"Неохим" увеличава продажбите с над 60%, навлиза на нови пазари

"Неохим" увеличава продажбите с над 60%, навлиза на нови пазари

© Цветелина Николаева



Димитровградският завод за изкуствени торове "Неохим" увеличава продажбите си през 2010 г. с около 63%, показва индивидуалният му финансов отчет за четвъртото тримесечие на годината.


Компанията е реализирала продажби в размер на 156 млн.лв., което е с 63% повече от миналата година и 40% по-малко от 2008 г.


Този резултат се дължи най-вече на съществения ръст в износа от близо 8 пъти до 72 млн.лв. Основна част от него е реализиран на пазари в Азия и Африка, следвани от Европа. За разлика от 2009 г. обаче миналата година "Неохим" е успял да реализира амониевия си нитрат и в Северна Америка.




Същественият ръст в продажбите, подкрепен и от увеличаването на цената на амониевата селитра на международните пазари, успява да компенсира по-големите разходи на компанията за природен газ, което е основната потребявана от завода суровина. Тези разходи се увеличават с близо 40%.


Така "Неохим" свива загубата си от 2009 г. от 17.9 млн. лв. на 10.8 млн. лв.


Финансови резултати (хил. лв.)
   
 31.XII.201031.XII.2009
Приходи от продажби15589495485
Печалба от оперативна дейност-9123-18935
Нетна печалба-10843-17849
Източник:БФБ  


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Браво! Трябва да се насърчава износа!

    НО - кога ще си изчистят замърсяването - димитровград е в перманентна екологична катастрофа!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пешката":

    С такъв тип производства (преработка на вносен природен газ в химикали) колкото се насърчава износът, пропорционално се насърчава и вносът

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  3. 3 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    номера е да има добавена стойност върху внесената продукция и така се правят печалбите -

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#3] от "Пешката":

    Я погледни табличката с "добавена стойност" под статията

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK