"Неохим" изпълни заложените прогнозни продажби през 2010 г.

Димитровградският завод за изкуствени торове "Неохим" увеличава продажбите си през 2010 г. с около 63% и постигна прогнозираните постъпления, показва индивидуалният му финансов отчет за четвъртото тримесечие на годината.


Компанията е реализирала продажби в размер на 156 млн.лв., което е с 63% повече от миналата година и 40% по-малко от 2008 г.


Същевременно обаче предприятието успява да постигне заложените в края на предходната година прогнози за постъпленията за годината от 130-140 млн. лв. Според отчета през 2010 г. "Неохим" е продал амониев нитрат за 145 млн. лв.




Този резултат се дължи най-вече на съществения ръст в износа от близо 8 пъти до 72 млн. лв. Основна част от него е реализиран на пазари в Азия и Африка, следвани от Европа. За разлика от 2009 г. обаче миналата година "Неохим" е успял да възстанови продажбите си на амониев нитрат в Северна Америка.


Същественият ръст в продажбите, подкрепен и от увеличаването на цената на амониевата селитра на международните пазари, успява да компенсира по-големите разходи на компанията за природен газ, което е основната потребявана от завода суровина. Тези разходи се увеличават с близо 40%. Така "Неохим" свива загубата си от 2009 г. от 17.9 млн. лв. на 10.8 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK