дебютира в средата на януари, но издателите отложиха първия брой заради технически проблеми.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK